Mode & Beauty alle pijlers

Foundation

28-06-2016 18:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

ik was vandaag in de Kruidvat en zag de Max Factor Facefinity foundation. Heeft iemand ervaring met deze foundation, is deze fijn? Of hebben jullie nog andere tips voor niet al te dure foundation?

Ik vroeg me ook af hoe lang je nou ongeveer met 30ml foundation doet? Dit gewoon bij 1 pompje per keer, ongeveer 2x in de week.

Zo kan ik inschatten of het voor deze prijs ook de moeite waard is...
Ik heb nooit die specifieke foundation gebruikt, maar ik smeer heel regelmatig m'n gezicht vol met meer dan een pompje en doe er denk ik toch wel een maand of 2/3 mee.
Ik gebruik BB cream, veel fijner en lichter Maar dat vroeg je niet. Als je het sporadisch gebruikt kun je denk ik best wel lang mee doen. Langer dan YellowLemon denk ik dan zelfs als je echt maar één pompje per keer gebruikt.
Koop het gewoon en probeer het.
Als je niet zoveel gebruikt, let dan ook goed op de houdbaarheid voordat je het aanschaft. (http://mens-en-gezondheid ... arheid-van-cosmetica.html)
Ik gebruik Bareminerals, poeder maar dekt super en je doet er laaaang mee.
Ik heb hem en ben er best blij mee ! Hij is goed dekkend. Ik gebruik wel de poeder die er bij hoort overheen.

Je doet er ook best lang mee. Ik gebruik 3/4 x in de week en doe er zeker een maand mee, vaak zelfs langer.

Ja hoor, ik vind het een aanrader
Nothing worth having ever comes easy
Ik heb een ander merk foundation, maar volgens mij zit er standaard zo'n 30ml in een flesje. Ik gebruik t door de week dagelijks ivm werk en in het weekend misschien ook wel 1 dag. Ik doe denk ik twee maanden met 1 flesje. Maar ik plamuur ook niet m'n hele gezicht vol, 1 pompje per keer.
quote:Justlikesnow schreef op 28 juni 2016 @ 20:16:

Ik heb hem en ben er best blij mee ! Hij is goed dekkend. Ik gebruik wel de poeder die er bij hoort overheen.

Je doet er ook best lang mee. Ik gebruik 3/4 x in de week en doe er zeker een maand mee, vaak zelfs langer.

Ja hoor, ik vind het een aanrader Een maand vind ik best kort. Ik doe bijna een jaar met mijn mineral powder foundation. Maar ook als ik een vloeibare gebruik. Je hebt toch maar echt heel weinig nodig. Ik neem een beetje ter grootte van een doperwt.
Alleen BB-cream als ik er zin in heb. Ik heb er vier geprobeerd: twee van Action in twee verschillende tinten en die hebben het meest bescheiden, natuurlijke effect; je ziet het dus haast niet, dan Vichy, dat heeft een erg mat en poederachtig effect en dat staat me niet erg natuurlijk en dan Maybelline die lijkt op de Action BB-cream maar dekt wat meer.

Vichy is dikker van consistentie dan de andere drie. Maybelline loopt haast weg. De laatste is het meest populair bij mij.

Maar waarom ga je niet bij de Lidl kijken. Daar is het echt een verzorgingsproducten-eldorado voor een paar euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het probleem is dat je al zoveel op je gezicht moet smeren dat de foundation er bij inschiet. Dagcreme, zonnebrandcreme, aftersun en dan schiet de foundation erbij in. En als het warm is dan drijft mijn (zonne)bril van mijn gezicht. Bovendien zie ik het zelf amper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 28 juni 2016 @ 21:31:

Het probleem is dat je al zoveel op je gezicht moet smeren dat de foundation er bij inschiet. Dagcreme, zonnebrandcreme, aftersun en dan schiet de foundation erbij in. En als het warm is dan drijft mijn (zonne)bril van mijn gezicht. Bovendien zie ik het zelf amper.

smeer je dat allemaal door elkaar heen? Dan snap ik wel dat je wegsmelt.

Dagcrème met evt foundation of concealer hier. Als ik ga zonnen geen make-up maar wel zonnebrandcrème.
In de zomer sowieso geen foundation, waarom zou je dat doen? Ook niet fijn als t warm is toch, geeft maar af enseau...
Ik heb een vloeibare foundation van NYC. Er zit 27 ml in het flesje en ik doe er ook ongeveer een jaar mee. Ik gebruik minder dan een pompje per keer. Het zal wel zo een 4 a 5 dagen per week zijn dat ik het op doe.
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg
Ik heb veel ervaring met vrijwel alle foundations van Max Factor. Ze zijn prettig, je hebt ook voor iedere huidtype een foundation. Daar zou ik eerst naar kijken, zodat je een te droge/vettige huid kan voorkomen.

Ik gebruik dagelijks 1 pompje per keer, en kan er zeker wel 3 maanden mee voorruit, als het niet langer is. Ze zijn wat duurder, maar het verschil is er wel, als je het bv. vergelijkt met foundations van B-merken. Alleen voor de kwaliteit en dekking is het geld al waard, maar je kan altijd (wat ik ook doe) foundation kopen als het in de aanbieding is.

Je kan altijd wel van Max Factor de actie 'tweede gratis', '50% korting' etc vinden bij verschillende drogisten Succes!
say what?
Ik heb hem, maar gebruik hem niet.

Ik heb een vette huid en als die ik foundation erbij doe dan ga ik glimmen als gek.

De foundation is namelijk erg romig vind ik. Nu gebruik ik Bourjois 1-2-3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven