Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:mukske schreef op 15 juni 2016 @ 21:42:

[...]

Zo'n aso ben ik ook eens tegen gekomen bij mijn supermarkt. Zet zijn auto zó strak naast de mijne dat ik niet weg kon, onze spiegels 'overlapten' elkaar. Ik moest achteruit uit het vak (voor me was een muur). (Voor de goede beeldvorming, ik zat dus al in mijn auto)

Ik draai (ouwe bak he) mijn raampje naar beneden en roep naar meneer dat ik er zo absoluut niet uit kan rijden. De loser haalt onverschillig zijn schouders op, roept "da's niet mijn probleem" en loopt gewoon door, ondanks dat verschillende andere mensen hem erop aanspraken.

Ik slik de haren op mijn tanden in, draai mijn raampje weer omhoog, ram de versnelling in zijn achteruit, geef verkwistend gas en ros zo de buitenspiegel van zijn leuke cabrio eraf.

Toen 't etter luidkeels protesterend terug kwam rennen heb ik ook mijn schouders opgehaald, "is niet mijn probleem"...

De supermarktbezoekers die dit tafereel stonden te bekijken barstten spontaan uit in applaus

Dus jij vind het normaal, nee, bent we bijna trots op, dat je een ongemak vergeldt met het vernielen van andermans eigendom?

Hulde hoor! Stoere meid!!!

Ik had je aangegeven en voor de rechter gesleept......
jouw leven is een keuze
Dus jij vindt het normaal, nee, bent er bijna trots op, dat iemand te lam is om zijn auto even beter te parkeren, ook al word het meerdere keren gevraagd? En dan ook nog aangifte willen doen? Hulde! Stoere meid!

Ik vind het karma.
Precies! Typisch gevalletje van "wie niet horen wil, moet maar voelen".
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik had vandaag ook wat in de supermarkt. We stonden met een groepje in de rij, ik was de eerstvolgende maar had nog niks op de band liggen. Ineens ging er een extra kassa open en de kassière zei; de eerstvolgende mag hier afrekenen.

Meteen schoten er 2 mannen naar de band, ik dacht nog, oke prima... ik blijf wel staan.

Gaan die 2 mannen ruzie maken over wie er de eerstvolgende was. Dus ik zei tegen ze, leuk dat jullie staan te kibbelen, maar eigenlijk was ik de eerste in de rij. Maakt niet uit hoor, ik heb geen haast.

Om me heen stond iedereen te gniffelen om beide heren.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:mukske schreef op 15 juni 2016 @ 23:11:

Nog effe eentje off topic en dan houd ik ermee op...

Fietste ook een keer over een veldweg richting mijn huis en zie al van veraf de lokale 'creep' op zijn bromfiets me tegemoet komen rijden.

Toen hij dichterbij kwam bleek dat hij in zijn blote kont op die brommer zat. Één hand aan het stuur en met de andere zat hij aan zijn jongeheer te sjorren. (Knap dat hij op die hobbelige veldweg niet van zijn brommer donderde)

Toen hij me luid kreunend wilde passeren heb ik een trap tegen zijn bromfiets gegeven waardoor 't heerschap met zijn blote ballen in een enorm bed met brandnetels terecht kwam... Ook nooit meer last van gehad

Best wel in het westen van ons land? Een dude van een jaar of 35 met zo'n viezig lang staartje in zijn nek?

Dan had hij dat meer dan verdiend. Die gast bleek achteraf vrouwen die verlegen op hem reageerden aan te randen,door ze met zijn fiets of brommer tegen het hek vast te rijden en dan te betasten.
quote:Maleficent schreef op 26 juni 2016 @ 20:20:

Ik had vandaag ook wat in de supermarkt. We stonden met een groepje in de rij, ik was de eerstvolgende maar had nog niks op de band liggen. Ineens ging er een extra kassa open en de kassière zei; de eerstvolgende mag hier afrekenen.

Meteen schoten er 2 mannen naar de band, ik dacht nog, oke prima... ik blijf wel staan.

Gaan die 2 mannen ruzie maken over wie er de eerstvolgende was. Dus ik zei tegen ze, leuk dat jullie staan te kibbelen, maar eigenlijk was ik de eerste in de rij. Maakt niet uit hoor, ik heb geen haast.
quote:paper-clip schreef op 23 juni 2016 @ 20:10:

Vanmorgen een klapbui toen ik naar de Lidl ging, ik had net voldoende moed verzameld om van de auto naar de karretjes te rennen, staan daar allemaal mensen te schuilen met een volle kar waardoor ik dus niet bij de karretje kon komen en moest gaan staan wachten totdat ze eindelijk naar de auto gingen.

Toen waren ze met het volledige team vakkenvullers inclusief reservespelers de winkel aan het bijvullen waardoor alle paden geblokkeerd waren en je alleen maar in de file achter elkaar aan langs de paden kon lopen.

Kom ik bij de kassa, bordje groen boven de cassiere, ik wilde de spullen op de band te zetten ping pong kassa 1 gaat sluiten waarop de cassiere boos naar mij kijkt en vraagt of ik naar een andere kassa wil gaan. Oke, ik naar kassa 6. Sta ik net bij kassa 6 de boel uit te laden, ping pong kassa 1 gaat open voor u.... ik snap echt geen hol van dat systeem.

Hoe het precies zit weet ik niet maar het heeft te maken met de snelheid van de caissière achter de kassa en de snelheid van de klant, de zogenoemde wachtminuten Wat ik mij herinner: als de caissière zoveel minuten niets heeft aangeslagen, omdat er geen klanten zijn of geen vlotte klanten zijn, gaat de kassa automatisch over op sluiten. Dat gebeurt ook als de reeds afgehandelde klant niet vlot is met het inpakken van de boodschappen of ze terugzetten in de kar.

Lidl personeel moet een x-aantal producten per dag aanslaan achter de kassa.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ergernis in een supermarkt in Duitsland:

Bij de kassa met man en kind, ik hoogzwanger. Pad bij de kassa was heel smal, je kon niet met z'n tweeën naast elkaar staan. Wij afrekenen en achter ons een Duits echtpaar die alvast gepast geld uittelde voor hun boodschappen. De caissière ging, terwijl ze onze boodschappen aan het scannen was, dat geld alvast aanpakken. Ondertussen negeerde ze ons en ging ze met het Duitse echtpaar staan roddelen over hoe raar het toch was dat al die vakantiegangers zoveel drank kopen in Duitsland (we hadden oa twee flessen drank bij de boodschappen staan). Helaas versta ik wel goed Duits maar spreek ik het niet zo goed... Het echtpaar achter ons had dus al hun geld gegeven, maar onze boodschappen waren nog steeds niet allemaal gescand. Beet de caissière me ook nog toe dat die mensen erlangs wilden! En dat echtpaar duwen om erlangs te komen, helaas voor hen paste dat heel toevallig net niet!

Andere ergernis bij een kledingwinkel (mag dat hier ook?): een bord bij de T-shirts met 2 shirts voor €30, shirts waren apart €25 dus best een goede aanbieding. Wij 2 shirts uitgezocht, naar de kassa, moesten we €50 betalen. Dus ik zeg tegen de verkoper: volgens mij klopt de prijs niet, dit zijn de shirts van de aanbieding daar. Zegt hij nee, die aanbieding geldt voor de overhemden! Dus ik weer: nou er staan echt shirts hoor. Verkoper: nee mevrouw, shirts is Engels voor overhemden, anders had er wel T-shirts gestaan! Nouja prima, maar dan hoef ik de shirts dus niet. Lopen we weg, hoor ik de verkoper nog mompelen: hello, tegenwoordig spreekt iedereen Engels hoor!
Neister, wat onbeschoft in de Duitse winkel!

Ik zou daar dus zelfs in het Chinees vertaald een duidelijk interpreteerbare opmerking over hebben gemaakt. Beheers geen Chinees, dus dat geeft aan hoe serieus ernstig ik dit vind.
quote:nelster schreef op 29 juni 2016 @ 10:34:

Andere ergernis bij een kledingwinkel (mag dat hier ook?): een bord bij de T-shirts met 2 shirts voor €30, shirts waren apart €25 dus best een goede aanbieding. Wij 2 shirts uitgezocht, naar de kassa, moesten we €50 betalen. Dus ik zeg tegen de verkoper: volgens mij klopt de prijs niet, dit zijn de shirts van de aanbieding daar. Zegt hij nee, die aanbieding geldt voor de overhemden! Dus ik weer: nou er staan echt shirts hoor. Verkoper: nee mevrouw, shirts is Engels voor overhemden, anders had er wel T-shirts gestaan! Nouja prima, maar dan hoef ik de shirts dus niet. Lopen we weg, hoor ik de verkoper nog mompelen: hello, tegenwoordig spreekt iedereen Engels hoor!

Belachelijk!

Ze hadden ook gewoon 'overhemden' op dat bord kunnen zetten.

Maar dat konden ze misschien niet spellen
Is het nu overhemt of overhemdt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat grof hoe je bent behandeld bij de duitse winkel zeg! Waar was dat? Hopelijk niet hier in de buurt..

en die verkoper van de kledingwinkel spoort ook niet, kan best zijn dat iedereen tenwoordig engels spreekt maar we zijn nog steeds in nl hoor, zie dus niet in waarom de aanbiedingen in het engels moeten.. en daarbij neem ik aan dat je die tshirts niet uit een compleet ander schap hebt gehaald, dus waarom hebben ze die tshirts dan in dat schap gelegd als ze niet bij de aanbieding horen?
quote:lizenlotte schreef op 29 juni 2016 @ 12:01:

Wat grof hoe je bent behandeld bij de duitse winkel zeg! Waar was dat? Hopelijk niet hier in de buurt..

en die verkoper van de kledingwinkel spoort ook niet, kan best zijn dat iedereen tenwoordig engels spreekt maar we zijn nog steeds in nl hoor, zie dus niet in waarom de aanbiedingen in het engels moeten.. en daarbij neem ik aan dat je die tshirts niet uit een compleet ander schap hebt gehaald, dus waarom hebben ze die tshirts dan in dat schap gelegd als ze niet bij de aanbieding horen?Met name dit. Echt heel irritant als er een aanbieding is en ze leggen er andere dingen bij die dus vaak helemaal niet in de aanbieding zijn. Moet je dan ruiken dat het er niet bij hoort?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Andere ergernis bij een kledingwinkel (mag dat hier ook?): een bord bij de T-shirts met 2 shirts voor €30, shirts waren apart €25 dus best een goede aanbieding. Wij 2 shirts uitgezocht, naar de kassa, moesten we €50 betalen. Dus ik zeg tegen de verkoper: volgens mij klopt de prijs niet, dit zijn de shirts van de aanbieding daar. Zegt hij nee, die aanbieding geldt voor de overhemden! Dus ik weer: nou er staan echt shirts hoor. Verkoper: nee mevrouw, shirts is Engels voor overhemden, anders had er wel T-shirts gestaan! Nouja prima, maar dan hoef ik de shirts dus niet. Lopen we weg, hoor ik de verkoper nog mompelen: hello, tegenwoordig spreekt iedereen Engels hoor!Was die kledingwinkel ook in Duitsland? Dan is het helemaal opvallend, want juist in Duitsland spreken ze ontzettend slecht Engels...
Winter is coming...
Ik had een ergernis bij de Domino's. Voor mij stonden twee heren die in het Engels wilden bestellen. Ze hadden beide koffers bij zich met een Ryanair dingetje om het handvat. Duidelijk mensen die geen Nederlands spraken. Een meisje deed haar best om ze te helpen maar begreep niet wat ze zeiden. Een andere medewerker schoot haar te hulp en ging heel stoïcijns alles wat zij zeiden in het Nederlands herhalen. Te duidelijk en te hard. Vervolgens de prijs. ELF! euro. huh? ELF! En vervolgens 10 vingers omhoog en daarna nog 1. Dan denk ik echt bij mezelf man, man, man. Het zijn duidelijk toeristen, van luiden duidelijk praten gaan ze het echt niet ineens begrijpen hoor. En daarbij, als je al niet eens gewoon "eleven" kan zeggen.... Ik vind het gewoon respectloos naar de klanten toe. Kreeg ook eerder het idee dat ze het erom deed. Het was gewoon zo stoïcijns, ze probeerde het helemaal niet. Het meisje dat hen aanvankelijk hielp stond er een beetje onnozel bij te kijken. Daar kan ik me dus echt aan ergeren.
quote:Vera8 schreef op 23 juni 2016 @ 21:10:

Precies! Typisch gevalletje van "wie niet horen wil, moet maar voelen".En dat valt dus (ook) onder asociaal gedrag. Eigen rechter spelen is nu eenmaal niet toegestaan in Nederland. Door agressief gedrag verlaag je jezelf tot het niveau van degene op wie je reageert. Maar goed, dat zegt al genoeg over jullie normen en waarden, als jullie het normaal vinden en zelfs toejuichen dat iedereen er maar op los mept omdat een ander dat 'verdiend' zou hebben. Ik vind het verloedering van de samenleving.
Hoe had ze dan uit de parkeerplaats moeten rijden?

Hij parkeert zo dat zijn spiegel de hare overlapt en ze kon alleen achteruit uitrijden.

Zou jij braaf wachten tot meneer de aso uitgewinkeld is?
Beiden spiegels inklappen?
In zo'n geval kun je beide spiegels inklappen en dan wegrijden. Of als dat niet lukt de politie erbij halen. Geweld is nooit een oplossing wat mij betreft, daarmee ben je net zo'n aso als die vent. Maar goed, dat dat zo is blijkt ook wel uit haar overige 'leuke' voorbeelden.

Andere ergernis bij een kledingwinkel (mag dat hier ook?): een bord bij de T-shirts met 2 shirts voor €30, shirts waren apart €25 dus best een goede aanbieding. Wij 2 shirts uitgezocht, naar de kassa, moesten we €50 betalen. Dus ik zeg tegen de verkoper: volgens mij klopt de prijs niet, dit zijn de shirts van de aanbieding daar. Zegt hij nee, die aanbieding geldt voor de overhemden! Dus ik weer: nou er staan echt shirts hoor. Verkoper: nee mevrouw, shirts is Engels voor overhemden, anders had er wel T-shirts gestaan! Nouja prima, maar dan hoef ik de shirts dus niet. Lopen we weg, hoor ik de verkoper nog mompelen: hello, tegenwoordig spreekt iedereen Engels hoor!Als er shirts staat en er hangen T-shirts in het rek dan zou ik ook denken dat het om de t-shirts gaat en niet om overhemden. Als mijn man die dingen draagt dan noemen wij die een bloes of een overhemd, als we het over een shirt hebben dan hebben we het over een T-shirt al dan niet met lange mouw.
.
quote:prik schreef op 29 juni 2016 @ 13:46:

In zo'n geval kun je beide spiegels inklappen en dan wegrijden. Of als dat niet lukt de politie erbij halen. Geweld is nooit een oplossing wat mij betreft, daarmee ben je net zo'n aso als die vent. Maar goed, dat dat zo is blijkt ook wel uit haar overige 'leuke' voorbeelden.

Dikke kans trouwens dat zo iemand ook boos wordt als je aan zijn spiegels komt.

Of je schampt alsnog die spiegel ook al klap je ze in.

Ik keur asogedrag ook af hoor, maar soms denk ik: 'ja, daar kon je op wachten he'.
Heb een keer meegemaakt dat iemand moedwillig zijn naastparkeerder van voor tot achter met een sleutel bekraste. Reden: te dicht op zijn auto geparkeerd waardoor vrouwlief moeite had met instappen aan de bestuurderskant.
quote:Starshine-2 schreef op 29 juni 2016 @ 13:41:

Hoe had ze dan uit de parkeerplaats moeten rijden?

Hij parkeert zo dat zijn spiegel de hare overlapt en ze kon alleen achteruit uitrijden.

Zou jij braaf wachten tot meneer de aso uitgewinkeld is?

Ik ben misschien een muts, maar ik zou dat dus wel gedaan hebben.

Ik zou nooit die auto vernield hebben.

Ik denk ook echt dat 'ze' (ik weet niet meer wie het was, die het verhaal hier schreef) geluk heeft gehad dat die man de politie niet heeft ingeschakeld. Ik denk namelijk dat ze dan toch echt de schade had kunnen betalen, aangezien duidelijk te zien moet zijn geweest dat zij de schade had veroorzaakt.

Maar goed.

Misschien zie ik het verkeerd.
quote:prik schreef op 29 juni 2016 @ 13:46:

In zo'n geval kun je beide spiegels inklappen en dan wegrijden. Of als dat niet lukt de politie erbij halen. Geweld is nooit een oplossing wat mij betreft, daarmee ben je net zo'n aso als die vent.

Ik ben het met je eens.

Overigens vond ik het verhaal ook best een beetje ongeloofwaardig, maar dat zal aan mij liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven