Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/

Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
Ik hoop het niet want een burgeroorlog wil niemand. Hij moet oproepen tot kalmte. Want het is niet afgelopen. Nu zullen een reeks aanslagen volgen. Er lopen nog heel wat mensen rond die tussen de menigte lopen te provoceren. Het belangrijkste is om nu met ALLEN kalm te blijven. Dus ook de hdp , chp en mhp aanhangers te respecteren.

Maar voor nu zie ik dat in zijn toespraken niet terug.

En ik heb een vies vermoeden dat het verdrag van Lausanne hier ook mee te maken heeft.
quote:broodjeharing schreef op 17 juli 2016 @ 21:13:

[...]

Hij weet dat hij de steun van de NAVO en EU al verspeeld heeft, dit zijn de acties van een man die in dat opzicht weinig meer te verliezen heeft. Tenzij hij alsnog zwaar door het stof gaat (maar daar is het misschien al te laat voor), staat hem hetzelfde lot te wachten als Saddam en Ghadaffi.Hij heeft de steun van het westen nog niet verspeelt

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat heet nou diplomatie Gijs.

Maar misschien is men ook wel bevreesd dat Turkije eindelijk wakker wordt en voor zichzelf op begint te komen? De Turken zijn natuurlijk ook niet achterlijk, het politieke en financiele failliet van de EU is zonneklaar geworden de afgelopen jaren. En wat brengt de NAVO ze nou eigenlijk nog, nu de SU ontmanteld is en ze alleen maar ellende over zich heen krijgen als ze bijvoorbeeld hun wapens niet van de VS willen afnemen?
quote:broodjeharing schreef op 17 juli 2016 @ 21:50:

Dat heet nou diplomatie Gijs.

Maar misschien is men ook wel bevreesd dat Turkije eindelijk wakker wordt en voor zichzelf op begint te komen? De Turken zijn natuurlijk ook niet achterlijk, het politieke en financiele failliet van de EU is zonneklaar geworden de afgelopen jaren. En wat brengt de NAVO ze nou eigenlijk nog, nu de SU ontmanteld is en ze alleen maar ellende over zich heen krijgen als ze bijvoorbeeld hun wapens niet van de VS willen afnemen?

De NAVO plaatste er nog Patriot raketten ter bescherming van het luchtruim en verklaarde de onvoorwaardelijke steun na het neerhalen van de Russische straaljager

De NAVO is een sterke bondgenoot en de EU een belangrijke handelspartner.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 juli 2016 @ 21:58:

[...]

De NAVO plaatste er nog Patriot raketten ter bescherming van het luchtruim en verklaarde de onvoorwaardelijke steun na het neerhalen van de Russische straaljager

De NAVO is een sterke bondgenoot en de EU een belangrijke handelspartner.Het is nu de binnenlandse politiek die beschermd moet worden. Op het moment heeft de NAVO nu even geen zwaarte.
quote:hollebollegijs schreef op 17 juli 2016 @ 21:42:

[...]

Hij heeft de steun van het westen nog niet verspeelt

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... cdwmbs.png[/IMG]Dat lijkt me logisch, dat de coup wordt veroordeeld. Turkije is een bevriend natie.
Overigens schrik ik van misselijke reacties van forummers hier die het jammer vinden dat de coup is mislukt. Die zijn dus voor een burgeroorlog in Turkije, terwijl ze weten dat tanks over mensen heen hebben gereden. De kogels uit de F16's waren ook gewoon echte kogels. Het hele land is in shock. Je hoeft er geen sympathie te voelen voor Turkije en prima dat je Erdogan niet mag, maar een coup toejuichen gaat wel erg ver. In mijn ogen net zo erg dat je het jammer vindt dat in Nice niet meer mensen zijn omgekomen.

Maar ik ga er vanuit dat het viva volk niet de de hele maatschappij vertegenwoordigt. Net zoals imbecielen die een aanslag toejuichen geen plek in de maatschappij verdienen.
quote:Wageningen1985 schreef op 17 juli 2016 @ 21:04:

[...]

Erdogan heeft hetzelfde regime als Hitler, namelijk mensen oppakken die het niet met hem eens zijn, snap die vergelijking wel.Stalin, pol pot, Johnson, Mao ze dong en een hele hoop anderen ook hoor. En behalve bij Johnson, vermoordden de andere dictators ook heul veul mensen. Dus nee, ik begrijp telkens die vergelijking niet.
quote:liubi schreef op 17 juli 2016 @ 21:05:

De wet van Godwin Tvandattum. Vroeger of later wordt in elke online discussie een verwijzing naar Hitler gedaan. Om zo je eigen invalide argumenten kracht bij te zetten.

"Ja maar ten tijde van Hitler...."Oh. Is dat het. Haha. Wist niet dat het een naam heeft, maar ik vind het echt bizar. En nergens op slaan.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 22:44:

Overigens schrik ik van misselijke reacties van forummers hier die het jammer vinden dat de coup is mislukt. Die zijn dus voor een burgeroorlog in Turkije, terwijl ze weten dat tanks over mensen heen hebben gereden. De kogels uit de F16's waren ook gewoon echte kogels. Het hele land is in shock. Je hoeft er geen sympathie te voelen voor Turkije en prima dat je Erdogan niet mag, maar een coup toejuichen gaat wel erg ver. In mijn ogen net zo erg dat je het jammer vindt dat in Nice niet meer mensen zijn omgekomen.

Maar ik ga er vanuit dat het viva volk niet de de hele maatschappij vertegenwoordigd. Net zoals imbecielen die een aanslag toejuichen geen plek in de maatschappij verdienen.Ik ga er gemakshalve en voor mijn eigen gemoedsrust ook vanuit dat muurbloempje niet de hele maatschappij vertegenwoordigt.
quote:oudebaas schreef op 17 juli 2016 @ 21:09:

[...]

Toen Hitler goed en wel regeerde was ruim meer dan de helft dik tevreden.

En waarom Hitler er nu mee vergeleken wordt: Hitler was een van de weinige dictators die dankzij de denocratische procedures aan de macht kwam en die, eenmaal rijkskanselier, via een wet in de Rijksdag alle volmachten kreeg. Alleen de SPD stemde daar tegen. Alle andere partijen voor.

Erdogan maakt ook gebruik van de democratie om de dictatuur te vestigen.

Hitler kwam NIET via democratische procedures aan de macht. Die zette hij via een.list aan de kant.

En nogmaals, jaren 30 Duitsland vergelijken met Turkije 2016? Ik begrijp dat echt niet. Dat is als een appel met een vliegtuig vergelijken.
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 22:45:

[...]

Stalin, pol pot, Johnson, Mao ze dong en een hele hoop anderen ook hoor. En behalve bij Johnson, vermoordden de andere dictators ook heul veul mensen. Dus nee, ik begrijp telkens die vergelijking niet.Hitler heeft een wereldoorlog veroorzaakt die kun je echt niet vergelijken met die andere wandaden. Waar het om gaat is dat Erdogan geen tegenspraak duldt, zo begon hitler ook.
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 22:48:

[...]

Ik ga er gemakshalve en voor mijn eigen gemoedsrust ook vanuit dat muurbloempje niet de hele maatschappij vertegenwoordigt.Je voelt je aangesproken?
Eens met muurbloempje. Een coup zorgt alleen maar voor meer onrust en is niet de oplossing.

al ben ik wel bezorgd om Turkije dat het een soort Iran gaat worden.

Maar ik ga er vanuit dat het viva volk niet de de hele maatschappij vertegenwoordigt. Net zoals imbecielen die een aanslag toejuichen geen plek in de maatschappij verdienen.Hoe krijg je het toch telkens weer uit je strot.

Maar ik ga er vanuit dat het viva volk niet de de hele maatschappij vertegenwoordigt. Net zoals imbecielen die een aanslag toejuichen geen plek in de maatschappij verdienen.Waarom denk je dat die coup er in eerste instantie kwam? Die soldaten probeerde wat te veranderen wat helaas mislukt is.
quote:Wageningen1985 schreef op 17 juli 2016 @ 22:51:

[...]

Hitler heeft een wereldoorlog veroorzaakt die kun je echt niet vergelijken met die andere wandaden. Waar het om gaat is dat Erdogan geen tegenspraak duldt, zo begon hitler ook.

En Stalin, pol pot, mc carthy, Mao, Kim il jung en noem maar op. Dat is namelijk redelijk gangbaar bij dictators. Dat maakt ze oa dictator hé....En daar kent de geschiedenis er meer van.

Mc carthy was geen dictator, maar beschuldigde half Amerika van communistische sympathieën. Met alle gevolgen vandien.

Nogmaals. Waarom Hitler?
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 22:57:

[...]

En Stalin, pol pot, Johnson, Mao, Kim il jung en noem maar op. Dat is namelijk redelijk gangbaar bij dictators. Dat maakt ze oa dictator hé....En daar kent de geschiedenis er meer van.

Johnson was geen dictator, maar beschuldigde half Amerika van communistische sympathieën. Met alle gevolgen vandien.

Nogmaals. Waarom Hitler?

Omdat ze zo gezellig op elkaar lijken.

quote:damocles schreef op 17 juli 2016 @ 22:59:

[...]

Omdat ze zo gezellig op elkaar lijken.

[img]http://www.berlinjournal.biz/wp-content ... reform.jpg[/img]

Is hier btw al iemand voor opgepakt/aangeklaagd etc etc?
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 23:00:

[...]

Peppi & Kokki maar dan nog minder grappig.
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 22:57:

[...]

En Stalin, pol pot, mc carthy, Mao, Kim il jung en noem maar op. Dat is namelijk redelijk gangbaar bij dictators. Dat maakt ze oa dictator hé....En daar kent de geschiedenis er meer van.

Mc carthy was geen dictator, maar beschuldigde half Amerika van communistische sympathieën. Met alle gevolgen vandien.

Nogmaals. Waarom Hitler?Dat probeer ik uit te leggen, elke persoon die kritiek op Erdogan heeft gaat de gevangenis in, de gek wilt weer de doodstraf invoeren, zo moeilijk is het niet om die vergelijking dan te maken.
quote:Wageningen1985 schreef op 17 juli 2016 @ 22:53:

[...]

Waarom denk je dat die coup er in eerste instantie kwam? Die soldaten probeerde wat te veranderen wat helaas mislukt is.Soldaten horen niet op burgers te schieten. Maar dat vindt jij blijkbaar rechtvaardig.
quote:damocles schreef op 17 juli 2016 @ 23:01:

[...]

Peppi & Kokki maar dan nog minder grappig.

Ach. Bekijk het positief; het leven is eindig. Ook dat van erdogan. Dus ooit komt er weer een ander poppetje.

En in de tussentijd hebben we ook putin nog. En een.paar van die andere knakkers.

Het zijn roerige tijden.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 23:04:

[...]

Soldaten horen niet op burgers te schieten. Maar dat vindt jij blijkbaar rechtvaardig.Wat vindt jij?
quote:mick87 schreef op 17 juli 2016 @ 22:53:

Eens met muurbloempje. Een coup zorgt alleen maar voor meer onrust en is niet de oplossing.

al ben ik wel bezorgd om Turkije dat het een soort Iran gaat worden.Ach het was al de 5de staatsgreep sinds de jaren 60, gewoon het zoveelste onstabiele land in het midden oosten.....allemaal met dezelfde vredelievende godsdienst....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven