Vakantiegeld
woensdag 29 juni 2016 om 19:21
Ik heb een bijstandsuitkering en heb net mijn geld binnen (Yay), maar mijn vakantiegeld zit er niet bij.
Ik kan helemaal niks vinden over gemeente Hengelo en hoe zij het vakantiegeld betalen (Tegelijkertijd met de uitkering of dus toch niet)
Ik ben er ontzettend gestrest door, het zou mijn eerste keer vakantiegeld zijn en kan het goed gebruiken. Is het misschien laat? Of keren ze geen vakantiegeld uit als je pas sinds afgelopen november een uitkering krijgt? Heeft iemand hier ervaring mee zodat ik misschien zou kunnen slapen vanavond?
Ik kan helemaal niks vinden over gemeente Hengelo en hoe zij het vakantiegeld betalen (Tegelijkertijd met de uitkering of dus toch niet)
Ik ben er ontzettend gestrest door, het zou mijn eerste keer vakantiegeld zijn en kan het goed gebruiken. Is het misschien laat? Of keren ze geen vakantiegeld uit als je pas sinds afgelopen november een uitkering krijgt? Heeft iemand hier ervaring mee zodat ik misschien zou kunnen slapen vanavond?
woensdag 29 juni 2016 om 19:36
Zo te zien wordt vakantiegeld van de bijstand in Hengelo in juni betaald: http://www.hengelo.nl/web ... gen_januari_2016_62KB.pdf
Als je sinds november een uitkering krijgt kan je dus 5% van 8 maanden uitkering als vakantiegeld verwachten.
Als je sinds november een uitkering krijgt kan je dus 5% van 8 maanden uitkering als vakantiegeld verwachten.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
woensdag 29 juni 2016 om 19:36
Uitbetaling vakantiegeld
Sociale zaken reserveert maandelijks het vakantiegeld.
De reservering vindt plaats over de periode 1 juni 2015 tot
1 juni 2016. Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld.
Hebt u in de periode van 1 juni 2015 tot 1 juni 2016 andere
inkomsten dan bijstand ontvangen, dan zijn deze inkomsten op
uw uitkering gekort. Het vakantiegeld van die inkomsten is op
het vakantiegeld van de uitkering gekort. Wat na deze verrekening over blijft, betaalt sociale zaken aan u uit.
Als u vragen hebt over uw vakantiegeld, dan kunt u contact
opnemen met uw klantmanager
Sociale zaken reserveert maandelijks het vakantiegeld.
De reservering vindt plaats over de periode 1 juni 2015 tot
1 juni 2016. Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld.
Hebt u in de periode van 1 juni 2015 tot 1 juni 2016 andere
inkomsten dan bijstand ontvangen, dan zijn deze inkomsten op
uw uitkering gekort. Het vakantiegeld van die inkomsten is op
het vakantiegeld van de uitkering gekort. Wat na deze verrekening over blijft, betaalt sociale zaken aan u uit.
Als u vragen hebt over uw vakantiegeld, dan kunt u contact
opnemen met uw klantmanager
woensdag 29 juni 2016 om 20:00
Dank jullie wel voor de snelle reacties!
De enige reden dat ik geen vakantiegeld zou krijgen (wat ik kan bedenken) is omdat ik in November pas uitkering kreeg.
@Gizzmo-returns - Dan ga ik daar morgen gelijk achteraan want ik heb exact hetzelfde bedrag gekregen als de voorgaande maand.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo super gestrest ben, krijg het hier gewoon op mijn zenuwen van.
De enige reden dat ik geen vakantiegeld zou krijgen (wat ik kan bedenken) is omdat ik in November pas uitkering kreeg.
@Gizzmo-returns - Dan ga ik daar morgen gelijk achteraan want ik heb exact hetzelfde bedrag gekregen als de voorgaande maand.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo super gestrest ben, krijg het hier gewoon op mijn zenuwen van.
woensdag 29 juni 2016 om 20:04
woensdag 29 juni 2016 om 20:05
Ja maar er staat ook dat het tegelijkertijd met de maanduitkering van juni komt. Die maanduitkering heb ik vandaag ontvangen, als ik dan begin juli het vakantiegeld krijg, is dat niet tegelijk met de maanduitkering.
"Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld."
"Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld."
woensdag 29 juni 2016 om 20:06
woensdag 29 juni 2016 om 20:26
quote:Defrona schreef op 29 juni 2016 @ 20:22:
'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?
Doe eens niet zo neerbuigend. Wat weet jij nou van TO's situatie? Hoop maar dat het jou nooit zo tegen zit dat je van het (wettelijk geregelde!) vangnet gebruik moet maken. (en nee, dat kan je niet altijd voorkomen).
Hopelijk krijg je het snel TO, lijkt me niet makkelijk van bijstand rondkomen.
'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?
Doe eens niet zo neerbuigend. Wat weet jij nou van TO's situatie? Hoop maar dat het jou nooit zo tegen zit dat je van het (wettelijk geregelde!) vangnet gebruik moet maken. (en nee, dat kan je niet altijd voorkomen).
Hopelijk krijg je het snel TO, lijkt me niet makkelijk van bijstand rondkomen.
woensdag 29 juni 2016 om 20:27
quote:Defrona schreef op 29 juni 2016 @ 20:22:
'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.
'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.
woensdag 29 juni 2016 om 20:32
quote:MouseCat schreef op 29 juni 2016 @ 19:24:
Ik wist helemaal niet dat je in de bijstand überhaupt vakantiegeld krijgt. Zit het niet gewoon bij het maandelijkse bedrag erbij, of weet je zeker dat je het los zou moeten krijgen?
Tje idd wat een luxe.
To als het je eerste keer vakantiegeld is heb je dan nooit gewerkt?
Ik wist helemaal niet dat je in de bijstand überhaupt vakantiegeld krijgt. Zit het niet gewoon bij het maandelijkse bedrag erbij, of weet je zeker dat je het los zou moeten krijgen?
Tje idd wat een luxe.
To als het je eerste keer vakantiegeld is heb je dan nooit gewerkt?
woensdag 29 juni 2016 om 20:37
quote:Fayan schreef op 29 juni 2016 @ 20:27:
[...]
Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.
Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..
Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...
[...]
Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.
Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..
Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...
woensdag 29 juni 2016 om 20:40
quote:Gooloib schreef op 29 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..
Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...Eens, maar bij Defrona klonk het zo gewoon zo bitter, terwijl ze helemaal niets weet van de situatie van TO. Geld vangen vanwege onzin-redenen gaat inderdaad helemaal nergens over.
[...]
Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..
Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...Eens, maar bij Defrona klonk het zo gewoon zo bitter, terwijl ze helemaal niets weet van de situatie van TO. Geld vangen vanwege onzin-redenen gaat inderdaad helemaal nergens over.