Een hangjongere..?

17-06-2016 21:15 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 13 jaar. En ik vind dat het echt niet goed gaat.. Ze gaat nu al een paar maanden om met de verkeerde vrienden, raakt daardoor helemaal op het verkeerde pad.. Ik kwam er laatst achter dat ze al gerookt had, en al 2 maanden een 'vriendje' had waar ik ook niks van af wist.. Wou hem dan ontmoeten, en ook hij kwam bij mij heel erg grof en brutaal over.. Ze is bijna nooit meer thuis, zit nu op een internaat waarvan ik dacht dat het mischien wel wat zou helpen met haar gedrag, maar wat dus niet waar was. Hangt constant met haar vrienden bij het station en aan bushalte's, zonder dat ik weet waar ze écht is. Ze liegt ook heel vaak tegen me, en dan moet ik er later maar achterkomen wat er echt gebeurd is en waar ze echt was. Heel brutaal de laatste tijd, steeds weer boos worden en altijd maar roepen en tieren.. Al heel vaak gesprekken met haar gehad, met jeugdzorg, begeleiding van school, thuisbegeleiding, noem maar op.. Maar niks helpt en ik doe ook niks goed. Kan iemand me helpen / raad geven?????
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:22:

[...]

Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarna

Nee.

Stap in de auto en haal haar op.

Het is verdorie vrijdagavond en jij hebt geen idee wat ze allemaal uitspookt.

Ze is tot zondagavond zonder toezicht en jij laat haar? Ik snap er echt geen donder van.

Haal haar op,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:25:

[...]

De hulpverlening komt ook niet met een goede oplossing hoor.

Kan best zijn maar wat jij toestaat is ronduit gevaarlijk.

Ga je nou nog of niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wie heb je ingezet als hulpverlening? Welke instantie? Hoevaak heb jij gesprekken, en je dochter? Is je dochter onderzocht?
Je zal haar toch echt aan moeten pakken, en flink ook. Je bent altijd veel en veel te soft geweest en dan krijg je dit. Als ze zegt naar de bioscoop te gaan en in plaats daarvan op straat hangt, dan dus geen uitjes meer voor haar. Als ze in het weekend naar een vriendin wil, dan spreek je af dat ze van 13:00 tot 17:00 mag (bijvoorbeeld) en dan gewoon naar huis komt. Punt. Houdt ze zich daar niet aan, dan mag ze gewoon helemaal niet meer weg. Kinderen (en ze is echt nog jong) hebben behoefte aan duidelijke grenzen. Daar heeft een hart van steen totaal niks mee te maken.
quote:nerdopviva schreef op 17 juni 2016 @ 22:22:

[...]

Voor een 13-jarige is het toch heel normaal om meestal thuis te zijn? Hoogstens ga je bij vriendinnen langs of 's middags naar de stad. Zeker niet een heel weekend weg. En mijn ouders wisten altijd waar en met wie ik was.

Op mijn 13de kwam ik 's avonds na 18u niet buiten zonder mijn ouders.

Overdag mocht ik tijdens de vakantie buiten, maar bij het avondeten was ik thuis.

Daar werd niet over gediscussieerd.

Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om te gaan zeuren of weg te lopen, want mijn vriendinnen mochten evenmin buiten.

Vanaf mijn 14 à 15 mocht ik af en toe 's avonds afspreken met vriendinnen.

Zolang mijn ouders exact wisten waar ik zat.

Vanaf mijn 16 mocht ik uit.

Waarbij ik elke keer toestemming moest vragen en elke keer een uur meekreeg.

Echt niet dat ik standaard elke vrijdag of zaterdag weg mocht en al helemaal niet dat ik moest riskeren een héél weekend weg te blijven.

Mijn moeder wou bovendien exact weten naar waar ik uit ging en met wie.

Ik ben ook Belgische.

Een aantal klasgenoten mochten uit vanaf hun 14 à 15, maar mijn moeder had toch echt iets van "ik bepaal dat in mijn huishouden".
quote:nerdopviva schreef op 17 juni 2016 @ 22:25:

Je weet dus ook niet waar ze nu is? Wat heb je tegen haar gezegd toen ze wegging? Heb je haar een tijd gegeven dat ze thuis moet zijn?Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijn
Je wacht toch nog even op je gemak tot zondagavond????
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 22:26:

[...]

Nee.

Stap in de auto en haal haar op.

Het is verdorie vrijdagavond en jij hebt geen idee wat ze allemaal uitspookt.

Ze is tot zondagavond zonder toezicht en jij laat haar? Ik snap er echt geen donder van.

Haal haar op,

En dit.

Mijn dochter is 1 jaar jonger en no way dat die volgend jaar zomaar het hele weekend weg mag blijven. Het zijn nog kinderen.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:25:

[...]

De hulpverlening komt ook niet met een goede oplossing hoor.He je bent haar moeder hè! Je kan niet alles over de schutting gooien en hopen dat een ander jouw verantwoordelijkheid overneemt. Een moeder is niet altijd leuk en aardig, maar degene die je zo goed mogelijk op het volwassen leven voorbereidt. Door de week doet het internaat wat het moet doen en in het weekend laat je het zelf weer lopen.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:28:

[...]

Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijnHaal je dochter op!!!

[...]

Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijnEn dus mag ze twee dagen en nachten doen wat ze wil? Besef je eigenlijk wel wat je toelaat?
quote:Aztec schreef op 17 juni 2016 @ 22:28:

Je wacht toch nog even op je gemak tot zondagavond????Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? Ze weet heus wel wat er haar zondagavond te wachten staat.

[...]

Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijnEn in de tussentijd logeert ze daar? Vinden die ouders dat allemaal goed? Wat heb je met die vader afgesproken?

[...]

Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijn

Ik zou dus NU die vader gaan bellen en zeggen dat hij het hele weekend hen in 't oog houdt.

En bij het minste dat ze 1 afspraak schenden (om x uur thuis, niet x doen, niet hangen, niet liegen, ...) komt ze maar terug naar huis.

Hij gaat er maar bovenop zitten.

Kan of wil hij dat niet, dan komt ze morgenochtend al maar terug.
quote:pamelacourson schreef op 17 juni 2016 @ 22:30:

[...]

En dus mag ze twee dagen en nachten doen wat ze wil? Besef je eigenlijk wel wat je toelaat?Ehm, doen wat ze wil? Nee. Ik weet nu waar ze is en met wie ze is

[...]

Nu weet ik wel waar ze is, want ik heb met de vader van haar vriendin gebeld toen ze werd opgehaald. Ze zijn nu daar, en ze moet zondag met het avondeten gewoon thuis zijn

Dus als ik het goed begrijp:

Zij meldt dat ze weg gaat en zegt dat ze zondagavond wel weer terug is.

Jij zegt : Dag.

Daarna bel je andere om te checken of ze daar is.

Dat is toch de omgekeerde wereld? Heb je die man gezegd dat hij direct moet bellen als ze eerder dan zondagavond weg gaat?
quote:Mietrot schreef op 17 juni 2016 @ 22:31:

[...]

Ik zou dus NU die vader gaan bellen en zeggen dat hij het hele weekend hen in 't oog houdt.

En bij het minste dat ze 1 afspraak schenden (om x uur thuis, niet x doen, niet hangen, niet liegen, ...) komt ze maar terug naar huis.

Kan of wil hij dat niet, dan komt ze morgenochtend al maar terug.Is allemaal al gebeurd.
quote:Mietrot schreef op 17 juni 2016 @ 22:31:

[...]

Kan of wil hij dat niet, dan komt ze morgenochtend al maar terug.Dit. Al weet ik niet of ik nu nog zou bellen (die ouders schrikken zich rot als er zo laat wordt gebeld), maar zeker wel morgenochtend.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:30:

[...]

Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? Ze weet heus wel wat er haar zondagavond te wachten staat.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:30:

[...]

Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? .

Ja, want jij hebt de leiding.

En zij niet.

Punt.
Hoe is ze daar eigenlijk gekomen als het blijkbaar ver weg is?
Alvast met Enn eens.

Maar jee, wat een zooi maak je er van zeg.

Ik heb 2 pubers maar die gaan in de avond gewoon niet eens weg.

Ja, naar een vriend of sporten.

Zeker op die leeftijd niet buiten hangen.

Ik sta echt te kijken dat je nog gerust tot zondag wil wachten...

Kind is 13 !!
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:32:

[...]

Is allemaal al gebeurd.

Mooi dan is ze nu dus ok.

Zij mag niet de leiding meer hebben.

Zij vraagt en krijgt toestemming.

Jij bepaalt.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:32:

[...]

Is allemaal al gebeurd.Dus er zijn duidelijke afspraken gemaakt? En daar kan ze zich er wel aan houden? Of zijn de afspraken zo losjes dat ze alsnog kan doen en laten wat ze wil?
Maar je wil denk ik graag je dochter zwanger zien of ergens in de goot want zelf iets doen aan de situatie lijkt te veel gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven