Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Lekker geslapen allemaal?

Zal ik voor de verandering eens een ontbijtje neerzetten?

Lekker Engels ontbijtje. Smakelijk!

Goedenmorgen!

heerijk geslapen, dankje.. jij ook?
Later is nu
Ja, ik ook! Dank. Alleen was Leentje een beetje aan het spoken, begon tot 2x toe keihard te huilen (en dat doet ze nooit) volgens mij had ze het koud. (Ze wurmt zich overal onderuit, ik moet maar eens een winterslaapzak gaan zoeken...)

Nog leuke plannen voor vandaag?
Môgge, oeps het is alweer middag! Heb net een rondje dorp erop zitten (scouting,fietsenmaker, schoenmaker, speel-o-theek, speelgoedwinkel en weer scouting) en ga even een broodje eten met de koters. Daarna gaan we even naar mijn ouders. GG wil graag zijn rapport laten zien (wat overigens weer geweldig is, apetrots!) en daarna wordt het denk ik keutelen in huis. Gisteren lagen de kinderen er laat in, we bleven onverwachts eten bij de buren . Dat is toch zo leuk hè, ik liep erheen om GG op te halen, die was spelen, ik kreeg een glas wijn in mijn handen gedrukt en een uur laten bedachten we dat het wel gezellig was als we bleven eten. Iedereen van alles uit de kast getrokken en zalig gegeten. Kinders met elkaar in bad en daar naar bed. zo kostbaar, dit soort dingen. Kinders lagen er pas 21.15 in en wij 1 uur (met flink wat wijn). denk dus dat we allemaal vanmiddag inkakken.
Werd vanmorgen wakker met deze meneer zijn hand in mijn broek

Ik héb slechter gedroomd vannacht. Als in MEGAnachtmerrie.

Iets over omgebrachte familieleden die een half vergaan, in de tuin bij een commune op een boerderij waar ik bij woonde, als een soort dienstertje die toch wel getrouwd was met de oudste broer, die dan eignelijk de moordenaar was, maar de rest van de familie ging ook niet vrijuit, en omdat ze er 1 hadden vermoord, moesten ze op een gegeven moment wel door, als iemand anders ze betrapt had. En ik maar mijn mond houden, en vanuit miojn ooghoeken wel alles gezien hebben. Dan was er nog een rivalerende familie die ook ingetrouwd was, en die deden vanalles met scheermessen waar ze ook hoeden van hadden gemaakt... Nou ja, u begrijpt. In elk geval spanning en sensatie. Maar niet op de juiste manier.

Tegen de ochtend werd het dus een stuk lekkerder leuker.

Nu wacht het huishouden op me.

Mijn moeder is sinds kort met pensioen.

Dat is wennen.

Heeeel erg wennen.

Voor mij.

De laatste 20 jaar als ik haar belde om iets te doen, dan had ze net niet die agenda (van de 3) bij haar die haar priveleven regelde. Ik geloof dat zij de frase drukdrukdruk heeft uitgevonden.

En nu.

Nu is de afgelopen week onder mijn werktijden elke dag mijn afwas gedaan. En wordt mijn was weggevouwen.

Daar zou iedereen natuurlijk mákkelijk aan kunnen wennen...

Ware het niet dat ik ondertussen meér tijd kwijt ben aan de dingen proberen terug te vinden, dan als ik het zelf had gedaan (of had laten staan). En eerlijk gezegd: ik word er compleet mesjogge van!!!

Ik heb nu een dubbele taak: Eerst vinden, en dan ook nog opruimen. En ik krijg ook sterk overdreven puberale verzetjetegenjeouders-trekken. Als ik een kastje opentrek (want schijnbaar moet álles achter een deurtje gepropt, maakt niet uit of het het logische deurtje is) en ik kom weer iets bizars tegen, dan zakt alle energie linea recta in mijn schoenen. Als ik ineens een volle en vooral grote tas met spullen kwijt ben, en ik bel er eens achteraan, staat het kreng in de kelder waar ik níks terug kan vinden (kijk als je dan toch wiol ruimen, doe dan lekker de kelder), dus ga ik passief aggressief op de bank zitten wachten tot dat rotgevoel over is. En dat kan best lang duren. Waar ik mezelf weer mee heb.

En nu zit ik met de gebakken peren (spreekwoordelijk). Het is nóg meer chaos dan in het begin van de week. En ik weet gewoonweg niet waar ik moet beginnen. Omdat het niet MIJN choas is.

Wèèèèèèèh ik wil mijn langeafstandsmoeder terug!
Ooeh.. Kjong, dat kén ik! Misschien je moeder (subtiel) een plattegrond van je huis geven Een inleiding tot de Kjonghuiskunde ofzoiets. Wel ontzettend lief natuurlijk, dat ze dat allemaal voor je doet. En dat maakt het dan ook weer zo moeilijk er wat van te zeggen. Maar met opgekropte gevoelens blijven zitten, dat pakt natuurlijk verkeerd uit.

Wat ik vandaag van plan ben te doen?

euhh... nou ik heb LD geholpen met fopcadeautje en ik wíl gaan tekenen. Dat wil ik nl. al een paar maanden, maar door drukdrukdruk (vaak ook alleen in het hoofd, waardoor ik werkeloos op de bank bivakkeerde... of aan de pc natuurlijk) komt het er maar nooit van. Vandaag hoef ik dus niets, dus kán ik gaan ... inderdaad.. de spullen staan al bijna klaar.

Ondertussen ben ik aan 't wachten op een bol.com-pakketje.. waarvan ik net bericht kreeg, dat het overgedragen is aan TNT.. en dus zou het hier maandag wel eens bezorgd kunnen worden.. jeweetwel, die dag dat iedereen gewoon werkt/naarschoolis en er dus niemand thuis is. Ja, tussen de middag wel, kan LE leuk z'n eigen cadeautje in ontvangst nemen.. ohnee, ze mogen de deur niet opendoen.

Bentetje, wat leuk zeg, zulke buren! En wat een druk programma al vanmorgen.

Ik heb al wel Vlaamse Gaaien gefotografeerd.. had vanmorgen een paartje Vlaamse Gaaien, een paartje Eksters, een stel Koolmezen en de poes van de buren in de tuin
Later is nu
ik heb inderdaad leuke buren!

Jemig dream, dat is inderdaad niet handg, maar de kans is niet heel groot dat ze nèt tijdens tussen-de-middag komen of wel?

Wat heb je getekend?

Kjong, het is iets waar ik geloof ik best aan zou kunnen wennen, hoewel het gevoel dat je huis niet meer je huis is ook niet fijn is natuurlijk. Wat een afschuwelijke dromen zeg, behalve het ontwaken dan.
Jeetje Bentetje. Dat is me het ochtendje wel. Ik geloof dat iedereen druk is als ik dat zo hoor. Zelf gisteren ook op 1 dag vier afspraken, waaronder het eindgesprek van de onderzoeken van Bikkel (verdere info staat in de AK).

Lastig hoor Kjong. ALs je er wat van zegt ben je als je niet oppast een ondankbare dochter. Maar als je niks zegt wordt je er zelf gillend gek van. Misschien Kjongen laten vinden dat hij het zo lastig vindt dat hij niks meer kan zeggen en dat zijn moeder het zoveel handiger opruimt

Vandaag Sinterklaasfeest gehad bij de brandweer. Was erg gezelig. De jongens hebben zich kostelijk vermaakt en in de loop van de middag was Bink net 1 grote pepernoot. Het kind zat helemaal onder. Voordat we naar de brandweer gingen nog Bikkel's nieuwe bril opgehaald. Wat staat het hem wijs zeg. Ik zal binnenkort eens foto's maken. En hij hield zijn bril nog aardig op ook. Hij wilde hem zelfs op in bed.
heehallowileriemandwijn???

Ely: ik moet je even mailen want er is een meeting-met-kinderen-datum uitgerold in de AK geloof ik, en daar moet jij ook bij zijn!

Ik ben blij. Ik heb per ongeluk uitgeslapen vanmorgen; ik kan me vaag herinneren dat Dot wakker werd en GG eruit ging en ik iets zei dat leek op: ik kom zo, en toen was het zomaar 10 uur en kwam GG boven dat hij wegging om Dochter te halen, en wankelde ik naar beneden en had ik opeens10 uur slaap achter de kiezen. Toen ik uur of 2 later ook écht wakker en aanspreekbaar was, zijn we naar de vrienden van de vakantie gegaan, waar het zo ontzettend gezellig en fijn was dat mijn hele winterdip spontaan verdampte en ik het hele leven weer geheel fijn en gezellig vind. Wat voor mij-in-november best een prestatie is. Ik snap ook heel goed wat jij beschrijft Bentetje: dat zijn hele kostbare geluks-dingen. Gewoon de vanzelfsprekende schuif-aan vriendschappen: ik zou spontaan desintegreren als dat niet meer bestond, ik zweer het je.

Zo. Nu nog even genieten van de aanwezigheid van mijn geliefde, tevens mijn man (zoals hij zichzelf altijd noemt in relatie tot mij, terwijl hij expliciet niet wil trouwen, rare man), voordat hij een week weg is voor werk. Later!
jemig wat zijn al die mannen toch uithuizig!!

Klinkt als ene fijne dag lil, en ja, ik wil wel wijn (al las ik in eerste instantie wie wil er een mandarijn).

Oeps, KK krijgt en enorme uitbrander van bentos aangezien ze bewust 2 keer staat te jokken....isniefraai.

Goh mado, wat goed zeg van bikkel, ben beniuwd hoe het hem staat!
Foto van Bikkel met bril in de AK
Hee, ik ga zo eens even kijken!

Hier ben ik opeens geheel alleen, omdat GG besloot om vanmorgen 'vroeg' al naar zijn (demente) moeder te gaan met de meisjes, zodat hij vanmiddag tijd heeft voor rustig inpakken voor reis en laatste sintcadeautjes en zo. Straks ga ik een rondje sporten, maar nu geniet ik nog van de unieke ervaring van een zondagochtend in volkomen rust, met grote bak koffie, alleen. (Toch altijd een steek in mijn maag als ik die auto vol met alles waar ik van hou hier zie wegrijden. Volgende keer weer mee, denk ik; doe ik zo'n beetje om en om.)

Ik ga eens even zitten dubben of ik de krant ga lezen, of een lekker boek, en welk muziekje er dan bij (ein-de-lijk eens even niet die sintliedjes!!), heerlijk, heerlijk!

Iemand koffie? En een mandarijn voor Bentetje
ja zalig (de koffie dan!)

heerlijk keuteldagje voor de boeg, de hele vloer beneden ligt bezaaid met playmobil en de meest mooie avontiren worden er beleefd.

Gisteren hoorde ik dat goede vrienden een dochtertje gekregen hebben, zo fijn. Alleen net belde ik even en toen hoorde ik dat ze hadden gehoord dat hun kindje het syndroom van Turner heeft, dat is schrikken! Kinderarts heeft baby wel ondezcht en naar huis gestuurd (met afspraak over 2 weken terug te komen) en verloskundige heeft het hun verteld omdat ze vond dat zij als ouders het moesten weten....ontzettend schrikken voor hun dus. Morgenavond gaan we naar ze toe. ben wel weer even doordrongen wat voor worder het toch steeds weer is, nu zomaar binnen een jaar tijd 2 van onze beste vrienden een kindje wat niet helemaal gezond is kregen.
Lekker Lil, hoop dat je even heerlijk zit te genieten van de rust. Even opladen voor de week die voor je ligt!

Sltijd fijn om hier te lezen dat jullie leuke dingen aan het doen zijn en er dan zo van genieten. Ook fijn dat er mensen om jullie heen zijn waar je heerlijk jezelf kunt zijn. Is inderdaad erg belangrijk!

Mijn keuken is ook wat heringericht, maar niet door mijn moeder met pensioen, maar door de schoonmaakster. En die gaat minder rigoreus te werk dan Kjong's moeder. Arme Kjong, je zou er juist iets aan moeten hebben in plaats van nog meer stress er door te krijgen. Zou het lukken om haar iets gericchter om dingen te vragen die gedaan moeten worden in plaats van haar haar eigen gang te laten gaan? Of zou dat al verkeerd vallen??? Kan me voorstellen dat het lekkerder zou zijn als zij eens met Chip ging wandelen ofzo en dat jij dan lekker met de muziek aan zelf even je koelkast of wasmand een goede beurt geeft (totdat je Kjongman weer ziet ). En oh men, wat een ellende blijft het toch met dat verblijfsvergunning gedoe. Kan er nog steeds niet bij dat het zo ingewikkeld moet zijn. Hoop oprecht dat het gaat lukken om iets te regelen zodat het in 2009 toch eindelijk eens gaat lukken. Hoop ook dat je vannacht niet van de enge dromen hebt gehad. Jemig zeg, echt heavy!

Och, jochies met brilletjes, die zijn vaak zo cute! Duik zo wel even de AK in..

Oh Dream, als ik een pakje van werk verwacht en denk dat ik er niet ben dan hang ik een briefje bi de deurbel met het verzoek het gelijk bij de eerste aanbeiding al bij de buren af te geven. (ik laat het tegenwoordig het werk zelfs al op adresetiket zetten). Dus misschien kun jij dat ook doen???

Kan ik al ergens iets lezen over dat halve kruisje van Meave?

En hoe het met Bloes is?

En of Ely ook komt meeten met kindjes?

En of Mops al beter is?

En oh jee, nu is het een rijtjespost en vergeet ik Alex en Bentetje en Xop en Pimpel en HELPPPPPPPPPPPP, dit red ik niet op de zondagochtend.

Moet maar eens cadeautjes in gaan pakken enzo, en lunch gaan klaarmaken zodat we straks op tijd in trein naar jarige vader zitten. Doeg!!!
Oh jee Bentetje, wat is dat syndroom? Hoop dat het meevalt??? Inderdaad blijft een gezond kind een wonder. Maar ook een kwetsbaar iets, alles kan zomaar anders zijn. Brrrrr.

Lees net bij huvesvriendinnetje die me gekrabbeld had mijn horoscoop van vandaag:

Ram

21 maart t/m 20 april

Een dierbaar iemand kruipt door het oog van de naald. Je slaakt een zucht van verlichting, wanneer je hoort dat alles oké is. Het loopt dus gelukkig af met een sisser. Prijs jezelf gelukkig. Probeer je uitgaven goed in de gaten te houden, wanneer je gaat winkelen. Je portemonnee is immers al ver leeg. Bovendien staan er nog heel wat andere, dringende kosten voor de deur. Een aantal bezuinigingen zouden geen kwaad kunnen.

Gelukkig komt alles goed met iedereen. En in Toetregio valt weinig te shoppen op zondag, dus dat scheelt ook weer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Turner

Jee, best een heel verhaal, die ouders zullen een moeilijke tijd doorgaan nu zeg....
Grtrrrr... net een heel stuk getiept, is het weg, omdat mijn computer de neiging heeft om 'zomaar' naar de vorige internetpagina te gaan

In elk geval: bedankt voor m'n horoscoop Toet..

en verder was ik heel begaan met iedereen, maar hoe ik dat geformuleerd had?

Fijne dag iedereen!!
Later is nu
Wow, is wel even schrikken dat je kind zo'n aandoening heeft
Later is nu
Lijkt me wel ja (schrikken). Wat een wonder dat het zo vaak goed gaat, eigenlijk; als je bedenkt hoe veel ingewikked chromosomaal geknutseld er moet worden voordat je er zo'n af kindje uit krijgt...

Toet, ik weet nooit precies waar we nou voor leven (als in: waarheen, waartoe), maar er moet iets goed zijn met/aan genieten, dus dat doe ik dan maar zo goed en zo veel mogelijk Niet per se heel hedonistisch over the top, maar *poetst wandtegeltje op* in de Dagelijkse Dingen. Ik ben nogal piekerend van aard, ik heb mezelf echt moeten leren om me te richten op het positieve, te genieten van wat Is en niet alleen te dubben over wat misschien wel komt en moet; dat soort dingen. En het lukt me inmiddels steeds beter (niet altijd...). En niks werkt beter dan goeie mensen om me heen (niet permanentnonstop, ik moet ook alleentijd hebben). Zoiets. Wat lief trouwens dat je zo 24 aan het kijken bent geheel voor mij ; met komende week GG weg, kom ik wel door seizoen 2 heen denk ik!
Turner is toch ook waar ze bij Lentje aan dachten maar wat het godinnengedankt niet bleek te zijn...?

Ik ken en paar kindjes met dit syndroom bij de BVKM, maar moet eerlijk zeggen dat de foto bij het stuk op Wikipedia wel een dramatisch beeld geeft, hoor. Er zijn ook veel mildere gevalen.

Maar verschrikkelijk naar blijft het natuurlijk, en een afschuwelijke schok voor de ouders van dit meisje.

Ik ben gisteren nog op het strand bij de Slemplocatie geweest. Nog gespeurd, maar geen armband gevonden (was toch wel een mop geweest, maar nee dus. Jammer..). Lekker uitgewaaid en een hazelnootkoffie gedronken, mmmmm...

Maar dat merk ik dan wel gelijk weer; ik heb gisteren 2 koffie en een cola gedronklen, en gelijk lig ik 's nachts wakker. Kan zoiets? Dat je gewoon aan je caffeïne-grens zit. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik 12 mokken koffie op een dag dronk (en me ondertussen maar afvroeg waarom ik nou zo slecht sliep), en toen ik cold-turkey afkickte sliep ik gelijk beter. Maar als ik nu ook maar iets van deze godendrank nutig, lig ik gelijk de gehele nacht te draaien en te woelen. Vertel mij, oh wijze vrouwen uit de Kroeg, is dit aanstelleritis of kan je echt een soort caffeïne-overgevoeligheid ontwikkelen???
Wat wilde ik nou toch typen?
Het zou een cafeïneovergevoeligheid kunnen zijn, in mijn leken-ogen Mims. Ik ben nl. ook afgekickt van de cafeïne en het is niet dat ik gelijk wakker lig als ik des morgens een kopje koffie (of 2) nuttig, maar als ik dit enkele dagen achter elkaar doe en dan een dag niet, heb ik dus wél gelijk migraine .. Gelukkig heeft de koffiemachine op mijn etage op het werk cafeïnevrije koffie, kan ik mezelf af en toe voor de gek houden.

Ook geen lensdop gevonden dus? Jammer, ik ben op bewuste avond nl. een lensdop kwijtgeraakt. Niet handig. Maar wat lekker dat je daar zo eventjes heen kunt gaan toch!

Hmm.. zou ik voor onze volgende meeting eerst langs zee rijden? Is wél om, natuurlijk, maar zo leuk en lekker.. mmmmm, ik peins er nog even over.

Heb net heerlijk hardgelopen.

Genieten van de goeden en dagelijkse dingen des levens lijkt mee een gezonde instelling Lil!

Later is nu
Ja, volgens mij kan dat wel hoor Mims. Met suiker heb ik zoiets: ik kon er nooit goed tegen maar at het wel (chocola, koekjes), nu ben ik grotendeels gestopt en kan ik er nog veel minder tegen. Eén kruidnootje zorgt al voor opvliegers en hoofdpijn, het is gewoon belachelijk.
Leuke foto van Bikkel!

Kan het zijn dat hij de bril sowieso graag ophoudt, omdat hij daarmee tenminste goed ziet?
Later is nu
Nou, inmiddels heeft hij hem al behoorlijk vaak van zijn neus getrokken. Maar al met al valt het me nog steeds niet tegen. Toen hij hem bij de opticien op kreeg zag je hem echt eerst eens om zich heen kijken.
er ging een wereld voor hem open! Lief...

Ja het is inderdaad een hele toetanddat symdroom van turner. Waar de vader ook moeite mee heeft is de onduidelijkheid. Hij snapt echter ook wel dat dit voorlopug echt niet heel minder gaat worden. Zoals hij zegt, we kunnen alles aan, maar willen wel graag weten wàt. Hij zei ook dat hij zeker weet (en er alles aan gaan doen om haar daarbij te helpen) dat alles wat ze in lengte zou moeten missen dat in karakter zou gaan compenseren, ik haalde even het voorbeeld aan van mopsey (en dat verhaal van dat zij elders jongens van school tegenkwam en zij haar klein maar vet cool vonden), dat vond hij mooi om te horen. We hebben de kleine meid al bij voorbaat als vechter betiteld omdat 98% (!!!!!) van de zwangerschappen van een meisje met dit syndroom eindigt in een miskraam en het dus niet overleeft. Dit is een normaal voldragen zwangerschap en geboorte, dus die titel verdient ze wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven