Hallo allemaal!
donderdag 16 juni 2016 om 13:32
Was al een tijdje op zoek naar een forum om mijn tijd mee te vullen en vanaf vandaag heb ik besloten dat het VIVA forum daar uitstekend geschikt voor is!
Voordat ik begin met reageren wilde ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben een 22-jarige studente uit Gelderland, woon samen met mijn vriend, kat en konijntjes en ben een gigantische Game of Thrones fan (vandaar ook mijn nickname).
Ik ga ervan uit dat ik het hier naar mijn zin zal hebben
Voordat ik begin met reageren wilde ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben een 22-jarige studente uit Gelderland, woon samen met mijn vriend, kat en konijntjes en ben een gigantische Game of Thrones fan (vandaar ook mijn nickname).
Ik ga ervan uit dat ik het hier naar mijn zin zal hebben
You know nothing, Jon Snow!
donderdag 16 juni 2016 om 13:42
Nederlandse Taal en Cultuur! Ik ben de letterkunde kant opgegaan, dus heel veel bezig met literatuur. Op dit moment ben ik mijn bachelor aan het afronden en mijn scriptie aan het schrijven!
Hierna wil ik denk ik een master gaan doen om docent Nederlands te worden (maar daar zou ik dan in februari mee beginnen).
Hierna wil ik denk ik een master gaan doen om docent Nederlands te worden (maar daar zou ik dan in februari mee beginnen).
donderdag 16 juni 2016 om 13:51
donderdag 16 juni 2016 om 14:01
quote:WildlingYgritte schreef op 16 juni 2016 @ 13:42:
Nederlandse Taal en Cultuur! Ik ben de letterkunde kant opgegaan, dus heel veel bezig met literatuur. Op dit moment ben ik mijn bachelor aan het afronden en mijn scriptie aan het schrijven!
Ah, die hebben we nodig hier
Welkom!
Ah, die hebben we nodig hier
Welkom!
donderdag 16 juni 2016 om 14:15
quote:Galileo schreef op 16 juni 2016 @ 14:06:
Welkom hier!
Meteen een vraag:
- 'Daar heb ik me echt rot naar gezocht'
- 'Daar heb ik me echt naar rotgezocht'
Welke is juist?
Mijn gevoel zegt dat beide mogen, maar ik weet het niet zeker.
Hahaha
Ik zal mijn best doen antwoord te geven.
'Rotzoeken' is geen werkwoord, het is een werkwoordsfrase. Je zoekt je ergens rot naar. Het is een uitdrukking waarbij zoeken het werkwoord is en rot een bijwoord. Beide volgordes kunnen wel (in een zin zijn eigenlijk altijd meerdere volgordes mogelijk, groene en rode werkwoordsvolgorde bijvoorbeeld), maar dan moet er in de schrijftaal wel een spatie tussen rot en gezocht.
Welkom hier!
Meteen een vraag:
- 'Daar heb ik me echt rot naar gezocht'
- 'Daar heb ik me echt naar rotgezocht'
Welke is juist?
Mijn gevoel zegt dat beide mogen, maar ik weet het niet zeker.
Hahaha
Ik zal mijn best doen antwoord te geven.
'Rotzoeken' is geen werkwoord, het is een werkwoordsfrase. Je zoekt je ergens rot naar. Het is een uitdrukking waarbij zoeken het werkwoord is en rot een bijwoord. Beide volgordes kunnen wel (in een zin zijn eigenlijk altijd meerdere volgordes mogelijk, groene en rode werkwoordsvolgorde bijvoorbeeld), maar dan moet er in de schrijftaal wel een spatie tussen rot en gezocht.
anoniem_294029 wijzigde dit bericht op 16-06-2016 14:29
Reden: Verkeerd woord gebruikt in uitleg (blauw in plaats van groen)
Reden: Verkeerd woord gebruikt in uitleg (blauw in plaats van groen)
% gewijzigd
donderdag 16 juni 2016 om 14:23
quote:WildlingYgritte schreef op 16 juni 2016 @ 13:42:
Hierna wil ik denk ik een master gaan doen om docent Nederlands te worden (maar daar zou ik dan in februari mee beginnen).Woehoe, wil je ook bij het taalnaziclubje?
Hierna wil ik denk ik een master gaan doen om docent Nederlands te worden (maar daar zou ik dan in februari mee beginnen).Woehoe, wil je ook bij het taalnaziclubje?
Oh dear, how sad, never mind.
donderdag 16 juni 2016 om 14:40
quote:Hayek schreef op 16 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Woehoe, wil je ook bij het taalnaziclubje?
Haha. Tuurlijk! Altijd leuk!
Het valt eigenlijk best wel mee, mijn taalnazi-gehalte. Heb zelf best vaak spelfouten in teksten (ben best wel slordig in teksten nakijken etc.) en verbeter bij andereN alleen dingen die ik heeel erg irritant vind of die gewoon echt niet kunnen.
Edit: Iedereen heeft meteen kunnen lezen hoe slordig ik ben
[...]
Woehoe, wil je ook bij het taalnaziclubje?
Haha. Tuurlijk! Altijd leuk!
Het valt eigenlijk best wel mee, mijn taalnazi-gehalte. Heb zelf best vaak spelfouten in teksten (ben best wel slordig in teksten nakijken etc.) en verbeter bij andereN alleen dingen die ik heeel erg irritant vind of die gewoon echt niet kunnen.
Edit: Iedereen heeft meteen kunnen lezen hoe slordig ik ben
anoniem_294029 wijzigde dit bericht op 16-06-2016 15:05
Reden: spelfout
Reden: spelfout
% gewijzigd
donderdag 16 juni 2016 om 15:01