Waterschade veroorzaakt

22-07-2016 13:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb waterschade veroorzaakt bij mijn onderburen.

In mijn meterkast heb ik een kraantje en doordat mijn dochter de bezem (verkeerd) had teruggezet, is het gaan lekken. Bij thuiskomst lag er een plas water en dat was zo opgeruimd.

Maar bij de onderburen is de schade helaas een stuk erger. Eerst leek het mee te vallen (zij komen vanavond terug van vakantie en iemand anders is gaan kijken), maar bij nadere inspectie werd het toch gevaarlijk en is vanochtend een nood-electriciteitskast geplaatst. Toestanden alom.

Buren zijn ingelicht en hebben mij meerdere keren boos geappt dat ze niet blij zijn (begrijp ik) dat er kosten zijn gemaakt (begrijp ik, mijn verzekering is ingelicht) en dat ze nog wel een goed gesprek met mij willen hebben. Berichten zijn voorzien van veel uitroeptekens.

Ik heb terug bericht dat ik het heel vervelend vind en ook mijn excuses aangeboden. Tevens vermeld dat de verzekering is ingeschakeld. Op een 1 of ander manier nemen ze daar nu geen genoegen mee en blijven boos berichten en eisen dat als de noodoplossing niet goed werkt, dat zij van mij stroom willen hebben om morgen hun wassen te kunnen draaien.

Hoewel ik ook zeker begrijp hoe vervelend dit is als je nog thuis moet komen van vakantie, vind ik hun toon van berichten niet fijn en hun dwingende manier van stroom van mij eisen.

Hoe zien jullie dit?
Ongelukken gebeuren. Pech kan je hebben. Heb je normaliter wel een goede verstandhouding met de buren? Je kunt niet meer doen dan alles uit de kast trekken om het euvel te verhelpen. Dat moeten zij toch ook zien?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dat ze niet blij zijn snap je wel, maar ik vind dat ze wel wat ver gaan nu. Kan je nog even om tafel met degene die nu hun belangen waar neemt? Natuurlijk leg je morgen even een verlengsnoer om zodat ze kunnen wassen en zet een bos bloemen op tafel. Maar dan houd het wel op hoor. Dit is verzekeringswerk en jullie deden het niet expres. Je lost het al netjes op en zij overdrijven nu.
Ongelukken gebeuren en ik snap het ook dat het vervelend is als ze steeds smsen maar kun je niet aanbieden dat ze een was bij jou kunnen doen mocht dat nodig zijn?

Ze zullen wel flink balen en dan reageer je niet altijd even leuk. Hopelijk is het snel opgelost.
Moet zeggen dat het in begin (10 jaar geleden) ook niet vlekkeloos verliep maar dat het de laatste jaren wel beter ging. Mede doordat mijn kind weleens met hun kind speelt.

Half jaar geleden ook wel een akkefietje gehad maar dat heb ik laten gaan. In mijn ogen is de buurman een zeur maar wellicht vinden zij mij ook te makkelijk.

In mijn ogen doen ze alsof ik het expres heb gedaan en dat zij terecht boos op mij zijn. Ik snap echt het ongemak en onhandigheid terwijl je onderweg van vakantie ben, maar ik (mijn dochter) heb het echt niet expres gedaan.
Ongelukjes gebeuren en zoals je beschrijft klinkt het alsof je netjes en goed gehandeld hebt. Zou het er gewoon bij laten zitten als je relatie met je buren toch al slecht is. Communiceerde gewoon over de verzekering maak nogmaals je excuses en ga morgen met bosje bloemen of chocolade langs en laat het verder aan de verzekering over.
Zelf beleefd blijven en de boel netjes afhandelen. Dan heb je in mijn ogen je best gedaan en moeten ze maar lekker in hun sop gaar gaan koken.
Ik heb nu ook als laatste geappt dat ik ervoor zorg dat alles netjes wordt afgehandeld via de verzekering. En dat ik het hierbij laat. Over de bloemen twijfel ik nog..
Ze zijn waarschijnlijk gewoon een beetje van slag door dat vervelende nieuws op hun vakantie-adres. Ik had ooit lekkage van de bovenbuurvrouw. Toen ik ging vertellen dat ik beneden een waterballet had, ging ze helemaal over haar toeren over haar net nieuwe wasmachine en hoe verschrikkelijk het was dat hij lekte. Ik heb het aangekaart bij mijn verzekering en twee dagen later stond buuf voor de deur met bloemen en excuses omdat ze zich meer druk had gemaakt over haar wasmachine dan over mijn plafond. Ik heb er nog een mooi strak gestuct plafondje aan over gehouden (waren kunststof schrootjes).
Ik zou wel wat aan dat kraantje doen. Het is natuurlijk niet handig dat het zo makkelijk open draait.
Ik zou geen bloemen doen. Jij kan er toch ook niks aan doen? Zulke dingen kunnen gebeuren en het wordt opgelost door de verzekering. Juist omdat ze zo blijven zeiken zou ik geen bloemen geven.
Dat goed gesprek mogen ze in hun reet steken. Je hebt alles gedaan wat moest en de verzekeraar gaat het verder oplossen.

Ongelukken gebeuren en ik zou dat gesprek luid en duidelijk afketsen.
quote:MinkeDeWit schreef op 22 juli 2016 @ 14:23:

Ik zou wel wat aan dat kraantje doen. Het is natuurlijk niet handig dat het zo makkelijk open draait.Dat zeker!
Ik wilde eerst wel bloemen doen maar na al die berichten zie ik er vanaf.

Bedankt allen.
Fijne buren zeg!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, kan gebeuren. Je hebt ervoor gezorgd dat het een en ander geregeld is, dat is al top.

Dat zij meteen zo boos reageren ligt aan hun en NIET aan jou. Trek je er niks van aan, sommige mensen grijpen nou eenmaal graag iets aan om boos om te worden.
Geen bloemen en geen gesprek. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt met hun belachelijke boze kinderachtige gedrag?
quote:Waterpech schreef op 22 juli 2016 @ 14:43:

Bedankt allen.Ik zou het wel doen. Ze zijn zich waarschijnlijk gewoon rotgeschrokken en dan ben je niet zo tactvol. Plus dat ze het misschien wel vreselijk stom van je vinden dat je zo'n kraantje hebt dat zo makkelijk open gaat. Blijven ze ondanks de bloemen vervelend, dan heb jij je best gedaan.
ik zou ook voorstellen dat ze hun wassen even bij mij in de machine zouden gooien. Na een vakantie heb je een berg was. Jij kon er niets aan doen, maar zij kunnen dat al helemaal niet. Daar ben je toch ook buren voor?
quote:Waterpech schreef op 22 juli 2016 @ 14:43:

Bedankt allen.Hou de eer aan jezelf en geef wel een bloemetje. Dat zij hun fatsoen verliezen hoeft toch niet te betekenen dat jij dat ook doet? Jouw gezin heeft overlast veroorzaakt, en ook al zal de verzekering het materiële vergoeden, dan nog levert het de buren een hoop gedoe op. Erken dat, bied de bloemen aan met een excuus, en zeg dat ze het vooral moeten laten weten als jij nog ergens mee kunt helpen. Dat is toch ook wat jij graag van jouw buren zou horen in zo'n situatie?
quote:gympie26 schreef op 22 juli 2016 @ 14:14:

Zelf beleefd blijven en de boel netjes afhandelen. Dan heb je in mijn ogen je best gedaan en moeten ze maar lekker in hun sop gaar gaan koken.

Dit inderdaad. Jij hebt je best gedaan.

Hun mogen wel een bloemetje voor jou meenemen dat jij alles zo snel geregeld hebt. Als jij niks had gedaan was de schade waarschijnlijk nog erger beneden.

Bah wat een ondankbare buren heen jij zeg.

En die stroom en was zochten ze maarmaar uit. Er is vast wel een wasserette in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven