KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zaterdag 16 juli 2016 om 18:27
Jemig....hier ook gedoe met ovulatietest..heb afgelopen 2 cycli getest en bleek op dag 12 de lh piek te hebben. Heb vanaf donderdag getest..nu dag 12: helemaal niks..nou ja, heel licht 2e streepje. Ook clear blue digital geeft niks aan.. Hoe kan dat nou? Ben niet te laat begonnen met testen hopelijk.. Wie weet komt het nog en heb ik nog een kansje
zaterdag 16 juli 2016 om 19:22
@nausicaa. Bedankt voor je reactie. Ik wil als ik zwanger ben minder gaan werken. Dit houd in dat ik ook minder inkomsten heb. Dit is voor iedereen ook anders. Maar ik was benieuwd of alleenstaanden ook minder zijn gaan werken of dat er full time gewerkt blijft worden. En ook het invloed van minder werken op je inkomen heeft.
Ik ben zelf ook bang dat er metZI veel haken en ogen aan zit. Ik moet daar maar goed over nadenken of ik dat wel wil.
@evaw
Ik durf je hiet geen advies over te geven misschien een idee om de test van clear bleu te nemen. Misschien dat daar verschil in zit. Maar spannend met je kid. Is dit je eerste keer??
Ik ben zelf ook bang dat er metZI veel haken en ogen aan zit. Ik moet daar maar goed over nadenken of ik dat wel wil.
@evaw
Ik durf je hiet geen advies over te geven misschien een idee om de test van clear bleu te nemen. Misschien dat daar verschil in zit. Maar spannend met je kid. Is dit je eerste keer??
maandag 18 juli 2016 om 11:36
@EvaW: ik heb getest met Sensitest diptest en Zwanger&Kids diptest..en dat is maar goed ook, want die testen van Sensitest geven bij mij heel lichte teststreepjes waar je maar heel moeilijk verschil in intensiteit kunt zien. De Zwanger&Kids testen werken bij mij beter. Ik zou dus als ik jou was een andere test erbij gebruiken, zodat je kunt uitzoeken welke test voor jou het beste werkt. Temperaturen kan ook, het geeft je inzicht in wanneer je ovuleert en of het een beetje regelmatig is, maar als je het gebruikt om het moment van inseminatie te bepalen, dan ben je inderdaad te laat.
Zo, mijn eerste poging is een feit. Gisterochtend een positieve ovulatietest..gisteravond 1x 1 rietje en vanochtend 1x 1 rietje geïnsemineerd. Zojuist was de ovulatietest van Clear Blue wel negatief, dus ik gok dat ik gisteren in ieder geval op tijd was en vanochtend net voor / tijdens / net na eisprong was.
Ik vond de handelingen uiteindelijk best meevallen. De instructies van Cryos zijn duidelijk. Het enige wat ik wat lastig vond is om precies goed bij mn baarmoedermond te komen. Ligt vrij hoog. Anyway, voor mij is het nu even klaar en kan ik gaan afwachten. Ik ben een paar dagen vrij en kan dus lekker ontspannen. Niet bewust zo gepland, maar het komt nu wel goed uit.
Zo, mijn eerste poging is een feit. Gisterochtend een positieve ovulatietest..gisteravond 1x 1 rietje en vanochtend 1x 1 rietje geïnsemineerd. Zojuist was de ovulatietest van Clear Blue wel negatief, dus ik gok dat ik gisteren in ieder geval op tijd was en vanochtend net voor / tijdens / net na eisprong was.
Ik vond de handelingen uiteindelijk best meevallen. De instructies van Cryos zijn duidelijk. Het enige wat ik wat lastig vond is om precies goed bij mn baarmoedermond te komen. Ligt vrij hoog. Anyway, voor mij is het nu even klaar en kan ik gaan afwachten. Ik ben een paar dagen vrij en kan dus lekker ontspannen. Niet bewust zo gepland, maar het komt nu wel goed uit.
maandag 18 juli 2016 om 16:36
quote:sensotouch schreef op 15 juli 2016 @ 13:00:
Voor de UMC gangers... Ik heb daar 10 augustus mijn intake en ben wel benieuwd naar ervaringen. Hoe het daar precies in zijn werk gaat.
Heb volgens mij alleen een afspraak met de psycholoog. Is dat normaal?
Best spannend allemaal hoor.
Voelt toch beetje alsof ik mijzelf moet gaan bewijzen en dat ik "goedgekeurd" moet worden door hun. Vind de procedure zeker goed hoor maar wat als ze vinden dat ik niet geschikt ben? Best enge gedachte.
Hadden jullie dit gevoel ook? ( ook voor de niet UMC gangers
haha )
Ik ben ook ingeschreven bij het UMC. Is idd normaal. Het voelde wel als een examen idd. Ook al vind ik mezelf uitermate geschikt om moeder te worden het voelde toch alsof ik me moest verdedigen. Ze was ook niet supervriendelijk ofzo. Je moet een uitdraai meeneem van je huisarts. Ik ben bv 3 jaar geleden met depressieve klachten bij een psycholoog geweest. In de uitdraai van de huisarts staat 'depressie, burnout'. Dat ik geen dag minder heb gewerkt, dat ik niet suïcidaal was, etc etc, dat zeggen voelde toch een beetje als bewijzen dat ik niet gek was. Gelukkig geloofden ze me en ben ik 'goedgekeurd'. Maar ik herken je gevoel dus. Verder valt het wel mee vond ik.
quote:Marjon101 schreef op 16 juli 2016 @ 14:23:
En hoe doen jullie het allemaal qua werktijden en financieel. Ik zit erover na te denken om minder te gaan werken en mijn salaris aan te vullen met het 1 ouderkop belasting. Heeft iemand ook hiermee ervaring?? En zijn er ook mensen die in het noorden op deze site zitten??
Lijkt mij leuk om hier aan mee deel te nemen.
Groetjes
Marjon101Geen ervaring met ouderkop-belasting, wat is dat? Ik heb laatst een keer iets online ingevuld. Ik krijg niet zo veel kortingen (heb een koophuis en ben ZZP'er met best een aardig salaris), alleen voor de opvang en de gewone kinderbijslag geloof ik. Ik wil wel iets minder gaan werken, maar zal nog steeds wel boven modaal verdienen dan gok ik. Enige dat belangrijk is, is dat ik opvang vind die wel wit is, ivm kinderopvangtoeslag.. Dat wordt nog ingewikkeld want ik werk onregelmatig. Denk dat ik opvang moet zoeken voor 2 middag-avonden (ma en vr zoals mijn ritme nu ongeveer is) en 1 weekenddag. Gelukkig woon ik in een grote stad dus dat maakt het denk ik iets gemakkelijker.
Voor de UMC gangers... Ik heb daar 10 augustus mijn intake en ben wel benieuwd naar ervaringen. Hoe het daar precies in zijn werk gaat.
Heb volgens mij alleen een afspraak met de psycholoog. Is dat normaal?
Best spannend allemaal hoor.
Voelt toch beetje alsof ik mijzelf moet gaan bewijzen en dat ik "goedgekeurd" moet worden door hun. Vind de procedure zeker goed hoor maar wat als ze vinden dat ik niet geschikt ben? Best enge gedachte.
Hadden jullie dit gevoel ook? ( ook voor de niet UMC gangers

Ik ben ook ingeschreven bij het UMC. Is idd normaal. Het voelde wel als een examen idd. Ook al vind ik mezelf uitermate geschikt om moeder te worden het voelde toch alsof ik me moest verdedigen. Ze was ook niet supervriendelijk ofzo. Je moet een uitdraai meeneem van je huisarts. Ik ben bv 3 jaar geleden met depressieve klachten bij een psycholoog geweest. In de uitdraai van de huisarts staat 'depressie, burnout'. Dat ik geen dag minder heb gewerkt, dat ik niet suïcidaal was, etc etc, dat zeggen voelde toch een beetje als bewijzen dat ik niet gek was. Gelukkig geloofden ze me en ben ik 'goedgekeurd'. Maar ik herken je gevoel dus. Verder valt het wel mee vond ik.
quote:Marjon101 schreef op 16 juli 2016 @ 14:23:
En hoe doen jullie het allemaal qua werktijden en financieel. Ik zit erover na te denken om minder te gaan werken en mijn salaris aan te vullen met het 1 ouderkop belasting. Heeft iemand ook hiermee ervaring?? En zijn er ook mensen die in het noorden op deze site zitten??
Lijkt mij leuk om hier aan mee deel te nemen.
Groetjes
Marjon101Geen ervaring met ouderkop-belasting, wat is dat? Ik heb laatst een keer iets online ingevuld. Ik krijg niet zo veel kortingen (heb een koophuis en ben ZZP'er met best een aardig salaris), alleen voor de opvang en de gewone kinderbijslag geloof ik. Ik wil wel iets minder gaan werken, maar zal nog steeds wel boven modaal verdienen dan gok ik. Enige dat belangrijk is, is dat ik opvang vind die wel wit is, ivm kinderopvangtoeslag.. Dat wordt nog ingewikkeld want ik werk onregelmatig. Denk dat ik opvang moet zoeken voor 2 middag-avonden (ma en vr zoals mijn ritme nu ongeveer is) en 1 weekenddag. Gelukkig woon ik in een grote stad dus dat maakt het denk ik iets gemakkelijker.
maandag 18 juli 2016 om 21:22
@hope. Dank je wel. Dat klopt. Bedoel ook allenstaande ouderkirting. Ik geloof dat het nu eenouderkop regeling heet. Gaat om ongeveer 3000 euro per jaar.
Dank je wel. Ben lang opzoek geweest naar een site als deze. Vele sites zijn al jaren oud.
@vivadiva handig dat je als zzp-er werkt. Ik werk in de zorg ook onregelmatig. Avond en dagdiensten en weekend diensten.
Als ik minder ga werken heb ik ook minder inkomsten. Maar dat zijn keuzes die je maakt.
@saffronskies. Spannend. Ik hoop dat het allema goed gaat.
Ik weet dat ik in nij barrahus in wolvega ook net een maatschappelijk werkster of psycholoog moet praten. Maar ze geven duidelijk aan dat dit geen invloed heeft op mijn aanmelding.
Dank je wel. Ben lang opzoek geweest naar een site als deze. Vele sites zijn al jaren oud.
@vivadiva handig dat je als zzp-er werkt. Ik werk in de zorg ook onregelmatig. Avond en dagdiensten en weekend diensten.
Als ik minder ga werken heb ik ook minder inkomsten. Maar dat zijn keuzes die je maakt.
@saffronskies. Spannend. Ik hoop dat het allema goed gaat.
Ik weet dat ik in nij barrahus in wolvega ook net een maatschappelijk werkster of psycholoog moet praten. Maar ze geven duidelijk aan dat dit geen invloed heeft op mijn aanmelding.
dinsdag 19 juli 2016 om 11:27
quote:Marjon101 schreef op 18 juli 2016 @ 21:22:
@hope. Dank je wel. Dat klopt. Bedoel ook allenstaande ouderkirting. Ik geloof dat het nu eenouderkop regeling heet. Gaat om ongeveer 3000 euro per jaar.
.
Dat is precies wat ik bedoelde, het gaat niet om 3000 euro per jaar, het gaat om máximaal 3000 euro per jaar. Als je een beetje gemiddeld inkomen hebt, wordt het al snel minder. En als je een goed inkomen hebt, wordt het maar een klein deel of helemaal niks. Nogmaals, terecht, en geen probleem, maar je moet echt voor jouw situatie en inkomen berekenen hoeveel het zou zijn. En je niet rijk rekenen met wat anderen krijgen.
Zo ken ik ook iemand die zo veel verdient dat ze vrijwel geen kinderopvangtoeslag krijgt (ondanks 4 dagen opvang). Dat vindt ze op zich niet erg, want ze heeft het ook niet nodig, maar het is wel irritant dat ze toch regelmatig moet aanhoren dat 'wij' betalen voor de opvang van haar kind. Dat is dus gewoon niet altijd zo. Veel mensen krijgen een groot deel terug, maar niet iedereen. Maak dus echt een proefberekening op de site van de belastingdienst.
.
Dat is precies wat ik bedoelde, het gaat niet om 3000 euro per jaar, het gaat om máximaal 3000 euro per jaar. Als je een beetje gemiddeld inkomen hebt, wordt het al snel minder. En als je een goed inkomen hebt, wordt het maar een klein deel of helemaal niks. Nogmaals, terecht, en geen probleem, maar je moet echt voor jouw situatie en inkomen berekenen hoeveel het zou zijn. En je niet rijk rekenen met wat anderen krijgen.
Zo ken ik ook iemand die zo veel verdient dat ze vrijwel geen kinderopvangtoeslag krijgt (ondanks 4 dagen opvang). Dat vindt ze op zich niet erg, want ze heeft het ook niet nodig, maar het is wel irritant dat ze toch regelmatig moet aanhoren dat 'wij' betalen voor de opvang van haar kind. Dat is dus gewoon niet altijd zo. Veel mensen krijgen een groot deel terug, maar niet iedereen. Maak dus echt een proefberekening op de site van de belastingdienst.
dinsdag 19 juli 2016 om 20:26
Je kunt kiezen uit transport in droogijs (grote of kleine bak) of in vloeibaar stikstof (grote of kleine tank). Ik had een kleine tank vloeibaar stikstof. Cryos geeft aan dat de rietjes daarin 7 dagen bevroren blijven. Dag 1 is dag van verzending. Ik heb dag 5 en dag 6 een rietje gebruikt die inderdaad goed bevroren waren.
De keuze voor droogijs of stikstof ligt aan de dag waarop je bestelt en hoe nauwkeurig je de levering van de rietjes ten opzichte van je ovulatie kunt plannen.
De keuze voor droogijs of stikstof ligt aan de dag waarop je bestelt en hoe nauwkeurig je de levering van de rietjes ten opzichte van je ovulatie kunt plannen.
dinsdag 19 juli 2016 om 22:56
Hoe lang het goed blijft hangt idd af van de capaciteit van de tank. In principe blijft het maanden goed, zolang het maar bevroren blijft, maar op een bepaald moment is het droogijs of de stikstof op. (Ik heb beide op mijn werk, zie ineens voor me dat ik de boel maar even tijdelijk daar opsla ).
Spannend SaffronSkies!
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad ook bij het AMC op de wachtlijst sta. En dan meteen vanaf mei (toen ik me eigenlijk aanmeldde), dus er zijn ook al twee maanden om. Gek dat zo'n mailtje niks verandert maar toch spannend is.
Spannend SaffronSkies!
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad ook bij het AMC op de wachtlijst sta. En dan meteen vanaf mei (toen ik me eigenlijk aanmeldde), dus er zijn ook al twee maanden om. Gek dat zo'n mailtje niks verandert maar toch spannend is.
woensdag 20 juli 2016 om 10:25
woensdag 20 juli 2016 om 10:58
@abrikozenpitje: in de instructies staat dat je het rietje 15-20 minuten bij kamertemperatuur laat ontdooien. Ik heb het daarna in mn handen opgewarmd tot lichaamstemperatuur. Vervolgens in spuitje opgezogen (je krijgt er een setje bij met spuitje, opzetstukje en alcoholpad (voor desinfecteren van rietje). Tja die baarmoedermond probeer je te zoeken met je vinger, maar het rietje dan ook daar krijgen is best lastig...
vrijdag 22 juli 2016 om 09:10
@hope1980, ja blijft zo spannend iedere x en gun t je zo..
Met mij verder alles goed... Helaas nog regelmatig overgeven maar voel me verder niet beroerd ofzo... Buik groeit ook flink... Onzekerheid blijft af en toe maar ja zal wel nooit over gaan. Nog 2 weken en dan de 20 wkn echo super spannend dus
Succes iedereen!! Hoop mensen die binnenkort gaan starten zie ik...
Met mij verder alles goed... Helaas nog regelmatig overgeven maar voel me verder niet beroerd ofzo... Buik groeit ook flink... Onzekerheid blijft af en toe maar ja zal wel nooit over gaan. Nog 2 weken en dan de 20 wkn echo super spannend dus
Succes iedereen!! Hoop mensen die binnenkort gaan starten zie ik...
vrijdag 22 juli 2016 om 10:06
Hee iedereen,
@hope en de rest die gaat starten succes met wachten.
@jessy wat vervelend dat je nog steeds slecht voelt.
Ik heb over 3 weken ook 20 weken echo echt spannend. Ik heb ook al geslachts bepaling gehad met 13 weken. Krijg een klein lief meisje. Echt zo leuk. Ik heb al zowat alles bij elkaar ghihi.
