Het stamcafé XVI

20-06-2016 18:27 3014 berichten
En weer een nieuw deel! Zuigregels zijn inmiddels wel bekend, dus daar gaan we verder niet op in

Cheers!

Zéér belangrijke edit: lieve groetjes van Yas, LV, Leo en Stardienietmeerinrusteis.
Leuk, al die vakantie- en festivalplannen!

De kinderen hebben dit jaar laat vakantie, zit ik potdorie op mijn verjaardag in Nederland. Dat hóórt gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 30 juni 2016 @ 12:26:

[...]

jeetje dat je daar zo heftig op reageerde, fysiek. Mentaak snap ik, zou het ook niet leuk vinden om niet meer zelf van alles te verzinnen Is niet zo heel gek, de vrouwen in mijn familie hebben nogal opstandige hormonen Ik ben 47, mijn menstruatie is de laatste jaren erg veranderd. Dat heb ik redelijk onder controle gekregen, mede door mijn voeding daar ben ik van overtuigd.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 30 juni 2016 @ 12:32:

[...]

Is niet zo heel gek, de vrouwen in mijn familie hebben nogal opstandige hormonen Ik ben 47, mijn menstruatie is de laatste jaren erg veranderd. Dat heb ik redelijk onder controle gekregen, mede door mijn voeding daar ben ik van overtuigd.Oo what's the secret? Ik had er ook zo'n last van, toen niet meer vanwege spiraaltje (sorry, even details). Dat is er net uit en ik was vergeten hoe erg het elke drie weken weer was.... Kom maar op met die overgang!
quote:Hunniebunnie schreef op 30 juni 2016 @ 12:36:

[...]

Oo what's the secret? Ik had er ook zo'n last van, toen niet meer vanwege spiraaltje (sorry, even details). Dat is er net uit en ik was vergeten hoe erg het elke drie weken weer was.... Kom maar op met die overgang!

Eerst maar even 1001 disclaimers, want je krijgt dit soort antwoorden altijd wel weer ergens verdraaid en vol aannames terug ;) Dit is hoe het voor mij werkte, dat zegt niest oer hoe het bij een ander is. Er zullen nog weet ik hoeveel andere manieren zijn. Of niet, misschien verbeeld ik het me allemaal wel he. ;)

Voor het heftige vloeien heb ik een tijd Tranexaminezuur geslikt (op recept bij de HA, je slikt het de eerste dagen van je menstruatie, verminderd het bloeden) Een pijnstiller uit de NSAID groep doet dat trucje ook, maar dat moet je maar net willen slikken.

Verder: volwaardige producten eten, goede vetten, voldoende groenten en fruit, volkoren producten. Geen macro's skippen, alleen kijk wel uit met geraffineerde suikers in al haar vormen. Drank laten staan, stoppen met roken. Flink bewegen, is ook goed voor de hormonen. En dan vooral krachttrainen.

Verander ik iets aan bovenstaande dan krijg ik het geheid terug, dat bleek nu ook maar weer eens.
Goed, positieve energie is nodig.

Wie schopt, cq knuffelt me?
er wordt niet geschopt naar jou nu Perzikje

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik haal halsbrekende toeren uit om je te komen knuffelen:

https://www.facebook.com/ ... /videos/1338793456135049/
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
jaaa die is lief he Blondie!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Peacy schreef op 30 juni 2016 @ 13:55:

Thanks!
voor Peacy (en dan krijg ik hem automatisch ook terug )
The owls are not what they seem
Zal ik die schop dan maar voor m'n rekening nemen?
Oh dear, how sad, never mind.

quote:hatsetats schreef op 30 juni 2016 @ 13:14:

[...]

Eerst maar even 1001 disclaimers, want je krijgt dit soort antwoorden altijd wel weer ergens verdraaid en vol aannames terug ;) Dit is hoe het voor mij werkte, dat zegt niest oer hoe het bij een ander is. Er zullen nog weet ik hoeveel andere manieren zijn. Of niet, misschien verbeeld ik het me allemaal wel he. ;)

Voor het heftige vloeien heb ik een tijd Tranexaminezuur geslikt (op recept bij de HA, je slikt het de eerste dagen van je menstruatie, verminderd het bloeden) Een pijnstiller uit de NSAID groep doet dat trucje ook, maar dat moet je maar net willen slikken.

Verder: volwaardige producten eten, goede vetten, voldoende groenten en fruit, volkoren producten. Geen macro's skippen, alleen kijk wel uit met geraffineerde suikers in al haar vormen. Drank laten staan, stoppen met roken. Flink bewegen, is ook goed voor de hormonen. En dan vooral krachttrainen.

Verander ik iets aan bovenstaande dan krijg ik het geheid terug, dat bleek nu ook maar weer eens.Ik zal eens navragen over dat Tranexdingest. Via de huisartsassistente (vooral Ttas niet laten bellen), thnx!
quote:hatsetats schreef op 30 juni 2016 @ 12:19:

[...]

Ja. Ging de verkeerde kant op, fysiek en mentaal. Fysiek qua hormonen, heel heftige menstruaties (die was nu gelukkig weer normaal) en mentaal ongelukkig, want ik vind koken, bakken en eten te leuk en te belangrijk om me zo vast te leggen aan voorgeschreven voeding. Ik werd echt ongelukkig van niet lekker door de winkels struinen en bedenken wat ik ga eten.Goed van je Hats, dat je dan vertrouwt op de signalen die je lijf en geest je geven en je eigen plan trekt.

quote:Oudblond schreef op 30 juni 2016 @ 13:58:

Ik haal halsbrekende toeren uit om je te komen knuffelen:

https://www.facebook.com/ ... /videos/1338793456135049/Sweet!
quote:Hunniebunnie schreef op 30 juni 2016 @ 14:19:

[...]

Ik zal eens navragen over dat Tranexdingest. Via de huisartsassistente (vooral Ttas niet laten bellen), thnx!

Het kan zijn dat je HA het niet kent. Ik vroeg het de eerste keer toen ik 21 dagen achter elkaar vloeide toen ik weer met de pil was begonnen (dat is standaard he, is de menstruatie heftig dan schrijven ze de pikl weer voor) Maar de arts (van de HAP) wilde geen experimentele medicatie voorschrijven. Gyn in een ander ziekenhuis zei me maanden later dat ze dit wekelijks voorschrijft....

Mijn eigen HA had er ook nooit van gehoord maar die was dan wel weer blij iets geleerd te hebben
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 30 juni 2016 @ 14:38:

[...]

Goed van je Hats, dat je dan vertrouwt op de signalen die je lijf en geest je geven en je eigen plan trekt.Dat heb ik dan maar geleerd in de afgelopen jaren
quote:Hunniebunnie schreef op 30 juni 2016 @ 14:18:

[...]

[afbeelding]Die zwarte lijkt op Eppo, onze kat die niet helemaal goed was. Pikzwart, blauw-groene ogen. Tikkie scheel en als ie knorde (hoe heet dat ook al weer bij katten?) hing zn tong uit zijn bekkie en moest ie kwijlen
Agos. Heerlijk, van die kneusjes!
Een uur vertraging, niet leuk.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 30 juni 2016 @ 16:12:

Een uur vertraging, niet leuk.
Balen Moi!
He balen Moirai. Muziekje erbij? Komtie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven