Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
dinsdag 14 juni 2016 om 15:24
En toen kwam ik dit tegrn op mijn station en besloot ik maar dat het een verloren dag is
http://shop.baru.be/nl/ma ... te-category-nederland.htm
http://shop.baru.be/nl/ma ... te-category-nederland.htm
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

dinsdag 14 juni 2016 om 19:07
Lekker, Lollypopje! En best gezond!
Hier:
O: Speltboterham met roerei van twee eitjes, snippers gerookte schouderham en bieslook. Glas melk
T: Vier kleine perziken in stukjes
L: Twee speltwafels met Eru Zomerbalans smeerkaas bieslook
T: Kleine banaan met pindakaas
T: Mini bakje magere kwark met halva jam abrikoos
A: Verse tagliatelle met aspergesaus met verse asperges, gerookte zalm en peterselie
T: Drie koppen koffie met een stukje pure chocola caramel/zeezout
T: Flinke schaal magere yoghurt met wat halva jam abrikoos
T: Cracker met gerookte coburgerham
(= 1500 kcal.)
Hier:
O: Speltboterham met roerei van twee eitjes, snippers gerookte schouderham en bieslook. Glas melk
T: Vier kleine perziken in stukjes
L: Twee speltwafels met Eru Zomerbalans smeerkaas bieslook
T: Kleine banaan met pindakaas
T: Mini bakje magere kwark met halva jam abrikoos
A: Verse tagliatelle met aspergesaus met verse asperges, gerookte zalm en peterselie
T: Drie koppen koffie met een stukje pure chocola caramel/zeezout
T: Flinke schaal magere yoghurt met wat halva jam abrikoos
T: Cracker met gerookte coburgerham
(= 1500 kcal.)
dinsdag 14 juni 2016 om 19:37

dinsdag 14 juni 2016 om 19:55
Hoi dames, mag ik mee doen? Mijn naam is Dalfx en ik ben 22 jaar. Ik ben ong. 82 kilo met een lengte van 1.66. Na een paar weken koolhydraatarm te hebben gegeten heb ik besloten dat ik gewoon wil proberen om af te vallen door "gezond" te eten zodat ik het ook gewoon vol kan houden in de toekomst, ipv ik het als diëten blijf zien. Ook voelde het eigenlijk niet zo goed omdat je veel groenten en fruit niet mocht en letterlijk ALLES moest uitzoeken. Teveel gedoe voor mij.. nu wil ik mijn ervaring wel mee nemen dus wil op de KH (suikers) blijven letten maar me daarnaast vooral focussen een gezonde leefstijl creëren. En hopelijk afvallen! Mijn lijstje van vandaag:
O: bakje volle yoghurt, rozijnen, banaan, lijnzaad, walnoten
M: Home made goulash soep met aardappel, rundvlees en vooral veel groenten.
T: smart proteïne shake van body en fitshop
T: 7 spiesjes met cherry tomaat, mozarella bolletje en basilicum
T: 2 stukjes watermeloen
A: Koolhydraatarm broodje van body en fitshop met pulled pork, bbq saus en koolsla (allemaal home made)
Als jullie nog tips en tricks hebben hoor ik dat natuurlijk graag!
O: bakje volle yoghurt, rozijnen, banaan, lijnzaad, walnoten
M: Home made goulash soep met aardappel, rundvlees en vooral veel groenten.
T: smart proteïne shake van body en fitshop
T: 7 spiesjes met cherry tomaat, mozarella bolletje en basilicum
T: 2 stukjes watermeloen
A: Koolhydraatarm broodje van body en fitshop met pulled pork, bbq saus en koolsla (allemaal home made)
Als jullie nog tips en tricks hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

woensdag 15 juni 2016 om 10:40
Verbrand je met ruim 6 uur staan ook calorieën? want het is wel verdomde vermoeiend maar het was mega gaaf.
En toen was er vanochtend ook ruim een kilo verdwenen. Geen idee waar die is gebleven, maar ik heb ook niet de boefte om hen terug te vinden
En toen was er vanochtend ook ruim een kilo verdwenen. Geen idee waar die is gebleven, maar ik heb ook niet de boefte om hen terug te vinden
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

woensdag 15 juni 2016 om 10:56
Hoi, ik doe graag met jullie mee! Waarom? Omdat ik dan wat meer zicht heb op wat ik eet. Ik ben ontzettend wisselvallig wat betreft eten. Soms heb ik 3 dagen een heel goed lijstje en de dag erna is het heel slecht (of te weinig, of te ongezond) en ik moet het wat meer in de gaten houden.
Ik heb een BMI van 19.3 en wil niet afvallen, moet juist gaan sporten (geen tijd en geen zin) van mezelf, want ik ben wel sterk, maar heb de conditie van een bejaarde. Ik fiets wel 13km per dag, 4 dagen in de week. Dus dat is al iets.
Gisteren:
O: Shake van kwark, 2 kleine bananen, 1 citroen, 1 schep eiwitpoeder en wat water
T: 2 mandarijnen (verplicht fruit eten helaas, zou liever een boterham of wat kwark eten)
L: Couscoussalade met tomaat, paprika, erwtjes, komkommer, veldsla, feta, amandelen, zongedroogde tomaatjes en kruiden
T: Koekje
A: Grote kom courgettesoep met een broodje en een salade
T: 250g kwark met ananasschijven
Ik heb een BMI van 19.3 en wil niet afvallen, moet juist gaan sporten (geen tijd en geen zin) van mezelf, want ik ben wel sterk, maar heb de conditie van een bejaarde. Ik fiets wel 13km per dag, 4 dagen in de week. Dus dat is al iets.
Gisteren:
O: Shake van kwark, 2 kleine bananen, 1 citroen, 1 schep eiwitpoeder en wat water
T: 2 mandarijnen (verplicht fruit eten helaas, zou liever een boterham of wat kwark eten)
L: Couscoussalade met tomaat, paprika, erwtjes, komkommer, veldsla, feta, amandelen, zongedroogde tomaatjes en kruiden
T: Koekje
A: Grote kom courgettesoep met een broodje en een salade
T: 250g kwark met ananasschijven
woensdag 15 juni 2016 om 11:37
quote:lollypopje schreef op 15 juni 2016 @ 10:40:
Verbrand je met ruim 6 uur staan ook calorieën? want het is wel verdomde vermoeiend maar het was mega gaaf.
En toen was er vanochtend ook ruim een kilo verdwenen. Geen idee waar die is gebleven, maar ik heb ook niet de boefte om hen terug te vinden Wat fijn dat je het naar je zij hebt gehad lollypopje!
En toen was er vanochtend ook ruim een kilo verdwenen. Geen idee waar die is gebleven, maar ik heb ook niet de boefte om hen terug te vinden Wat fijn dat je het naar je zij hebt gehad lollypopje!
woensdag 15 juni 2016 om 18:48
Hoi Dames,
Mijn eetlijstje van vandaag:
O: Clean proteïne bar van body en fitshop
T: -
M: 2 koolhydraatarme boterhammen (sportmik van bakkerij het stoepje) met homemade broodsalade van 100 gram hollandse garnalen, stukjes tomaat/komkommer/kappertjes en zaanse mayonaise.
T: 2 golden kiwi's
A: gebakken zalmmoot in olijfolie met griekse salade (komkommer, feta, tomaat, ui, sla)
Was weer een goed dagje! Zo fijn dat ik alles op mijn werk kan bereiden.
Mijn eetlijstje van vandaag:
O: Clean proteïne bar van body en fitshop
M: 2 koolhydraatarme boterhammen (sportmik van bakkerij het stoepje) met homemade broodsalade van 100 gram hollandse garnalen, stukjes tomaat/komkommer/kappertjes en zaanse mayonaise.
T: 2 golden kiwi's
A: gebakken zalmmoot in olijfolie met griekse salade (komkommer, feta, tomaat, ui, sla)
Was weer een goed dagje! Zo fijn dat ik alles op mijn werk kan bereiden.
woensdag 15 juni 2016 om 18:55
O: 2 bruine boterhammen met pure chocopasta en een handje aardbeien
T: suikervrije soya caramel machiato
L: multigranenbol zalm
T: plak jonge geitenkaas
T: half glaasje rode wijn
D: spinazie roerbak met panga en ketjap, die ik van de week ook al had
T: blokje pure chocola met salted caramel
vandaag niet heel veel gegeten dus. Terwijl ik normaal als ik brak ben juist continu honger heb. Maar komt wel mooi uit. Ik wil die verdwenen kilo niet meteen weer terugvinden
T: suikervrije soya caramel machiato
L: multigranenbol zalm
T: plak jonge geitenkaas
T: half glaasje rode wijn
D: spinazie roerbak met panga en ketjap, die ik van de week ook al had
T: blokje pure chocola met salted caramel
vandaag niet heel veel gegeten dus. Terwijl ik normaal als ik brak ben juist continu honger heb. Maar komt wel mooi uit. Ik wil die verdwenen kilo niet meteen weer terugvinden