Verder gaat lichamelijk ook niet zo goed. Ik blijk bloed armoede te hebben helaas dus zit nu ook in de ziekte wet. Voel me ook heel beroerd. Heel moe misselijk duizelig. Krijg nu medicatie sinds een week ma duurd een paar weken voordat het aan slaat. En verder last van mijn onderug.
Succes iedereen!
@hope en de rest die gaat starten succes met wachten.
@jessy wat vervelend dat je nog steeds slecht voelt.
Ik heb over 3 weken ook 20 weken echo echt spannend. Ik heb ook al geslachts bepaling gehad met 13 weken. Krijg een klein lief meisje. Echt zo leuk. Ik heb al zowat alles bij elkaar ghihi.
Verder gaat lichamelijk ook niet zo goed. Ik blijk bloed armoede te hebben helaas dus zit nu ook in de ziekte wet. Voel me ook heel beroerd. Heel moe misselijk duizelig. Krijg nu medicatie sinds een week ma duurd een paar weken voordat het aan slaat. En verder last van mijn onderug.
Succes iedereen!
vrijdag 22 juli 2016 om 15:16
@jessy: Spannend! Hopelijk voel je je ook snel wat beter. Dat overgeven lijkt mij zo verschrikkelijk. Heb nu zelf voedselvergifiting en na 2 dagen niets binnen kunnen houden ben ik al helemaal op. Dat wordt ooit nog wat als het bij mij allemaal mag gaan lukken. Doe je bij 20 weken ook geslachtsbepaling of wil je het niet weten?
@marijke: He wat naar die bloedarmoede. Daar kun je goed beroerd van zijn. Hopelijk stijgt je hb snel zodat je je weer beter voelt. En wat heerlijk een meisje! Gefeliciteerd. Bij 13 weken ook al... Wist niet dat het tegenwoordig al zo snel kon.
@marijke: He wat naar die bloedarmoede. Daar kun je goed beroerd van zijn. Hopelijk stijgt je hb snel zodat je je weer beter voelt. En wat heerlijk een meisje! Gefeliciteerd. Bij 13 weken ook al... Wist niet dat het tegenwoordig al zo snel kon.
vrijdag 22 juli 2016 om 15:48
Thanks... Maar voel me niet slecht hoor kan gewoon alles eten en hou t meestal ook wel binnen dat scheelt... Overgeven is vooral s'ochtends en voor ik naar bed ga maar doordat ik veel eet voel ik me niet slap...
Heavy Marijke hopelijk wordt t snel beter... We gaan dus redelijk gelijk op? Voel jij je dochter al wel?
Ja wil zeker wel weten wat t is maar dacht wacht de 20 wkn wel af maar begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden
Heavy Marijke hopelijk wordt t snel beter... We gaan dus redelijk gelijk op? Voel jij je dochter al wel?
Ja wil zeker wel weten wat t is maar dacht wacht de 20 wkn wel af maar begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden
vrijdag 22 juli 2016 om 18:29
vrijdag 22 juli 2016 om 23:39
@sensotouch ja ik wist ook nirt dat dat zo vroeg kon totdat ik belde voor een afspraak. En mevrouw zei dat ik met 13 weken kon komen. Ik vroeg voor de zekerheid of ze echt met 13 weken bedoelde ghihi.
@jessy nee ik voel nog niets. Zal nog wel even duren denk ik. Kan ook niet wachten tot ik iets ga voelen ma eerst de 20 weken echo.
@hope. Ik vond het in het begin de eerst 12 weken heel langzaam gaan de weken. Nu ik die voorbij ben linkt het voor mij. Gevoel sneller te gaan.
Wanneer mag jij testen of het gelukt is?
@jessy nee ik voel nog niets. Zal nog wel even duren denk ik. Kan ook niet wachten tot ik iets ga voelen ma eerst de 20 weken echo.
@hope. Ik vond het in het begin de eerst 12 weken heel langzaam gaan de weken. Nu ik die voorbij ben linkt het voor mij. Gevoel sneller te gaan.
Wanneer mag jij testen of het gelukt is?
zaterdag 23 juli 2016 om 18:02
@marijke, heb je je een beetje kunnen inhouden toen je wist dat het een kleine meid wordt? Ik zou denk ik helemaal los gaan
Ik moet maandag ongesteld worden en ik merk aan mijn lichaam dat het bijna weer zover is.. Ik reken er daardoor eigenlijk niet eens meer op dat het gelukt zou zijn. Maar anders zou ik vrijdag mogen testen..
Ik moet maandag ongesteld worden en ik merk aan mijn lichaam dat het bijna weer zover is.. Ik reken er daardoor eigenlijk niet eens meer op dat het gelukt zou zijn. Maar anders zou ik vrijdag mogen testen..
woensdag 27 juli 2016 om 08:49
Alweer even geleden dat ik (in het vorige deel) gereageerd heb, maar ook hier nog steeds bezig.
Inmiddels toch ook wel op zoek naar een niet bekende donor (die wel bekend wil worden), maar vind 't nog best lastig.
Had al in eerdere delen gelezen dat de oproepjes die er zijn, of de mannen die reageren op oproepjes vooral gaan om het stukje makkelijk-seks-krijgen gaan, en dat merk ik nu ook.
Weet niet of er hier dames zijn die het proberen of geprobeerd hebben dmv een oproepje via een site om spermadonoren te vinden, maar ben wel even benieuwd wat jullie zouden doen.
Stel, er meldt zich een donor aan, lijkt op 'papier' de juiste persoon, maar je weet het natuurlijk nooit. Iemand kan wel zeggen dat hij hoogopgeleid is, kan wel zeggen dat hij psychisch niets mankeert etc. Maar pffff daar op vertrouwen lijkt mij lastig hoor.
En zouden jullie ook naar het uiterlijk kijken van een donor? Bedoel, ook al zou het om zelfinseminatie gaan, zou het dan toch iemand moeten zijn waar je in het dagelijks leven op zou kunnen vallen qua uiterlijk? Of zou dat ook een (voor jou) best onaantrekkelijke man mogen zijn? Ben benieuwd hoe jullie er over denken (en of ik zelf niet te veeleisend ben )
Voor diegenen die aan het wachten zijn heel veel succes en sterkte!
Hoop snel op positief nieuws voor jullie allemaal!
Inmiddels toch ook wel op zoek naar een niet bekende donor (die wel bekend wil worden), maar vind 't nog best lastig.
Had al in eerdere delen gelezen dat de oproepjes die er zijn, of de mannen die reageren op oproepjes vooral gaan om het stukje makkelijk-seks-krijgen gaan, en dat merk ik nu ook.
Weet niet of er hier dames zijn die het proberen of geprobeerd hebben dmv een oproepje via een site om spermadonoren te vinden, maar ben wel even benieuwd wat jullie zouden doen.
Stel, er meldt zich een donor aan, lijkt op 'papier' de juiste persoon, maar je weet het natuurlijk nooit. Iemand kan wel zeggen dat hij hoogopgeleid is, kan wel zeggen dat hij psychisch niets mankeert etc. Maar pffff daar op vertrouwen lijkt mij lastig hoor.
En zouden jullie ook naar het uiterlijk kijken van een donor? Bedoel, ook al zou het om zelfinseminatie gaan, zou het dan toch iemand moeten zijn waar je in het dagelijks leven op zou kunnen vallen qua uiterlijk? Of zou dat ook een (voor jou) best onaantrekkelijke man mogen zijn? Ben benieuwd hoe jullie er over denken (en of ik zelf niet te veeleisend ben )
Voor diegenen die aan het wachten zijn heel veel succes en sterkte!
Hoop snel op positief nieuws voor jullie allemaal!
vrijdag 29 juli 2016 om 15:22
Mijn afgelopen 3 dagen waren een hel. Ik twijfelde of ik het hier moest schrijven maar wilde t toch laten weten. Afgelopen dinsdag kwamen ze er bij een standaard controle bij de verloskundige achter dat t hartje niet meer klopte. Daarna is het hele circus gestart en heb ik gisteren moeten bevallen van een dood kindje. Het zwaarste in mijn leven. Waar ik de kracht vandaan heb gehaald om te bevallen weet ik ook niet maar het is achter de rug. Nu me opmaken voor de crematie volgende week en daarna de tijd nemen om alles te verwerken.
Ik hoop dat t een ieder van jullie bespaard blijft en jullie al t gewenste geluk vinden. X
Ik hoop dat t een ieder van jullie bespaard blijft en jullie al t gewenste geluk vinden. X
vrijdag 29 juli 2016 om 15:57