* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Watever: Ik heb bij de gyn ook een soort van intake waarbij alle medische gegevens even weer doorgenomen worden, hoe de eerste zwangerschap verlopen is enz. en toen ook gelijk een echo. Een gyn doet altijd sneller een echo, ook omdat je daar natuurlijk niet voor niets komt. Maar bij mijn verloskundige kreeg ikbij de eerste zwangerschap ook gelijk met de intake een echo, met 9 weken was dat toen. Ligt er ook aan of de verloskundige zelf een echoapparaat heeft of niet natuurlijk.
Jane en Engelbengel van harte! Ik mag morgen, spannend!!

Vandaag een dagje thuis geweest, misselijk en ook beetje griepig, hele dag geslapen... Hopelijk zet het niet door.
Oh oke padababa, dat is inderdaad logisch dat bij een gyn alles wat sneller etc gaat. Je hebt vast als ergens geschreven waarom je bij de gyn loopt, maar mag ik vragen waarom?
Yeahhhh Jane en Engelbengel wat fijn dat jullie een hartje hebben gehoord, heerlijk zeg. Nou Jane dan maar snel jezelf aanpassen in het schema hihi

Missy: oei spannend morgen al.

Ik heb ook een griepje denk ik. keelpijn, verkouden, koorts enz enz. Ik kon alleen niet thuisblijven. Moest echt een aantal dingen afmaken voor mijn werk. Pfffff ben kapot nu en morgen ook al niet echt uitzieken want dan moet ik naar een belangrijke afsrpaak. Balen zeg.
Weer twee kloppende hartjes erbij, gefeliciteerd Jane en Engelbengel.

En Missy: veel plezier en geluk morgen!

Ik moet nog een paar daagjes langer wachten, tot maandag, maar heb natuurlijk al bij zes weken een kloppend hartje gezien.
Missy, namens mij ook heel veel geluk en plezier morgen!
Hoi!!

Gefeliciteerd Jane!! BEn erg blij voor je!!

Bij de VK was het erg gezellig, zij heeft bijna 4 jaar geleden ook de bevalling van mijn dochter gedaan en was erg leuk haar weer te zien. Heb er echt bijna een uur gezeten en ze heeft heel erg haar best gedaan om dus inderdaad een afspraak voor een vroege echo te krijgen. Resultaat: maandagmorgen kwart voor tien mag ik!! (moet wel een grote zak M&Ms meenemen, dat was de deal haha!!) Nu hoop ik maar dat er dan ook echt al wat (lees: een knipperlichtje!) te zien zal zijn...kan het bijna niet geloven...

Heeft ook meteen al paar buisjes bloed afgenomen en ik heb gevraagd of ze het ook wilde onderzoeken op toxoplasmose en listeria ivm onze vakantie. Uitkijken moet je altijd wel, maar mocht ik al antistoffen hebben dan is het iets minder gevaarlijk voor de zwangerschap als ik toch iets verkeerds eet of drink.

Fijne avond allemaal!!

meis
Tjee Meis goed gedaan zeg. Nou die M&M's zou ik er zeker voor over hebben hoor. Maar ben je nu niet bang dat het veel te vroeg is? Misschien ook niet hoor, maar omdat je op dezelfde dag uitgerekent bent als ik en ik het al spannend vind of ze as donderdag uberhaupt wat kunnen vinden, vroeg ik me af of het gaat lukken.

Nou ja, ik hoop het natuurlijk heeeeeeel erg voor je want dat betekent dat ze het bij mij ook wellicht kunnen vinden. Oh ja, goeie tip, zorg dat je veel drinkt van te voren en dat je blaas goed vol is. Je blaas drukt dan je baarmoeder een beetje omhoog zodat je wellicht meer kans hebt om het beter te zien.
Meis: Fijn dat het zo leuk was bij de VK. En Super dat je maandag al terecht kan!

Watever: ik heb diabetes. In mijn eerste zwangerschap heb ik het gekregen in week 14 of zo (komt door hormonen), maar nu bleek ik het al te hebben toen ik zwanger werd. Ik wist dat zelf niet, maar priktte per toeval en toen was mijn glucose veel te hoog. Hierdoor is de kans op een miskraam en aangeboren afwijkingen groter en later in de zwangerschap de kans op onverklaarbaar overlijden. Ik word dus ook ingeleid rondom de 38 weken.

Miss en Ring vandaag een echo. Succes dames!

En GB3 heeft als het goed is gisteren een echo gehad. Hoe was het?

Scuba: beterschap!
Padababa, hartstikke goed dat ze je zo goed onder controle houden! Voel je je goed?

Ik heb een griepje en ben gisteren wat eerder naar huis gegaan.

Kan me de dag niet heugen dat ik echt griep had.

Scuba heeft het ook al te pakken las ik? Beterschap!
Missy, ben je al geweest? En?

Over M&M's gesproken: wij hebben gepersonaliseerde M&M's besteld. Lichtblauwe en lichtroze met de tekst Hoera! Een baby op de ene en In 2009 op de andere. Ben echt heel benieuwd naar de gezichten als we die gaan uitdelen.

Ik heb maandag mijn laatste werkdag en dan begint mijn 'hele lange zwangerschapsverlof'. Tenzij ik natuurlijk nog een baan kan vinden waarbij ze het niet erg vinden dat ik er vanaf juni 4 maanden tussenuit knijp. Iemand vroeg overigens naar de regeling, ben vergeten wie dat was. Ik blijf nog 3 maanden in dienst en krijg dan meer dan 20 maanden mee. Maandag krijg ik dat op papier. Wel raar hoor, om na zoveel jaar daar weg te gaan maar de paar dagen die ik nog heb gewerkt voelde ik me er al niet meer op m'n plaats. Niet dat collega's anders doen, maar zo'n stemmetje dat fluistert "jij hoort hier niet meer". Gelukkig heeft m'n eveneens vertrekkende collega hetzelfde, anders zou ik nog denken dat ik gek werd.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die even niet moet denken aan sex. Heb vriend beloofd dat ik het echt ga goed maken als de eerste 3 maanden voorbij zijn, haha. Nog 2 weken tot de echo, was het maar vast zo ver!

Fijn weekend allemaal!
Pippa, waar haal je die gepersonaliseerde M&Ms vandaag dan???

Hier een ander werk issue trouwens. Mijn collega heeft een andere baan gevonden en nu ga ik haar werk overnemen. Op zich erg fijn want ik had veel te weinig werk. Maar nu zitten ze dus komende maand een beetje omhoog omdat ik op vakantie ben... dat zal nog wel goedkomen, maar als alles goed gaat en ik na mijn vakantie mijn zwangerschap aankondig met bijbehorend verlof in de drukste maanden van het jaar dan denk ik dat ze minder blij zijn...

En dan is er ook nog mijn duo-collega bij wie ik ook binnen afzienbare tijd wel een zwangerschap verwacht...dat kan nog leuk worden!!
Hoi allemaal!

Ik heb een ook een kloppend hartje gezien!!

Jippie!!!!!!!!!!!!!!

Afgelopen maandag kreeg ik een echo en het was meteen duidelijk te zien. Ik ben nu 10 weken zwanger en 1 juli uitgerekend. Wel een hele opluchting na alle verhalen die je hoort en leest.

Over 3 weken krijg ik weer een echo ivm de screening, dan ben ik 13 weken dus dan is er vast weer heel wat meer te zien.

Helaas ben ik ook vaak misselijk, en dat begint vooral zo rond 16:00 uur s'middags... mijn avondeten sla ik geregeld over en net als Padababa is het vooral het vlees waar ik kippevel van krijg. Echt raar, normaal ben ik echt een ' vleesmens'

Gelukkig ben ik niet zo vaak misselijk als Jojon, dan zit je jezelf echt in de weg volgens mij..Ik heb gelezen dat vanillevla helpt.

S'morgens ben ik eigenlijk heel fit en vrolijk, terwijl ik normaal gesproken mijn bed niet uit te branden ben, ben ik nu steeds voor de wekker wakker en fit! Tot een uur of 4 dus en dan sla ik om, haha, net een soort weerwolf! Mijn vriend zegt al ' horrormonen i.p.v hormonen!

Komt misschien ook omdat ik veel meer slaap dan normaal, als ik s'avonds op de bank plof duurt het een kwartier en dan slaap ik. Echt niet gezellig, maar ja, kan er niets aan doen..

Dus Jojon, die sex staat bij ons ook op een laag pitje.

Oja Scuba, ik wil ook dolgraag weten wat het word, dan kunnen we toch alles wat gerichter doen. ook i.v.m namen, dat vind ik zo moeilijk! Ik vind niets leuk, en als ik dan een leuke naam heb gevonden vind mijn vriend het weer niets..

Verder voel ik mij prima en hoop dat alles goed blijft gaan. En dit wens ik jullie natuurlijk ook allemaal toe!

Fijn weekend allemaal.
De echo was goed! Kindje is 2 cm, en ik ben uitgerekend op 4 juli in plaats van 7 juli... Zo ver zijn we nog nooit geweest! Over 2,5 week mag ik weer. En ik heb lekker veel foto's meegekregen. Gaaf hoor.
Meis, die kun je bestellen op mymms.nl. Hopelijk word ik nu niet geband wegens reclame! Fijn dat je meer werk krijgt trouwens. Collega en ik hebben 3 jaar zo goed als zitten niksen (hoeveelheid werk werd steeds minder), echt onbestaanbaar. En toch is het waar. We bleven maar hopen dat het goed zou komen en uiteindelijk werd het een zak geld. Ook goed.

Coppie, heb je het boek Hotmamas gelezen? Die schrijfster heeft het ook over horrormonen. Of is dat een heel gangbare term die ik gewoon nog niet kende?
Jaaa, gefeliciteerd met de kloppende hartjes Coppie en Ring.

Ring, wat goed dat je nu je record hebt gehaald.

Nu gaat het gewoon goed hoor !!!

En dankjulliewel voor de felicitaties. Het is nog steeds onwerkelijk, vind ik.

Vanmiddag moest ik naar de VK, gesprekje, bloed prikken en die hele rattaplan. Vorige zwangerschap vond ik dit allemaal spannend, maar nu dacht ik 'gáán we weer', hahaha.

Iedereen alvast een fijn weekend !
What matters most is how you see yourself
Wat een goed nieuws allemaal!

En die M&Ms, geweldig idee!
Gefeliciteerd met de nieuwe kloppende hartjes!
Even een snelle zwaai. Fijn weer nieuwe kloppende hartjes! Hartstikke fijn om te lezen. Hier gaat het al een paar dagen beroerd. Ik ben de hele dag kotskotsmisselijk, echt vreselijk. Gisteren kreeg ik ook nog migraine erbij, dus het feest was compleet. Vandaag ging het redelijk, heb ook weer gewerkt. Even ego voor nu, hopelijk kan ik in het weekend bijkomen en weer even reageren op jullie!
Yeaaahhhh voor Ring en Coppie. Wat fijn Ring dat je nu zo ver bent. Ik denk ook dat het deze keer helemaal gaat lukken. En Coppie toch iets verder dan je dacht? Lekker toch.

Pippa: die M&M's ken ik ja en ze zijn inderdaad super leuk. En de term horrormonen is een wel bekende term hoor hahahahahaha.

Meis: Misschien zijn ze er minder blij mee op je werk, maar ze kunnen er toch echt niks meer aan doen Ze zullen het dus moeten accepteren of ze het leuk vinden of niet. Dat is nu eenmaal het risico als je vrouwen van die leeftijd aanneemt. En geloof me, ze kunnen het heel goed ook zonder jou hoor, meestal gaat dat ineens vanzelf als ze echt moeten. Tevens krijgen ze jou salaris natuurlijk gewoon doorbetaald door het UWV en daar kunnen ze heel goed een vervanging voor krijgen. Dat doen de meeste bedrijven echter niet omdat ze zeggen dat het moeilijk is om vervanging te krijgen. Onzin, als je maar hard genoeg zoekt is voor elke baan/persoon vervanging te vinden. Wat er nu meestal gebeurd is dat een collega het werk oppakt. Geheel gratis. Dat klopt natuurlijk voor geen kanten maar het gebeurd meestal zo. Dus dan is voor hun het probleem opgelost en ze krijgen er nog geld voor ook. Je snapt dat ik het dus niet zo op heb met de zieligheid van bedrijven. Ik heb meerdere reorganisaties meegemaakt en dan zijn ze helemaal niet loyaal en sociaal. Dan gaat het om ieder zijn eigen hachje en ben je gewoon een nummertje en lig je er dus zo uit. Vinden ze ook niks zieligs aan. Dus nee, ik heb absoluut geen medelijden met ze. Hooguit met de collega die onbetaald extra werk moet gaan doen.
Oh quintie crosspost

Van harte beterschap meid want dat klinkt beroerd. Hopelijk kun je van het weekend een beetje bijkomen. Goed voor jezelf zorgen hoor.
Coppie en Ring: Gefeliciteerd! Super zeg dat het zo goed gaat.

Quintie: balen dat je je zo beroerd voelt. voor jou.
Hoera wat veel kloppende hartjes opeens erbij! Heerlijk voor jullie allemaal. Ik kan niet wachten tot het maandag is! Vandaag een meeting van het werk, maar vanmorgen pastte ik écht niet meer in m'n normale spijkerbroek. Omdat ik veel moest zitten vandaag op aandringen van manlief toch maar gewoon een lekkere positiebroek aangetrokken. Zat idd een stuk beter maar hoewel ik er niks over heb gezegd weet ik zeker dat alle collega's gezien hebben dat ik zwanger ben. (haha durven natuurlijk niks te zeggen, bang dat het niet waar is en je iemand gruwelijk beledigt!). Als de echo goed is maandag mag iedereen het weten. En tot die tijd mogen ze lekker gissen wat ze willen maar van mij horen ze niks.

Misselijkheid blijft hier nu ongeveer hetzelfde, 's nachts en 's morgens en in de loop van de dag gaat het over en is er de rest van de dag niks meer aan de hand. Merk wel al een paar dagen dat m'n bekken serieus meer pijn gaat doen. Als dat nu al gaat beginnen ben ik er mooi klaar mee, nog zeven maanden te gaan. Maar ja ook daar is toch niks aan te doen, dus lekker rustig aan doen dit weekend en misschien gaat het daarna wel beter.

Quintie, veel sterkte en beterschap en ik duim voor je dat je je snel een beetje beter voelt.

En wie ging er nou binnenkort zo'n gave reis maken? Meis toch? Gaat je dochtertje ook mee op vakantie? En wanneer vertrek je? Heerlijk even weg van het koude Nederlandse weer en lekker richting de zon. Mogen we niet mee in je koffer!?
JOEHOE ook hier een mooi kloppend hartje, volgens de echo 4 juli, maar volgens de VK 30 juni... De datum van de VK wordt waarschijnlijk aangehouden, maar aangezien ik vorige keer pas bij 42 weken beviel, mag ik vast nog wel in het juli forum blijven

Meis, ik kreeg nu een inwendige echo, dan is het wat makkelijker om wat te zien als de baby nog klein is. Was ook helemaal niet vervelend verder (zeker als het je 2e is en je wel al wat gewend bent).

Ik voel mee met de andere ' zieken' , ik voel me ook nog steeds verre van goed .

Bij mij ook wat werkissues, heb deze week zelfs een sol brief gestuurd, erg benieuwd of ik uitgenodigd wordt. Zo ja maar eens bedenken hoe ik de zwangerschap ga brengen.

Goed weekend!
MissyMB, van harte gefeliciteerd.

Ik heb ook te horen gekregen dat ik een inwendige echo krijg.

Bij mij is het dan wel de eerste. De vk zei al tegen mij dat het niet pijnlijk was ofzo, maar toch vind ik het wel een beetje eng.

Maar goed, over een maandje of 8 moet ik er een heel kind door persen, als alles goed gaat, dus laat ik maar niet al te veel zeuren. haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven