Een hangjongere..?

17-06-2016 21:15 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 13 jaar. En ik vind dat het echt niet goed gaat.. Ze gaat nu al een paar maanden om met de verkeerde vrienden, raakt daardoor helemaal op het verkeerde pad.. Ik kwam er laatst achter dat ze al gerookt had, en al 2 maanden een 'vriendje' had waar ik ook niks van af wist.. Wou hem dan ontmoeten, en ook hij kwam bij mij heel erg grof en brutaal over.. Ze is bijna nooit meer thuis, zit nu op een internaat waarvan ik dacht dat het mischien wel wat zou helpen met haar gedrag, maar wat dus niet waar was. Hangt constant met haar vrienden bij het station en aan bushalte's, zonder dat ik weet waar ze écht is. Ze liegt ook heel vaak tegen me, en dan moet ik er later maar achterkomen wat er echt gebeurd is en waar ze echt was. Heel brutaal de laatste tijd, steeds weer boos worden en altijd maar roepen en tieren.. Al heel vaak gesprekken met haar gehad, met jeugdzorg, begeleiding van school, thuisbegeleiding, noem maar op.. Maar niks helpt en ik doe ook niks goed. Kan iemand me helpen / raad geven?????
Nu is ze nog 13, moet je over 3 jaar eens meemaken. En ik zou richting prikpil gaan als je voor anticonceptie gaat.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:12:

[...]

Ik weet wél waar ze door de week uithangt. Dan zit ze sochtends en 's avonds op dat internaat, waar ze gelukkig niet weg mag.Daar blijft ze dus wel binnen. Hoe doen ze dat?
quote:Mietrot schreef op 17 juni 2016 @ 22:11:

[...]

Ik zou toch echt op zijn minst de straf uitvoeren die ze verdient.

Te laat thuis of gelogen? Tja, dan blijft ze dus binnen.

Staat er een vriendin voor de deur om haar op te halen. Pech gehad. (Ze zou wat mij betreft wel rustig die vriendin binnen mogen laten. Weet ik tenminste met wie ze omgaat.)

Toch weglopen terwijl ze straf heeft ... dan wordt de straf dus gewoon langer.

Zit ze daardoor weken thuis, dan is het maar zo.

Dat heeft ze er dan zelf zo naar gemaakt. Niet jij.

Eigen schuld, dikke bult en wie zijn gat verbrandt ...

Ik zou gewoon echt meer consequent worden.

Die mobiel en Facebook zou mij minder kunnen schelen.

Zolang ze zich thuis (als ze effectief thuis is) een beetje gedraagt en haar schoolwerk in orde is.Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 21:46:

[...]

Goh... Maandag gaat ze naar school, en meteen na school heeft ze een half uur de tijd om zich daar te melden. Ze krijgt haar mobiel dan tot 21:30, dan moet ze hem aan de begeiding geven en krijgt ze hem de ochtend er na terug. Er word gezamelijk huiswerk gemaakt, samen gegeten.. Mag doordeweeks ook nergens naartoe, behalve voor een hobby. Vrijdag na school komt ze naar huis en is ze het hele weekend hier. Het is een opvang van de school, maar de meeste kinderen zitten er omdat het thuis niet lukt of omdat de ouders het druk hebben ofzo..

Helder. Je dochter heeft de strakke regels nodig begrijp ik uit dit en je TO. Waarom laat je haar het weekend 'los'?

Als je het niet trekt met haar het weekend is het wellicht een idee om dat met het internaat/ hulpverlening te bespreken. Je wil toch niet dat ze rare dingen doet, haar nare dingen overkomt?

Geen idee of het zo is maar schaam je je dat het je niet lukt met je dochter?
Je bent zelf een theepot
Een steen van je hart maken, nee je reageert als verantwoordelijke ouder.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:13:

[...]

Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...Grenzen stellen is ook liefde.

[...]

Ik weet wél waar ze door de week uithangt. Dan zit ze sochtends en 's avonds op dat internaat, waar ze gelukkig niet weg mag.

Ja dat kan best, maar jij bent verantwoordelijk voor haar en haar veiligheid gedurende de weekenden. En je weet niet eens waar ze is. Ze is 13 en onvoldoende ontwikkeld om om te gaan met dit soort vrijheden en een prooi voor mensen met verkeerde bedoelingen.

Het feit dat jij nu niet de instelling en/of de politie waarschuwt (of op z'n minst de hele omgeving uitkamt) vind ik ernstig verwaarlozend.
IN welk land woon je, TO?

[...]

Ik weet wél waar ze door de week uithangt. Dan zit ze sochtends en 's avonds op dat internaat, waar ze gelukkig niet weg mag.

Het lijkt wel alsof jij helemaal geen vermogen tot opvoeden voelt.

Dan is het gevaarlijk voor haar om bij jou te zijn. Punt. Maakt niet uit of jij haar moeder bent.

Ze heeft de leeftijd en kwetsbaarheid waar bijvoorbeeld loverboys op azen.

Bel dat internaat en geef aan dat ze er vandoor gaat in het weekend.

God mag weten wat ze uitvoert (drank, drugs, seks).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

[...]

Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...Nou je hebt net verteld dat het je niet lukt haar binnen te houden. Geen weekenden thuis dus.

[...]

Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...

Ik zou haar wel uitleggen waarom ze niet naar buiten mag. Of regels opstellen: thuis eten en daarna naar buiten, 10 uur weer binnen. Houdt ze zich daar niet aan: de rest van het weekend binnen blijven.

Edit: maar dan moet je haar natuurlijk wel binnen kunnen houden.
quote:SuzanneSuus schreef op 17 juni 2016 @ 22:14:

[...]

Helder. Je dochter heeft de strakke regels nodig begrijp ik uit dit en je TO. Waarom laat je haar het weekend 'los'?

Als je het niet trekt met haar het weekend is het wellicht een idee om dat met het internaat/ hulpverlening te bespreken. Je wil toch niet dat ze rare dingen doet, haar nare dingen overkomt?

Geen idee of het zo is maar schaam je je dat het je niet lukt met je dochter?Nee, ik ben er niet trots op. Alles behalve. Ik liet haar in het weekend los omdat ze door de week al de hele week in dat internaat zit. Maar dat doe ik dus gewoon niet meer.
Je zegt zelf dat kinderen , waar het thuis niet gaat, op het internaat blijven. Het gaat bij jou thuis ook niet, dus waarom niet naar het internaat?

[...]

Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...

Zo te lezen heb je nog nooit grenzen gesteld aan je dochter. Dat wreekt zich nu.

Maar goed, achteraf kijkt men een koe in de kont. Grenzen stellen betekent niet dat je van je hart een steen maakt, integendeel.

[...]

Een steen van jouw hart maken? je stelt je op hetzelfde niveau als jouw 13 jarige.

Het is niet liefdeloos om grenzen te stellen aan gedrag van kinderen. Het tekent juist liefdevolle ouders dat zij het gedrag van hun kind begrenzen. Maar als jij dat nu nog moet leren ben je echt te laat en is jouw 13 jarige onder jouw verantwoording dus direct in gevaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Aztec schreef op 17 juni 2016 @ 22:15:

IN welk land woon je, TO?Ik woon nu 9 jaar in belgie
quote:blauwe_emmer schreef op 17 juni 2016 @ 22:12:

Nu is ze nog 13, moet je over 3 jaar eens meemaken. En ik zou richting prikpil gaan als je voor anticonceptie gaat.

3 jaar?

Laat dat kind nog 1 jaar zo vrij en het is verloren.

Dan zal het een wonder heten dat ze door de week nog op internaat zit.

Veel kans dat ze gewoon wegloopt.

School gaat er dan ook aan en op haar 16de (of sneller als 't kan) gaat ze zonder diploma van school.

Of ze gaat in één of ander schimmig statuut half studeren-half werken waarbij het voor geen meter loopt.

En ook veel kans dat ze ineens bij een (ouder) vriendje woont en niet alleen rookt, maar ook richting weed of zwaarder spul gaat.

Waarbij dat dus elke mogelijke toekomst de komende 10 à 15 jaar vergald is.

Dat wil je toch voorkomen, opstartster?
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:17:

[...]

Nee, ik ben er niet trots op. Alles behalve. Ik liet haar in het weekend los omdat ze door de week al de hele week in dat internaat zit. Maar dat doe ik dus gewoon niet meer.

Je vindt het sneu voor haar dat ze daar zit? Kom op hoor, ze zit daar niet voor niks hè? Voor haar eigen bestwil.

Krijgen jullie als ouders hulp/ begeleiding vanuit het internaat of van andere hulpverleners in de opvoeding van jullie dochter?
Je bent zelf een theepot

[...]

Nee, ik ben er niet trots op. Alles behalve. Ik liet haar in het weekend los omdat ze door de week al de hele week in dat internaat zit. Maar dat doe ik dus gewoon niet meer.Voor een 13-jarige is het toch heel normaal om meestal thuis te zijn? Hoogstens ga je bij vriendinnen langs of 's middags naar de stad. Zeker niet een heel weekend weg. En mijn ouders wisten altijd waar en met wie ik was.

[...]

Nee, ik ben er niet trots op. Alles behalve. Ik liet haar in het weekend los omdat ze door de week al de hele week in dat internaat zit. Maar dat doe ik dus gewoon niet meer.

Je vond het zielig? Och mensen toch.

Stap in de auto en haal haar nu op.

Stop met je tijd verdoen op het internet en wordt haar moeder. Je bent niet haar vriendin je bent haar moeder.

Er is voor haar maar een op deze wereld die zij zo mag noemen en juist haar moeder wil vriendinnen met haar zijn.

Ze snakt naar een moeder , vriendinnen heeft ze wel. Ze heeft een moeder nodig en jij dat ben jij.

En ja dan gaat ze maar tieren en schelden. Gefeliciteerd want dat maakt jou haar moeder,
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 22:18:

[...]

Een steen van jouw hart maken? je stelt je op hetzelfde niveau als jouw 13 jarige.

Het is niet liefdeloos om grenzen te stellen aan gedrag van kinderen. Het tekent juist liefdevolle ouders dat zij het gedrag van hun kind begrenzen. Maar als jij dat nu nog moet leren ben je echt te laat en is jouw 13 jarige onder jouw verantwoording dus direct in gevaar.Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarna
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:22:

[...]

Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarnaWat kan er gebeuren wat erger is dan nu?
Een internaat in België is als een kostschool in Engeland. Je hebt school en wonen samengepakt. Ik denk dat jij en je dochter meer hulp nodig hebben.
quote:SuzanneSuus schreef op 17 juni 2016 @ 22:20:

[...]

Je vindt het sneu voor haar dat ze daar zit? Kom op hoor, ze zit daar niet voor niks hè? Voor haar eigen bestwil.

Krijgen jullie als ouders hulp/ begeleiding vanuit het internaat of van andere hulpverleners in de opvoeding van jullie dochter?De hulpverlening komt ook niet met een goede oplossing hoor.
Je weet dus ook niet waar ze nu is? Wat heb je tegen haar gezegd toen ze wegging? Heb je haar een tijd gegeven dat ze thuis moet zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven