Hulp nodig
woensdag 13 juli 2016 om 12:53
Totaal in: 900 + 83 + 176 = 1159
Totaal uit: 450 + 65 + 13 + (50 x 4,3= 215) + 160 + 40 + (6 x 20= 120) = 1063
Overschot: 1159 - 1063 = 96 euro.
Volgens deze gegevens zou je het moeten kunnen redden.
Zoek hulp bij het maatschappelijk werk en ik zou toch de hulp van de gemeente aannemen en de schuldsanering ingaan. 15k schuld is fors. Ben je voor de zorgverzekering wanbetaler? Dan is het al geen 160 euro meer, maar (uit mijn hoofd) 130 euro. Scheelt weer een paar tientjes.
Totaal uit: 450 + 65 + 13 + (50 x 4,3= 215) + 160 + 40 + (6 x 20= 120) = 1063
Overschot: 1159 - 1063 = 96 euro.
Volgens deze gegevens zou je het moeten kunnen redden.
Zoek hulp bij het maatschappelijk werk en ik zou toch de hulp van de gemeente aannemen en de schuldsanering ingaan. 15k schuld is fors. Ben je voor de zorgverzekering wanbetaler? Dan is het al geen 160 euro meer, maar (uit mijn hoofd) 130 euro. Scheelt weer een paar tientjes.
woensdag 13 juli 2016 om 12:53
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:48:
Dat doet er verder niet toe hoe ik aan die schuld kom.Voor ons niet nee, voor jouw schuldeisers en de instanties wel. Als je daar ook zo duidelijk laat zien dat je absoluut niet van plan bent er zelf iets aan te doen om uit de problemen te komen krijg je het nog zwaar voor je kiezen. Of - zoals gezegd - een rijke vent zoeken ....
Dat doet er verder niet toe hoe ik aan die schuld kom.Voor ons niet nee, voor jouw schuldeisers en de instanties wel. Als je daar ook zo duidelijk laat zien dat je absoluut niet van plan bent er zelf iets aan te doen om uit de problemen te komen krijg je het nog zwaar voor je kiezen. Of - zoals gezegd - een rijke vent zoeken ....
woensdag 13 juli 2016 om 12:54
quote:Doreia schreef op 13 juli 2016 @ 12:53:
Totaal in: 900 + 83 + 176 = 1159
Totaal uit: 450 + 65 + 13 + (50 x 4,3= 215) + 160 + 40 + (6 x 20= 120) = 1063
Overschot: 1159 - 1063 = 96 euro.
Volgens deze gegevens zou je het moeten kunnen redden.Ja, daar kwam ik dus ook op uit (althans, 111 aangezien ik 4x50 had gedaan ipv 4,3)
Totaal in: 900 + 83 + 176 = 1159
Totaal uit: 450 + 65 + 13 + (50 x 4,3= 215) + 160 + 40 + (6 x 20= 120) = 1063
Overschot: 1159 - 1063 = 96 euro.
Volgens deze gegevens zou je het moeten kunnen redden.Ja, daar kwam ik dus ook op uit (althans, 111 aangezien ik 4x50 had gedaan ipv 4,3)
woensdag 13 juli 2016 om 12:55
quote:S-Groot schreef op 13 juli 2016 @ 12:49:
[...]
Ik heb nog toegevoegd dat ik de afbetaling er nog af moest trekken en dan kom ik dus op 111 euro in de plus.
Heb jij de zorgtoeslag en huurtoeslag soms als kosten ipv inkomen meegenomen?Shit! Ik wist al dat ik niet zo'n rekenwonder ben, maar inderdaad. Heb gewoon alles opgeteld en hoppa! Maar dat zijn inkomsten natuurlijk, duh!
[...]
Ik heb nog toegevoegd dat ik de afbetaling er nog af moest trekken en dan kom ik dus op 111 euro in de plus.
Heb jij de zorgtoeslag en huurtoeslag soms als kosten ipv inkomen meegenomen?Shit! Ik wist al dat ik niet zo'n rekenwonder ben, maar inderdaad. Heb gewoon alles opgeteld en hoppa! Maar dat zijn inkomsten natuurlijk, duh!
woensdag 13 juli 2016 om 12:56
Ik vind jou reacties nogal vreemd. Het is niet alleen zaak om van je schuld af te komen maar ook om te voorkomen dat het nog eens gebeurd. Daarvoor heb je wel inzicht nodig. Waarom doe je niet gewoon wat de sociale dienst zegt en ga je daarna aan de slag met schuldhulp en maatschappelijk werk. Er bestaan geen quick fixes voor dit soort situaties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 juli 2016 om 12:56
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.accepteer dan de hulp van de gemeente
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.accepteer dan de hulp van de gemeente
geneet van 't laeve
woensdag 13 juli 2016 om 12:57
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Maar waarom wil je niet doen wat de gemeente je adviseert? Ik vind het helemaal zo stom niet om in de schuldsanering te gaan. Nu is het wel heel ingewikkeld om nog uit de schulden te komen. Je burnout kan ook komen van al deze geldstress, dus ik zou alle hulp die je kunt krijgen met beide handen aanpakken eerlijk gezegd.
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Maar waarom wil je niet doen wat de gemeente je adviseert? Ik vind het helemaal zo stom niet om in de schuldsanering te gaan. Nu is het wel heel ingewikkeld om nog uit de schulden te komen. Je burnout kan ook komen van al deze geldstress, dus ik zou alle hulp die je kunt krijgen met beide handen aanpakken eerlijk gezegd.
woensdag 13 juli 2016 om 12:57
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.
Nee zéker niet. Ik vind het hartstikke goed dat je aan het afbetalen bent en schijnbaar goede regelingen getroffen hebt met je schuldeisers.
Maar ik begrijp het probleem gewoon niet zo. Je geeft aan dat je tekort komt, maar dat tekort komt er niet uit met de gegevens die je hier geeft. Krap? Jazeker. Maar geen tekort. Dus als je hulp en advies wil dan moet je toch even uitleggen waarom jij denkt dat je tekort komt en hoeveel.
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.
Nee zéker niet. Ik vind het hartstikke goed dat je aan het afbetalen bent en schijnbaar goede regelingen getroffen hebt met je schuldeisers.
Maar ik begrijp het probleem gewoon niet zo. Je geeft aan dat je tekort komt, maar dat tekort komt er niet uit met de gegevens die je hier geeft. Krap? Jazeker. Maar geen tekort. Dus als je hulp en advies wil dan moet je toch even uitleggen waarom jij denkt dat je tekort komt en hoeveel.
woensdag 13 juli 2016 om 12:58
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Je hoeft niet aan de strop. Wel naar de schuldsanering. In dit tempo kom je er namelijk niet en is het een hele reële kans dat er nog schulden bij gaan komen als je een financiële tegenvaller hebt. Dus ofwel er moet inkomen bij, ofwel er moeten uitgaven af. En 15k schuld ga je op deze manier echt niet zo makkelijk wegwerken in dit tempo. De schuldsanering is je kans, maar dan moet je wel gemotiveerd zijn. Je houden aan de gestelde eisen, zoals werk zoeken of middels een medische verklaring daarvoor ontheffing krijgen. Geen nieuwe schulden maken, met de financiële billen bloot. En ik zou een budgetcoach inschakelen tijdens die procedure, om de kans dat je het met een schone lei haalt zo groot mogelijk te maken.
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Je hoeft niet aan de strop. Wel naar de schuldsanering. In dit tempo kom je er namelijk niet en is het een hele reële kans dat er nog schulden bij gaan komen als je een financiële tegenvaller hebt. Dus ofwel er moet inkomen bij, ofwel er moeten uitgaven af. En 15k schuld ga je op deze manier echt niet zo makkelijk wegwerken in dit tempo. De schuldsanering is je kans, maar dan moet je wel gemotiveerd zijn. Je houden aan de gestelde eisen, zoals werk zoeken of middels een medische verklaring daarvoor ontheffing krijgen. Geen nieuwe schulden maken, met de financiële billen bloot. En ik zou een budgetcoach inschakelen tijdens die procedure, om de kans dat je het met een schone lei haalt zo groot mogelijk te maken.
woensdag 13 juli 2016 om 13:00
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Nuh, 30uur p.w. vind ik niet bepaald hard werken.
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.Nuh, 30uur p.w. vind ik niet bepaald hard werken.
woensdag 13 juli 2016 om 13:00
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.
Je kop in het zand steken heeft in ieder geval niet gewerkt dus daar kun je mee stoppen!
Zoals gezegd: MEER gaan werken, GOEDKOPER gaan wonen en BEZUINIGEN waar mogelijk!
[...]
Wat moet ik doen mezelf aan een strop hangen? Ik ben inderdaad niet blij met een hoge schuld en ik ben helemaal op ik ben keihard aan het werk om mun problemen op te lossen. Wereld is nou eenmaal niet maakbaar.
Je kop in het zand steken heeft in ieder geval niet gewerkt dus daar kun je mee stoppen!
Zoals gezegd: MEER gaan werken, GOEDKOPER gaan wonen en BEZUINIGEN waar mogelijk!
Aan het typen...............
woensdag 13 juli 2016 om 13:00
quote:S-Groot schreef op 13 juli 2016 @ 12:57:
[...]
Nee zéker niet. Ik vind het hartstikke goed dat je aan het afbetalen bent en schijnbaar goede regelingen getroffen hebt met je schuldeisers.
Maar ik begrijp het probleem gewoon niet zo. Je geeft aan dat je tekort komt, maar dat tekort komt er niet uit met de gegevens die je hier geeft. Krap? Jazeker. Maar geen tekort. Dus als je hulp en advies wil dan moet je toch even uitleggen waarom jij denkt dat je tekort komt en hoeveel..
[...]
Nee zéker niet. Ik vind het hartstikke goed dat je aan het afbetalen bent en schijnbaar goede regelingen getroffen hebt met je schuldeisers.
Maar ik begrijp het probleem gewoon niet zo. Je geeft aan dat je tekort komt, maar dat tekort komt er niet uit met de gegevens die je hier geeft. Krap? Jazeker. Maar geen tekort. Dus als je hulp en advies wil dan moet je toch even uitleggen waarom jij denkt dat je tekort komt en hoeveel..
woensdag 13 juli 2016 om 13:01
quote:dnk schreef op 13 juli 2016 @ 12:55:
[...]
Shit! Ik wist al dat ik niet zo'n rekenwonder ben, maar inderdaad. Heb gewoon alles opgeteld en hoppa! Maar dat zijn inkomsten natuurlijk, duh!
Het is ook niet zo'n overzichtelijk staatje, niet handig/logisch opgesteld. Het hóeft niets te betekenen verder, maar het zóu er wel op kunnen wijzen dat TO zelf nog niet zo'n goed inzicht heeft op financieel gebied.
[...]
Shit! Ik wist al dat ik niet zo'n rekenwonder ben, maar inderdaad. Heb gewoon alles opgeteld en hoppa! Maar dat zijn inkomsten natuurlijk, duh!
Het is ook niet zo'n overzichtelijk staatje, niet handig/logisch opgesteld. Het hóeft niets te betekenen verder, maar het zóu er wel op kunnen wijzen dat TO zelf nog niet zo'n goed inzicht heeft op financieel gebied.
woensdag 13 juli 2016 om 13:03
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Euh......
quote:NINANINAA schreef:
Nu verdien ik per maand 900 euro inclussief vakantie geld daarnaast heb ik een appartament en vaste lasten. Nu kom ik tekort en verdien ik te weinig
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Euh......
quote:NINANINAA schreef:
Nu verdien ik per maand 900 euro inclussief vakantie geld daarnaast heb ik een appartament en vaste lasten. Nu kom ik tekort en verdien ik te weinig
woensdag 13 juli 2016 om 13:03
woensdag 13 juli 2016 om 13:04
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.Dan ga je dat dus doen als dat een voorwaarde is van hun om voor schuldhulp in aanmerking te komen. Hoe en wat hoor je daar dan wel weer.
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.Dan ga je dat dus doen als dat een voorwaarde is van hun om voor schuldhulp in aanmerking te komen. Hoe en wat hoor je daar dan wel weer.
woensdag 13 juli 2016 om 13:04
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.
Nou inderdaad. Gelukszoekers, tsssssk, hoe durven ze. Jij hebt het pas zwaar, toch? Zeker ook toen je die 15000 euro uitgaf.
Edit: 15000 die niet eens van jou was.
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.
Nou inderdaad. Gelukszoekers, tsssssk, hoe durven ze. Jij hebt het pas zwaar, toch? Zeker ook toen je die 15000 euro uitgaf.
Edit: 15000 die niet eens van jou was.
•
woensdag 13 juli 2016 om 13:04
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Het leven bestaat uit keuzes maken.
Je kan er voor kiezen niet meer te gaan werken, dan zul je langer doen over je schulden afbetalen en langer weinig te besteden hebben.
Is toch ook prima?
Wat ik niet begrijp, je hebt al betalingsregelingen, waarom dan nog schuldsanering?
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Het leven bestaat uit keuzes maken.
Je kan er voor kiezen niet meer te gaan werken, dan zul je langer doen over je schulden afbetalen en langer weinig te besteden hebben.
Is toch ook prima?
Wat ik niet begrijp, je hebt al betalingsregelingen, waarom dan nog schuldsanering?
woensdag 13 juli 2016 om 13:05
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Dat kun je dan middels een medische onderbouwing aan vragen en ontheffing krijgen van de sollicitatieplicht voor die 10 uur.
Jouw voordeel in de schuldsanering is dat je, mits je er niet voortijdig uit wordt gezet omdat je je niet aan de eisen houdt, voor je 30e schuldenvrij bent. Dat ben je nu niet. En als er nu een nieuwe schuld bijkomt, die het nodig vind om beslag op je inkomen te leggen, dan stort je begroting als een kaartenhuis ineen en ben je verder van huis. Dit kan je allemaal ook bij de kredietbank te horen krijgen.
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
Dat kun je dan middels een medische onderbouwing aan vragen en ontheffing krijgen van de sollicitatieplicht voor die 10 uur.
Jouw voordeel in de schuldsanering is dat je, mits je er niet voortijdig uit wordt gezet omdat je je niet aan de eisen houdt, voor je 30e schuldenvrij bent. Dat ben je nu niet. En als er nu een nieuwe schuld bijkomt, die het nodig vind om beslag op je inkomen te leggen, dan stort je begroting als een kaartenhuis ineen en ben je verder van huis. Dit kan je allemaal ook bij de kredietbank te horen krijgen.