Een hangjongere..?

17-06-2016 21:15 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 13 jaar. En ik vind dat het echt niet goed gaat.. Ze gaat nu al een paar maanden om met de verkeerde vrienden, raakt daardoor helemaal op het verkeerde pad.. Ik kwam er laatst achter dat ze al gerookt had, en al 2 maanden een 'vriendje' had waar ik ook niks van af wist.. Wou hem dan ontmoeten, en ook hij kwam bij mij heel erg grof en brutaal over.. Ze is bijna nooit meer thuis, zit nu op een internaat waarvan ik dacht dat het mischien wel wat zou helpen met haar gedrag, maar wat dus niet waar was. Hangt constant met haar vrienden bij het station en aan bushalte's, zonder dat ik weet waar ze écht is. Ze liegt ook heel vaak tegen me, en dan moet ik er later maar achterkomen wat er echt gebeurd is en waar ze echt was. Heel brutaal de laatste tijd, steeds weer boos worden en altijd maar roepen en tieren.. Al heel vaak gesprekken met haar gehad, met jeugdzorg, begeleiding van school, thuisbegeleiding, noem maar op.. Maar niks helpt en ik doe ook niks goed. Kan iemand me helpen / raad geven?????
Kan je niet beter z.s.m. contact opnemen met de hulpverlening die je al kent? Wie zegt dat je niets goed doet? De hulpverleners?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
"Puberteit, als je ouders vervelend beginnen te doen"
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 21:17:

Kan je niet beter z.s.m. contact opnemen met de hulpverlening die je al kent? Wie zegt dat je niets goed doet? De hulpverleners?Al heel vaak gedaan. Hun kwamen toen ook met het idee om haar strenger aan te pakken en naar een internaat te sturen. Ze zeggen wel dat ik het goed doe, maar dat ik strenger moet zijn. Als ik strenger doe, dreigt ze om weg te gaan en bij haar vader te gaan wonen. Aan alle hulpverleners heb ik tot nu toe nog niet zo heel veel wijze raad gehad, want er is nog niks veranderd????
Euhm......

Ze hebben gezegd dat het in haar geval misschien beter is om haar tijdelijk naar een internaat te sturen. Dat zullen ze toch niet zonder reden hebben gezegd? Waarom overweeg je dit niet? Ik vind 13 jaar namelijk wel erg jong voor het gedrag dat je beschrijft. Heeft haar vader meer invloed op haar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Daar zit ze al Enn, volgens de OP
quote:Pikkie22 schreef op 17 juni 2016 @ 21:37:

Daar zit ze al Enn, volgens de OPOhw excuus.
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 21:34:

Euhm......

Ze hebben gezegd dat het in haar geval misschien beter is om haar tijdelijk naar een internaat te sturen. Dat zullen ze toch niet zonder reden hebben gezegd? Waarom overweeg je dit niet? Ik vind 13 jaar namelijk wel erg jong voor het gedrag dat je beschrijft. Heeft haar vader meer invloed op haar?Dat vind ik ook. Ze zit nu ook al sinds begin april op een internaat en is alleen in het weekend thuis. Vanmiddag kwam ze thuis, en rond een uurtje of 5 ging ze weer. Naar een vriendin. Zondag komt ze terug.. Dat zei ze in ieder geval. Mischien krijg ik zondagavond nog wel een smsje dat ze maandag gewoon rechtstreeks vanuit haar naar school gaat. En dan zie ik haar pas weer vrijdag. Enfin, er zijn echt wel strenge regels daar op het internaat en ik had gedacht dat het wel wat zou veranderen.. Maar niet dus..
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 21:34:

Euhm......

Ze hebben gezegd dat het in haar geval misschien beter is om haar tijdelijk naar een internaat te sturen. Dat zullen ze toch niet zonder reden hebben gezegd? Waarom overweeg je dit niet? Ik vind 13 jaar namelijk wel erg jong voor het gedrag dat je beschrijft. Heeft haar vader meer invloed op haar?Vader heeft trouwens ook geen effect op haar gedrag.
Wat zijn de regels van het internaat?

Wat houdt het internaat in eigenlijk? Is dat een school met opvang of is het een opvang voor kinderen met issues?
Je bent zelf een theepot
Wow, blijkbaar kan ze niet thuis zijn. Voor dit gedrag (vrijdag 5 uur weg en melden dat ze zondagavond wel terug komt) is zij echt te jong. Weet je of dat internaat ook aan weekend opvang doet? Geen idee of dat bestaat hoor.
Een 13jarige gaat naar een internaat omdat haar moeder niet streng genoeg is? Weet je zeker dat er niet veel meer aan de hand is?

Waarom mag ze savonds uit dat internaat weg? Is er geen controle op aanwezigheid, of een avondklok waarop ze weer binnen moet zijn? Die mensen laten zich toch ook niet piepelen oor een 13jarige. Waarom hebben zij geen controle over haar?
Als jij het geen probleem vindt dat je dochter het hele weekend bij 'een vriendin' is, snap ik dat het fout gaat.

Als je dat geen goed idee vindt, moet je inderdaad strenger zijn. En ja, dan krijg je ruzie. So be it. Het kind is 13.
Op 1 lijn proberen te staan met ex?

Als ze dan persé daar naartoe wil, komt ze dezelfde regels tegen.

Daarnaast lijkt het mij "een zware puber".
quote:SuzanneSuus schreef op 17 juni 2016 @ 21:42:

Wat zijn de regels van het internaat?

Wat houdt het internaat in eigenlijk? Is dat een school met opvang of is het een opvang voor kinderen met issues?Goh... Maandag gaat ze naar school, en meteen na school heeft ze een half uur de tijd om zich daar te melden. Ze krijgt haar mobiel dan tot 21:30, dan moet ze hem aan de begeiding geven en krijgt ze hem de ochtend er na terug. Er word gezamelijk huiswerk gemaakt, samen gegeten.. Mag doordeweeks ook nergens naartoe, behalve voor een hobby. Vrijdag na school komt ze naar huis en is ze het hele weekend hier. Het is een opvang van de school, maar de meeste kinderen zitten er omdat het thuis niet lukt of omdat de ouders het druk hebben ofzo..
quote:julius schreef op 17 juni 2016 @ 21:43:

Als jij het geen probleem vindt dat je dochter het hele weekend bij 'een vriendin' is, snap ik dat het fout gaat.

Als je dat geen goed idee vindt, moet je inderdaad strenger zijn. En ja, dan krijg je ruzie. So be it. Het kind is 13.Ik sta ook met mijn oren te klapperen. Ze maakt gewoon de dienst uit en blijft weg wanneer ze dat wil.
Kan je nou niks meer aan doen. Had je 12 jaar geleden mee moeten beginnen. Grenzen stellen, consequent zijn, zorgen dat je weet met wie ze omgaat, niet buiten laten hangen constant, kennis maken met haar vrienden thuis, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Oh dus jij doet niks, als dochter gelijk het hele weekend bij een vriendin gaat hangen. En je vindt het goed dat ze vriendinnen heeft waarvan de ouders ook niet even checken of jij het er mee eens bent? Vaag verhaal, hier speelt veel meer
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 21:46:

[...]

Goh... Maandag gaat ze naar school, en meteen na school heeft ze een half uur de tijd om zich daar te melden. Ze krijgt haar mobiel dan tot 21:30, dan moet ze hem aan de begeiding geven en krijgt ze hem de ochtend er na terug. Er word gezamelijk huiswerk gemaakt, samen gegeten.. Mag doordeweeks ook nergens naartoe, behalve voor een hobby. Vrijdag na school komt ze naar huis en is ze het hele weekend hier. Het is een opvang van de school, maar de meeste kinderen zitten er omdat het thuis niet lukt of omdat de ouders het druk hebben ofzo..Een bso voor pubers? Bestaat dat ook al ja!
quote:blauwe_emmer schreef op 17 juni 2016 @ 21:46:

[...]

Ik sta ook met mijn oren te klapperen. Ze maakt gewoon de dienst uit en blijft weg wanneer ze dat wil.Ik vind ook niet dat het kan. Daarom wil ik er ook iets aan doen, maar telkens als ik naar een oplossing probeer te zoeken, krijg ik vanalles naar m'n hoofd gegooid. Dat al haar vrienden meer mogen, dat hun ouders meer toelaten etc
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 21:51:

[...]

Ik vind ook niet dat het kan. Daarom wil ik er ook iets aan doen, maar telkens als ik naar een oplossing probeer te zoeken, krijg ik vanalles naar m'n hoofd gegooid. Dat al haar vrienden meer mogen, dat hun ouders meer toelaten etc

En dan zeg je o ja en ga je gtst kijken?

Jij bent de baas he. Gedraag je dan ook zo.
quote:Pikkie22 schreef op 17 juni 2016 @ 21:49:

Oh dus jij doet niks, als dochter gelijk het hele weekend bij een vriendin gaat hangen. En je vindt het goed dat ze vriendinnen heeft waarvan de ouders ook niet even checken of jij het er mee eens bent? Vaag verhaal, hier speelt veel meerIk wil wel wat doen, maar weet niet precies wat. Ik krijg er alleen maar ruzie en geschreeuw voor terug. Ik probeer het wel altijd na te checken en heb ook zoveel mogelijk contact met de ouders, maar die weten ook niet altijd waar ze uithangen. Of ze hebben weer een leugentje gezegt dat ze bv met een vriendin naar de bioscoop gaan terwijl ze gewoon savonds laat nog op straat hangen.

[...]

Ik vind ook niet dat het kan. Daarom wil ik er ook iets aan doen, maar telkens als ik naar een oplossing probeer te zoeken, krijg ik vanalles naar m'n hoofd gegooid. Dat al haar vrienden meer mogen, dat hun ouders meer toelaten etc

En als al die vrienden in een put springen, springt zij er dan achter?

Ik zou toch echt desnoods letterlijk op sommige momenten de deur dichtdraaien op de duur.

Ze is 13! Geen 16 of 17. Maar toch denkt ze dat ze zich zo kan gedragen.

Ze zit nog maar net op de middelbare school.

[...]

Ik vind ook niet dat het kan. Daarom wil ik er ook iets aan doen, maar telkens als ik naar een oplossing probeer te zoeken, krijg ik vanalles naar m'n hoofd gegooid. Dat al haar vrienden meer mogen, dat hun ouders meer toelaten etcNou en?

[...]

Ik vind ook niet dat het kan. Daarom wil ik er ook iets aan doen, maar telkens als ik naar een oplossing probeer te zoeken, krijg ik vanalles naar m'n hoofd gegooid. Dat al haar vrienden meer mogen, dat hun ouders meer toelaten etcHe het is een puber, dat is normaal gedrag. Die roepen dat altijd. Dat je je daardoor laat ringeloren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven