Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 juni 2016 @ 18:36:

[...]

Ik ben het niet met je eerste 7 zinnen eens.

Hij kiest er niet voor om dit te blijven doen, hij wil ermee stoppen. Of dit lukt een tweede. De tijd zal het antwoord brengen.

'Hoe meer ik erin zoek en graaf hoe makkelijker het is'. ..? Eh...nee. Lijkt me niet nee.

Makkelijker te accepteren als het 'slechts' om de gevolgen v een slechte jeugd gaat..? Nou nee. Als dit er idd onder zit als drijfveer, dan is er nog flink wat werk te verzetten. Dat is bij een hoerenloper die het zomaar-voor-de-hobbie doet wat eenvoudiger lijkt mij juist. Het is makkelijker om te stoppen met eh... (noem eens even een andere hobbie waarbij je weinig andere lading hebt) ...postzegels verzamelen, dan met het ombuigen van een frustrate - uitlaatklep.

E

.

Niet helemaal waar; je man wilde niet stoppen, je man heeft het voor zijn gevoel móeten aangeven omdat hij dacht genitale wratten te hebben; hij kwam er niet meer onderuit ,maar vrijwillig was het niet, anders had hij dit al 50 keer kunnen doen in al die jaren.

En natuurlijk heb jij hem niet gedwongen om te proberen te stoppen, maar hij weet heel goed dat als hij had gezegd 'ja schat, je kan wel wat willen, maar ik wíl helemaal niet stoppen dus doe ik het niet' , dat het gelijk afgelopen was geweest.

Dus zijn motieven en motivatie om te stoppen komen niet van hemzelf.

En wat betreft het tweede gedeelte; dat bedoelde ik in elk geval anders. (ik noemde dat ook in een eerdere post)

Als je niet gaat zoeken of graven naar oorzaken die er misschien/waarschijnlijk helemaal niet zijn, of het niet als een verslaving zou benoemen (echte seksverslaafden komen écht maar heel weinig voor) dan zou het voor de meeste vrouwen wél moeilijker zijn om het te accepteren en zouden er waarschijnlijk gevolgen aan dit gedrag zitten.

Want dan valt er niet meer zoveel te praten/analyseren/slachtofferen etc.
Alles wordt inderdaad anders als je een duidelijke keuze maakt en gaat (in mijn geval).

En ja, ik zit hier nu driehoog. En alles moet schoongemaakt worden, er moet overal geschilderd worden en er ligt nog niets op de vloer. Ik zit aan een gekregen tafel, op gekregen stoelen. Maar ik heb hulp vanuit onverwachte hoeken gekregen: voor spullen, voor de verhuizing en zelfs ook voor wat geld. En ik kijk naar buiten, door de kamerbrede ramen van mijn huurappartement, en ik zie bomen en een blauwe lucht met wolken, en de hond ligt tevreden bij me in de buurt. En ik voel dat het goed is, dat ik nu ruimte ga krijgen; nee sterker nog: al heb. Ik heb verdriet, verwarring (niet over de beslissing, maar over zijn acties), maar ik geniet ook. Van mijn ruimte, van mijn eigen keuzes, van beslissingen die van mij zijn, van helderheid.

Niks mis met driehoog, je hebt er een mooi uitzicht. Op een nieuw leven, een nieuwe, frisse start. Met jezelf trouw zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw en heel mooi gezegd.
don't grow a wishbone where you're backbone ought to be
Lorem Ipsum
quote:Elmervrouw schreef op 15 juni 2016 @ 14:37:

Alles wordt inderdaad anders als je een duidelijke keuze maakt en gaat (in mijn geval).

En ja, ik zit hier nu driehoog. En alles moet schoongemaakt worden, er moet overal geschilderd worden en er ligt nog niets op de vloer. Ik zit aan een gekregen tafel, op gekregen stoelen. Maar ik heb hulp vanuit onverwachte hoeken gekregen: voor spullen, voor de verhuizing en zelfs ook voor wat geld. En ik kijk naar buiten, door de kamerbrede ramen van mijn huurappartement, en ik zie bomen en een blauwe lucht met wolken, en de hond ligt tevreden bij me in de buurt. En ik voel dat het goed is, dat ik nu ruimte ga krijgen; nee sterker nog: al heb. Ik heb verdriet, verwarring (niet over de beslissing, maar over zijn acties), maar ik geniet ook. Van mijn ruimte, van mijn eigen keuzes, van beslissingen die van mij zijn, van helderheid.

Niks mis met driehoog, je hebt er een mooi uitzicht. Op een nieuw leven, een nieuwe, frisse start. Met jezelf trouw zijn.

Elmervrouw, zelfde situatie, maar wel mijn eigen keuze. En verdriet en verwarring zijn in mijn geval ook over zijn acties.

Ga niet naar driehoog, maar wel een fijn huisje. Ongeveer 1/5 van mijn huidige huis, maar het is MIJN huis.

Maar wat een bevrijding om de leugens niet meer te horen, de achterdocht niet meer te voelen en mijn eigen beslissingen te nemen.
Jee, Elmervrouw, ik lees je al heel lang op het forum en zie nu dat je voor jezelf gekozen hebt.

Wat een ontzettend dapper besluit!

Ja, als iemand zal weten wat het met je doet als je ècht kiest, ben jij het nu wel.

Off-topic: ik wens je alle kracht en geluk die je nodig hebt in deze nieuwe fase EV en hoop dat je eindelijk eens zoete vruchten mag oogsten na je jarenlange ploegen en ploeteren. Het is je zo gegund!
quote:Elmervrouw schreef op 15 juni 2016 @ 14:37:

Zó.

Eens.
Zeeland, jij hebt hulp. Je man heeft hulp.

Hulp is gericht op de ontvanger.

Welke hulp krijgen je kinderen?

En je kunt dit niet goed doen. Er is een bom ontploft in hun huis, ook al weten ze er het fijne niet van. Dat is niet goed, en daar kan jij niets aan doen.

Je kunt het wel fout doen. Waak daarvoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Grote kans dat ze het allang weten (wie heeft er niét als kind 's avonds laat op de trap zitten luisteren als ouders een keer boos waren??). Daarnaast heeft zeeman ook een bijzondere hobbysite en als die jongens een beetje verstand hebben van computer die site allang gevonden.

Dat zou ik nog veel zieliger vinden. Een geheim moeten meedragen, er met niemand over kunnen praten, want papa en mama mogen niet weten dat wij het weten.

Toen ik rond hun leeftijd was hing er op een dag ineens een enorme grafsfeer in huis, daar werd niet over gesproken en heb mijn ouders niet zien huilen. Toch wist ik dat er iets heel ergs was en dat het iets met mijn moeder was. Grafsfeer + moeder = moeder gaat dood! Heb ik gedacht. Maar ik kon ook niet vertellen dat ik het wist, want er was vast een reden dat ik het niet mocht weten. Wat een kwelling. Toen ik volwassen was toch eens gevraagd en moeders bleek een miskraam te hebben gehad toen. Ze vond me toen te jong om dat soort dingen te bespreken... Nu denk ik wat had je mij een hoop verdriet bespaard door gewoon eerlijk te zijn. Snap dat het in deze situatie geen optie is om eerlijk te zijn, maar je moet wel iets met de manier waarop je kinderen hierop reageren. Inderdaad psychologische hulp voor de kinderen (gezinstherapie?) lijkt me wel op z'n plaats.
Er komt een dag dat meneer Zeeland het zelf gaat vertellen. Mensen die gestopt zijn met een verslaving hebben de sterke neiging om iedereen te vertellen dat ze iets overwonnen hebben en hij zal het gebruiken om zijn zonen uit te leggen dat het slecht is als een man naar de hoeren gaat. Dat kan en mag je als partner eigenlijk niet tegenhouden. Daarnaast zal hij ook leren dat hij zich niet hoeft te schamen voor het feit dat hij ergens verslaafd aan is geweest.

Dat kan 1 jaar duren of 5 maar eens gaat hij zeggen tegen vrienden, familie of collega's. Dan heeft mr. Zeeland maling aan wat jij vindt maar is nog steeds bezig met zijn eigen helingproces.
de vraag is of die kinderen ook hoeren gaan neuken omdat ze denken dat ze ermee weg komen en hun vader toch altijd de voorbeeldrol blijft.
Dat is EEN vraag, niet DE vraag. De zorg om de kinderen is wel breder.
Dat is wel wat kort door de bocht Coralie, maar het is inderdaad zeer onverstandig om ervan uit te gaan dat de kinderen hier niets van meekrijgen, zeker op deze leeftijd.
Kinderen kunnen ook veel hebben.

Veel kinderen maken ook nare dingen mee, die niet te vermijden zijn. Zo is het leven nu eenmaal.
quote:Geronimo2 schreef op 15 juni 2016 @ 16:52:

Er komt een dag dat meneer Zeeland het zelf gaat vertellen. Mensen die gestopt zijn met een verslaving hebben de sterke neiging om iedereen te vertellen dat ze iets overwonnen hebben en hij zal het gebruiken om zijn zonen uit te leggen dat het slecht is als een man naar de hoeren gaat. Dat kan en mag je als partner eigenlijk niet tegenhouden.

Ik weet niet hoe je aan deze kennis komt, maar ik merk dat niet. Niet aan mijzelf, gestopt met roken, niet aan mensen die ik professioneel ken, die verslaafd zijn geweest aan drugs, alcohol en gokken, niemand die de sterke neiging heeft om iedereen te vertellen dat ze iets overwonnen hebben. Eerder het tegendeel, zelfs als er expliciet naar gevraagd wordt.

Het lijkt mij niet verstandig om de kinderen te vertellen dat papa een hoerenloper is/was, volgens mij richt je daarmee grote en niet noodzakelijke schade aan. Je moet er niet aan denken, dat je dit als puber te horen krijgt. Je wilt op die leeftijd al niet weten dat je ouders seks gehad moeten hebben om jou te verwekken....
quote:Nomos schreef op 15 juni 2016 @ 21:44:

[...]

(..)

Het lijkt mij niet verstandig om de kinderen te vertellen dat papa een hoerenloper is/was, volgens mij richt je daarmee grote en niet noodzakelijke schade aan....Mee eens.
Serieus? Dat is alles wat je eruit pakt?
dubbel
Je voelde schaamte TO. Is het in werkelijkheid schaamte voor de man die hij is en de vrouw die jij bent doordat je bij hem blijft?

Zo ja, doe dan iets met die emotie, want blijkbaar lukt het je toch niet helemaal om alles weg te redeneren en analyseren.

Je gevoel wil je iets vertellen. Luister daar naar.
quote:iris1969 schreef op 15 juni 2016 @ 23:09:

Je gevoel wil je iets vertellen. Luister daar naar.Doe ik.
Je kunt je kinderen ook vragen wat zij denken of wat zij merken en of zij vragen hebben. En dan niet 1 keer maar regelmatig
Heb je een slechte dag Zeeland, kort van stof of weinig tijd of heb je gewoon geen zin in confrontaties vandaag?
quote:Zeeland1970 schreef op 15 juni 2016 @ 23:12:

[...]

Doe ik.

Ik hoop het

En lees de "lullige" posts extra goed en voel ze ipv je er instinctief tegen te verzetten. Het is namelijk geen confrontatie met ons maar met jezelf.
Om dit topic levendig te houden moesten de kinderen maar eens even van stal worden gehaald. Dit om vooral aan te geven dat de kinderen weer opveren en hun ‘normale’ houding weer gaan innemen.

Bijna in dezelfde zin vertelt TO erbij dat zij nog steeds niet weet of zij wel met haar man door wil gaan en dat het ‘wel’ of ‘niet’ antwoord nog wel jaren kan duren…….!!!

De Zeeland kinderen vragen zich nu al af, waarom papa en mama zo vaak samen moeten wandelen en ze niet mee mogen. Welke geheimen hebben papa en mama voor ons? Wat is er aan de hand?

Ze vangen bot bij mama en papa. Wat denk jij dat ze zelg gaan invullen?

TO, schep nu eens een keer duidelijkheid en geef aan dat jij bij jouw man wil blijven en sla een arm om hem heen, waar jouw kinderen bij zijn en laat daarmee zien dat jij het samen met jouw man gaat proberen.

Als jij die stap niet kan maken, wees dan ook duidelijk naar jouw kinderen en man en geef opening van zaken. Dit gefladder van wel naar niet, ontwricht de hele gezinssituatie en richt erg veel schade aan de kinderen. Het zijn inmiddels al pubers en beseffen best heel veel.

Door nu een duidelijk keuze van ‘ja ik wel verder’ of ‘nee ik kan verder’ met mij man, zal zoveel duidelijkheid scheppen naar jouw man en kinderen.

Met jouw keuze om niet te kiezen drijf jij niet alleen jouw man, maar ook de kinderen van je af.

Tegen Zeeman, die leest hier echt nog wel mee, eis kuit of hom van jouw vrouw nu en voorkom daarmee het afbranden van jezelf en jouw kinderen. Het intimideren en manipuleren van jouw vrouw is echt buiten alle proporties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven