Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Lange tijd geleden dat ik wat heb laten horen! Alles hier lag ook een beetje stil, dus weinig slingers (en ook weinig dieptepunten gelukkig ).

Heb afgelopen week mijn hoofdbehandelaar ontmoet, waarmee ik wel een fijne klik had. Dat is zeker een slinger waard, want dat is namelijk ontzettend belangrijk. Ze nam me ook nog eens extreem serieus terwijl ik dat gevoel nooit zo snel heb, alles wordt straks heel erg gemonitord. Ik ga vanaf de eerste week van juli groepsbehandelingen volgen terwijl ik zelf echt vrij panisch voor behandeling op die manier ben en bij de intake werd het uiteindelijk een beetje afgedaan met "iedereen heeft er wel in bepaalde mate last van, het zal wel meevallen". Ik denk dat dat ook zeker wel zo is , dat iedereen er last van heeft, maar het voelt toch wat dieper. Toen ik het er met mijn hoofdbehandelaar over had ging ze er wat dieper op in en gaf uiteindelijk aan dat er misschien toch ook nog gekeken gaat worden naar aparte traumatherapie voor me, zodat ik me ten minste wel op gemak ga voelen binnen een groep en de behandeling dan kan afmaken. Uiteindelijk was het dus een superfijn gesprek, en gaat het over 2 - 3 weken ook allemaal echt beginnen!
Wat fijn om te horen Lady Grey! Wel spannend dat je nu nog 2 of 3 weken moet wachten. Maar met zo'n fijn intakegesprek is het hopelijk wat makelijker dan toen je nog ' niks ' wist. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Ik vind het een dansje waard.
Goed bezig ladygrey!

Hier slingers, confetti, serpentines, glitters, ballonnen, de hele rambam. Alles was goed bij de gyn en ik hoef over een halfjaar pas terug te komen!! En groen licht gekregen voor álles: hardlopen, buikspieroefeningen, zwemmen, seks, ik mag gewoon alles weer! (Voor zover het gaat dan natuurlijk, zodra ik er buikpijn van krijg dan stoppen en op lager pitje). Ben zo blij!

Van schrik heb ik spontaan de hele woonkamer heringericht, alle banken en kasten van het plek gehaald en ergens anders neergezet. Dus ik zit nu blij te zijn in een fijnere woonkamer! :-D
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Oh wat ontzettend fijn! Daar mag echt alles versierd voor worden
Oh nog een vraagje, heeft iemand van jullie ervaring met de insanity workouts van Shaun T? Las in een review dat je minstens 30 min nonstop cardio vol moet kunnen houden om hier aan te beginnen, klopt dit? En zo ja, zou ik dan beter eerst het hele start to run programma van Evy weer eens gaan doen voor ik aan Insanity begin?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Jeej wat fijn Magneet! Ik hoopte dat het alweer ging maar wat zal het fijn zijn je kindjes lekker op te kunnen tillen en knuffelen. Heel veel plezier met wat je allemaal lekker gaat doen!
quote:Magneet schreef op 13 juni 2016 @ 15:44:

Goed bezig ladygrey!

Hier slingers, confetti, serpentines, glitters, ballonnen, de hele rambam. Alles was goed bij de gyn en ik hoef over een halfjaar pas terug te komen!! En groen licht gekregen voor álles: hardlopen, buikspieroefeningen, zwemmen, seks, ik mag gewoon alles weer! (Voor zover het gaat dan natuurlijk, zodra ik er buikpijn van krijg dan stoppen en op lager pitje). Ben zo blij!

Van schrik heb ik spontaan de hele woonkamer heringericht, alle banken en kasten van het plek gehaald en ergens anders neergezet. Dus ik zit nu blij te zijn in een fijnere woonkamer! :-D

Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn zeg...

Geniet er van!
Dank, dank allemaal :-)

Het eerste rondje hardlopen zit erop, en mèn, ze hadden gelijk, na operatie en 6 weken rust is je conditie 0,0. Maar dan ook écht 0. Een minuut joggen was al amper vol te houden, alsof iemand beton in mijn benen heeft gegoten! Maar ik heb het lesje keurig afgemaakt, precies hierom ben ik weer bij les 1 van start to run met Evy begonnen... En het was hartstikke lekker.

Morgen een rustdag, oftewel, morgen ga ik lekker een eind fietsen. Mijn myfitnesspal-dieet zeg maar gaat ook goed, ik houd het nu al een week vol, met gemak, om niet meer dan die 1760 kcal per dag te eten. En ik voer braaf alles in wat ik eet, drink, wat ik sport, etc. Die halve kilo per week is er voor deze week in ieder geval al dik af, hopen dat dat aanhoudt!

Nu ga ik me maar eens verdiepen in de lichte krachttraining waar hats het een aantal posts geleden over had... :-)
Rustig aan hé magneet. fijn dat je in zo'n goede flow zit!

