Gezondheid alle pijlers

Is dit migraine?

19-06-2016 08:32 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo.n vreselijke hoofdpijn, is gisterochtend begonnen en werd steeds erger. Het zit vooral aan de voorkant bij mijn hoofd, bij de oogkassen zeg maar. Kan mijn voorkant van mijn gezicht ook niet aanraken, zo zeer doet mij dat. En misselijk maar hoef gelukkig niet over te geven.

Mijn oma en moeder hadden beiden migraine, is dit een erfelijk iets?? Ik heb deze hoofdpijn nu een paar x gehad, tijdens de menstruatie. Echt niet te doen. Ik heb net PCM gehad en wacht tot deze werkt, lig op bed in het donker. Vannacht ook, lag met een natte lap op mijn gezicht en PCM, niks hielp echt.

Jullie hier ervaring mee en wat helpt bij jullie goed?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Ik kreeg het op het moment dat ik in de overgang kwam. Het enige wat helpt is zo gauw als ik het ook maar enigszins voel opkomen, pijnstillers pakken.
Wij kunnen door het scherm heen niet beoordelen of jij migraine hebt. Een vriendin die het heeft, heeft daar speciale medicijnen voor, als ze die neemt tijdens een aanval en een paar uur gaat slapen, is de pijn daarna hanteerbaar.

Maar ik ben die medicijnen wel eens voor haar gaan halen omdat ze dan echt geen auto meer kan rijden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bespreek het met je huisarts of de dokterstelefoon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Migraine is idd erfelijk. En ik herken het. Gisteravond ook weer met een natte washand op mijn hoofd gelegen. Ik neem 2 ibuprofen a 400mg. Alleen dat helpt nog. Bij mij wordt het denk ik veroorzaakt door stress
Het enige dat bij mij helpt is in bed gaan liggen en hopen dat het snel morgen is.

Alles wat ik inneem komt er met dezelfde vaart weer uit. Gelukkig slaap ik bijna de hele dag en merk ik weinig van de hoofdpijn. Rond een uur of drie ben ik zover opgeknapt dar ik heet kan douchen. Dan stap ik mn bed weer in om te slapen en kan ik meestal rond 5 uur weer opstaan.

Bij mij is het hormonaal. Als ik het in de week van mn menstruatie heel druk heb, is het vaak raak.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ben je toevallig ook verkouden? Het kan ook zijn dat je bijholteontsteking ontstoken zijn, daar kan je ook hoofdpijn rondom je oogkassen van krijgen. Bij migraine ben je vaak ook overgevoelig voor licht en geluid.

Edit: ik las over het stukje heen waarin je zegt dit vaak rond je menstruatie te hebben. Migraine kan inderdaad wel getriggerd worden door hormonen. Maar zoals hierboven ook al gezegd, door het scherm heen kunnen wij niet zeggen wat er aan de hand is
Ik neem dan paracetamol en ibuprofen tegelijkertijd. Dat is het enige dat helpt bij mij en dan maar wachten tot het overgaat.
Als het migraine is gaat een alleen pcm niet helpen vrees ik.

Ik zou idd naar de huisarts gaan.
Is erfelijk inderdaad, is het maar aan 1 kant van je gezicht?

Is licht vervelend?
Ga even naar de huisarts, bij mij moest er een MRI gemaakt worden omdat het steeds aan dezelfde kant zat.
Kan. Meeste mensen met migraine zonder aura kunnen niet tegen licht, geluid en gaan overgeven. Met aura heb je vlekken en soms uitval van 1 kant van het gezicht bij voorbeeld, of tintelingen, slap gevoel, draaierig. Ik heb beide varianten

Ibuprofen maximale dosis op een dag helpt iets en dan een washandje met ijs er in op mijn hoofd. Ik zou het toch laten uit zoeken door een arts hoor, die weet er meer van dan wij.
Paracetamol helpt bij mij niet hoor.

Ga voor advies naar je huisarts want er zijn medicijnen voor.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 juni 2016 @ 09:45:

Kan. Meeste mensen met migraine zonder aura kunnen niet tegen licht, geluid en gaan overgeven. Met aura heb je vlekken en soms uitval van 1 kant van het gezicht bij voorbeeld, of tintelingen, slap gevoel, draaierig. Ik heb beide varianten

Ibuprofen maximale dosis op een dag helpt iets en dan een washandje met ijs er in op mijn hoofd. Ik zou het toch laten uit zoeken door een arts hoor, die weet er meer van dan wij.Heb je geen Maxalt dan oid? (Niet dat die smeltmeuk bij mij hielp, maar ibuprofen al helemaal niet).
quote:SpringDing schreef op 19 juni 2016 @ 09:47:

[...]

Heb je geen Maxalt dan oid? (Niet dat die smeltmeuk bij mij hielp, maar ibuprofen al helemaal niet).Is dat een triptaan? Nee, ik heb wel eens wat mee gekregen, zelfs beta blokkers, maar ik heb het gelukkig (!!) te weinig om daar aan te willen. Ik vind de bijwerkingen niet echt fijn, en ze houden het aura toch niet tegen (die vorm heb ik nu het vaakst, die andere met het kotsen eens per half jaar of zo). Ik slik wel de pil om mijn oestrogeen niveau zo constant mogelijk te houden.
Sinds m'n 10e al migraine. Ben nu 26 en diagnose is pas begin dit jaar gesteld. Samen met chronische spanningshoofdpijn. Dus hier is het elke dag raak sowieso met hoofdpijn en 1x per week standaard migraine. Enorme stekende pijn achter m'n linkeroog (altijd dezelfde plek) overgeven, misselijk noem maar op.

Ben via huisarts bij neuroloog terecht gekomen en heb daar aardig wat medicatie voorgeschreven gekregen. Op moment van een aanval helpen die wel redelijk. Haalt de scherpe kantjes er wel vanaf.

Als jij vermoed dat het migraine is zou ik idd even afspraak maken daarvoor. Vaak is het met speciale medicatie wel te doen.
Zelf veel last van migraine gehad (afkloppen nu), vier aanvallen per week was makkelijk haalbaar voor mij. Ellende. Vooral in combinatie met een baby. Ik heb veel gehad aan de hoofdpijnpoli. Misschien dat ze voor jou ook iets kunnen betekenen? Maar eerste stap is natuurlijk de huisarts.

Mij heeft het vooral inzicht gegeven in hoe een migraineaanval verloopt en wat voor invloed ik er dan nog wel/niet op had. Zo is het voor mij bijv dat een vreetbui of zeer emotioneel zijn een eerste teken van een aanval is. Migraine begint vaak niet bij een aura, er zijn vaak symptomen die zich vooraf al openbaren. Lastig om deze te leren kennen, maar mocht je deze herkennen dan kun je maatregelen nemen (rust, medicijnen). Dat ik deze tekenen heb leren kennen, zorgt er bijv voor dat ik mijn man kan bellen dat hij me op komt halen met de kinderen als ik ergens ben, want autorijden is binnen dan en de aura die ik ongeveer twintig minuten later krijg echt onmogelijk. Maar ik hoop voor jou dat je het maar zelden hebt en binnenkort niet meer. Echt ellende! Sterkte
Herkenbaar! Wist bij mezelf eerst ook niet goed of het wel migraine was. Als ik het heb, dan heb ik ook altijd pijn achter één van de oogkassen, wat gepaard gaat met misselijkheid. Ik krijg het vaak als ik een wijntje drink en van producten waar soja inzit (heb ooit gelezen dat hier migraine aanvallen veroorzaakt door kunnen worden, vandaar dat ik ook denk dat ik migraine heb). Het gekke is, de ene keer heb ik er na het eten/drinken wel last van en de andere keer niet.. Hormonen spelen idd ook een belangrijke rol. Paracetamol helpt bij mij niet maar een ibruprofen doet meestal goed zijn werk. En niet vergeten om even te gaan slapen.

Succes ermee!
quote:strikjemetstippels schreef op 19 juni 2016 @ 10:02:

[...]

Is dat een triptaan? Nee, ik heb wel eens wat mee gekregen, zelfs beta blokkers, maar ik heb het gelukkig (!!) te weinig om daar aan te willen. Ik vind de bijwerkingen niet echt fijn, en ze houden het aura toch niet tegen (die vorm heb ik nu het vaakst, die andere met het kotsen eens per half jaar of zo). Ik slik wel de pil om mijn oestrogeen niveau zo constant mogelijk te houden.

Ja, rizatriptan. Maar dat hoef je niet dagelijks te gebruiken hoor, gewoon zo snel mogelijk innemen als je het aan voelt komen.

Aura's had ik ook altijd (had, want inmiddels al paar jaar geen migraine meer gehad!), maar dat vond ik eigenlijk niet eens zo heel erg. Alleen niet uit m'n woorden kunnen komen was wel engig.
quote:SpringDing schreef op 19 juni 2016 @ 10:44:

[...]

Ja, rizatriptan. Maar dat hoef je niet dagelijks te gebruiken hoor, gewoon zo snel mogelijk innemen als je het aan voelt komen.

Aura's had ik ook altijd (had, want inmiddels al paar jaar geen migraine meer gehad!), maar dat vond ik eigenlijk niet eens zo heel erg. Alleen niet uit m'n woorden kunnen komen was wel engig.

Ik vind die aura's juist het ergst. Ik voel dat ook niet aan komen, in eens zijn de vlekken er. Ik kan dan een half uur minstens niets zien, en dan kan ik ook niet werken. Ik heb momenteel geen auto om dat ik dicht bij werk woon, maar moet er toch niet aan denken dat dat tijdens auto rijden gebeurt. Vroeger had ik eens per maand de andere migraine variant, dat is wel heel pijnlijk maar kon ik toch beter managen.

Triptanen verhelpen aura ook niet, helaas.
Naar de huisarts gaan. Ik kreeg een medicijn dat ik in kon nemen en een uur later was het voorbij. Neem ik die niet dan is t geen doen.
Ik heb nu even geslapen, pijn niet minder.....integendeel :( PCM helpt bij mij misschien een uurtje een beetje maar de pijn is er nu weer volop. Hoe lang kan migraine duren?? Ik zal zien of ik zo ergens ibuprofen kan krijgen, ik word gek hier. Heb geen last van aurau,s maar licht vind ik wel lastig.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Migraine duurt tot 72u ...

Sterkte!
quote:miracle75 schreef op 19 juni 2016 @ 11:33:

Ik heb nu even geslapen, pijn niet minder.....integendeel :( PCM helpt bij mij misschien een uurtje een beetje maar de pijn is er nu weer volop. Hoe lang kan migraine duren?? Ik zal zien of ik zo ergens ibuprofen kan krijgen, ik word gek hier. Heb geen last van aurau,s maar licht vind ik wel lastig.Niet om vervelend te doen, maar forummen lijkt meniet heel bevorderlijk nu.
quote:chentolove schreef op 19 juni 2016 @ 11:37:

Migraine duurt tot 72u ...

Sterkte!Kan duren. Ik was ermet 4 uur weer vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven