Slechte uitslag combinatietest
woensdag 11 mei 2016 om 21:12
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.
We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.
(https://wensmama.wordpress.com)
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.
We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.
(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

maandag 27 juni 2016 om 14:17
Ik weet niet of jullie troost halen uit muziek. Een vriendin is in oktober haar kindje verloren met 19 weken en zij haalde troost uit dit nummer. Nogmaals beide heel veel sterkte
https://youtu.be/-UJXPkRMe4I
You're beautiful so silently
It lies beneath a shade of blue
It struck me so violently
When I looked at you
But others pass, they never pause
To feel that magic in your hand
To me you're like a wild rose
They never understand, why
I cried for you
When the sky cried for you
And when you went
I became a hopeless drifter
But this life was not for you
Though I learned from you
That beauty need only be a whisper
I'll cross the sea for a different world
With your treasure, a secret
For me to hold
In many years they may forget
This love of ours or that we met
They may not know
How much you meant to me
I cried for you
And the sky cried for you
And when you went
Without you now I see
How fragile the world can be
And I know you've gone away
But in my heart you'll always stay
I cried for you
And when you went
When I looked at you
I cried for you
And when you went
For me to hold
They may not know
How much you meant to me
I cried for you
And when you went
Without you now I see
I cried for you
And when you went
maandag 27 juni 2016 om 14:59
Corona en Flipje: Kan me dit zo goed voorstellen. Afscheid van je kindje en afscheid van de zwangerschap waar je je zo erg op verheugd had... Een Dikke voor jullie beiden.
Overigens vind Ik Fly (of Vole in het Frans) van Celine Dion zo'n mooi lied. Denk aan jullie Meiden. Take care .
Overigens vind Ik Fly (of Vole in het Frans) van Celine Dion zo'n mooi lied. Denk aan jullie Meiden. Take care .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 27 juni 2016 om 18:54
quote:flipje2 schreef op 27 juni 2016 @ 12:49:
knuffel corina!
De eerste week/weken zijn moeilijk. Gooi het er af en toe even goed uit, muziek aan & sluizen open.
Wordt de stuwing alweer minder?
Volgens mij is bij mij het vloeien nu aan het stoppen.. dat zou fijn zijn..
De stuwing word idd wel wat minder, lichamelijk alleen nog niet...en geestelijk is het heel zwaar, zwaarder als ik had verwacht....
Kijk wel veel naar zijn foto's en dat geeft me n beetje rust maar het is zo moeilijk...
knuffel corina!
De eerste week/weken zijn moeilijk. Gooi het er af en toe even goed uit, muziek aan & sluizen open.
Wordt de stuwing alweer minder?
Volgens mij is bij mij het vloeien nu aan het stoppen.. dat zou fijn zijn..
De stuwing word idd wel wat minder, lichamelijk alleen nog niet...en geestelijk is het heel zwaar, zwaarder als ik had verwacht....
Kijk wel veel naar zijn foto's en dat geeft me n beetje rust maar het is zo moeilijk...
maandag 27 juni 2016 om 19:37
Ik heb die liedjes van Celine Dion en Katie Melua ook gezien, maar passender dan Coldplay en Blof kan het voor onze situatie niet. Ik heb een CD'tje met de 5 nummers van de uitvaart gebrand voor ouders, schoonouders en mijn zus, ik heb hem ook in mijn auto en ik heb er nog 1 in het herinneringendoosje van F gedaan.
maandag 27 juni 2016 om 19:46
Corina heb jij ook een doosje ofzoiets gemaakt met herinneringen aan M?
Ik heb het geboorte/rouwkaartje erin, de echo's, wat 'geluksdingetjes' die mijn zus me heeft gegeven, de hand- en voetafdrukjes, het wikkeldoekje waar F in was opgebaard, een CD met de uitvaartmuziek, mijn polsbandje uit het ziekenhuis...
Ik heb het geboorte/rouwkaartje erin, de echo's, wat 'geluksdingetjes' die mijn zus me heeft gegeven, de hand- en voetafdrukjes, het wikkeldoekje waar F in was opgebaard, een CD met de uitvaartmuziek, mijn polsbandje uit het ziekenhuis...
maandag 27 juni 2016 om 20:06
maandag 27 juni 2016 om 21:34
quote:lilly1980 schreef op 27 juni 2016 @ 20:06:
Flipje even iets praktisch,waarschijnlijk weet je dit al maar even voor de zekerheid; vergeet je echo's niet in te scannen want mogelijk vervagen ze met de tijd. Je hebt al zo weinig van de kleine man en zou vervelend zijn als je het dsn niet ergens opgeslagen hebt Ja, dat hebben we gedaan. Van een aantal echo's heb ik sowieso de foto's digitaal ontvangen trouwens. Dat van dat vervagen heb ik inderdaad wel vaker gelezen op internet maar nog nooit werkelijk van iemand gehoord eigenlijk...
Flipje even iets praktisch,waarschijnlijk weet je dit al maar even voor de zekerheid; vergeet je echo's niet in te scannen want mogelijk vervagen ze met de tijd. Je hebt al zo weinig van de kleine man en zou vervelend zijn als je het dsn niet ergens opgeslagen hebt Ja, dat hebben we gedaan. Van een aantal echo's heb ik sowieso de foto's digitaal ontvangen trouwens. Dat van dat vervagen heb ik inderdaad wel vaker gelezen op internet maar nog nooit werkelijk van iemand gehoord eigenlijk...
maandag 27 juni 2016 om 22:34
quote:flipje2 schreef op 27 juni 2016 @ 19:46:
Ik heb het geboorte/rouwkaartje erin, de echo's, wat 'geluksdingetjes' die mijn zus me heeft gegeven, de hand- en voetafdrukjes, het wikkeldoekje waar F in was opgebaard, een CD met de uitvaartmuziek, mijn polsbandje uit het ziekenhuis...We hebben nu alles nog in de kast staan, zitten midden in een verhuizing en dan gaat alles van M in een doosje met de voetafdrukjes, echo's, zijn dekentje, aangifte.bij de gemeente en mijn schoonmoeder laat nog foto's ontwikkelen die ze gemaakt had..
Ik heb het geboorte/rouwkaartje erin, de echo's, wat 'geluksdingetjes' die mijn zus me heeft gegeven, de hand- en voetafdrukjes, het wikkeldoekje waar F in was opgebaard, een CD met de uitvaartmuziek, mijn polsbandje uit het ziekenhuis...We hebben nu alles nog in de kast staan, zitten midden in een verhuizing en dan gaat alles van M in een doosje met de voetafdrukjes, echo's, zijn dekentje, aangifte.bij de gemeente en mijn schoonmoeder laat nog foto's ontwikkelen die ze gemaakt had..
dinsdag 28 juni 2016 om 09:42
Huilen mag zeker meiden en muziek kan daar goed aan meedragen. Birdy (wings) werd bij mij ook altijd.. Zo werd er toen we naar het Z-H moesten om te bevallen(stormweeen) op de radio Bløf met hou vol hou vast gedraaid en dat kwam bij mij later pas weer in mijn gedachten.. Hoe toepasselijk dat nr en wat nog mooier is ik ben ook nog een rasechte Zeeuw.. Als ik dit nr nu na 5 jaar nog hoor schieten de tranen in mijn ogen..
Meiden neem de tijd om te rouwen en jullie bepalen zelf hoe!!
Flipje wat zou het mooi zijn als je cyclus weer hetzelfde zou zijn. En hopelijk snel een tp. Ben erg benieuwd wat er uit de testen is gekomen..
Meiden neem de tijd om te rouwen en jullie bepalen zelf hoe!!
Flipje wat zou het mooi zijn als je cyclus weer hetzelfde zou zijn. En hopelijk snel een tp. Ben erg benieuwd wat er uit de testen is gekomen..
dinsdag 28 juni 2016 om 17:39
woensdag 29 juni 2016 om 01:11
quote:bridt schreef op 27 juni 2016 @ 14:17:
Ik weet niet of jullie troost halen uit muziek. Een vriendin is in oktober haar kindje verloren met 19 weken en zij haalde troost uit dit nummer. Nogmaals beide heel veel sterkte
When I looked at you
I cried for you
And when you went
For me to hold
They may not know
How much you meant to me
I cried for you
And when you went
Without you now I see
I cried for you
And when you went
Heel mooi!
Wat goed dat jullie allebei een herinneringsdoos maken, ik vond dat tenminste heel fijn om te doen.
Sterkte allebei nog even met de lichamelijke ongemakken. Alsof je aan de emo-sores nog niet genoeg hebt...
When I looked at you
I cried for you
And when you went
For me to hold
They may not know
How much you meant to me
I cried for you
And when you went
Without you now I see
I cried for you
And when you went
Heel mooi!
Wat goed dat jullie allebei een herinneringsdoos maken, ik vond dat tenminste heel fijn om te doen.
Sterkte allebei nog even met de lichamelijke ongemakken. Alsof je aan de emo-sores nog niet genoeg hebt...
woensdag 29 juni 2016 om 10:38
woensdag 29 juni 2016 om 14:37
Het gesprek op 5/7 heeft wel tot doel om meer duidelijkheid te krijgen? Kan me voorstellen dat jullie heel veel vragen hebben. Knap trouwens dat je toch werk weer aan het oppakken bent. Take care! xx
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 29 juni 2016 om 15:01
donderdag 30 juni 2016 om 18:48
Jullie hebben allemaal al zoveel gedoneerd aan stichting Still, dat ze er zelf een beetje stil van werden. Wat een geweldig mooi gebaar!!
Willen jullie nog iets doen voor de stichting? Stem dan nu op stichting Still via onderstaande link!
http://www.kro.nl/geven/stichting-still
De stichting maakt dan kans op een bedrag tot wel €15.000!
Willen jullie nog iets doen voor de stichting? Stem dan nu op stichting Still via onderstaande link!
http://www.kro.nl/geven/stichting-still
De stichting maakt dan kans op een bedrag tot wel €15.000!

donderdag 30 juni 2016 om 19:16
gestemd
@flipje:ik heb vorig jaar rond dezelfde datum en zwangerschapsduur ook mijn kindje los moeten laten. Ik herken mijzelf heel erg in jouw verhaal.
Ook hoe je er mee omgaat. Tijd heelt niet alle wonden,maar halen wel de scherpe randjes ervan af.
Je bent en blijft hoedanook moeder.
Heel veel sterkte
En ook heel veel sterkte aan Corina
@flipje:ik heb vorig jaar rond dezelfde datum en zwangerschapsduur ook mijn kindje los moeten laten. Ik herken mijzelf heel erg in jouw verhaal.
Ook hoe je er mee omgaat. Tijd heelt niet alle wonden,maar halen wel de scherpe randjes ervan af.
Je bent en blijft hoedanook moeder.
Heel veel sterkte
En ook heel veel sterkte aan Corina
donderdag 30 juni 2016 om 19:22
Ook gestemd! Respect voor de mensen als Melanie. Leuk te horen dat er zoveel gedoneerd is dat ze er zelf even stil van werden.
Corina hoe gaat het nu met jou.
Flipje wat knap dat je alweer gewerkt hebt. Hoop dat je de vrijheid krijgt om je grenzen duidelijk aan te geven.
Ik sta wat meer in de meeleesstand, kan weinig anders zeggen dan dat ik nog steeds aan jullie denk en een kaarsje voor jullie brandt.
Corina hoe gaat het nu met jou.
Flipje wat knap dat je alweer gewerkt hebt. Hoop dat je de vrijheid krijgt om je grenzen duidelijk aan te geven.
Ik sta wat meer in de meeleesstand, kan weinig anders zeggen dan dat ik nog steeds aan jullie denk en een kaarsje voor jullie brandt.