woensdag 15 juni 2016 om 21:09
Mijn eerste dag van het 7 dagen dieet van Body & Fit .
( http://www.bodyenfitshop. ... ortsnutrition/7-day-diet/ )
Helaas was dit echt een supergekke, vermoeiende dag
waardoor ik het niet 100% vol heb kunnen houden.
Beweging: 45 minuten fitness
+- 60 minuten lopen
Ontbijt: Low calorie meal (shake)
Tussendoor: 2x wilde perzik
Lunch: Smart protein drink + 250 gram groente
Tussendoor: Smart Bar
Tussendoor: hier ging het mis. Zakje roasted cashew noten
en een banaan. Ik was ZO duizelig.. en moest nog een heel eind
lopen, dus tussendoor even langs de supermarkt geweest.
Avondeten: 2x smart protein pancake met heel veel wheytella en aardbeien,
en on the side nog sperziebonen en cherry tomaatjes.
Tussendoor: nog wat wheytella.. oeps.
Morgen sowieso het op 1 stuk fruit houden en geen andere
tussendoortjes dan de smartbar... en minder wheytella!
( http://www.bodyenfitshop. ... ortsnutrition/7-day-diet/ )
Helaas was dit echt een supergekke, vermoeiende dag
waardoor ik het niet 100% vol heb kunnen houden.
Beweging: 45 minuten fitness
+- 60 minuten lopen
Ontbijt: Low calorie meal (shake)
Tussendoor: 2x wilde perzik
Lunch: Smart protein drink + 250 gram groente
Tussendoor: Smart Bar
Tussendoor: hier ging het mis. Zakje roasted cashew noten
en een banaan. Ik was ZO duizelig.. en moest nog een heel eind
lopen, dus tussendoor even langs de supermarkt geweest.
Avondeten: 2x smart protein pancake met heel veel wheytella en aardbeien,
en on the side nog sperziebonen en cherry tomaatjes.
Tussendoor: nog wat wheytella.. oeps.
Morgen sowieso het op 1 stuk fruit houden en geen andere
tussendoortjes dan de smartbar... en minder wheytella!
woensdag 15 juni 2016 om 22:20

donderdag 16 juni 2016 om 15:03
@ymora die pasta klinkt zó goed! Ga ik onthouden.
Geen ontbijtje want was pas half 12 uit bed
Slaap bijna nooit uit, dus dit was wel even heerlijk!
O: /
L: Smart protein drink
T: Appel en pitloze druiven
T: Smart bar
A: Smart protein pancake x2 met rucola,
cherry tomaatjes, komkommer en pijnboompitten.
T: Misschien nog wat kwark/yoghurt.
Beweging: super erge spierpijn, kan amper lopen!
Dus even een 'verplichte' restday, en dan morgen en zaterdag
weer fitness!
Geen ontbijtje want was pas half 12 uit bed
Slaap bijna nooit uit, dus dit was wel even heerlijk!
O: /
L: Smart protein drink
T: Appel en pitloze druiven
T: Smart bar
A: Smart protein pancake x2 met rucola,
cherry tomaatjes, komkommer en pijnboompitten.
T: Misschien nog wat kwark/yoghurt.
Beweging: super erge spierpijn, kan amper lopen!
Dus even een 'verplichte' restday, en dan morgen en zaterdag
weer fitness!
donderdag 16 juni 2016 om 15:37
Lekker dat je zo lang hebt uitgeslapen, Pizza! Ik ook; eindelijk geen tentamens meer, dus ik hoefde niet meer vroeg op te staan van mezelf. Hoe veel calorieën krijg je nou binnen met al die body&fit dingen? Ik vind al dat soort supplement-achtig eten altijd wat vreemd. Kan me niet voorstellen dat dat nou beter/gezonder is dan gewoon 'puur' eten, in de juiste verdeling koolhydraten-vetten-eiwitten. Zeker als je er zo duizelig van wordt; dan geeft je lijf toch gewoon aan dat je meer moet eten? Goed dat je even wat nootjes hebt gegeten!
Gisteren een tentamen precies rond etenstijd en daardoor een beetje een ongezonde dag:
O: Schaaltje magere kwark met abrikozenjam
T: Twee gekookte eitjes
L: Twee speltboterhammen met pindakaas en banaan
T: Broodje kalfskroket op het station (vlak voor het tentamen)
A: Pizza Siciliana (ansjovis, ui, olijf, kappertjes) met twee rosé (gezellig met een groepje studiegenoten het er op zitten van het tentamen vieren )
Vandaag:
O: Twee gele kiwi's en een perzik
L: Vier speltwafels: twee met heks'nkaas en komkommer en twee met geitenkaas, honing, pijnboompitjes, coburgerham en komkommer
T: Dadels met la vache qui rit-blokjes
A: Kikkererwtensalade met cherrytomaatjes, komkommer, echte schapenfeta, sjalotjes, verse peterselie en munt, pijnboompitjes, rozijnen, balsamico-azijn en olijfolie. Twee gegrilde magere runderchipolataworstjes erbij.
T: Magere kwark met lepeltje abrikozenjam
T: Misschien nog iets zouts..
Gisteren een tentamen precies rond etenstijd en daardoor een beetje een ongezonde dag:
O: Schaaltje magere kwark met abrikozenjam
T: Twee gekookte eitjes
L: Twee speltboterhammen met pindakaas en banaan
T: Broodje kalfskroket op het station (vlak voor het tentamen)
A: Pizza Siciliana (ansjovis, ui, olijf, kappertjes) met twee rosé (gezellig met een groepje studiegenoten het er op zitten van het tentamen vieren )
Vandaag:
O: Twee gele kiwi's en een perzik
L: Vier speltwafels: twee met heks'nkaas en komkommer en twee met geitenkaas, honing, pijnboompitjes, coburgerham en komkommer
T: Dadels met la vache qui rit-blokjes
A: Kikkererwtensalade met cherrytomaatjes, komkommer, echte schapenfeta, sjalotjes, verse peterselie en munt, pijnboompitjes, rozijnen, balsamico-azijn en olijfolie. Twee gegrilde magere runderchipolataworstjes erbij.
T: Magere kwark met lepeltje abrikozenjam
T: Misschien nog iets zouts..

donderdag 16 juni 2016 om 16:49
@gojohnnygo oh heerlijk hé!! Ik heb ook lekker al mijn examens achter de rug. En ben het met je eens hoor! Ben normaal 100% voor gezond eten in de juiste verhoudingen. Maar ik wil gewoon voor ik wegga (volgende week Italië) lekker strak in mijn vel zitten! Ik ben absoluut niet dik, maar dat maakt het juist zó lastig om snel even die laatste vervelende kilo's kwijt te raken. Ga volgende week lekker van een italiaanse pizza genieten, maar dan wél met een salade. Of een ijsje, maar dan daarna weer gezond avond eten. #balans. afijn, ik krijg nu circa 900 kcal binnen. Mag naast alle body&fit spullen ook veel groente eten, en 1 stuk fruit. Zelf neem ik iets meer dan 1 stuk fruit zoals je in mn lijstje leest. Diëten is nooit goed, maar met dit dieet verlies je iig geen spieren door vele complexe eiwitten, en het is cleaner dan de meeste andere dieten denk ik. Vandaag had ik een lekkere chille dag en heb nu geen moment duizeligheid of honger ervaren! Gaat al beter, dus!

donderdag 16 juni 2016 om 18:24
Vandaag:
O: clean proteïne bar body en fitshop
T: klein bakje volle yoghurt, paar aardbeien, twee eetlepels lijnzaad.
M: 2 koolhydraatarme boterhammen (sportmik) met kippen leverworst, gebakken ei en een kommetje homemade pompoensoep
T: paar stukjes watermeloen
A: 11 gebakken knoflook garnalen met 200 gram peulvruchtensalade (incl een stukje geitenkaas). Is vers maar wel kant en klaar van de hoogvliet. Heerlijk.
T: zal wel iets van een paar spekknabbels zijn ofzo! Maar alleen als ik honger heb.
nu weer 4 dagen bezig en heb hoofdpijn joh... en duizelig. afkickverschijnselen van suiker!
Vandaag moet ik werken van 8 tot 8 en daarna nog ff een uur in de auto zitten.... gelukkig wel weekend vanaf 8 uur! Pfff ben echt klaar voor vandaag.
O: clean proteïne bar body en fitshop
T: klein bakje volle yoghurt, paar aardbeien, twee eetlepels lijnzaad.
M: 2 koolhydraatarme boterhammen (sportmik) met kippen leverworst, gebakken ei en een kommetje homemade pompoensoep
T: paar stukjes watermeloen
A: 11 gebakken knoflook garnalen met 200 gram peulvruchtensalade (incl een stukje geitenkaas). Is vers maar wel kant en klaar van de hoogvliet. Heerlijk.
T: zal wel iets van een paar spekknabbels zijn ofzo! Maar alleen als ik honger heb.
nu weer 4 dagen bezig en heb hoofdpijn joh... en duizelig. afkickverschijnselen van suiker!
Vandaag moet ik werken van 8 tot 8 en daarna nog ff een uur in de auto zitten.... gelukkig wel weekend vanaf 8 uur! Pfff ben echt klaar voor vandaag.