Hoe slaap jij?
donderdag 14 juli 2016 om 19:39
donderdag 14 juli 2016 om 19:49
Raam dicht, masker op. Man achter mij: lepeltje, lepeltje en in mijn armen een kussen.. overgehouden aan zwangerschap, toen diende dat kussen als ondersteuning onder mijn buik. Man en ik hebben ieder ons eigen dekbed. Als ik (bijna) slaap jaag ik schijnbaar mijn man weg. Dat vind hij niet zo leuk... koud plekje en dan bijna in slaap... en toch kruipt hij elke avond weer lekker tegen me aan.
donderdag 14 juli 2016 om 20:36
quote:Isa_Bela schreef op 14 juli 2016 @ 19:39:
[...]
De deur op slot mag ik toch hopen? Niet van het slot?
Nee, gewoon van het slot, open dus. Als ze binnen willen komen zijn ze welkom en mogen alles meenemen, als ze ons maar laten liggen
Maar,.... wij hebben dan ook een waak woef. Dus mocht ik/wij wat horen, maken wij eerst de waak woef wakker. Ligt naast ons bed S'morgens op ons bed
De waak woef is ook heel goed in slapen; lang uit op de bank
Ik heb veel van 'haar'geleerd
[...]
De deur op slot mag ik toch hopen? Niet van het slot?
Nee, gewoon van het slot, open dus. Als ze binnen willen komen zijn ze welkom en mogen alles meenemen, als ze ons maar laten liggen
Maar,.... wij hebben dan ook een waak woef. Dus mocht ik/wij wat horen, maken wij eerst de waak woef wakker. Ligt naast ons bed S'morgens op ons bed
De waak woef is ook heel goed in slapen; lang uit op de bank
Ik heb veel van 'haar'geleerd
iedereen leest mee
donderdag 14 juli 2016 om 22:38
quote:ana_isabel schreef op 14 juli 2016 @ 19:01:
[...]
Als dat helpt,vooral blijven doen! Zo kan ik dus absoluut niet in het pikdonker slapen,zonder man. Ik laat altijd het badkamer licht aan. Als hij naast mij ligt,maakt het mij weer niks uit. jeugddingetje zeker, merk het vooral als ik uitlogeren ben, en hem niet mee heb dan kom ik echt niet in slaap. ik heb tot me 11 denk ik met een nachtlampje geslapen haha, inmiddels moet echt pikkedonker zijn anders kan ik niet slapen
[...]
Als dat helpt,vooral blijven doen! Zo kan ik dus absoluut niet in het pikdonker slapen,zonder man. Ik laat altijd het badkamer licht aan. Als hij naast mij ligt,maakt het mij weer niks uit. jeugddingetje zeker, merk het vooral als ik uitlogeren ben, en hem niet mee heb dan kom ik echt niet in slaap. ik heb tot me 11 denk ik met een nachtlampje geslapen haha, inmiddels moet echt pikkedonker zijn anders kan ik niet slapen
donderdag 14 juli 2016 om 22:43
quote:nijntje021 schreef op 14 juli 2016 @ 22:38:
[...]
zeker, merk het vooral als ik uitlogeren ben, en hem niet mee heb dan kom ik echt niet in slaap. ik heb tot me 11 denk ik met een nachtlampje geslapen haha, inmiddels moet echt pikkedonker zijn anders kan ik niet slapengrappig, ik word juist claustrofobisch van pikdonker. Word ik wakker met hartkloppingen. Moet echt een streepje licht zien. Vind nachtlampjes niet gek hoor!
[...]
zeker, merk het vooral als ik uitlogeren ben, en hem niet mee heb dan kom ik echt niet in slaap. ik heb tot me 11 denk ik met een nachtlampje geslapen haha, inmiddels moet echt pikkedonker zijn anders kan ik niet slapengrappig, ik word juist claustrofobisch van pikdonker. Word ik wakker met hartkloppingen. Moet echt een streepje licht zien. Vind nachtlampjes niet gek hoor!
donderdag 14 juli 2016 om 22:46
Dekens tot mijn kin, hoofdeinde stukje omhoog, iedere minuut op een andere zij, buik of rug en dan val ik uiteindelijk in slaap. Kamer donker, maar heb 1 van mijn rolgordijnen maar driekwart dicht. Dat maakt 's avonds niet uit, maar 's ochtends komt er dan licht binnen en dat helpt om wakker te worden, want dat is altijd drama.
Oh en vrijwel altijd met 1 hand/arm onder mijn kussen
Oh en vrijwel altijd met 1 hand/arm onder mijn kussen
donderdag 14 juli 2016 om 22:53
Wij hebben elk een eigen dekbed, die van mij is dikker dan die van mijn vriend. Voordat we echt gaan slapen liggen we nog wel even tegen elkaar aan, maar daarna echt los anders krijgt hij het te warm want ik ben volgens hem een kacheltje.
Ik sliep eigenlijk altijd op m'n zij in de foetushouding, maar de laatste maanden word ik 's nachts of 's ochtends vaak wakker op m'n rug met m'n armen boven m'n hoofd... En ik heb ook een periode gehad dat ik half op m'n buik lag met één been opgetrokken. Wel gek hoe dat dan verandert. Verder staat het raam altijd een stukje open om wat frisse lucht binnen te krijgen.
Ik sliep eigenlijk altijd op m'n zij in de foetushouding, maar de laatste maanden word ik 's nachts of 's ochtends vaak wakker op m'n rug met m'n armen boven m'n hoofd... En ik heb ook een periode gehad dat ik half op m'n buik lag met één been opgetrokken. Wel gek hoe dat dan verandert. Verder staat het raam altijd een stukje open om wat frisse lucht binnen te krijgen.
donderdag 14 juli 2016 om 22:56
quote:ana_isabel schreef op 14 juli 2016 @ 22:43:
[...]
grappig, ik word juist claustrofobisch van pikdonker. Word ik wakker met hartkloppingen. Moet echt een streepje licht zien. Vind nachtlampjes niet gek hoor! wauw das wel eng Ana, moet wel eerlijk zeggen als ik ergens vreemd slaap vind ik het wel fijn als het licht in de gang aan is of de badkamer. logeer regelmatig bij een vriend en daar laat hij wel het gang licht voor me aan maar dat is meer omdat de logeerkamer op zolder is , neuh ik ook niet
[...]
grappig, ik word juist claustrofobisch van pikdonker. Word ik wakker met hartkloppingen. Moet echt een streepje licht zien. Vind nachtlampjes niet gek hoor! wauw das wel eng Ana, moet wel eerlijk zeggen als ik ergens vreemd slaap vind ik het wel fijn als het licht in de gang aan is of de badkamer. logeer regelmatig bij een vriend en daar laat hij wel het gang licht voor me aan maar dat is meer omdat de logeerkamer op zolder is , neuh ik ook niet
donderdag 14 juli 2016 om 23:02
Tenzij 't vriest met het raam open, maar wel rolgordijn én twee lagen blinderende gordijnen eroverheen. Als de buren een feestje hebben ga ik eerst klagen en daarna zet ik mijn ventilator aan en hoor ik toch bijna niks meer. En zo'n ding helpt tegen muggen dus is echt m'n favoriet in de zomer.
Altijd onder een dekbed, maar nooit ingestopt en het liefst met nog extra dekentjes op bed. En m'n hoofd op één kussen en een ander kussen om te knuffelen. Oh en ik heb zo'n heerlijk lang nachthemd van de Hema. Snap niet dat mensen met een broek of zelfs sokken aan kunnen slapen: brrr! Dan liever drie extra dekens erop.
Altijd onder een dekbed, maar nooit ingestopt en het liefst met nog extra dekentjes op bed. En m'n hoofd op één kussen en een ander kussen om te knuffelen. Oh en ik heb zo'n heerlijk lang nachthemd van de Hema. Snap niet dat mensen met een broek of zelfs sokken aan kunnen slapen: brrr! Dan liever drie extra dekens erop.
donderdag 14 juli 2016 om 23:04
quote:nijntje021 schreef op 14 juli 2016 @ 22:56:
[...]
wauw das wel eng Ana, moet wel eerlijk zeggen als ik ergens vreemd slaap vind ik het wel fijn als het licht in de gang aan is of de badkamer. logeer regelmatig bij een vriend en daar laat hij wel het gang licht voor me aan maar dat is meer omdat de logeerkamer op zolder is , neuh ik ook nietDat heb ik al van kinds af aan. En toch een super jeugd gehad. Snap het ook niet . Op zolder!!! mijn grootste nachtmerrie
[...]
wauw das wel eng Ana, moet wel eerlijk zeggen als ik ergens vreemd slaap vind ik het wel fijn als het licht in de gang aan is of de badkamer. logeer regelmatig bij een vriend en daar laat hij wel het gang licht voor me aan maar dat is meer omdat de logeerkamer op zolder is , neuh ik ook nietDat heb ik al van kinds af aan. En toch een super jeugd gehad. Snap het ook niet . Op zolder!!! mijn grootste nachtmerrie
donderdag 14 juli 2016 om 23:12
Hier staat het slaapkamerraam dag en nacht open. Anders vind ik het echt te benauwd en warm, ook in de winter. Dan slaap ik trouwens onder het zomerdekbed en zomers alleen onder de lege overtrek.
Ik slaap altijd naakt, want zelfs in hemdje en slip word ik 's nachts wakker met het gevoel dat ik stik;-)
Mijn slaaphouding is altijd hetzelfde bij het in slaap vallen: ik lig op mijn buik met één been opgetrokken. ( met mijn knie houd ik 's nachts vriend op afstand. En dat is nodig, want hij slaapt met zijn handen onder zijn hoofd, waardoor ik regelmatig bij het omdraaien een elleboog in mijn gezicht kreeg).
Ik slaap altijd naakt, want zelfs in hemdje en slip word ik 's nachts wakker met het gevoel dat ik stik;-)
Mijn slaaphouding is altijd hetzelfde bij het in slaap vallen: ik lig op mijn buik met één been opgetrokken. ( met mijn knie houd ik 's nachts vriend op afstand. En dat is nodig, want hij slaapt met zijn handen onder zijn hoofd, waardoor ik regelmatig bij het omdraaien een elleboog in mijn gezicht kreeg).
donderdag 14 juli 2016 om 23:16
donderdag 14 juli 2016 om 23:42
quote:ana_isabel schreef op 14 juli 2016 @ 23:17:
[...]
oehhh..schaduwen...Mijn probleem is gewoon dat mijn fantasie te groot is.
Nee, ik had dat ook. Als kind in mijn kamer hing daar een grote lamp aan het plafond en die schaduw leek net op een grote tor
Ik slaap nog steeds met een lampie aan en ik check nog steeds de muren voor gespuis en andere schaduwen op de muur
[...]
oehhh..schaduwen...Mijn probleem is gewoon dat mijn fantasie te groot is.
Nee, ik had dat ook. Als kind in mijn kamer hing daar een grote lamp aan het plafond en die schaduw leek net op een grote tor
Ik slaap nog steeds met een lampie aan en ik check nog steeds de muren voor gespuis en andere schaduwen op de muur
iedereen leest mee
donderdag 14 juli 2016 om 23:55
quote:landylover schreef op 14 juli 2016 @ 23:42:
[...]
Gek toch,dat dat zo in je systeem zit?
Wel fijn die herkenning
[...]
Gek toch,dat dat zo in je systeem zit?
Wel fijn die herkenning
vrijdag 15 juli 2016 om 00:18
Ik slaap ook naakt, anders heb ik het gevoel dat ik opzwel en niet kan ademen omdat de kleding van alles afsnijdt. Toen ik een ring kreeg van mijn vriend ben ik elke nacht wakker geworden omdat ik het gevoel had dat mijn vinger opzwol en de ring mijn bloedtoevoer afknelde. Dus nu slaap ik ook zonder ring.