KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 29 juni 2016 om 18:14
woensdag 29 juni 2016 om 19:34
Shit hope1980, maar wat de rest zegt... 4x is niet gek... Tegen mij zei de arts dat gezien mijn leeftijd en de soort behandeling ik toch zeker op 7x moest rekenen gebaseerd op een gemiddelde... Neemt niet weg dat t super frusterend is om iedere maand toch weer teleurgesteld te raken. Zeker gezien t kostenplaatje... Miss goed dat je een andere donor moet kiezen... Ik switchte ook van donor naar 1 die al kinderen had en t was in 1x raak... Kan toeval zijn maar toch...
@sensotouch, fijn dat je familie zo positief reageerde... Ik heb t van te voren niet aan veel mensen verteld maar nu ik zwanger ben en t dus wel moet zeggen reageert echt iedereen positief en ook van dat ze niet snapte dat ik het niet van te voren had gezegd zodat ze me konden steunen...kortom, het lijkt wel zo normaal en geaccepteerd tegenwoordig....
@sensotouch, fijn dat je familie zo positief reageerde... Ik heb t van te voren niet aan veel mensen verteld maar nu ik zwanger ben en t dus wel moet zeggen reageert echt iedereen positief en ook van dat ze niet snapte dat ik het niet van te voren had gezegd zodat ze me konden steunen...kortom, het lijkt wel zo normaal en geaccepteerd tegenwoordig....
woensdag 29 juni 2016 om 19:35
Dankjulliewel. Wat een opluchting zeg. Loop de hele dag al stralend rond. Wat een bevestiging kan dat zijn zeg.
Via e-consult nu een verwijzing van de huisarts gevraagd. Ik kwam er namelijk achter dat ze zelf op vakantie is als ik terugkom van vakantie en dan gaan er nog weer extra weken overheen.
Ik ken mijn huisarts erg goed dus dacht dan kan ik het ook wel even zo proberen. Als ze mij toch graag even wilt zien dan kan dat natuurlijk altijd maar ik vermoed dat ze die verwijzing zonder problemen zal schrijven.
@Marise34: Wat lief van die vriendin. Dat is echt een mooi compliment! Waar zit jij in het traject?
@Hope: Wanneer mag je voor de 5de keer?
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met iui via een spermabank.
Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.
Via e-consult nu een verwijzing van de huisarts gevraagd. Ik kwam er namelijk achter dat ze zelf op vakantie is als ik terugkom van vakantie en dan gaan er nog weer extra weken overheen.
Ik ken mijn huisarts erg goed dus dacht dan kan ik het ook wel even zo proberen. Als ze mij toch graag even wilt zien dan kan dat natuurlijk altijd maar ik vermoed dat ze die verwijzing zonder problemen zal schrijven.
@Marise34: Wat lief van die vriendin. Dat is echt een mooi compliment! Waar zit jij in het traject?
Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.
woensdag 29 juni 2016 om 21:14
Wow, binnen een uur al een reactie op mijn e-consult bij de huisarts.
Ze vindt het een hele stoere en mooie beslissing en gaat twee verwijzingen schrijven en opsturen.
Zo snel het kan het gaan... haha.
@Marise: Spannend! AMC is inderdaad wel gek dat het zo omgekeerd is. Mijn voorkeur gaat ook uit naar UMC omdat dit ook op 15 minuten fietsen is van mijn huis en dat geeft ook wel veel voordelen.
Ze vindt het een hele stoere en mooie beslissing en gaat twee verwijzingen schrijven en opsturen.
Zo snel het kan het gaan... haha.
@Marise: Spannend! AMC is inderdaad wel gek dat het zo omgekeerd is. Mijn voorkeur gaat ook uit naar UMC omdat dit ook op 15 minuten fietsen is van mijn huis en dat geeft ook wel veel voordelen.
donderdag 30 juni 2016 om 00:45
quote:sensotouch schreef op 29 juni 2016 @ 19:35:
Dankjulliewel. Wat een opluchting zeg. Loop de hele dag al stralend rond. Wat een bevestiging kan dat zijn zeg.
Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.
Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.
donderdag 30 juni 2016 om 07:00
quote:nausicaa schreef op 30 juni 2016 @ 00:45:
[...]
Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.
Ja, dat dacht ik al. Logisch ook wel met maar 1 poging per cyclus.
Tegen die tijd gewoon om de tafel met de werkgever dus, haha.
En in het weekend dan? Zou zonde zijn als je elke keer over moet slaan als het in het weekend zou vallen.
(Sorry voor mijn misschien nog hele naïeve vragen haha.)
[...]
Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.
Ja, dat dacht ik al. Logisch ook wel met maar 1 poging per cyclus.
Tegen die tijd gewoon om de tafel met de werkgever dus, haha.
En in het weekend dan? Zou zonde zijn als je elke keer over moet slaan als het in het weekend zou vallen.
(Sorry voor mijn misschien nog hele naïeve vragen haha.)
donderdag 30 juni 2016 om 18:20
@jessy010, dit is al donor nummer 3.. Ik kies blijkbaar steeds de populaire donoren want voor ik het door heb is het "op"!
@sensotouch.. Ik mag volgende week weer voor poging nummer 5!
Het insemineren is echt afhankelijk van je cyclus. Bij mijn eerste poging heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten en toen kwam ik erachter dat ik op dag 11 een piek had, dus de dag erna een eisprong en ook de inseminatie..
Nu plan ik steeds in het ziekenhuis op dag 10 een echo en dan mag ik diezelfde avond pregnyl spuiten. Hiermee weet je dat je 2 dagen (36 uur) later je eisprong hebt en dan plannen ze ook je inseminatie.
Het fijne van zo'n regelmatige cyclus is, is dat ik nu dus op die dagen geen afspraken inplan op het werk zodat ik gewoon weg kan.
Mijn manager is op de hoogte en van haar mag ik gewoon vrij nemen!
In het weekend gaat het insemineren gewoon door hoor! Ze zijn open voor dit soort "spoedgevallen"..
@sensotouch.. Ik mag volgende week weer voor poging nummer 5!
Het insemineren is echt afhankelijk van je cyclus. Bij mijn eerste poging heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten en toen kwam ik erachter dat ik op dag 11 een piek had, dus de dag erna een eisprong en ook de inseminatie..
Nu plan ik steeds in het ziekenhuis op dag 10 een echo en dan mag ik diezelfde avond pregnyl spuiten. Hiermee weet je dat je 2 dagen (36 uur) later je eisprong hebt en dan plannen ze ook je inseminatie.
Het fijne van zo'n regelmatige cyclus is, is dat ik nu dus op die dagen geen afspraken inplan op het werk zodat ik gewoon weg kan.
Mijn manager is op de hoogte en van haar mag ik gewoon vrij nemen!
In het weekend gaat het insemineren gewoon door hoor! Ze zijn open voor dit soort "spoedgevallen"..
vrijdag 1 juli 2016 om 00:40
@hope1980, ja herkenbaar dat had ik ook... Kijk je voor donors met een uitgebreid profiel? Ik heb uiteindelijk een donor gekozen met een niet uitgebreid profiel omdat t 1. Zo moeilijk was een passende donor te vinden en ik knapte vaak af op de babyfoto's (echt oppervlakkig van me i know ) en
2. Het ook wel heel duur werd... En juist toen was t raak... Was even bang dat ik er spijt van zou krijgen dat ik nu minder gegevens had maar tot nu toe maakt t me niks uit. Wel lastig he iedere x weer een zoeken?
Fijn dat de volgende poging al zo snel is... Ga heel hard voor je duimen
2. Het ook wel heel duur werd... En juist toen was t raak... Was even bang dat ik er spijt van zou krijgen dat ik nu minder gegevens had maar tot nu toe maakt t me niks uit. Wel lastig he iedere x weer een zoeken?
Fijn dat de volgende poging al zo snel is... Ga heel hard voor je duimen
vrijdag 1 juli 2016 om 15:14
Ik heb me nog maar pas aangemeld hier, maar zou graag om advies willen vragen.
Zoals al gezegd sta ik op de wachtlijst bij het amc en heb ik binnenkort een intake bij het umc.
Ik heb echter ook een hele goede (alleenstaande) vriend, en wil hem heel graag vragen of hij donor zou willen zijn. Dit ga ik ook doen ( ) maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met een dergelijk gesprek en tips/adviezen hebben? Ik vind het ont-zet-tend spannend namelijk om te doen!
En om nou meteen binnen te komen met 'zeg, mag ik jouw zaad?' is ook zo wat.
Zoals al gezegd sta ik op de wachtlijst bij het amc en heb ik binnenkort een intake bij het umc.
Ik heb echter ook een hele goede (alleenstaande) vriend, en wil hem heel graag vragen of hij donor zou willen zijn. Dit ga ik ook doen ( ) maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met een dergelijk gesprek en tips/adviezen hebben? Ik vind het ont-zet-tend spannend namelijk om te doen!
vrijdag 1 juli 2016 om 16:38
Hoi allemaal,
Mag ik met jullie mee schrijven? Ik heb deel 1 tm 6 stiekem meegelezen maar nu vond ik het toch echt tijd om me zelf aan te melden.
Ik zal geen kind in m'n uppie krijgen maar ik heb een lesbische relatie. Mijn vrouw en ik zijn bijna 5 jaar samen en vorig jaar zijn we getrouwd.
We hebben al vanaf het begin van onze relatie uitgesproken allebei kinderen te willen. Vorig jaar in november naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar het amc. Sinds begin december staan we op de wachtlijst! Die wachtlijst is trouwens >12 mnd dus als zelfbescherming heb ik me er vanaf die tijd minder mee bezig gehouden. Krijg ik gisteren ineens een mailtje: 27 juli voorlichtingsbijeenkomst. Eng!!!! Het komt nu echt dicht bij. Ik zou zomaar dit jaar nog zwanger kunnen raken, daar had ik echt niet bij stil gestaan.
Mag ik met jullie mee schrijven? Ik heb deel 1 tm 6 stiekem meegelezen maar nu vond ik het toch echt tijd om me zelf aan te melden.
Ik zal geen kind in m'n uppie krijgen maar ik heb een lesbische relatie. Mijn vrouw en ik zijn bijna 5 jaar samen en vorig jaar zijn we getrouwd.
We hebben al vanaf het begin van onze relatie uitgesproken allebei kinderen te willen. Vorig jaar in november naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar het amc. Sinds begin december staan we op de wachtlijst! Die wachtlijst is trouwens >12 mnd dus als zelfbescherming heb ik me er vanaf die tijd minder mee bezig gehouden. Krijg ik gisteren ineens een mailtje: 27 juli voorlichtingsbijeenkomst. Eng!!!! Het komt nu echt dicht bij. Ik zou zomaar dit jaar nog zwanger kunnen raken, daar had ik echt niet bij stil gestaan.

vrijdag 1 juli 2016 om 17:12
quote:Marise34 schreef op 01 juli 2016 @ 15:14:
Ik heb het een (getrouwde) vriend gevraagd, we hadden het al eerder over mijn kinderwens gehad en dat ik me had ingeschreven bij de kliniek etc. Toen maakte zijn vrouw al een grapje 'hij heeft anders genoeg hoor', maar daar ben ik toen niet verder op in gegaan. Na lang nadenken (en het akkoord van de kliniek al te hebben, bijna begonnen) heb ik het alsnog gevraagd. Via email, omdat ik het aan hun allebei wou vragen, ze de kans wou geven samen te overleggen zonder dat ik er naast zat op de bank. Daar kwam al binnen een uur een positieve reactie op; dat hadden ze al besproken ze doen het graag en wat fijn dat je het vraagt.
Ik vond het fijn dat ze al van het traject wisten voor ik het vroeg, en dat ze de tijd hadden om er over na te denken zonder dat ik er bij was.
Ik heb het een (getrouwde) vriend gevraagd, we hadden het al eerder over mijn kinderwens gehad en dat ik me had ingeschreven bij de kliniek etc. Toen maakte zijn vrouw al een grapje 'hij heeft anders genoeg hoor', maar daar ben ik toen niet verder op in gegaan. Na lang nadenken (en het akkoord van de kliniek al te hebben, bijna begonnen) heb ik het alsnog gevraagd. Via email, omdat ik het aan hun allebei wou vragen, ze de kans wou geven samen te overleggen zonder dat ik er naast zat op de bank. Daar kwam al binnen een uur een positieve reactie op; dat hadden ze al besproken ze doen het graag en wat fijn dat je het vraagt.
Ik vond het fijn dat ze al van het traject wisten voor ik het vroeg, en dat ze de tijd hadden om er over na te denken zonder dat ik er bij was.
vrijdag 1 juli 2016 om 18:25
@jessy010.. Tot nu toe heb ik inderdaad wel een uitgebreid profiel gekozen. Juist ook om jouw reden.. Ook ik knap af op sommige babyfoto's en wil daardoor juist weten van wie ik het zaad binnen krijg.. Ook heel slecht van me, maar sommige babyfoto's zijn gewoon echt niet leuk!!
Ik merk wel dat ik steeds meer op de prijs begin te letten hoor.. Kies daarom liever voor mot5 omdat het veel geld kan schelen!
Misschien dat in na de volgende poging wel voor een basisprofiel.. Ik merk dat in er vaker over aan het nadenken ben.
@evaw.. Welkom!! Fijn dat je zo snel kan starten.. Spannend!
Ik merk wel dat ik steeds meer op de prijs begin te letten hoor.. Kies daarom liever voor mot5 omdat het veel geld kan schelen!
Misschien dat in na de volgende poging wel voor een basisprofiel.. Ik merk dat in er vaker over aan het nadenken ben.
@evaw.. Welkom!! Fijn dat je zo snel kan starten.. Spannend!
zaterdag 2 juli 2016 om 08:58
zondag 3 juli 2016 om 14:18
Leuk weer zon actief topic, hier is de kleine inmiddels al weer 9 weken, gaat snel! Ik lees nog met een schuin ook mee hier!
@marise ik heb ook een kindje van een bekende donor. Ik vond het ook heel spannend om het hem te vragen, dus heb hem in eerste instantie een mail gestuurd met mijn overwegingen waarom ik er alleen voor wilde gaan, waarom ik hem hiervoor wilde vragen en of hij openstond om hier eens over te praten. Voordeel vond ik dat ik hem niet hoefde te overvallen en hij er rustig even over na kon denken en ik zeker goed uit m'n woorden zou komen, want het stond immers op papier. Maar spannend was het wel!
Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Mag ook in een PB.
@hope snap dat het frustrerend is, zeker omdat er een aantal dames je voor zijn geweest die bij weinig pogingen zwanger waren (waaronder ikzelf bij poging 2) maar 4 is echt niet veel...bij mij zeiden ze ook dat pas na 6 pogingen een tussentijdse evaluatie plaats zou vinden. Dus, kop op en hou vertrouwen!
@rosings leuk weer iets van je te lezen...ik ga voor je duimen in augustus!
@marise ik heb ook een kindje van een bekende donor. Ik vond het ook heel spannend om het hem te vragen, dus heb hem in eerste instantie een mail gestuurd met mijn overwegingen waarom ik er alleen voor wilde gaan, waarom ik hem hiervoor wilde vragen en of hij openstond om hier eens over te praten. Voordeel vond ik dat ik hem niet hoefde te overvallen en hij er rustig even over na kon denken en ik zeker goed uit m'n woorden zou komen, want het stond immers op papier. Maar spannend was het wel!
Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Mag ook in een PB.
@hope snap dat het frustrerend is, zeker omdat er een aantal dames je voor zijn geweest die bij weinig pogingen zwanger waren (waaronder ikzelf bij poging 2) maar 4 is echt niet veel...bij mij zeiden ze ook dat pas na 6 pogingen een tussentijdse evaluatie plaats zou vinden. Dus, kop op en hou vertrouwen!
@rosings leuk weer iets van je te lezen...ik ga voor je duimen in augustus!
zondag 3 juli 2016 om 16:00
@Polonium: Gefeliciteerd. Wat een mooi nieuws! Spannend hoor. Hoe gaat het nu verder?
@Nausicaa/Linnie/Marise: Dankjulliewel. Ik ga morgen voor mijn vertrek naar Maleisie nog snel even UMC proberen te bellen voor een afspraak dan. Ik krijg de verwijzing thuis gestuurd als het goed is. Ze ging het volgens mij niet digitaal doorsturen.
@Jiggles: Wat geweldige zeg! Gaat alles goed?
@Hope: Is er een reden dat je het niet doet via een donorbank in NL? Lijkt mij inderdaad prijzig worden bij meerdere pogingen. Daarom kies ik nu dan toch voor de wachttijd en dan een Nederlandse bank. Maar goed ik heb die tijd ook natuurlijk dus dat scheelt.
@EvaW: Welkom! Wat fijn dat de wachtlijst veel sneller is gegaan. Ik ga mij ook bij AMC inschrijven *Naast UMC* dus ben benieuwd dan.
@Nausicaa/Linnie/Marise: Dankjulliewel. Ik ga morgen voor mijn vertrek naar Maleisie nog snel even UMC proberen te bellen voor een afspraak dan. Ik krijg de verwijzing thuis gestuurd als het goed is. Ze ging het volgens mij niet digitaal doorsturen.
@Jiggles: Wat geweldige zeg! Gaat alles goed?
@Hope: Is er een reden dat je het niet doet via een donorbank in NL? Lijkt mij inderdaad prijzig worden bij meerdere pogingen. Daarom kies ik nu dan toch voor de wachttijd en dan een Nederlandse bank. Maar goed ik heb die tijd ook natuurlijk dus dat scheelt.
@EvaW: Welkom! Wat fijn dat de wachtlijst veel sneller is gegaan. Ik ga mij ook bij AMC inschrijven *Naast UMC* dus ben benieuwd dan.
zondag 3 juli 2016 om 20:48
@jiggles.. Bedankt voor je peptalk! Ik zie het weer positiever in hoor. Ik ben altijd erg emotioneel als ik ongesteld moet worden/ben dus dan komen die soort dingen nog harder binnen..
Hoe doet je kleine het? Hoe bevalt het?
@sensotouch.. Ik wilde gelijk starten (nadat ik mezelf zeker een half jaar had gegeven om te beslissen of ik dit echt wilde) en omdat dit de enige manier is om inderdaad de wachtlijsten te omzeilen heb ik gekozen voor Cryos..
Nadeel is inderdaad dat het kwa kosten kan oplopen en je af en toe een pauze moet inlassen om te sparen voor een volgende poging. Al vind ik de pauzes ook wel fijn om niet de hele tijd met dit traject bezig te hoeven zijn!
Alvast een fijne vakantie!
Hoe doet je kleine het? Hoe bevalt het?
@sensotouch.. Ik wilde gelijk starten (nadat ik mezelf zeker een half jaar had gegeven om te beslissen of ik dit echt wilde) en omdat dit de enige manier is om inderdaad de wachtlijsten te omzeilen heb ik gekozen voor Cryos..
Nadeel is inderdaad dat het kwa kosten kan oplopen en je af en toe een pauze moet inlassen om te sparen voor een volgende poging. Al vind ik de pauzes ook wel fijn om niet de hele tijd met dit traject bezig te hoeven zijn!
Alvast een fijne vakantie!
zondag 3 juli 2016 om 21:31