Duif vast op balkon

20-07-2016 22:31 91 berichten
Sinds een uur zit er een duif op de balustrade van ons balkon. Zon is allang onder, ik dacht eerst dat hij zat te genieten van de zonsondergang. Heel vertederend en oooo schattig, maar wanneer hij zal landen op ons terras zal hij moeilijk weer weg kunnen. Terras is gesloten langs de zijkanten en bovenkanten. Daarnaast ook geen zin in duivenpoep, hoewel hij daarnet netjes zijn kont draaide en over het balkon poepte!

Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!

Wat ik al heb geprobeerd:

- wapperen met rood T-shirt

- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien

- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien

- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?

- lawaai gemaakt, doet hem niets

- wapperen met handdoek

- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper

- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven

En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
Hoe is de duif er dan in gekomen? Ik zou hem gewoon laten zitten en dan kijken of ie er morgen nog zit. Zo ja, dan kun je hem proberen te lokken met voer of iets
Onderkant is balustrade in glas. De voorkant is open. Ongeveer zo'n 1.5 m. Volgens mij slaapt ie!
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een ring om?

Waarschijnlijk zit ie gewoon uit te rusten en af te koelen en is ie morgen weg.
Ja, twee ringen.

Echt gek, ik zie hier nooit duiven.
Lekker laten uitrusten. Waarschijnlijk is ie aan het uitrusten en vliegt ie vannacht of morgen weer weg.
Vangen en buitenzetten is geen optie?
Krijg motto niet verwijderd :-)
Als de avond is gevallen en ze hebben een plekje gevonden om te overnachten, dan krijg je ze met geen tien paarden meer weg, ook al smijt je ze over het balkon, ze komen gewoon weer terug en de kans is groot dat dit de plek blijft om te overnachten en misschien ook wel om zich voort te planten, dus meid, je zit met een probleem.
Is het zo'n vieze Amsterdamse of een tortelduif?
Idd laten zitten en wellicht een beetje water geven
Die zit al buiten toch? En ben niet zo om dieren te vangen...

Is een tortelduif wit? Deze is blauwgrijs met een groene nek. Het ziet er mij geen vieze stadsduif uit.
Wat een probleem....Beestje is gewoon moe en rust uit, morgen is 'ie weer weg.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2016 @ 22:36:

Als de avond is gevallen en ze hebben een plekje gevonden om te overnachten, dan krijg je ze met geen tien paarden meer weg, ook al smijt je ze over het balkon, ze komen gewoon weer terug en de kans is groot dat dit de plek blijft om te overnachten en misschien ook wel om zich voort te planten, dus meid, je zit met een probleem.Hoe bedoel je? Dat ie hier zijn nest maakt?
Daarnet is die paar keer tegen het raam gevlogen. Ik heb liever dat hij niet te pletter vliegt. Vandaar wil ik hem weg.
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:42:

[...]

Hoe bedoel je? Dat ie hier zijn nest maakt?Nee joh. Ze zit te stangen. Het beestje is gewoon moe en rust wat uit
Bakje water op 't balkon en dat beest is hopelijk morgenochtend vertrokken.
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:43:

Daarnet is die paar keer tegen het raam gevlogen. Ik heb liever dat hij niet te pletter vliegt. Vandaar wil ik hem weg.Aw, da's zielig. Ik zou hem oppakken en buiten zetten in een bosje of zo.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Oké, ik heb water gezet en brood gelegd.
Laten zittennnnnnnn.

Zon duif heeft vaak enorm veel kms afgelegd op weg naar huis. Die wil gewoon slapen, en morgen is hij weg.
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:43:

Daarnet is die paar keer tegen het raam gevlogen. Ik heb liever dat hij niet te pletter vliegt. Vandaar wil ik hem weg.Dan pak je hem op en zet hem buiten, 't is maar een duif hoor.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:34:

Onderkant is balustrade in glas. De voorkant is open. Ongeveer zo'n 1.5 m. Volgens mij slaapt ie!Lekker laten dutten! Jij wordt toch ook niet blij als er iemand in je zij zit te porren of water over je heen gooit (!) als je wilt slapen?
quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:47:

Oké, ik heb water gezet en brood gelegd.Gezellig. Dan komt hij morgen vast weer terug als er zo goed voor hem wordt gezorgd
Ik denk dat hij zijn familie opwacht, vast de nieuwe meetplek
Klinkt als houtduif

Vergeet je de ringen van de vogel niet te melden? Bv bij sovon!
quote:patchouli_ schreef op 20 juli 2016 @ 22:50:

[...]

Gezellig. Dan komt hij morgen vast weer terug als er zo goed voor hem wordt gezorgd
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven