VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Haha, 5 maanden oude BNJMN moet een briefje inleveren op de creche: zal maar aankruisen dat hij nog geen chocolademelk mag .

UITERLIJK INLEVEREN OP VRIJDAG 28 NOVEMBER.

Naam kind:

Ik kom wel/niet op 5 december naar het Sinterklaasfeest

………mag wel/geen chocolademelk

………mag wel/geen snoepgoed
Hahaha.

Knorrie kreeg ook een uitnodiging. Het is geen crechedag voor hem en ik ga hem ook niet speciaal voor Sinterklaas brengen. Hij zal het me vast niet kwalijk nemen .

Wel goed dat ze dat zo doen trouwens Lien, je zal de creches de kost moeten geven die er gewoon chocolademelk inproppen bij kinderen van een maand of 8.
Hmmm, volgens mij heeft de belastingdienst iets niet helemaal goed gedaan. Ik heb voor twee maanden voorschot kinderopvang kosten ontvangen maar dat bedrag is meer dan dat we aan het kdv moeten betalen. Nu kan ik twee dingen doen....
Ik zag bij ons ook al dat er van okt tot dec betaald is? Is dat iets nieuws ofzo. Irritant, want we betalen per maand, dus dan krijg ik het ook liever per maand en al helemaal als het een voorschot is...

Heb zojuist dochter gehaald bij vriendinnetje. Ze zou tot 16.30 daar spelen, maar moeder vriendinnetje belde om 16.00 dat ze gehaald wilde worden. Op zich geen probleem, dacht dat ze zich misschien ook wat slapjes voelde.... Wat blijkt: ze vond het saai omdat het vriendinnetje "zo'n kleine kamer had, nog kleiner dan BNJMN en daar kon je niet leuk spelen". Eeeeh.... iemand een idee hoe ik mijn verwende nuffige nest kan aanspreken....
Hahaha, zo vertelde de buurvrouw mij vanmiddag dat haar dochter niet bij R. wilde spelen want die heeft geen prinsessenkamer. R. speelt nu dus steeds bij haar maar de moeder van R. vraagt steeds wanneer ze nou eens bij hen komt. En dat wil die dochter dus pertinent niet.

Ik zou denk ik wel zeggen dat als je ergens speelt dat je daar dan blijft tot het moment dat je opgehaald wordt. Dat je afmaakt waar je aan begint zeg maar. En dat je vooral niet zegt tegen een vriendinnetje dat je er niet leuk kunt spelen. Maar hoe je dat moet brengen zodat een kind het ook begrijpt, geen idee. De mijne is pas 4 .

Het bedrag wat de belastingdienst ons heeft betaald is ook geen veelvoud van wat het per maand zou moeten zijn. Ik snap er echt niets van. Er staat bij dat het een voorschot voor nov. en dec. betreft. Dat kan wel kloppen want Knorrie is per 1-11 op het kdv.
Ach, arme Kiloknaller! Beterschap Lien!

Ik zal even een ego-update hierheen kopieren en er dan niks meer over zeggen :

Millenium is vanmorgen bij de fysiotherapeut geweest, donderdag moet hij weer. Er wordt wel aan een scheur in een pees daar ergens gedacht, alleen denkt de fysiotherapeut gelukkig niet dat het echt helemaal doorgescheurd is omdat hij wel nog bepaalde kleine bewegingen kan maken (die een paar dagen terug nog niet gingen, ik merk ook wel wat verbetering op).

En waarschijnlijk herstelt het dus gewoon vanzelf wel weer door een combi van rust en voorzichtig oefenen. En als hij merkt dat dat toch onvoldoende resultaat oplevert verwijst hij hem wel weer door naar het ziekenhuis, maar dat verwacht hij gelukkig niet. Maar dat verklaart dus wel de opmerking in het ziekenhuis over kijken 'of' de spierfunctie terugkeert; als het wel een volledige scheur was dan lukt dat dus niet. Het ziet er dus naar uit dat het nog wel even duurt, maar wel gewoon weer helemaal goed komt gelukkig.

En bij Nano lijkt het gelukkig wel mee te vallen. De blaren waren vanmorgen mooi plat en het huidje zag er niet heel rood uit.

Hij ontziet zijn handje gelukkig zelf ook wel door er niet op te steunen enz.

Het heeft wel heel veel indruk op hem gemaakt, bij alles wat hij ziet wat heet is/kan zijn of wanneer mensen over zijn verband beginnen is het meteen 'Atte tout, haad heet, pijnnnnn' (Nano stout, haard heet, pijn).

Hij heeft trouwens vandaag overdag weer niet geslapen en het prima volgehouden tot 19u. Hij was heel gezellig en zelfs toen we vandaag nog rond 17u in de auto zaten bleef hij klaarwakker. Ik heb er dus weer zo een

Mini was ook al rond haar 2e verjaardag van het slapen overdag af.

Hij vertikte het gewoon ineens, heeft vandaag wel weer bijna een uur in zijn bed doorgebracht, maar toen ik ernaast moest gaan zitten omdat hij weer zo aan het heen en weer schommelen was dat het hele bed dreigde om te gaan heb ik hem er maar uit gehaald.

Nog geen belastinggeld gezien, maar wel even in de gaten houden dus. Zou een beetje jammer zijn als het ineens op is en er volgende maand geen kinderopvanggeld komt

Lien, ik zou hetzelfde doen als Morrie; in elk geval de afspraak afmaken, zeg maar.

Morrie, volgens mij maakt het haar wassen niets uit. Vroeger dacht men dat luizen op vies haar afkwamen en het blijkt eigenlijk gewoon niet uit te maken, maar dat is een beetje omgeslagen naar 'luizen houden van schoon haar', volgens mij om het een beetje goed te praten voor de kinderen met luizen.

Gel schijnt dan inderdaad wel weer een afknapper voor luizen te zijn. Misschien stiekem vannacht wat in zijn haar smeren?
Hier ook een ander bedrag gekregen dan normaal. Maar ik heb onlangs een wijziging ingevoerd en had nog wat tegoed dus dacht dat dat het was, maar klopte niet met mijn berekening (was teveel). Dus heb ik gisteren de belastingdienst gebeld. En eigenlijk ben ik niets opgeschoten want die griet lulde ook maar wat in de ruimte... Grmbl.

Ach, arme KK. Echt zielig dus...

Heeft hij verder lekker geslapen?

En tja, dochter. Ik zou hetzelfde als doen als Morrie zegt. Afspraak uitzitten. Lastig hoor.

Hier net 10 minuten gesprek gehad. Was leuk, maar weinig nieuws. Juffen zijn erg te spreken over KW. Is een zachtaardig jongetje. Een dromer... kijkt veel in de rondte, maar is altijd aan het denken. Een denkertje. Hoort alles terwijl je denkt dat hij niet luistert. Kost hem veel energie en ze raden aan hem vaker een middagje thuis te houden.

Zag dat de datumprikker al enthousiast wordt ingevuld. Leuk! Mijn voorstel de datum te kiezen waar de meeste kunnen is afgekeurd , omdat je dan altijd mensen moet teleurstellen. Dus waarschijnlijk wordt er binnenkort weer één rondgestuurd met andere data.

Vrolijk, ik moest zo hard lachen om jouw voicemai bericht vanmiddag! Heb je die van mij ook gehoord?

Morgen twee externe dagen op de hei (waarom noemen mensen dat zo? Omdat je dan afgelegen uit de dagelijkse sleur kan brainstormen?) terwijl we niet op de hei zitten. Ergens bij Harderwijk... juist ja, takke-eind weg. Ga maar eens de routebeschrijving bestuderen en kijken hoelaat ik morgen weg moet.
Wind, het was echt geweldig! Ik voelde me echt als een kind in die zaak rondlopen. Echt laarzen passen en gewoon alles netjes om kuit heen sluitend. Ik ben zoo blij! Ik heb maat 38 en kuitmaat 34/35 dus maar goed dat ik even ben gaan passen. Weet je welke ik denk ik het allereerste ga bestellen? De Kierov! Die met strikje achterop en lagere hak want ze zitten als pantoffels. Daarna staan de Lille en Imola's op verlanglijstje.

De Luca's die jij hebt gezien, gaan eruit. Ze hebben alleen nog maar beperkte maten/kuitmaten want op=op. Verkoopster wist alleen niet te vertellen of ze opnieuw zouden komen in het nieuwe seizoen. Maar echt een superwinkel! Maar had gewoon gespijbeld om naar schoenenwinkel te gaan Ik moest naar een seminar en was zoo saai dat ik halverwege ben gevlucht en mezelf heb opgebeurd door laarzen te passen. Shame on me.

Hier geen ander bedrag van belasting gekregen. Drop,

wij gaan geloof ik ook 50 euro meer betalen door prijsstijging. We betalen nu voor 3 dagen opvang (Mormel 3 dagen creche en Loeder 3 dagen NSO) 1410 euro. Daarvan krijgen we 900 euro terug en denk dat we volgend jaar dus nog wel meer gaan betalen door prijsstijging en kabinetsplannen. Beetje jammer, maar ok. Beter dan geen opvang denk ik maar.

Niet lollig he die prijsstijgingen!

Mille, fijn dat er een beetje licht aan horizon is voor Millennium en dat er wel goed wordt gemonitored. Arme Nano, het klinkt wel heel zielig!

Lien, sterkte meid met je zieke KK. Ik heb mail gekregen, maar vandaag zo druk dat ik niet kon terugmailen. Ik zal even de vacature voor je opvragen ok?

Morrie, doe jij geen gel in haartjes van Schorrie dan? dat schijnt te helpen. Tea tree olie, lavendel, en citroen schijnt ook te werken. Is allemaal hearsay want heb zelf geen luizen meegemaakt. AFKLOPPEN!
Toen ik heel enthousiast aan Vrolijkerd vertelde dat ik mooie laarzen allemaal had gezien, verschoot hij wel een beetje van kleur

Kun je daar alleen passen en dan online kopen?

Leuk dat je hebt genoten in het snoepwinkeltje!

Directeur vond het ook leuk voor je
Haha, ik zie je helemaal lopen in de laarzenwinkel Vrolijk

Groot gelijk om even te spijbelen, kon je daarna weer extra fit verder, toch?

Wind, sterkte met je externe hutje op de hei-dagen.

Ik ga maar eens voorbereidingen voor morgen treffen, werken en kinderen op tijd wegbrengen dus maar het een en ander klaar gaan leggen.

Ik ga Nano maar gewoon met ingepakte hand naar het kdv brengen, kan moeilijk weer vrij nemen en kan hem ook niet achterlaten bij iemand die hem niet kan optillen en niet kan verschonen. En zolang hij zijn verband er niet af kan trekken/er geen hele bekers drinken overheen gaan/er geen kinderen op zijn hand gaan staan etc. zal het toch wel goed gaan?
quote:Wind schreef op 25 november 2008 @ 21:01:

Kun je daar alleen passen en dan online kopen?

Leuk dat je hebt genoten in het snoepwinkeltje!

Directeur vond het ook leuk voor je Ik ben ook blij voor mij
Veel plezier morgen Wind. Ik moet ook takkevroeg op want moet trein van 6.55 in Rotterdam hebben om mee naar Brussel te gaan. Eigenlijk niet zoveel zin, maar ok. 1 kind is nu naar opa en oma en andere wordt morgen van school gehaald. Wel goed is dat alles bij schoonouders blijft eten incl vent want die gaat gelijk uit werk squashen (17-18) en dan kindjes halen.Daardoor kan ik dus gelijk uit trein naar sportschool en kan ik van 19-21 sporten terwijl ik dat normaal niet haal en van 20-22 ga. Stukken beter, ik ben blij.

En beste van allemaal is dat ik morgen het sportschool ritueel van de kinderen niet hoeft te doen. Halleluja!
Mille, ik ga er wel vanuit dat leidsters daar op letten. Alleen nu de kindjes nog :-) Hij zal wel een boel bekijks hebben.
Mille, Ot is met zijn verbrandde hand ook gewoon meteen de volgende dag naar school gegaan. Geen centje pijn en zolang er maar een verband omheen zat deed hij alles met zijn hand. Toen vorige week na 3.5 week het verband eraf mocht (of eigenlijk moest van ons, het was gewoon genezen) ging hij zijn hand heel erg ontzien als hij er aan dacht (het is gewoon echt een vent ).
Hai Ank! Alles goed?
Mille, wat ik me afvraag: toen Nano dat haardscherm aanraakte, trok hij zijn handje toen gelijk terug of hield hij hem er even op? Ik heb een keer een sessie van de brandwondenstichting bijgewoond op de creche en daar zeiden ze dat kinderen van onder de 4 niet direct hun hand terugtrekken als ze iets heets vastpakken en daarom snel ernstige brandwonden oplopen. Het seintje schijnt niet snel in de hersens aan te komen ofzo. Ik heb dat altijd ongelooflijk gevonden, maar nu kun jij me vertellen of het onzin is of niet .

Vrolijk, gel in de haartjes van Schorrie wil hij niet. Het zou hem stukken leuker staan dan het platte haar maar meneer wil het gewoon echt niet. Als ik met mijn handen vol gel de kamer ingelopen kom, verstopt hij zich onder de eettafel....... Maar gelukkig was het vanochtend wel gelukt omdat hij met nat haar geslapen had en anders écht voor schut gelopen had, dus vandaag heeft hij in ieder geval geen luizen opgelopen .

Wind, dus juf adviseerde vaker een middagje thuis? Schorrie is ook zo'n denker volgens de juf. Ze gaf aan dat hij echt alles doorheeft, alles observeert en dat niets hem ontgaat. En idd ook een dromer. Klopt ook wel met hoe wij hem kennen. Maar dat zou dan ook verklaren dat hij nog steeds zo moe is van school, misschien is het advies ook iets voor Schorrie. Al heb ik Schorrie een keer een middagje thuisgehouden en nou niet echt het idee gehad dat een middag zoden aan de dijk zet.

En die belastingmuts, wat had die dan voor verhaal Wind. Iets wat ook ons rare bedrag kan verklaren? Ik heb eigenlijk gewoon heel veel zin om het lekker op te maken (het is precies het bedrag van de hypotheek bij ons) en niets te zeggen. Maar waarschijnlijk moeten we het toch ergens een keer wel weer terugdokken.

Harrie ging net de deur uit om een 'klus' te bekijken. En riep nog net: 'Als je al naar bed gaat voor ik terug ben: de wekker moet op 6.15 uur'. En daar werd ik echt niet blij van. 6.15 uur!
Vrolijk, ik zag dat wij tegelijk een weekend weg gaan. Wat ging jij ook alweer doen?
En de mutsen/vrolijkerds zijn niet echt romantisch als ik zo eens naar de datumprikker en de datum met het hoogste percentage kijk .
6.15 uur. Jeetje...

Bij ons is het 6.50 uur maar dan zeg je al 'zeven' als je het uitspreek. 6.15 uur is nog zo 'zes'!

Verklaard ook waarom KW en Schorrie vrienden zijn

Ze voelen elkaar aan. Juf adviseerde hem ook wat meer fysiek te laten ontladen, want ontspanning (middagje rustig aan) is mentaal toch nog vermoeiend omdat hij zo denkt. Dus beweging is beter want dan heeft hij afleiding. Misschien ook een tip voor jullie?

Belastingdoos had het over het bedrag wat nog moet worden vastgesteld voor 2009 en dat is pas volgende maand bekend en ze storten vooruit en we hadden een wijziging etc. Snap jij het nog? Ik niet.
Nee, ik snap het niet. Maar ik zal maar een beetje zuinig aan met het geld doen .

O dat is misschien wel wat dan ja, fysiek ontladen. Al doen we (vooral Harrie) dat geloof ik al wel met hem. Maar misschien toch nog iets meer.

Het advies dat wij kregen was trouwens om hem vooral nog niet op zwemles te doen e.d.

De wekker gaat hier heel vaak om half 7 of om kwart voor 7, en dat scheelt helemaal niet zoveel met 6.15 en toch vind ik 6.15 echt veel en veel te vroeg. Vooral omdat Schorrie het altijd hoort als Harrie opstaat en dan ook naar beneden wil. En ik had gehoopt dat Harrie Schorrie naar school kon brengen zodat ik lekker kon lanterfanten 's ochtends. Maar helaas, ik moet er ook op tijd uit want schoolgaand kind he.....
Zou het percentage tegemoetkoming ook iets hoger worden door de prijsstijgingen? Ik heb net een berekening voor de teruggave voor 2009 uitgevoerd op belastingdienst.nl, met een iets hoger inkomen over 2008 voor vent en het nieuwe bedrag aan kosten, maar we gaan volgens de berekening meer dan een euro of 60 meer terugkrijgen, scheelt bijna 90 euro?! Dan zou de prijsstijging bijna 100% gecompenseerd worden?! Wij hebben trouwens wel het 'normale' bedrag teruggekregen deze maand.

Morrie, de gezinnen V&D gaan een weekendje naar de hei. Vrolijk en ik hadden de afspraak lopen dat als we ons huis verkocht hadden, we een weekendje weg zouden gaan met onze gezinnen en dat hebben we onlangs geboekt!

Jee, Mille, wat een ellende met Millenium. Fijn dat het beter gaat, maar toch, je kunt lang blijven lopen met dat soort dingen. Of eigenlijk juist niet . En arme Nano. Moest net wel grinniken om wat hij tegen iedereen zegt, kan het me helemaal voorstellen!

En Vrolijk als een kind in een snoepwinkel in de laarzenwinkel! Ghe, ik zie Vrolijkerd al van kleur verschieten! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat scoren. Wat moet jij vroeg op zeg, is echt niet grappig.
Yup, ik moet denk ik de wekker al om 5.30 zetten en dan rond 6.10 de deur uit. Normaal de wekker hier om 6.10. Ook niet lollig :-S
Mis sowieso de pyamaochtenden met schoolgaand kind.
quote:Wind schreef op 25 november 2008 @ 22:01:

Mis sowieso de pyamaochtenden met schoolgaand kind.

Ik ben blij dat ik ze mis! Pff...al dat gemeut op de vroege ochtend.

Als ik in dichtbij werkplek werk, heb ik ze want ik breng Loeder dan anar school. Maar om te zeggen missen? Nope, hier niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven