Wat moet ik hiermee?

23-06-2016 04:18 87 berichten
Een half jaar geleden heb ik een jongen leren kennen waar ik erg leuk contact mee had. Zagen elkaar dagelijks en we konden heel goed met elkaar opschieten. Daarna ging het contact verder via whatsapp. Het was op een gegeven moment een tijdje stil, dus ik vroeg wat er was en kreeg als antwoord dat hij vanaf moment één verliefd op me was en dat moeilijk vond omdat hij dacht dat het niet wederzijds was. Ik beschouwde hem als een goede vriend, gevoelens had ik ook eigenlijk niet. Dit heb ik ook aangegeven. Wel heel subtiel gebracht, want wilde hem absoluut niet kwetsen. Het contact is verwatert nu en dat vind ik ontzetttend jammer. Hij negeert me.

Wat moet ik hiermee?

Ik heb bijv laatst weer een app gestuurd, maar geen reactie (wel blauwe vinkjes). Moet ik gewoon niks meer sturen en wachten totdat hij iets doet?
quote:Sapsorrow schreef op 23 juni 2016 @ 07:10:

Maar ik had al het idee dat je anderen tegen me op probeert te zetten, het lukt je aardig, zo te zien. Maakt mij niks uit. De mensen die ik waardeer, weten wel dat ik geen raar, naarmens ben. Heb ook helemaal niks raar gezegd of gedaan.

Je bent de enige die een beeld schetst over jouzelf. TO zet niemand tegen je op. Jouw berichten hier en op het forum spreken voor zich. Daar vorm ik een beeld van en dat beeld was al niet heel ok, maar nu ik je hier los zie gaan. Sorry, maar ik vind je niet heel gezond over komen.

Laat TO met rust, wat je al zegt het is een jong meisje. Jij de volwassene, gedraag je ook zo. Kijk naar jouw eigen aandeel en lees hier je berichten nog eens terug.

TO even ontopic, volgens mij had je het inzicht al. Iemand berichten die verliefd op je is, is niet je beste move. Verstandig van hem dat hij daar niet op reageert. Als de liefde niet wederzijds is, is dat pijnlijk. En hoe graag je ook van hem op de hoogte wilt blijven, dat kan dan niet meer.
Alle reacties Link kopieren
"Mijn enige probleem is, ik wil hem niet kwijt als vriend. Hoe ego ook."

Ik heb hetzelfde TO. Bij mij is het uiteindelijk geklapt. Bij mij was t verschil met jouw situatie dat hij noch ik wisten precies wat we waren. Was ik uiteindelijk net in de friend-zone wilde hij de nacht met me doorbrengen. En vice versa. Uiteindelijk had ik dus alles in de vriendschapssfeer. En die keer dat hij toen ineens zonder er verder over te praten wilde blijven slapen kon ik t niet meer handelen en heb t contact verbroken. Ik mis mijn goede vriend, we hadden al 2 jaar ongeveer elke dag contact, hij was er voor me en we deden leuke dingen samen. Dat mis je dan, en dat verlies blijft pijnlijk.

Dus ik snap heel erg goed dat je het jammer vindt. Toch denk ik, ook naar mezelf toe, dat pas die AFSTAND een tijd weer nieuwe ruimte zou kunnen maken voor vriendschap. Ik zou nu bv helemaal niets kunnen zeggen tegen hem. Er zit zoveel pijn opgesloten n me, dat we dan binnen no time weer in een draaikolk zouden komen: wat zijn we van elkaar enz. Misschien heeft jouw goede vriend dat nu naar jou (ik weet dat niet, maar je hoeft er geen afwijzing in te zien.mss kan hij zijn eigen gevoelens nu even niet handelen of verwoorden en moet t op n rijtje zetten voor hemzelf). Dus wat ik zou doen als ik jou was is afstand nemen. 1x laten weten: ik zou je niet kwijt willen als vriend en sta open voor een gesprek om die niet te verliezen....

en dan hem laten komen....of niet.....

Zo geef je namelijk te kennen dat je hem waardeert als persoon in plaats van als vriend voor jou cq wat hij voor jou kan betekenen.

svp niet quoten ivm herkenbaarheid
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Sap, heb je door dat je mensen beschadigt met je hulpverlenen?
quote:Sapsorrow schreef op 23 juni 2016 @ 07:04:

Staf maar hoor, ik heb de mods al verteld hoe mayamay zich nu naar me gedraagt,alsof ik een stalker ben,wat absoluut niks met de waarheid te maken heeft. We mailden! Gewoon heen en weer over van alles en nog wat! Is dat raar? Lijkt mij niet he? Maar ik merkte al dat ze nogal raar doet nu, en suggereert dat ik haar allemaal nare mails heb gestuurd. De mods mogen al mijn mails inzien dus dan wordt het vanzelf wel duidelijk,lijkt mij.

Ook via de mail kun je stalken

Mayamay heeft de beslissing genomen om niet meer met jou te willen mailen en dat accepteer je blijkbaar niet. Wie is hier dan verkeerd bezig?

Het valt mij en vele anderen op dat je werkelijk elk topic waarin je reageert naar je toe trekt. Je vertoont ongezond en eng gedrag en een (perma)ban lijkt mij voor jou een heel goed idee.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@Kers, ik denk dat je gelijk hebt. Misschien wil hij er gewoon niet meer mee geconfronteerd worden, dan is geen contact voor hem het beste. Toch vind ik het jammer dat hij niet een poging heeft gedaan om het uit te leggen, maar gewoon (zo lijkt het) plots het contact verbreekt.

Ik bedoel, je gaat ook aan jezelf twijfelen. Heb ik misschien iets verkeerd gezegd/gedaan?!
quote:mayamay schreef op 23 juni 2016 @ 08:07:

@Kers, ik denk dat je gelijk hebt. Misschien wil hij er gewoon niet meer mee geconfronteerd worden, dan is geen contact voor hem het beste. Toch vind ik het jammer dat hij niet een poging heeft gedaan om het uit te leggen, maar gewoon (zo lijkt het) plots het contact verbreekt.

Ik bedoel, je gaat ook aan jezelf twijfelen. Heb ik misschien iets verkeerd gezegd/gedaan?!Wat moet hij dan uitleggen? Hij is verliefd op je, jij niet op hem. Ik begrijp niet goed waar je dan nog uitleg over verwacht.
..
Laat hem anders weten hoezeer je om hem geeft, maar ook waar voor je die grenzen liggen. Schrijf een lieve kaart en post die. Altijd fijner dan mail. Even iets tastbaars. En leg daarin dan de verdere bal bij hem.

Maar het lucht al enorm op dat jij je gevoelens erover kan aangeven aan hem, wedden? Dat je ook opschrijft wat je hier neerzet: ' Heb ik misschien iets verkeerd gezegd/gedaan?'

Als jij open bent naar hem, en eerlijk zegt hoe je dit nu ervaart, lok je ook openheid uit, so to speak.

Maak van je hart geen moordkuil
quote:Eva- schreef op 23 juni 2016 @ 08:10:

[...]

Wat moet hij dan uitleggen? Hij is verliefd op je, jij niet op hem. Ik begrijp niet goed waar je dan nog uitleg over verwacht.De (plotselinge) overgang van dagelijks praten naar niet vind ik wat groot.
quote:kers schreef op 23 juni 2016 @ 08:11:

Laat hem anders weten hoezeer je om hem geeft. Schrijf een lieve kaart en post die. Altijd fijner dan mail. Even iets tastbaars. En leg daarin dan de verdere bal bij hem.

Maar het lucht al enorm op dat jij je gevoelens erover kan aangeven aan hem, wedden? Dat je ook opschrijft wat je hier neerzet: ' Heb ik misschien iets verkeerd gezegd/gedaan?'

Als jij open bent naar hem, en eerlijk zegt hoe je dit nu ervaart, lok je ook openheid uit, so to speak.

Maak van je hart geen moordkuil

Niet doen dus!

Zelfs een kaartje kan verkeerde verwachtingen wekken.

Doe het niet!
Nog een tip Mayamay, mocht Sap je weer mailen, niet op reageren.

Laat je niet uit de tent lokken door haar
Maya realiseer je je dat je hem mist in zijn rol voor jou?

Als je hem echt als vriend mist, verplaats je in zijn schoenen.

Dat hij nu zijn wonden likt misschien. Dat hij niet weet of contact nog erin zit voor hem, omdat die verliefdheid dan altijd in de weg zal zitten.

Probeer je in te leven in wie hij is en waar hij nu voor staat (een verwerking van een afwijzing, want dat was het wel voor hem natuurlijk ook al kun je er niets aan doen dat je niet verliefd bent).

Probeer hem niet te missen voor jouzelf of iets voor jouzelf te verwachten van hem (die uitleg verdien je in jouw ogen) maar te achterhalen hoe jij nu een vriendin voor hem zou kunnen zijn cq hem zou kunnen begrijpen en geven wat hij nodig heeft.
Mayamay, denk dat je er het beste niets meer mee moet doen. Je hebt hem benaderd en hij geeft een duidelijk signaal af door niet meer te reageren.

Voor hem een rotsituatie maar voor jou ook natuurlijk. Kan me best voorstellen dat het niet fijn voelt als het intense contact wegvalt en je nu feitelijk genegeerd wordt.
quote:mayamay schreef op 23 juni 2016 @ 08:12:

[...]

De (plotselinge) overgang van dagelijks praten naar niet vind ik wat groot.Maar wel begrijpelijk, van zijn kant. Ik zou het echt even de tijd geven. Verliefdheid gaat hoe dan ook weer over, en wie weet is er daarna nog/weer ruimte voor vriendschap.
quote:mayamay schreef op 23 juni 2016 @ 08:12:

[...]

De (plotselinge) overgang van dagelijks praten naar niet vind ik wat groot.

Hij beschermt zichzelf. Dat is toch logisch. Investeren in een doodspoor is niet handig en heel verdrietig voor hem.

Verplaats je eens in zijn situatie.

Zou jij met iemand willen blijven omgaan terwijl jij verliefd bent en hij niet?
quote:calvijn1 schreef op 23 juni 2016 @ 08:13:

[...]

Niet doen dus!

Doe het niet!Zeker niet doen. Plus ze weet toch al waarom hij geen contact wil, das toch niet zo moeilijk in te vullen?
@calvijn, ik ga idd geen contact zoeken. Ik hou afstand en als hij geen initiatief neemt dan is het gewoon klaar.

@Kers, goede post! Natuurlijk mis ik hem als vriend. Ik mis de gesprekken en de lol die we samen hadden.

Maar nu is afstand nemen gewoon het enige juiste op dit moment
quote:calvijn1 schreef op 23 juni 2016 @ 08:13:

[...]

Niet doen dus!

Doe het niet!haha, t is ook geen verplichting. Mij heeft het goed gedaan dat mijn goede vriend me een kaart stuurde. Waarin heel duidelijk stond hoe hij de situatie ervaart. En hoe hij ook mij 'zag' daarin. Heeft geen enkele verwachting gewekt maar gaf geruststelling en duidelijkheid. Zo is elke situatie anders.
quote:mayamay schreef op 23 juni 2016 @ 08:19:

@calvijn, ik ga idd geen contact zoeken. Ik hou afstand en als hij geen initiatief neemt dan is het gewoon klaar.

@Kers, goede post! Natuurlijk mis ik hem als vriend. Ik mis de gesprekken en de lol die we samen hadden.

Maar nu is afstand nemen gewoon het enige juiste op dit momentPrecies .
quote:k.middleton schreef op 23 juni 2016 @ 08:16:

Mayamay, denk dat je er het beste niets meer mee moet doen. Je hebt hem benaderd en hij geeft een duidelijk signaal af door niet meer te reageren.

Voor hem een rotsituatie maar voor jou ook natuurlijk. Kan me best voorstellen dat het niet fijn voelt als het intense contact wegvalt en je nu feitelijk genegeerd wordt.

Inderdaad. It sucks.

Het is zo'n geval dat je graag gevoelens zou willen hebben voor iemand, maar het gewoon niet voelt.
quote:kers schreef op 23 juni 2016 @ 08:20:

[...]

haha, t is ook geen verplichting. Mij heeft het goed gedaan dat mijn goede vriend me een kaart stuurde. Waarin heel duidelijk stond hoe hij de situatie ervaart. En hoe hij ook mij 'zag' daarin. Heeft geen enkele verwachting gewekt maar gaf geruststelling en duidelijkheid. Zo is elke situatie anders.En daarom moet je het een ander niet adviseren.
Jij adviseert het niet te doen. Dus wat is het verschil?

Dat zou je dan beter ook niet kunnen doen, Calvijn.
"Maar nu is afstand nemen gewoon het enige juiste op dit moment"

Goedzo . Denk dat je hem daarmee het meeste helpt .

Wie weet zoekt hij op een dag weer contact, you'll see.
quote:kers schreef op 23 juni 2016 @ 08:24:

Jij adviseert het niet te doen. Dus wat is het verschil?

Dat zou je dan beter ook niet kunnen doen, Calvijn.Niets doen zal in deze situatie minder kwaad kunnen voor de betreffende jongen dan wel doen
Als elke situatie anders is kun je dat niet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven