* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Leuk Jane! Altijd fijn om zoiets te vertellen.... Veel plezier!

Ring: bij mij is er toch echt wel 100% zekerheid over hoe ver ik nu ben. Hihi! Door de IUI natuurlijk. Ik weet zelfs op welk tijdstip ik de IUI had. Lekker makkelijk!

Nou, ik kan gelukkig nog gewoon al mijn broeken aan. Ik ga straks lekker uit eten... hopelijk passen ze daarna nog steeds.
Raar idee he, Blogbabe. Dat je zo bewust de conceptie hebt meegemaakt...

Maar dan nog kan het moment van innestelen wisselen. Geen weken natuurlijk, maar een aantal dagen kan wel volgens mij. Ik geloof dat er drie dagen tot een week voor staat. Maar correct me if I'm wrong!
Blogbabe, je wil niet weten hoe ik daar ik de winkel stond, die stretchband een beetje uit het zicht te frommelen toen ik in de kassa-rij stond... schichtig om me heen kijkend of ik niet toevallig per ongeluk een bekende zou zien. We stonden net buiten toen ik mijn zusje tegenkwam, ik al de paarse miss *tam tas proberen uit het zicht te houden, zij weet dat ik daar normaal nooit kan slagen, alleen toen ik zwanger was.

Morgen de echo. vind het erg spannend, maar hou er ook serieus rekening mee dat het hartje nog niet klopt, vorige keer bleek ik met de echo ook minder ver dan ik dacht maar nu zou dat dus wel op het randje zijn van een wel/niet kloppend hartje...late innesteling ofzo, kan.

Ik ga eens snel even puinruimen, vanmiddag komt de sint hier, oeioei!!
Haha Meis grappig verhaal van die miss dinges tas.

Veel succes, maar vooral veel plezier met je echo toegewenst morgen.
Hee Meis, veel succes morgen met de echo! Ik kreeg zo'n afdruk mee, waar ik helemaal geen wijs uit kan, hahaha. Het is dat de VK heeft aangewezen wat waar zit...Bij latere echo's wordt het vast wel duidelijker.

Jane, voor het schema: ik heb (nog) geen 9 kinderen, dit wordt de eerste zelfgemaakte Op 24/12 hoef ik pas weer naar de VK.

Ik weet niet meer wie vroeg naar welke hartafwijking de oudste dochter (8) van mijn aanstaande heeft gehad, dat was een AVSD. Ze is er aan geopereerd toen ze 9 maanden was. Er zat een gat in de scheiding tussen links en rechts en dat hebben ze dichtgemaakt. Ze moet nu nog jaarlijks op controle en vooralsnog is alles in orde. Mogelijk moet ze opnieuw worden geopereerd als ze in de puberteit komt. Die hartafwijking is in principe niet erfelijk, maar desondanks houden ze dat nu bij mij toch extra in de gaten.

Ik probeer me helemaal geen zorgen te maken. Ik ga er maar vanuit dat alles goed is en probeer m'n plezier nu niet te laten bederven door zorgen om dingen die misschien helemaal niet komen. Tuurlijk is het voor ons allemaal een spannende tijd, maar ik probeer maar zoveel mogelijk te denken aan een goede afloop..

Fijne zondag allemaal nog!
Hallo allemaal,

Voor mij zo nieuw, dit allemaal...zowel actief meedoen aan een forum als zwanger zijn.....

Even kort wat over mij, ik ben 29 ( over 4 dagen ) en woon samen met mijn vriend in het buitenland.

De zwangerschap is nog pril en is ongepland, dus een complete verrassing!!! Volgens de computerberekeningen ben ik rond 24 juli 2009 uitgerekend. Ben nog niet bij een dokter geweest, maar dat staat voor deze week gepland.

Dan weten we dus precies hoe ver ik ben en of alles goed gaat met de baby...

Spannende tijden dus want er moeten een hoop beslissingen gemaakt gaan worden.

Ook al is het geen geplande zwangerschap, we zijn er superblij mee, maar willen nog niet te enthousiast zijn want er kan immers nog van alles mis gaan omdat het nog zo pril is...

Ik hou jullie op de hoogte
Meis73, succes morgen met de echo!
Welkom Bebeyyo! En natuurlijk van harte gefeliciteerd.
Meis, succes morgen! En Jojon, ook veel succes! Ik duim voor goede berichten hoor!

Tsara, veel plezier bij de verloskundige.

Bebeyyo, welkom hier en gefeliciteerd.

Pfff, ik had vanavond voor het eerst last van een te strakke broek. Man, wat knelt dat zeg! Striemen in m'n buik, terwijl het vanochtend meeviel. Maar gelukkig heb ik ook nog wat broeken die ik wel gewoon pas... Nog maar even uitzingen tot de volgende echo, dan ga ik los. Het wordt nu ineens wel meer 'merkbaar.' Zo'n buik heb ik nog nooit gehad (al zijn het m'n opgeblazen darmen maar... Maar goed).

Ik heb (vind ik zelf) vijf hele mooie echoplaatjes. Maar tot nu toe is het me nog niet gelukt een mooie en duidelijke foto ervan te maken. En een scanner heb ik ook niet... Nou ja, als we er zelf maar van kunnen genieten!
hallo dames, daar ben ik weer. Wel meegelezen de afgelopen weken, maar even gewacht met actief reageren tot ik de mijn echo gehad had. Datw as dus afgelopen vrijdag en alles ziet er goed uit, Kloppend hartje, verder weinig te zien, maar grootte ok en (erg belangrijk!) dus een kloppend hartje. wij blij, alsof het nu pas echt is. hebben het nu ook aan de oudste jongens verteld, die waren erg enthousiast en zijn al aan het nadenken over namen. ze hopen dat het nu een zusje wordt

De middelste vroeg mij tijdens het eten ineens ' mamma, valt al het eten nu op de baby?' haha, lief he?

ok dames, ga weer even aan het werk. beetje beroerd vandaag, maar daar is weinig aan te doen ben ik bang!
Ik heb het zien kloppen!!

De gyn vond het vruchtje wel wat klein, maar nog net binnen het gemiddelde. Het hartje klopt, dus dat is wel goed. Bij mijn dochter was het ook steeds wat klein en dat is ze nu nog steeds. Als we terug zijn van vakantie mag ik weer kijken, op 5 januari.

Wat grappig was, bracht dochter weg naar een vriendinnetje om te spelen en toen we uit de auto stapten vroeg ze: mama, hoe heet mijn broertje (vriendinnetje heeft wel 2 broertjes) Ik: je hebt helemaal geen broertje toch? Zij: jawel, die zit in jouw buik, hoe heet ie?

En dat heeft ze echt niet van ons gehoord, ik heb het zelf nog niet eens hardop uitgesproken.
@ Ring: Thanks!

@ Jane: Haha, streng doch rechtvaardig

Mij kan je wel uit het schema halen hoor....om de dag spiek ik hier even om te kijken naar nieuwe kloppende hartjes of andere mooie verhalen, maar een echte meeschrijver wil ik mezelf niet noemen. Je kan beter plaats maken voor iemand die hier echt vaak gaat meeschrijven

@ Meis: Gefeliciteerd! En wat grappig van je dochtertje!
Yeaahhhh Meis. Van harte zeg. Jeetje wat cool toch allemaal die hartjes. Heb je nu een buikecho gehad of een vaginale? Ik ben ook al aan het aftellen naar as Do.Tjee en dan die opmerking van je dochter. Zou ze het toch ergens opgepikt hebben. Wellicht een telefoongesprek ofzo? Wel heel apart hoor.

MissBR: Leuk om ook weer eens wat te horen. Ik snap het wel hoor dat je nog niet zoveel post voordat je de echo of de 12 weken voorbij bent. Volgens mij zijn er nog meer hier. Geeft toch niks, komt allemaal wel. Gefeliciteerd met je hartje in elk geval. Hihi dat van dat eten is wel heel schattig.

Ring: Dat klinkt erg bekend van die buik. Ik heb het vooral savonds dan lijk ik echt wel 5 maanden zwanger. Ik wil echter het zw kleren dragen zo lang mogelijk uitstellen. Op het einde heb je daar zo genoeg van, dus als het even kan dan nog niet hoor. Maar ja, een knellende broek is natuurlijk ook niet lekker.

Bebeyyo: Van harte met de zwnagerschap en welkom welkom. Wat leuk dat je meeschrijft. Alvast van harte voor je eigen verjaardag (over drie dagen). Je zit nog lekker aan de goede kant van de 30

Tsara: je hoeft geen "plaats" te maken voor anderen hoor. Er is hier altijd ruimte voor iedereen en zoveel mogelijk.

Wij hebben het nieuws trouwens aan mijn schoonouders verteld dit weekend mét behulp van het shirtje. Was echt super leuk en geslaagd want het duurde even voordat ze het zagen en toen mijn schoonzus het ineens hardop las waren er nog een aantal die het niet helemaal snapte haha. Was echt een succes en ik ben ook blij dat ze het nu weten. Dat scheelt toch weer in het begrip enzo. Beide fams zijn dus nu op de hoogte. Nu kan ik het tenminste ook aan de erg goede vrienden vertellen. Heerlijk om het nieuws te delen, al zeg ik er altijd wel bij dat het nog onder voorbehoud is enzo dat we toch eerst die 12 weken even door moeten.
Leuk zeg Scuba!

Meis en Miss: gefeliciteerd met jullie goede echo's! Wat een boel goed nieuws steeds hier, heerlijk! Ik hoop dat het zo doorgaat...

Tsara, wat maakt het nou uit joh? Zo lang je maar af en toe je neus laat zien mag je er heus wel in blijven hoor. En aan plaats maken doen we hier niet.

Vandaag voor het eerst weer gewerkt, na de vakantie. Dat was weer even inkomen! En ik voel het wel, dat ik best druk ben geweest. Maar ja, het zal er wel bijhoren. Mij hoor je niet klagen.

Hopelijk gaat het met iedereen goed.
Nou we hebben de echo gehad hoor. Zo super spannend maar gelukkig was alles helemaal goed: grootte klopte netjes met m'n eigen berekeningen dus de uitgerekende datum blijft 9 juli. Er was al een behoorlijk grote vruchtzak, die verklaart dus ook dat die buik van mij nu al gaat groeien. En ook was het dooierzakje nog goed zichtbaar. Hartje zien kloppen dus helemaal gerustgesteld. Trouwens ook inwendige echo gehad omdat dat een veel mooier beeld geeft en nauwkeurigere metingen. Heb daar geen probleem (meer) mee). Over vijf weken weer terug komen, 5 januari dus, en dan weer een echo. (maar voor die tijd heb ik denk ik zelf al wel een keer gekeken...)

Ik vond het wel leuk dat ik weer dezelfde vk had als de vorige keer. Omdat het nog niet zolang geleden is (binnen een jaar na de nacontrole weer terug) kende ze me ook nog wel. Ze hebben een praktijk met z'n tweeën en de andere vk, die we ook al kenden, kwam ook nog even feliciteren. Ze wisselen in principe de controles af dus je komt ze allebei tegen.

Mooie plaatjes meegekregen en een dvd. Die dvd neem je elke keer mee en als ze dan een echo maken, wordt er een nieuw hoofdstukje toegevoegd. Leuk voor ons nu en voor de kleine voor later.

En nu ga ik het aan iedereen vertellen! Kan het met die buik überhaupt niet meer lang geheim houden maar vind het ook veel te leuk om het tegen iedereen te vertellen. We denken er over om een soort sinterklaasgedicht te maken en dat naar vrienden en kennissen te mailen. Vinden jullie dat een leuk idee?

Fijne avond, ik ga lekker genieten en een stuk beter slapen dan vannacht, was toch zo zenuwachtig!

Groetjes Jo
Meis. Van harte met hartje! Wat grappig die opmerking van je dochter.

MissBR: ook gefeliciteerd met het kloppende hartje.

Ring: ik heb ook vooral 's avonds een behoorlijke buik, maar de broeken passen nog wel. Nu heb ik ook niet heel strakke broeken, dus dat scheelt.

Bebeyyo: welkom en gefeliciteerd

Ik heb vandaag mijn tweede echo gehad. Bij zes weken was het nog niet meer dan een rijstkorrel, maar nu bij negen weken is het echt al een minimensje met armpjes en beentjes. Super om te zien! En ik ben nu ontslagen uit het ziekenhuis en ga dus een verloskundige bellen
quote:meis73xx schreef op 01 december 2008 @ 11:08:

Wat grappig was, bracht dochter weg naar een vriendinnetje om te spelen en toen we uit de auto stapten vroeg ze: mama, hoe heet mijn broertje (vriendinnetje heeft wel 2 broertjes) Ik: je hebt helemaal geen broertje toch? Zij: jawel, die zit in jouw buik, hoe heet ie?

En dat heeft ze echt niet van ons gehoord, ik heb het zelf nog niet eens hardop uitgesproken.Ik heb wel vaker gehoord dat kinderen zoiets aan kunnen voelen. Ik had dat zelf als kind ook bij mijn zusje. En vandaag zei een kind op school tegen me: weet je wat ik leuk zou vinden? Als jij zwanger zou zijn. Hihi! Hoe komt ie daar nou weer bij?!?!
quote:jojon schreef op 01 december 2008 @ 20:37:

We denken er over om een soort sinterklaasgedicht te maken en dat naar vrienden en kennissen te mailen. Vinden jullie dat een leuk idee?

Hartstikke leuk! Een superidee!!!!!

Meis, Jojon en Miss: natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie goede echo's! En Maria met de 2e goede echo. Helemaal te gek! Heerlijk dat je ontslagen bent uit het ziekenhuis. Geeft een goed gevoel, hè! Ik vond het i.i.g. super!
Jeetje wat wordt hier veel geschreven zeg!

Heb het even een tijdje laten afweten omdat ik me niet zo lekker voelde. Het lijkt nu weer de goede kant op te gaan want ik (vr)eet me de hele dag een ongeluk. Moet zo'n beetje ieder uur iets eten anders voel ik me flauw. Die hormonen doen rare dingen met me want ik heb zojuist een portie opgewarmde Chinees zitten opeten! Had ik ineens zin in!

Ben nu 8 weken en 3 dagen. Zit erover te denken om de eerste afspraak voor een controle met ongeveer 12 weken te maken. Heb ik bij m'n eerste ook gedaan. Prenatale screening hoeft van ons niet zo nodig en een echo doen ze ook niet in het eerste trimester toch? Ik word begeleid door de huisarts dus misschien gaat het bij ons iets anders dan bij een verloskundige?

Iedereen die al een goede echo gehad heeft gefeliciteerd trouwens!
Hoi allemaal,

ok, 7 weken dus.. Jammer zeg!

Ik heb een kalendertje gekregen van een vriendin. Daar vul je de 1e dag van je laatste ongesteldheid in, en dan van dag tot dag. Op dat kalendertje staat echt ook 9 weken en een paar dagen! naja, wat maakt het ook uit? Het hartje klopte en dat is het belangrijkste!

Eerst maar even wat over mezelf, vind het namelijk erg leuk om jullie belevenissen te lezen merk ik.

Ben 35, en we hebben al een dochtertje die in oktober 4 is geworden. Lief heeft al een dochter van 11 uit vorige relatie, dus het wordt straks in de weekeinden lekker druk bij ons!

Fijn ook om te lezen dat jullie het ook al aan de kids hebben verteld. Hier waren ze erg blij en verrast. Heb wel slag om de arm gehouden.. er een soort geheimpje van ons van gemaakt. Als de baby er na het vuurwerk (oud en nieuw) nog is, mogen ze het tegen iedereen vertellen! Haha, benieuwd of ze het volhouden.
Wat grappig dat iedereen gaat kijken naar M&M's. Ben ik opeens trendsetter.

Gisteren was m'n laatste werkdag en ik was me een partij opgelucht toen ik weg reed! Volgende week donderdag is er nog een afscheidsborrel en dan is het klaar. Ik wil wel op zoek naar een nieuwe baan, heb echt zin in iets nieuws, maar omdat ik nog tot 1 maart in dienst blijf kan dat daarna pas. En ik ben bang dat werkgevers daar niet echt op zitten te wachten... maar ik ga het wel proberen. Heb naar aanleiding van mijn afscheidsmailtje al veel leuke reacties gekregen van zakenrelaties dus misschien valt daar nog iets te regelen.

Ik was één van die types met misselijkheid later op de dag. Het gekke is dat nu ik thuis ben (en dus niet echt afleiding heb, ben dat echt niet gewend...) ik er ook vroeger op de dag last van heb. Opgewarmde Chinees heb ik nog niet gegeten maar mijn 'eetwensen' zijn wel anders dan normaal. Ik bedoel: wie eet er nou om 10.45 kaaskoekjes? Ikke dus! En ik heb tegenwoordig ook 's nachts vaak honger. Nooit last van gehad en ik vertik het om m'n bed uit te gaan om te eten maar dat wordt wel steeds moeilijker. Is er nog iemand met die afwijking? Dat doorlopende eten om te voorkomen dat ik misselijk word -want dat is het ook nog- heeft er intussen wel voor gezorgd dat mijn broeken niet meer lekker zitten. Dus ondanks dat ik best geloof dat je zwangerschapskleding in maand 8 al heel erg zat bent, heb ik laatst toch een skinny jeans gekocht in zwangerschapsuitvoering. Alsof je dan ook skinny bent... maar hij zit een stuk lekkerder dan m'n normale broeken!

Lief en ik gaan morgen voor 3 dagen naar Disneyland Parijs. Niet zo ver weg als Zuid Afrika en ook lang niet zo warm (en het gaat nog regene ook... ) maar we zijn er wel lekker uit. En dan volgende week de VK en echo! Na al jullie verhalen ben ik heel benieuwd wat voor echo dat gaat worden, volgens de berekening ben ik vandaag precies 8 weken en volgende week bij de echo dus 9+2 dagen.

PS sorry dat ik niet zo vaak langskom, nu ik niet meer 'werk' zit ik niet zo vaak achter de computer. en dan moet ik heel veel bijlezen dus reageren op iedereen lukt ook niet erg.
quote:Pippa71 schreef op 02 december 2008 @ 11:19:

Lief en ik gaan morgen voor 3 dagen naar Disneyland Parijs. Niet zo ver weg als Zuid Afrika en ook lang niet zo warm (en het gaat nog regene ook... ) maar we zijn er wel lekker uit. O, maar dat klinkt ook lekker! Heel veel plezier en hopelijk is het niet tè koud daar.
Hey allemaal,

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's. Super dat het zo goed gaat hier.

Pippa: Leuk naar Disneyland. Maar waarom kun je niet ander werk gaan zoeken omdat je tot 1 maart in dienst bent? Je kan toch gewoon twee werkgevers hebben.

Ik begin nu ook een behoorlijke buik te krijgen, maar kan mijn gewone kleren nog prima aan. Ik was trouwens mijn zwangerschapskleren nog lang niet zat. Had in het begin een spijkerbroek gekocht bij de H&M en die zat zo lekker dat ik er later nog net zo 1 bij gekocht heb. Heb ze nog tot lang na de bevalling gedragen en denk dat ze nu nog te wijd zijn, anders had ik ze gelijk weer uit de kast gehaald.

Sas31: er staan op internet ook wel rekenschema's waarop je het uit kan rekenen. Bijv. op babybrabbel.nl Verder wel een mierzoete site, maar goed. Hier kan je het ook op uitrekenen.
Pippa, leuk zeg Disney! Have fun.

Donderjagertje, een echo maken ze in principe juist wel in het eerste trimester. Bij veel verloskundigenpraktijken mag je tussen de 8-10 weken komen voor de intake en dan een week erna voor de eerste echo. Sommige praktijken zijn nog wat ouderwetser, die doen de eerste echo rond een week of 11-12. Ik zou dus gewoon bellen voor je afspraak!

Wisten jullie dat ik sinds afgelopen vrijdag met zwangerschapsverlof ben? Snel al he, met 9,5 week? (Volgens het UWV in ieder geval, van hen kreeg ik de brief...)

Tsja, wat moet ik hier nou weer van zeggen... Het is al het zoveelste ding wat niet goed is overgekomen na de vorige twee miskramen. Schandalig toch?
O ja, Jojon en Maria: gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven