Mode & Beauty alle pijlers

BH-loos?

19-07-2016 12:52 167 berichten
Ik las van 't weekend een artikel uit de Linda (van maart) over metzonder bh. Allemaal vrouwen die nooit een bh dragen en zielsgelukkig zijn ermee. Sommige met grote borsten, sommige met kleine.

Op zich wil ik dat ook, want is gewoon fijner, maar ik voel me toch aardig beschroomd toen ik gisteren naar de Albert liep.

Waarom is bh-loos zo not done?
quote:2east schreef op 19 juli 2016 @ 23:57:

Borsten worden lui van BH's.

Hoe groter de tiet, hoe beter het is om van jongs af aan geen BH te dragen. Spierweefsel krijgt dan kans zich beter te ontwikkelen. Juist door onze westerse BH cultuur bestaan onze borsten voornamelijk uit vet. Slap, ongemotiveerd, niet-ondersteunend vet.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.

Ik had al jong een flinke cup en ben relatief laat een beha gaan dragen. Ik heb hangtieten in cup G/H en dat is gewoon het model. Mijn moeder heeft dezelfde. Ik ga dus niet zonder beha op stap. Thuis gaat ie wel vaak uit ivm rug/nek.

Dat spierweefsel zich dan zou ontwikkelen is gelul. Borsten bestaan uit klierweefsel en vet. Niet uit spierweefsel. Dat zit achter de borst.

Was handig geweest, kon je gewoon grote tieten trainen met gewichten ipv naar de plastisch chirurg

Ik denk trouwens nooit na over mijn tepels... ben ik dan de enige?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 21 juli 2016 @ 22:24:

[...]

discriminatie

Bij mij zijn de tepels ook weleens te zien.Jammer dan.Bh is ook vaak eerste wat ik uitdoe als ik thuiskom.:)Het staat mooier met bh, maar ze zitten allemaal beroerd en ik heb maar cup 85 A

Ooit eens op een personeelsfeest meegemaakt:

Met 40 collega's in roeibootjes en bbq-en. Binnen een half uur liep het gros van de mannen met ontbloot bovenlijf (jakkes! Alweer een reden om een nieuwe baan te zoeken)

Een vrouwelijke collega, jonge meid, aantrekkelijk, gemiddelde borstomvang, liep in een shirtje maar zonder BH.

Werd door leidinggevende aangesproken op haar kleding omdat ze inkijk had en haar tepels door het shirtje prikten (minimaal overigens, mij viel het pas op na de opmerking). "Of ze er.in het vervolg AUB rekening mee wilde houden dat ze met collega's op stap was en niet op een zaterdagavond-date met één of andere flirt."

De meid is overstuur vertrokken, heeft zich uiteindelijk ziek gemeld en is ergens anders gaan werken.....

Als ik zo'n opmerking had gekregen had ik m'n shirt demonstratief uitgetrokken!
2east wijzigde dit bericht op 21-07-2016 22:59
Reden: Laatste stukkie viel weg
% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Er is niks mis met bh-loos. Zelf gun ik mijzelf ook geregeld een "vrije boobies dag " Ik houd er dan wel rekening mee dat het stofje van mijn shirt of blouse niet te dun if doorschijnend is.

Hoe groter de tiet, hoe beter het is om van jongs af aan geen BH te dragen. Spierweefsel krijgt dan kans zich beter te ontwikkelen. Juist door onze westerse BH cultuur bestaan onze borsten voornamelijk uit vet. Slap, ongemotiveerd, niet-ondersteunend vet.

Geloof er niks van. Ik loop inmiddels een jaar of 40 met BH, maar zonder hangen ze absoluut niet.

En ik vind het echt géén gezicht, die harde tepels. Om die reden draag ik altijd voorgevormde BH's.

Ik verbaas me ook iedere keer weer over iedereen met grote borsten die een BH als bittere noodzaak zien.

Je borsten bestaan uit vetweefsel dat bij elkaar gehouden wordt door huid. Vrijwel geen spier. Als je geen bh draagt, zakken je borsten dus eerder uit, omdat je huid uitrekt. Zeker met grote borsten.

Zo is het mij altijd verteld.

Ik droeg totdat ik kinderen kreeg zelden bh's. Toen zijn ze groter en slapper geworden en gebleven, en moest ik wel een bh aan naar het werk voor het 'nette'. Thuis gaat de bh gelijk uit en blijft ie ook uit. Mogelijk met visite dat ik 'm nog weer aandoe, maar naar de stad of winkel, geen bh. Heerlijk! En soms heb ik naar het werk toe ook geen bh aan.

Mijn grote frustratie is natuurlijk net als met alle kleding dat er steeds minder puur katoen te vinden is. En ik ga echt niet met van die plastieken dingen omlopen.

Mijn moeder werkte vroeger in een dure kledingzaak en haar baas, die ook inkocht, vertelde wel dat mannequins hun tepels hard moesten maken, voordat ze de plankier (hoe heet zo'n ding nou?) op gingen.
Later is nu
Overigens is mijn ervaring met voornamelijk mannelijke collega's dat ze 'losse vogels' en zichtbare tepels totaal niet erg vinden.

Dat verhaal van die bbq.. bespottelijk! Ook jammer dat dat meisje er zo overstuur van raakte.
Later is nu
Ik vind het ook prima maar dat verhaal van die bbq maakt wel duidelijk dat sommigen er niet mee om kunnen gaan. En als ze werkelijk eisen stellen aan de kleding had die leidinggevende eerst die mannen moeten aanspreken op hun ontblote bovenlijven! Die vergelijking met een zaterdagavond date kan echt niet.
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2016 @ 12:57:

Ik snap niet zo goed wat er fijner is om geen bh te dragen, ik vind dat helemaal niet prettig voelen.

En ik juist weer wel. Ik draag eigenlijk alleen een bh in de zomer, wanneer ik enkel een dun shirtje aanheb.

Maar ik heb een bescheiden cupje. Met een wat grotere boezem kan ik me voorstellen dat met een bh prettiger is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:OmeHenk schreef op 21 juli 2016 @ 22:44:

[...]Ik denk trouwens nooit na over mijn tepels... ben ik dan de enige?Ik heb het geleerd in topics als deze. Nooit gerealiseerd dat het not done zou zijn als ondanks bh en/of lagen kleding duidelijk zou zijn dat je tepels hebt. Maar kennelijk moet je door het leven als een barbie: wel pronte borsten, maar tepelloos.
quote:tonkje schreef op 23 juli 2016 @ 14:09:

[...]

Ik heb het geleerd in topics als deze. Nooit gerealiseerd dat het not done zou zijn als ondanks bh en/of lagen kleding duidelijk zou zijn dat je tepels hebt. Maar kennelijk moet je door het leven als een barbie: wel pronte borsten, maar tepelloos.

Dit dus!

Want ( . )( . ) <--- Dat kan echt niet !!
quote:Piratesse schreef op 21 juli 2016 @ 20:37:

Inderdaad, dat was mn volgende vraag , de tepelvrees.

Ik begrijp 'm niet, maar ik heb 'm zelf dus ook. Hoe waardeloos ik dat gevoel ook vind. Ik denk omdat tepels zo enorm geassocieerd wordt met sex en opgewondenheid. Misschien dat mensen daar niet mee geconfronteerd willen worden, omdat daar gedachten bij komen?Ik denk dat dit de verklaring is. Janet Jackson zette in 2004 Amerika op z'n kop met Nipplegate.
quote:ooitverlegen schreef op 23 juli 2016 @ 14:36:

[...]

Ik denk dat dit de verklaring is. Janet Jackson zette in 2004 Amerika op z'n kop met Nipplegate.Maar borsten zelf worden toch ook overdreven veel met seks geassocieerd? En het is (gelukkig) nog niet de trend om borstplettende bh's te dragen of enkel wijde kleding waardoor ze minder opvallen.
Waarom niet? Ik vind het niet mooi staan bij mezelf, voel me er niet prettig bij. Ik draag graag voorgevormde, zien anderen niet dat ik het koud heb
quote:tonkje schreef op 23 juli 2016 @ 14:50:

Maar borsten zelf worden toch ook overdreven veel met seks geassocieerd? En het is (gelukkig) nog niet de trend om borstplettende bh's te dragen of enkel wijde kleding waardoor ze minder opvallen.Dat is ook weer zo. Dan zal het verschil er wel in zitten dat borsten altijd te zien zijn waardoor gewenning optreedt. Er bestaat toch een minimizer bh om minder op te vallen?
Ik ga als het qua kleding even kan bh loos door het leven. Ik heb bh's vanaf het moment dat ik ze nodig had ondingen gevonden. En als het qua kleding niet kan dan draag ik een strakke top.

B.H.'s staan voor mij gelijk aan harnassen.
"Boring conversation anyway"
Minimisers... verschrikkelijke dingen! Wie dat ooit bedacht heeft
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Daar had ik nou nog nooit van gehoord, van een minimizer bh. Zal wel aan mijn a-tje liggen.

Maar de omschrijving vind ik enigszins beledigend:

"Een minimizer BH doet het tegenovergestelde van een push-up BH. Hij maakt je borsten dus optisch wat kleiner. Dat doet hij door je borsten over een wat groter oppervlak te verdelen. Natuurlijk zorgt een minimizer er niet voor dat je borsten ineens cupmaat A lijken. Maar als je voor even ongeveer een cupmaatje minder wilt, is de minimizer BH je beste vriend."

Wat is er mis met cupmaat A?!

Mijn A-borsten zijn prachtig!
Over een groter oppervlak verdelen...goh, noemen ze dat zo? Ik dacht meer aan: platdrukken en de natuurlijke vorm eruit persen.
En natuurlijk is er niks mis met een A. Sterker nog: er moet even vermeld worden dat een streefcup A niet haalbaar is. Blijkbaar is er wel iets mis met een F of G cup. Want die moet kleiner.
quote:Doornroosje75 schreef op 23 juli 2016 @ 21:02:

En natuurlijk is er niks mis met een A. Sterker nog: er moet even vermeld worden dat een streefcup A niet haalbaar is. Blijkbaar is er wel iets mis met een F of G cup. Want die moet kleiner.

Dan hadden ze moeten zeggen: "Helaas kunnen we er niet voor zorgen dat je borsten op de ideale maat A lijken" of "Als je streeft naar de perfecte maat A, dan moeten we je teleurstellen".

Want A is natuurlijk het best, al denken de makers van push up BH's daar op de een of andere manier anders over.

Goh ik lees den heke discussie over wel of geen BH.

Ik trek alleen een BH naar mijn werk. Soms weleens buiten werk, maar meestal niet. Heerlijk! Ik haat die krengen. Zeker als het warm is.

Net wezen eten met vriend. Zonder BH. Voor mij heel normaal.
Ik blijf het apart vinden, het verschil juist in de beleving van comfort. Ik moet er juist in deze warmte niet aan denken geen bh te dragen. Dat plakkerige zweet onder mijn borsten....vreselijk! Dat ben ik al beu als ik nog in mijn nachthempje zit te ontbijten. Snel douchen en bh aan!
quote:Doornroosje75 schreef op 23 juli 2016 @ 21:02:

Blijkbaar is er wel iets mis met een F of G cup. Want die moet kleiner.quote:tonkje schreef op 23 juli 2016 @ 21:08:

Want A is natuurlijk het best, al denken de makers van push up BH's daar op de een of andere manier anders over.

Er is met beide niets mis. Verschillen leveren de makers meer verkoop kansen. Behalve bij bh-loos.
Ik draag ook zelden een bh
quote:Corona67 schreef op 23 juli 2016 @ 21:47:

Ik draag ook zelden een bhBij welke gelegenheden dan wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven