Marktplaats
maandag 13 juni 2016 om 21:27
Hey iedereen,
Zijn er hier toevallig juristen? Ik heb afgelopen zaterdag mijn macbook verkocht, hij heeft het geld via internet bankieren overgemaakt en ik mocht alles zien wel heb ik de hele overeenkomst opgenomen (want je weet maar nooit). Nou omdat het weekend was moest ik wachten tot maandag. Om 4 uur had ik nog niks binnen, dus ik bel hem op en hij vertelde mij dat er iets fouts gegaan was en dat het vanavond gaat stuurde en verzekerde mij ervan dat hij niet zo iemand is en geen spelletjes speelt. Dus nu half 10 en ik heb nog niks. Ik kan zo ook niet rustig zitten en bel hem op, hij ging 2 keer af en daarna sloot de verbinding. De tweede keer ging hij direct door naar voicemail. Ik ben dus gewoon gescammed. Nu is dus mijn vraag, ik heb het allemaal opgenomen heb ik hier juridische vastheid mee en kan ik hiermee naar een advocaat of iets. Ik ben normaal erg oplettend maar er spelen gewoon een hoop dingen in mijn leven nu waarbij ik foutjes over het hoofd zie (let aub niet op spellings fouten ben onwijs boos en nerveus nu). Ik word steeds maar teleurgesteld door mensen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen en advies kan geven
Zijn er hier toevallig juristen? Ik heb afgelopen zaterdag mijn macbook verkocht, hij heeft het geld via internet bankieren overgemaakt en ik mocht alles zien wel heb ik de hele overeenkomst opgenomen (want je weet maar nooit). Nou omdat het weekend was moest ik wachten tot maandag. Om 4 uur had ik nog niks binnen, dus ik bel hem op en hij vertelde mij dat er iets fouts gegaan was en dat het vanavond gaat stuurde en verzekerde mij ervan dat hij niet zo iemand is en geen spelletjes speelt. Dus nu half 10 en ik heb nog niks. Ik kan zo ook niet rustig zitten en bel hem op, hij ging 2 keer af en daarna sloot de verbinding. De tweede keer ging hij direct door naar voicemail. Ik ben dus gewoon gescammed. Nu is dus mijn vraag, ik heb het allemaal opgenomen heb ik hier juridische vastheid mee en kan ik hiermee naar een advocaat of iets. Ik ben normaal erg oplettend maar er spelen gewoon een hoop dingen in mijn leven nu waarbij ik foutjes over het hoofd zie (let aub niet op spellings fouten ben onwijs boos en nerveus nu). Ik word steeds maar teleurgesteld door mensen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen en advies kan geven
dinsdag 14 juni 2016 om 19:03
quote:ZombieQueen schreef op 14 juni 2016 @ 14:19:
Misschien heeft hij een betaling ingepland? Dat hij het een dag later heeft ingeboekt? Dus een overboeking in de betaalagenda heeft gezet. Op die manier kan je een overboeking maken en die wordt ook verwerkt. Maar dan dus tegen gehouden op de dag wanneer die verwerkt moet worden vanwege een ontoereikend saldo. Maar het ziet er verder uit als een 'echte' overboeking.Dat zou inderdaad heel erg goed kunnen. Datum op morgen zetten,. Netjes versturen en dan een uur later terugdraaien.
Misschien heeft hij een betaling ingepland? Dat hij het een dag later heeft ingeboekt? Dus een overboeking in de betaalagenda heeft gezet. Op die manier kan je een overboeking maken en die wordt ook verwerkt. Maar dan dus tegen gehouden op de dag wanneer die verwerkt moet worden vanwege een ontoereikend saldo. Maar het ziet er verder uit als een 'echte' overboeking.Dat zou inderdaad heel erg goed kunnen. Datum op morgen zetten,. Netjes versturen en dan een uur later terugdraaien.
donderdag 16 juni 2016 om 21:20
Zoals verwacht de politie kan er weinig mee. Hij kon geen volledige aangifte maken alleen een mutatie omdat er gewoon vrij weinig bekend is. Hij adviseerde mij wel om contact op te nemen met marktplaats en rabobank sinds rabobank kan zien welke bankrekeningnummer naar mij het geld over heeft gemaakt en heel snel weer geannuleerd heeft. Zodra ik dat had kan de politie echt op onderzoek uitgaan. Maar natuurlijk wou Rabobank mij zijn rekeningnummer niet geven (dus hij heeft het wel gelijk geannuleerd) en nu ben ik gewoon screwed. Balen maar laat dit gewoon een dure les zijn voor me. Nooit iets duurs verkopen als je in de diep stress zit, kan je niet logisch nadenken en altijd om contant geld vragen.
Nogmaals bedankt voor alle bezorgdheid en goede wensen. Waardeer ik echt enorm. Beetje vertrouwen in de mensheid terug gekregen haha :p
Nogmaals bedankt voor alle bezorgdheid en goede wensen. Waardeer ik echt enorm. Beetje vertrouwen in de mensheid terug gekregen haha :p
donderdag 16 juni 2016 om 21:45
quote:Fame schreef op 16 juni 2016 @ 21:31:
Niemand kan een betaling terugdraaien. Dus ik weet niet wat ze bij de bank wel bedoeld hebben, maar dat kan echt niet.Nee, dat lijkt me ook niet. Anders zou iedereen wel betalingen aan anderen terug kunnen draaien.. Vreemde zaak dit. Succes TO, hoop dat het op de een of andere manier wordt opgelost.
Niemand kan een betaling terugdraaien. Dus ik weet niet wat ze bij de bank wel bedoeld hebben, maar dat kan echt niet.Nee, dat lijkt me ook niet. Anders zou iedereen wel betalingen aan anderen terug kunnen draaien.. Vreemde zaak dit. Succes TO, hoop dat het op de een of andere manier wordt opgelost.
It's 5 o'clock somewhere
vrijdag 17 juni 2016 om 19:03
vrijdag 17 juni 2016 om 19:13
Ach wat jammer voor je TO dat het geld echt niet binnen is gekomen. Het zou echt goed kunnen dat hij het inderdaad met een latere dag erin gezet heb. Dat haal je er zo weer uit.
Vind het oprecht balen voor je Sterkte en ik hoop inderdaad dat je weer vertrouwen in mensen kan krijgen. Echt de meerderheid van de mensen heeft het beste met een ander voor en het is meer dan triest dat jij zo vaak tegen de lamp bent gelopen hiermee.
Vind het oprecht balen voor je Sterkte en ik hoop inderdaad dat je weer vertrouwen in mensen kan krijgen. Echt de meerderheid van de mensen heeft het beste met een ander voor en het is meer dan triest dat jij zo vaak tegen de lamp bent gelopen hiermee.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 17 juni 2016 om 19:15
quote:poppetje2006 schreef op 16 juni 2016 @ 21:45:
[...]
Nee, dat lijkt me ook niet. Anders zou iedereen wel betalingen aan anderen terug kunnen draaien.. Vreemde zaak dit. Succes TO, hoop dat het op de een of andere manier wordt opgelost.
Zoals hierboven al een aantal keer is gezegd. Dat kan door een datum in de toekomst in te vullen, dus niet de dag zelf en dan op verzenden drukken. Dan kan je hem nog thuis intrekken of annuleren.
Of hij zat op een nepsite maar dat lijkt me veel werk voor een macbook.
Kut hoor TO!
[...]
Nee, dat lijkt me ook niet. Anders zou iedereen wel betalingen aan anderen terug kunnen draaien.. Vreemde zaak dit. Succes TO, hoop dat het op de een of andere manier wordt opgelost.
Zoals hierboven al een aantal keer is gezegd. Dat kan door een datum in de toekomst in te vullen, dus niet de dag zelf en dan op verzenden drukken. Dan kan je hem nog thuis intrekken of annuleren.
Of hij zat op een nepsite maar dat lijkt me veel werk voor een macbook.
Kut hoor TO!
maandag 20 juni 2016 om 14:56
Politie waarschuwt voor oplichting met Rabo Bankieren App
De politie waarschuwt voor oplichters die een auto kopen en dan zogenaamd geld overmaken met de Rabo Bankieren App. De afgelopen weken zijn er in ieder geval tien van dit soort incidenten geweest.
De oplichters zoeken contact met mensen die auto's te koop aanbieden, vaak via Marktplaats. Aangekomen bij de verkoper doen ze alsof er geld wordt overgemaakt met de Rabo Bankieren App.
Wanneer er niet genoeg geld op de rekening staat, laat deze app namelijk toch zien dat de transactie in behandeling is.
Aangifte
De fraudeurs zeggen tegen de slachtoffers dat het overboeken een paar uur duurt maar uiteindelijk wordt er geen geld overgeboekt. In de tussentijd wordt al wel de auto overgeschreven en meegenomen.
Twee slachtoffers hebben aangifte gedaan. Hun auto's zijn inmiddels opgespoord en teruggebracht. De politie roept andere slachtoffers op om ook aangifte te doen. Er is niemand aangehouden voor de fraude.
http://nos.nl/artikel/211 ... t-rabo-bankieren-app.html
De politie waarschuwt voor oplichters die een auto kopen en dan zogenaamd geld overmaken met de Rabo Bankieren App. De afgelopen weken zijn er in ieder geval tien van dit soort incidenten geweest.
De oplichters zoeken contact met mensen die auto's te koop aanbieden, vaak via Marktplaats. Aangekomen bij de verkoper doen ze alsof er geld wordt overgemaakt met de Rabo Bankieren App.
Wanneer er niet genoeg geld op de rekening staat, laat deze app namelijk toch zien dat de transactie in behandeling is.
Aangifte
De fraudeurs zeggen tegen de slachtoffers dat het overboeken een paar uur duurt maar uiteindelijk wordt er geen geld overgeboekt. In de tussentijd wordt al wel de auto overgeschreven en meegenomen.
Twee slachtoffers hebben aangifte gedaan. Hun auto's zijn inmiddels opgespoord en teruggebracht. De politie roept andere slachtoffers op om ook aangifte te doen. Er is niemand aangehouden voor de fraude.
http://nos.nl/artikel/211 ... t-rabo-bankieren-app.html
maandag 20 juni 2016 om 15:13
maandag 20 juni 2016 om 15:23
Het was net zelfs op de radio!
Mbt het vergrendelen op afstand; als dat nog aan stond had de "koper" dus ook (beperkt) toegang tot bestanden van TO via iCloud.
Bij verkoop moet je daarom eigenlijk je hele account verwijderen en doe je het beste een verse installatie...
Maar daar heeft TO haar MacBook nog niet mee terug natuurlijk
Mbt het vergrendelen op afstand; als dat nog aan stond had de "koper" dus ook (beperkt) toegang tot bestanden van TO via iCloud.
Bij verkoop moet je daarom eigenlijk je hele account verwijderen en doe je het beste een verse installatie...
Maar daar heeft TO haar MacBook nog niet mee terug natuurlijk