Even hulp nodig!
maandag 20 juni 2016 om 15:15
maandag 20 juni 2016 om 15:21
Je betaalt altijd belasting over je inkomen:
http://www.belastingdiens ... leeftijd_nog_niet_bereikt
Door de heffingskorting krijg je mogelijk een beetje belasting terugbetaald.
Wat is er mis met werken?
http://www.belastingdiens ... leeftijd_nog_niet_bereikt
Door de heffingskorting krijg je mogelijk een beetje belasting terugbetaald.
Wat is er mis met werken?
maandag 20 juni 2016 om 15:21
Lees dit: http://www.belastingdiens ... heid/relatie/alimentatie/
Ik maak hieruit op dat je inkomstenbelasting over je alimentatie moet betalen. Een precieze berekening kan ik niet voor je maken.
Ik maak hieruit op dat je inkomstenbelasting over je alimentatie moet betalen. Een precieze berekening kan ik niet voor je maken.
Love is the meaning of life
maandag 20 juni 2016 om 15:22
De loonheffingskorting betekent dus dat je een korting krijgt op de loonheffing die je moet betalen, en dat de werkgever al rekening houdt met deze korting. Kortom, daar krijg je dus niets van terug.
Over de alimentatie moet je inderdaad loonbelasting betalen, dus je doet er verstandig aan om ongeveer 40% van dat bedrag te reserveren.
Over de alimentatie moet je inderdaad loonbelasting betalen, dus je doet er verstandig aan om ongeveer 40% van dat bedrag te reserveren.
maandag 20 juni 2016 om 15:23
maandag 20 juni 2016 om 15:25
quote:MN-- schreef op 20 juni 2016 @ 15:22:
Ik denk dat ik nog liever bijstand aanvraag dan 768Euro partneralimentatie opatrijken. Zijn er ook kinderen?Als je in de bijstand gaat, wordt dat ook verhaald op de ex-partner, dus dat maakt niets uit. Het enige verschil is dat er bij de bijstand een sollicitatieplicht geldt en bij alimentatie niet.
Ik denk dat ik nog liever bijstand aanvraag dan 768Euro partneralimentatie opatrijken. Zijn er ook kinderen?Als je in de bijstand gaat, wordt dat ook verhaald op de ex-partner, dus dat maakt niets uit. Het enige verschil is dat er bij de bijstand een sollicitatieplicht geldt en bij alimentatie niet.
maandag 20 juni 2016 om 15:25
Ik zou heel hard op zoek gaan naar een baan om je eigen broek op te houden. Hiermee kom je in de bijstand.
Verder is er niets van te zeggen hoeveel je overhoudt zonder aanvullende gegevens.
Je hebt kinderen. Hoeveel en hoe oud? Welk deel is partneralimentatie? Welk deel is kinderalimentatie? Heb je een huurwoning of koopwoning en wat is de huur / hypotheek? Is er co-ouderschap? Krijg je al bijstand? Welk vermogen is er? etc.
Verder is er niets van te zeggen hoeveel je overhoudt zonder aanvullende gegevens.
Je hebt kinderen. Hoeveel en hoe oud? Welk deel is partneralimentatie? Welk deel is kinderalimentatie? Heb je een huurwoning of koopwoning en wat is de huur / hypotheek? Is er co-ouderschap? Krijg je al bijstand? Welk vermogen is er? etc.
...
maandag 20 juni 2016 om 15:26
maandag 20 juni 2016 om 15:39
quote:SpaanseSlof schreef op 20 juni 2016 @ 15:23:
Wellicht heeft JubJub1234 geen kinderen en wil ze eerst even wennen aan de nieuwe situatie.
Van 768 alimentatie plus 267 inkomen kan je prima rondkomen.
Zeker als je in een niet te duur huurhuis woont.
In de regio waar ik woon kan je een prima woning huren voor 300-350 euro per maand.Die 768 partneralimentatie is bruto hè, daar betaal je nog inkomstenbelasting + bijdrage Zorgverzekeringswet over. Dus daar houd je veel minder van over.
Wellicht heeft JubJub1234 geen kinderen en wil ze eerst even wennen aan de nieuwe situatie.
Van 768 alimentatie plus 267 inkomen kan je prima rondkomen.
Zeker als je in een niet te duur huurhuis woont.
In de regio waar ik woon kan je een prima woning huren voor 300-350 euro per maand.Die 768 partneralimentatie is bruto hè, daar betaal je nog inkomstenbelasting + bijdrage Zorgverzekeringswet over. Dus daar houd je veel minder van over.