Ik heb vandaag voor het eerst een langer rondje gelopen. Weliswaar 300m verder, maar het was een hele uitdaging. En goed gelukt!
Mijn tentamens zijn klaar voor dit jaar
Yes! Heb je vakantie Lady? Hopen op mooie cijfers.
Als ik mijn tentamen van vanochtend heb gehaald heb ik inderdaad vakantie! Mijn tentamen van vorige week had ik een 8 op, een beetje onverwacht! Ik hoopte eigenlijk op een 6je
Mini slinger. Ben terug van dietist, 2 kilo eraf. En mijn nuchtere suikerwaardes zijn eindelijk onder de 10. Ik spoot insuline altijd in de buik, en had dan zeker 3x per week een hyper. Ja wist ik veel, totdat de POH zei, spuit in je bovenbenen, en verdomd, mijn suikerwaardes zakken en heb nu al sinds 3 weken ongeveer geen hyper meer gehad. Alleen had ik dit graag eerder geweten.
Goed gedaan Kaitlyn! Twee kilo eraf, dat is een prachtig begin.

Succes, en ik hoop dat je nog heel veel slingers komt ophangen!
Goed bezig Kaitlyn!

Ik voel me bijna stom, maar ik heb even zo'n overwinningsgevoel ook , maar ik kan het niet even kwijt in mijn omgeving ofzo, dus dan maar hier.

Ik heb avond gegeten . En het was niet absurd veel ofzo, ten minste, zo voelde het niet. Het was gewoon flink wat sperziebonen en wat rijst met wat satesaus en ik zat te eten en opeens voelde ik me gewoon vol. Het voelt zo gek, zo raar aan, normaal at ik gewoon amper en had ik altijd alleen maar meer honger na eten of ik at zoveel dat het pijn deed ongeveer, en nu kreeg ik gewoon tijdens het eten al een signaal van "joh, het is wel goed zo". Ik kan me de laatste keer niet eens herinneren! Het maakt me zo blij en ik heb ineens zoveel vertrouwen dat ik misschien wel beter kan worden.
Goed bezig Lady Grey
Wauw Lady, ik word daar bijna een beetje emo van. Wat ontzettend fijn om te weten dat je lichaam dit gewoon kan aangeven, dat moet hoop geven. Ik ben trots op je! En dan ook nog hoge cijfers!

Gefeliciteerd Kaitlyn. Dat is een goede start! Jammer dat je het niet eerder wist, maar beter laat dan nooit. Ik hoop dat het blijft helpen.

Ik heb een mini slinger, want ik ben niet aangekomen sinds ik thuis zit. Ondank dat ik niet meer kan sporten.
Rare slinger: mijn huisarts vertrouwd het genoeg met hoe het nu gaat om maagzuurremmers voor te schrijven
Haha, fijn slingertje ladygrey!

Hier een tussendoorslinger, gewoon omdat ik mijn 'dieet' nog steeds prima volhoud! En af en toe lekker ga fietsen of rennen.

Volgende doel: nog maar eens per week op de weegschaal gaan staan (ipv minstens elke dag)
Hallo dames, mag ik meeschrijven?

Reden dat ik juist dit topic heb gekozen: Het draait niet zozeer om afvallen.

Zelf ben ik wel te zwaar ( 85 kg bij 1,78 m) maar het gaat er zeer moeilijk af, mede door medicatie. Ik probeer vooral om niet zwaarder te worden en mijn conditie op peil te houden en te verbeteren.

Dit topic spreekt me erg aan omdat het zonder tabel is. Verder doe ik verschillende dingen maar wisselend (fietsen, hardlopen, zwemmen) en probeer ik beweging ook in de alledaagse dingen 'in te bouwen'.

Graag hang ik hier ook af en toe een slinger
Je kunt méér.
Hoi Moon-Alisa! Volgens mij mag iedereen hier gewoon vrij meeschrijven en slingers hangen, en confetti strooien enzo. Dus jij ook!

Wat lijkt me dat lastig, als je met medicatie zit waardoor het er moeilijk afgaat (of misschien zelfs eerder ook aankomt). Ballon voor jou omdat je gezellig mee komt schrijven! :-)
Leuk Magneet!

Ach ja wat zal ik zeggen... het is gelukkig goed verdeeld, het gewicht. Natuurlijk hoop ik dat het er langzaam weer af gaat maar ik ben ook wel bang geweest om nog veel meer aan te komen en t blijft redelijk stabiel nu.
Je kunt méér.
Ik vier dat ik weer een paar nieuwe cliënten heb...

En al bijna 3 jaar een eigen bedrijf wat goed loopt

En dat het stap voor stap een stukje beter gaat.
Klinkt goed
Je kunt méér.
Leuk dat je mee komt schrijven moon-alisa! Klinkt alsof je een positieve instelling hebt weten te vinden. Ook als het even niet zo goed gaat mag je dat altijd komen vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven