Irritante klanten/clienten.
maandag 4 juli 2016 om 00:45
Door inspiratie van andere topics heb ik dit topic geopend.
Wat zijn jouw irritaties aan klanten of clienten op je werk?
TO trapt af:
Ik heb als cassiere gewerkt in een supermarkt en kon me echt mateloos irriteren aan mensen die maar 13 euro op zak hebben en voor 50eu aan boodschappen doen. Heb je net alles gescand zeggen ze "oh sorry ik heb maar 13 euro meegenomen". Haal dit er maar af.. en dit.. oh en die fles cola heb ik ook niet per se nodig. Hoeveel is t bedrag nu?
47.95 mevrouw -_-
Wat zijn jouw irritaties aan klanten of clienten op je werk?
TO trapt af:
Ik heb als cassiere gewerkt in een supermarkt en kon me echt mateloos irriteren aan mensen die maar 13 euro op zak hebben en voor 50eu aan boodschappen doen. Heb je net alles gescand zeggen ze "oh sorry ik heb maar 13 euro meegenomen". Haal dit er maar af.. en dit.. oh en die fles cola heb ik ook niet per se nodig. Hoeveel is t bedrag nu?
47.95 mevrouw -_-
maandag 4 juli 2016 om 00:55
Wij hadden (toen ik nog werkte) een klant die iedere keer vroeg of je zijn gezicht wilde voelen, hij gebruikte shiseido en hij beweerde steeds niets met verkoop te maken te hebben maar we moesten iedere keer opnieuw beamen hoe zacht zijn huid was (jak)
En dan terwijl er stoom uit de pannen komt, je nét met een kreeft staat te worstelen ofzo En je baas die dan glimmend er naast staat met een ja knik virus Behalve een goede klant vond hij hem denk ik wel leuk
En dan terwijl er stoom uit de pannen komt, je nét met een kreeft staat te worstelen ofzo En je baas die dan glimmend er naast staat met een ja knik virus Behalve een goede klant vond hij hem denk ik wel leuk
maandag 4 juli 2016 om 00:55
maandag 4 juli 2016 om 01:00
Cliënt die er al 7 keer op is gewezen dat ie een afspraak moet maken voor ie langskomt.
Wij kunnen immers niet garanderen dat zijn case-manager er altijd is.
Cliënt is bovendien anderstalig, maar zijn dochter spreekt wel Nederlands.
Er wordt dus gevraagd om zoveel als mogelijk dochter mee te brengen.
Cliënt staat voor de zoveelste keer er zonder afspraak.
En zonder dochter, dus giga taalbarrière.
Case-manager is niet aanwezig.
Als baas van de case-manager erbij wordt geroepen - iemand moet het oplossen - begint cliënt moord en brand te schreeuwen in zijn eigen taal.
Hoe het kan dat hij niet per direct geholpen kan worden.
Of hij niet belangrijk genoeg is (hij is één van de 500 cliënten).
Of hij niet genoeg betaald (de laatste 5 facturen van 't laatste half jaar staan open).
Begint te schelden tot in 't oneindige.
Om vervolgens scheldend aan te geven dat hij dan wel blijft zitten tot zijn case-manager er is.
Die die dag niet komt wegens huisbezoeken.
Na 3 uur wachten is ie het afgebold.
De facturen staan een jaar later nog altijd open.
Meneer is in rook opgegaan.
Nu staat zijn ex er elke maand scheldend.
Kwaad dat haar ex er zo'n puinhoop van heeft gemaakt.
Kwaad dat ze een afspraak moet maken.
Kwaad dat ze zichzelf geen loon mag uitkeren als niet alle papieren in orde zijn.
Geen woord Nederlands sprekend.
Kwaad dat - na zowat nooit facturen betalen - de case-manager nog weinig doet.
Kwestie van er niet mee te huilen, lachen we er maar mee.
En vragen ons telkens af wanneer de volgende keer is dat één van de twee er weer staat.
Wij kunnen immers niet garanderen dat zijn case-manager er altijd is.
Cliënt is bovendien anderstalig, maar zijn dochter spreekt wel Nederlands.
Er wordt dus gevraagd om zoveel als mogelijk dochter mee te brengen.
Cliënt staat voor de zoveelste keer er zonder afspraak.
En zonder dochter, dus giga taalbarrière.
Case-manager is niet aanwezig.
Als baas van de case-manager erbij wordt geroepen - iemand moet het oplossen - begint cliënt moord en brand te schreeuwen in zijn eigen taal.
Hoe het kan dat hij niet per direct geholpen kan worden.
Of hij niet belangrijk genoeg is (hij is één van de 500 cliënten).
Of hij niet genoeg betaald (de laatste 5 facturen van 't laatste half jaar staan open).
Begint te schelden tot in 't oneindige.
Om vervolgens scheldend aan te geven dat hij dan wel blijft zitten tot zijn case-manager er is.
Die die dag niet komt wegens huisbezoeken.
Na 3 uur wachten is ie het afgebold.
De facturen staan een jaar later nog altijd open.
Meneer is in rook opgegaan.
Nu staat zijn ex er elke maand scheldend.
Kwaad dat haar ex er zo'n puinhoop van heeft gemaakt.
Kwaad dat ze een afspraak moet maken.
Kwaad dat ze zichzelf geen loon mag uitkeren als niet alle papieren in orde zijn.
Geen woord Nederlands sprekend.
Kwaad dat - na zowat nooit facturen betalen - de case-manager nog weinig doet.
Kwestie van er niet mee te huilen, lachen we er maar mee.
En vragen ons telkens af wanneer de volgende keer is dat één van de twee er weer staat.
maandag 4 juli 2016 om 01:29
Heb op een gegeven moment bij een etenskraampje gewerkt, waarbij je het product op bestelling 'maakt'.
Kwam toch regelmatig voor dat mensen eerst bestelde, en daarna er achter kwamen dat ze niet genoeg geld hadden. Als het druk is geef je het product aan de klant erna. Maar als het rustig is kan dat niet, kan je het dus weggooien. Zonde van het eten.
Vond het verbazingwekkend hoe vaak het voorkwam, je weet toch wel of je nog geld hebt? Of je kijkt van te voren even. Ging nu ook weer niet om wereldschokkende bedragen.
Kwam toch regelmatig voor dat mensen eerst bestelde, en daarna er achter kwamen dat ze niet genoeg geld hadden. Als het druk is geef je het product aan de klant erna. Maar als het rustig is kan dat niet, kan je het dus weggooien. Zonde van het eten.
Vond het verbazingwekkend hoe vaak het voorkwam, je weet toch wel of je nog geld hebt? Of je kijkt van te voren even. Ging nu ook weer niet om wereldschokkende bedragen.
maandag 4 juli 2016 om 01:47
Ben zovaak door de telefoon uitgescholden. Zelf hadden die krijsers hun autoverzekering gewoon niet op tijd betaald en dan boos worden op mij / grote verzekeraar X omdat ze een fikse boete hadden ontvangen van het RDW en ik daar verder ook niets aan kon veranderen. Of ook leuk, als ze schade hadden gereden/gemaakt en premie niet betaald. Kon je echt lachen. Vooral het plat Rotterdamse vocabulaire was genieten.
maandag 4 juli 2016 om 05:30
Ouders die maar niet willen begrijpen dat er meer kinderen dan hun prinsje/prinsesje in de klas zitten. En er klakkeloos vanuit dat de juf alle aandacht heeft voor hun kind. Want hun eigen broedsel is toch het belangrijkste wat juf in de klas heeft. De overige 26 leerlingen zijn tweederangs burgers.
maandag 4 juli 2016 om 06:56
Toen ik nog bij een juwelier werkte:
- wilden mensen perse een kleinere ring passen terwijl ik al zag dat dat niet zou passen. Toch doordouwen. Ring kon niet meer af. Nog voor ik een cremetje of zeep kon pakken hadden stonden ze al aan hun vinger te likken. En dan nog beledigd zijn als ik hem daarna niet wilde aanpakken voor ze hem even droog hadden gemaakt.
- mensen die een sieraad aanwezen 'die'. Vanwaar ik stond zag ik nou eenmaal niet welke ze bedoelden. Die-hiee! Neehee, DIE! Terwijl ze steeds harder op de vitrine tikten. Pfff beschrijf het sieraad gewoon.
- mensen die boos werden omdat ik niet wist wie er aan de beurt was als ik door afrekenen en inpakken even met m'n rug naar ze toe stond. Ze zijn dan met zoveel en lopen steeds rond, ik weet het dan niet. Vins het knap hoe ze dat bij de Bijenkorf altijd keurig weten.
- wilden mensen perse een kleinere ring passen terwijl ik al zag dat dat niet zou passen. Toch doordouwen. Ring kon niet meer af. Nog voor ik een cremetje of zeep kon pakken hadden stonden ze al aan hun vinger te likken. En dan nog beledigd zijn als ik hem daarna niet wilde aanpakken voor ze hem even droog hadden gemaakt.
- mensen die een sieraad aanwezen 'die'. Vanwaar ik stond zag ik nou eenmaal niet welke ze bedoelden. Die-hiee! Neehee, DIE! Terwijl ze steeds harder op de vitrine tikten. Pfff beschrijf het sieraad gewoon.
- mensen die boos werden omdat ik niet wist wie er aan de beurt was als ik door afrekenen en inpakken even met m'n rug naar ze toe stond. Ze zijn dan met zoveel en lopen steeds rond, ik weet het dan niet. Vins het knap hoe ze dat bij de Bijenkorf altijd keurig weten.
maandag 4 juli 2016 om 07:07
Zuchten en zeggen: meisje, haal er maar iemand bij die wel weet wat ie moet doen.
Toen ik op m'n 19de in een reisbureau werkte en niet meteen doorhad hoe ik het business class ticket voor mevrouw aangetrouwde doktor zoenzo moest boeken.
En dat toen een collega het overnam, ze allebei naar me keken alsof ik een kakkerlak was en mijn collega zei: ga koffie halen voor mevrouw "doktor" zoenzo.
De vrouwen wiens grootste prestatie in het leven was dat ze getrouwd waren met een man met titel en geld waren de ergste klanten.
Toen ik op m'n 19de in een reisbureau werkte en niet meteen doorhad hoe ik het business class ticket voor mevrouw aangetrouwde doktor zoenzo moest boeken.
En dat toen een collega het overnam, ze allebei naar me keken alsof ik een kakkerlak was en mijn collega zei: ga koffie halen voor mevrouw "doktor" zoenzo.
De vrouwen wiens grootste prestatie in het leven was dat ze getrouwd waren met een man met titel en geld waren de ergste klanten.
maandag 4 juli 2016 om 07:51
Ooit in een echt mannenbedrijf gewerkt. Als je een klant begroette en hulp aanbood, werd er redelijk vaak ervan uitgegaan door middelbare en oudere mannen mensen dat ik vast 'maar' receptioniste was en ik zou het toch allemaal niet weten.
Terwijl ik destijds, op een enkele na, toch echt de meeste ervaring en kennis in huis had. Kon mij daar echt zwaar aan irriteren.
Terwijl ik destijds, op een enkele na, toch echt de meeste ervaring en kennis in huis had. Kon mij daar echt zwaar aan irriteren.
maandag 4 juli 2016 om 08:09
Toen ik nog bij de drogist werkte kwam er regelmatig een man langs die er op kickte om de medewerkers te op zoeken en dan snot aan de producten te smeren. Hij genoot dan van onze reacties. Uiteindelijk heeft ie een winkelverbod gekregen voor de hele stad maar ik moet er niet aan denken dat er per ongelijk ooit iemand een tandpasta met snot heeft gekocht.
Klanten die je 10x iets over laten doen maar niet tevreden zijn, maar ook niet kunnen zeggen waarover ze niet tevreden zijn. Terwijl het werk dat afgeleverd wordt wel gewoon goed is.
Klanten die mekkeren om elke cent terwijl je al een goedkoop tarief hebt. Of die grootse plannen hebben om je een dag in de week in te huren en als de offerte dan komt vinden ze het te duur. Ja hallo, je wist het uurtarief, doe dat keer 8 en dan weet je wat je per week kwijt bent. Alsof ze pas nadenken over de centen als de offerte binnen is. Uiteindelijk blijven er dan 2 uur per maand over die ze willen uitbesteden en verwachten ze wel het werk van een dag per week.
Klanten die je 10x iets over laten doen maar niet tevreden zijn, maar ook niet kunnen zeggen waarover ze niet tevreden zijn. Terwijl het werk dat afgeleverd wordt wel gewoon goed is.
Klanten die mekkeren om elke cent terwijl je al een goedkoop tarief hebt. Of die grootse plannen hebben om je een dag in de week in te huren en als de offerte dan komt vinden ze het te duur. Ja hallo, je wist het uurtarief, doe dat keer 8 en dan weet je wat je per week kwijt bent. Alsof ze pas nadenken over de centen als de offerte binnen is. Uiteindelijk blijven er dan 2 uur per maand over die ze willen uitbesteden en verwachten ze wel het werk van een dag per week.
maandag 4 juli 2016 om 08:21
Ik kan er helaas niet zo veel over zeggen mijn werkgever houd de sociale media goed in de gaten.
Voor emoties bij mijn klanten of het nou woede is, verdriet of verontwaardiging heb ik begrip zelfs wanneer er een agressie risico is. Mijn klanten hebben meestal te kampen met verlies van hun gezondheid, hun baan, hun inkomen en soms daarnaast privéproblemen. Ik heb eigenlijk soms meer last van hun belangenbehartigers, er zijn juristen en vakbondsmedewerkers (nog nooit problemen mee gehad) die inhoudelijk voor hun klant opkomen wat prima's is maar er zijn een paar belangenbehartigers die vooral uit zijn op persoonlijk aanvallen en verstoren. Daar heb ik eigenlijk het meeste een hekel aan terwijl de inhoud iets is waarover je het kunt hebben waarbij je verschillende argumenten van elkaar aan hoort en mee weegt.
Voor emoties bij mijn klanten of het nou woede is, verdriet of verontwaardiging heb ik begrip zelfs wanneer er een agressie risico is. Mijn klanten hebben meestal te kampen met verlies van hun gezondheid, hun baan, hun inkomen en soms daarnaast privéproblemen. Ik heb eigenlijk soms meer last van hun belangenbehartigers, er zijn juristen en vakbondsmedewerkers (nog nooit problemen mee gehad) die inhoudelijk voor hun klant opkomen wat prima's is maar er zijn een paar belangenbehartigers die vooral uit zijn op persoonlijk aanvallen en verstoren. Daar heb ik eigenlijk het meeste een hekel aan terwijl de inhoud iets is waarover je het kunt hebben waarbij je verschillende argumenten van elkaar aan hoort en mee weegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 4 juli 2016 om 08:27