Onkruid tegen gaan

30-06-2016 12:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb de tuin compleet schoongemaakt met de hogedruk. Het ziet er nu dus mooi uit en onkruid vrij. Kan ik nu iets op de tegels doen waardoor het onkruid niet of bijna niet meer terug komt? Anders kan ik volgende week weer opnieuw beginnen ben ik bang.

Alvast bedankt!
Noem het geen onkruid maar inheemse wilde planten. Probleem opgelost
Tegels eruit

worteldoek leggen

Tegels er weer in

Gif kan ook, maar het blijft gif, ook met een mooie naam (glyfosaat)
schoonmaakazijn via een plantenspuit

En de oplossing van Cellista vindt ik ook een hele goeie
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
nee het komt altijd terug ook met gif. Je kan wel je tegels in betonmortel leggen. Maar dan krijg je problemen met de afwatering. Dit is de natuur. Stoor je er niet aan. Buiten is niet binnen
Als je iets van onkruid weer op ziet komen tussen je tegels, gooi er dan wat kokend water over. Zo houd je het redelijk onkruidvrij.
Ja je wilt natuurlijk geen sporen van natuur in je tuin
Tjezus, wat vals
Asfalt

Wij spuiten met azijn werkt erg goed. En bijhouden, niet wachten tot de moed in je schoenen zakt en je door de onkruid het bos niet meer ziet.
Inderdaad schoonmaakazijn. Gewoon bij de Action een paar jerrycans halen, wat gaatjes is de dop prikken en over je terras gieten.

Dit kun je het beste zo snel mogelijk doen, maar het beste is wel dat het daarna een dag droog is.
2 keer per jaar tegels inspuiten met Weedol. Dan hoef je nooit meer onkruid te krabben.
Ammoniak tussen de tegels.
Zeer regelmatig (2 a 3x per week) je tegels goed vegen. Schijnt dat onkruid dan geen kans maak om goed te gaan groeien.

Hier ben ik zelf te lui voor, dus maak ook gebruik van de azijn-oplossing zoals hier al eerder genoemd.
quote:Blondie456 schreef op 30 juni 2016 @ 13:19:

2 keer per jaar tegels inspuiten met Weedol. Dan hoef je nooit meer onkruid te krabben.Ja dat zou ik ook doen!! Werkt als een tierelier! Maar dan alleen als je écht een hartgrondige hekel hebt aan alles dat groeit en bloeit inclusief je eigen gezondheid!
quote:Blondie456 schreef op 30 juni 2016 @ 13:19:

2 keer per jaar tegels inspuiten met Weedol. Dan hoef je nooit meer onkruid te krabben.

werkzame stof is paraquat, gruwelijk giftig

ook voor mens en dier
Chemische rommel gebruik ik al jaren niet meer. Schoonmaakazijn is een stuk minder belastend voor de omgeving en werkt ook prima. Ik doe het onverdund in een drukspuit en tijdens het seizoen gebruik ik het 1 keer per 2 a 3 weken. Het is dan inderdaad van belang dat het een tijdje droog blijft want anders werkt het niet.
quote:lilalinda schreef op 30 juni 2016 @ 12:57:

Tegels eruit

worteldoek leggen

Tegels er weer in

En ook daar piept het onkruid gewoon weer doorheen, ondanks strak gelegde tegels. Zo sprak de ervaringsdeskundige.

Regelmatig wegtrekken als je wat ziet opkomen, bijhouden dus.

Probeer de azijntruc eerst op een plekje uit het zicht, sommige tegels worden er niet mooier op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
O ja en strooizout werkt ook prima.

Wanneer je het 's winters gebruikt, heb je pas veel later in het seizoen het eerste onkruid tussen je tegels.

Ken ook wel mensen die het 's zomer ook gebruiken als volgt:

terras nat sproeien, strooizout strooien, tijdje laten liggen en dan de sproeier er weer op. Pas wel op dat het water niet in je aanliggende zwarte grond met plantjes loopt, want dan gaan die plantjes waarschijnlijk ook dood.
Ik pluk onkruid als zenmomentje. Het is nooit af, maar dat geeft niks, het is ook nooit erg. En heel ontspannend.
quote:lilalinda schreef op 30 juni 2016 @ 12:57:

Tegels eruit

worteldoek leggen

Tegels er weer in

(glyfosaat)Ik heb ook een worteldoek laten leggen, het werkt hier niet, vreselijk veel last van onkruid
quote:pechvogel303 schreef op 30 juni 2016 @ 12:58:

schoonmaakazijn via een plantenspuit

En de oplossing van Cellista vindt ik ook een hele goeie Houdt er rekening mee dat zo'n drukspuit niet tegen azijn kan.
Later is nu
quote:wittegeit schreef op 30 juni 2016 @ 13:27:

Chemische rommel gebruik ik al jaren niet meer. Schoonmaakazijn is een stuk minder belastend voor de omgeving en werkt ook prima. Ik doe het onverdund in een drukspuit en tijdens het seizoen gebruik ik het 1 keer per 2 a 3 weken. Het is dan inderdaad van belang dat het een tijdje droog blijft want anders werkt het niet.Mijn drukspuit ging ervan kapot. Wist ik niet, maar ik kocht een nieuwe en één van de mensen in het tuincentrum zegt (ongevraagd) "denk eraan, geen azijn erin gebruiken, dan gaat hij kapot" Bijzonder dat het bij jou dan wel werkt?
Later is nu
schoonmaak azijn (Action) in de gieter doen en de stoep gieten.

Het beste effect krijg je als de zon schijnt.
Ik heb zo'n brandertje, maar zal vast ook niet goed zijn voor het milieu ? Van het geluid, de geur en het vuurtje stoken word ik helemaal zen. Ik heb ook niet zo'n grote tuin, dat scheelt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:Pantax schreef op 30 juni 2016 @ 13:36:

Ik pluk onkruid als zenmomentje. Het is nooit af, maar dat geeft niks, het is ook nooit erg. En heel ontspannend.

Dan heb ik dé zentuin voor jou

Ben net terug van vakantie, vooral hardnekkig onkruid staat kniehoog. Elke dag regen, sinds mijn vakantie, dus de azijntruc kan ook al niet .. Heb wel een hele groene tuin nu
Later is nu
Tegen gaan of tegen staan, dat is de vraag.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven