Straling in huis

04-02-2013 16:48 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t idee dat ik veel last heb van straling in mijn huis..Wat kun je ertegen doen en wie heeft t ook??
Elektrostress is voor sommige mensen (ongeveer 3% van de bevolking) een serieus probleem. Zie bijvoorbeeld de volgende link:

http://www.netwerk.tv/uit ... g-leidt-tot-elektrostress
quote:vincent_j schreef op 04 februari 2013 @ 18:13:

[...]

Ey ik had het niet over een bunker waar Obama in gaat he, gewoon zo'n Duitse bunker met 1.5 meter dikke betonnen muren. Gewoon ergens in een duin Volgens mij was er ergens rond 1990 een onderzoek aan de rijksuniversiteit Groningen waaruit bleek dat het strand van Ameland de hoogste concentratie radon bevat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://www.noorderbreedte.nl/pdf/86711.pdf

Gevonden.

quote:tof schreef op 06 februari 2013 @ 10:02:

In deze wereld kom je volgens mij alleen nog van de overgrote massa straling af als je ergens op een verlaten eilandje gaat wonen, ver weg van de bewoonde wereld. Het hoge stralingsgebied

op Ameland ter hoogte van paal 9 is het

gebied met de hoogste natuurlijke achtergrondstraling

m Nederland dat ons bekend is. Het stralingstempo

bedraagt daar ongeveer 5 mSv/jaar.

Ook met het blote oog zijn de koncentraties van deze

zanden vaak goed waarneembaar. Door oa. de stralingsschade

in het kristal treedt een donkerkleuring op.

De koncentraties zijn daardoor veelal zichtbaar als

donkere banden in verse duinprofielen (bij afslag) of

als donkere platen op het strand aan de duinvoet.Geen electriciteit, geen radio/tv/telefoon etc, koken op een vuurtje. Geen klok die in verbinding staat met de atoomklok. Geen horloge met wijzers die oplichten in het donker. Maar dan zit je daar op je tropische eiland, en heb je straks nog last van de UV straling... En een nadeel is ook dat je in het vliegveld op weg daarheen jezelf blootstelt aan een aanzienlijke dosis straling.

In het dagelijkse leven, als je hier zelf echt in gelooft, zou ik zoveel mogelijk alles met kabel nemen: telefoon, computer, babyfoon. Geen magnetron. En koop een huis ergens op het platteland ver van alle telefoonzendmasten, hoogspanningsleidingen en buurhuizen (die natuurlijk wel WLAN, een magnetron en mobiele telefoons hebben). En investeer goed in een wichelroedeloper en potjes placebopillen, dan voel je je vast beter. En misschien moet je bij de tandarts evt. amalgaamvullingen laten vervangen door witte, dan ang je ook minder straling op, schijnt.
We moesten hier voor school pas geleden nog onderzoek naar doen:

"Hoe erg is straling?" Wetenschap en onderzoeken

Er zijn vele honderden wetenschappelijke onderzoeken en experimenten gedaan t.a.v. de effecten van verschillende soorten elektromagnetische stralingen op mens en dier. Iets meer dan de helft van deze onderzoeken tonen forse biologische effecten aan en de overige onderzoeken tonen geen significante effecten aan. Geen enkele onderzoeker sluit uit dat elektromagnetische straling invloed heeft op het lichaam. De wereld gezondheidsraad (WHO) heeft straling in de categorie potentieel kanker verwekkend geplaatst. Alle onderzoekers zijn het er over eens dat dat de blootstelling van (jonge) kinderen aan straling beperkt dient te worden.

De Nederlandse Gezondheidsraad (en daarmee de Overheid) stelt zich op het standpunt dat er niets bewezen is zolang de wetenschappelijke discussies voortduren. Zij stimuleert meer onderzoek, doch neemt geen voorzorgsmaatregelen.

Het Europese parlement parlement roept met een resolutie in april 2010 regeringen op te meer onderzoek te doen en vooral preventieve maatregelen te treffen.

Op basis van het bestuderen van rapporten en onderzoeken en vooral jarenlange praktijkervaring in zowel zakelijke omgevingen als woonhuizen, is Stralingsadvies Online er van overtuigd dat regelmatige blootstelling aan straling van o.a. mobiele telefoons, zendmasten, draadloze modems, elektrische velden van snoeren en elektriciteitsvoorzieningen, hoogspanningsmasten een zodanig belasting kan vormen voor mens en dier, dat er biologische verstoringen kunnen ontstaan met welzijnsklachten als gevolg. Naar schatting van Stralingsadvies Online komen elektrostress gerelateerde klachten bij één op drie personen voor. Een kleiner percentage (1-2%, bron Stichting EHS) is allergisch te noemen voor bepaalde soorten elektromagnetische straling. Vaak is hierbij ook sprake van meerdere overgevoeligheden. Een grote groep mensen ca. 66% geeft aan geen merkbare klachten van blootstelling aan straling te ondervinden.

Meer informatie:

Document: Resolutie van het Europees parlement ( 2 april 2009)

Of als je zelf aan de slag wilt; https://www.pce-instrumen ... m?_list=qr.art&_listpos=1
En dit kom je drie jaar na dato melden omdat?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Voor die non-info maak je drie jaar na dato een account aan ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven