* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Hé Zonnetje, wat naar dat je het niet goed met je gaat. Hopelijk kun je idd snel bij de psycholoog terecht en krijg je daar de hulp die je nodig hebt. Sterkte!
Jane, mijn uitgerekende datum is trouwens 20 juni. Dat is één dag na m'n verjaardag (de 19e). Ik hoop niet dat hij of zijn op mijn verjaardag komt, hihi. 't Is wel een mooi verjaardagscadeau natuurlijk, maar dat heb ik toch liever een paar dagen later of eerder.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Nog steeds moe 's avonds, ik val op de bank in slaap. Als ik dan wakker wordt ben ik misselijk. 's Nachts word ik dan weer wakker en kan ik moeilijk in slaap komen. Ach ja, gaat vast wel weer over.

Ik moet me wel naar m'n werk slepen, ik heb er niet zo'n zin meer in. Maar ja, dat zal ook wel weer goed komen hoop ik.

groetjes
Hè bah Zon, wat naar. Heb je ook al ge-SMS-t.

Ik hoop dat je hulp hebt aan de psych.

Take care lieffie. Je bent er één uit duizenden !!!!

Peetje, ik zal het schema aanpassen, als ik tijd heb.

Das ook toevallig trouwens, 1 dag na je eigen verjaardag. Strak gepland, hihi.

Marit, ik moest wel lachen om jouw opmerking over die buikspieren en darmen. Dat heb ik nou ook !! Hahaha. Die onthou ik. Mijn kind prijkt niet naar buiten, maar mijn darmen (euhhh...).

En Sint en pieten komen hier ook op de crèche. Ik zie het wel hoor. Als Laura er niet van gecharmeerd is, mag ik aannemen dat de crècheleiding daar oog voor heeft en haar daarvan weghoudt.

UM, hoe is het dinsdag afgelopen met UJ's schoonmoeder? Goed gesprek gehad? Ik hoop 't voor je. Kijk, je hoeft elkaar niet de deur plat te lopen, maar een normale 'omgangsregeling' zou veel spanningen weghalen.

Jammer dat Fiene niet gaat zwemmen zaterdag. Nou, dan zien we elkaar een week later wel weer.

Ik ga Laura uit bed plukken, Die ligt al een poos te klessebessen.

Vannacht meldde ze zich trouwens om 03.00 uur en gisterochtend om 05.30 uur. Wat dit nou weer is.... Dat heeft ze anders nooit !

Gek kind.

Morgen om 12.30 uur mijn echo.

I'll let you know !

Wat is het hier trouwens verder rustig !

DD, Tinok, Malar, Emmetje en anderen. How's life?????

XXX
Nou, mijn buikspieren hebben het ook begeven, "opeens" heb ik een buik. Vannacht werd ik wakker en toen voelde ik al dat het hard en opgezet was, vanochtend was het weer wat minder. Maar net op m'n werk merkte ik al dat ie weer gegroeid was.

Morgen moet ik bloed prikken, nuchter, dus ik wil er al rond 8 uur zijn. Femke moet maar even mee. Om elf uur moeten we voor haar bij de kapper zijn. Ik ben benieuwd of ze het dan ook weer zo goed toelaat als de vorige keer. We zullen zien.

Ik doe nu wel vaker bij haar 2 staartjes in, maar ze haalt ze er ook weleens weer uit. Het staat zo lekker eigenwijs vind ik.

Morgen kom ik weer even langs, even lezen hoe het met je echo is gegaan Jane! Spannend en leuk, toch?

Jane, spannend morgen !!!!

kom je snel vertellen?

ik neem sinds gisteren niet meer 'zo nodig' de oxazepam

maar meteen na het opstaan. Vin zag het alleen maar erger worden eigenlijk en hem leek dit een beter idee.

Ben ik wel met hem eens eigenlijk, aangezien het mét dat spul wel goed gaat. Waarom dan wachten tot ik eigenlijk te laat ben? Vrijdag bel ik huisarts, evt. volgende week samen eens langsgaan voor een gesprekje.

Veel sterkte met alle misselijkheid en gebrek aan buikspieren!

Ik ben weer aan het trainen

Jaaaa, een prachtig knipperlichtje van precies 9 weken oud.

Beginnende armjes en beentjes... God, wat is het toch een wonder....

Marit: good for you !!
Jane, gefeliciteerd!!!! Dus vandaag precies 9 weken oud? Ik ben zaterdag 11 weken, misschien bevallen we nog wel op dezelfde dag!

Jane, fantastisch !!!!

Jippie!

3 hoera-tjes voor de kleine Janebaby!

Dat wordt straks een forumgeboortegolf in de zomer! en leuk om op 1-2 al die buikjes te zien, alleen maar gaaf toch, er is geen betere reden om 'groter' te worden...

UM, hoe is het met jou ?!

Gefeliciteerd Jane met de goede echo!!

En zoals UM al zei niets leuker om straks al die mooie buikjes te zien op 1-2. Volgende keer weer meer van mij.

Liefs Tinok
Jane! Mooi joh, helemaal fantastisch

Zon: Heel veel sterkte meis

Pffff, Eva is eind van de middag op de opvang keihard op haar achterhoofd gevallen uit de kinderstoel. Ging supersnel, leidster draaide zich eventjes om en baf daar ging ze. Toen ik kwam, ze waren me net allemaal aan het proberen te bereiken, zat ze helemaal wit weggetrokken, ze reageerde ook totaal niet op mijn komst. Ze is niet buiten bewustzijn geweest ofzo gelukkig. Contact gehad met huisarts, we moeten haar de komende 24 uur om de 2 uur wakker maken. Ze moet dan echt zo goed wakker zijn dat ze contact maakt, lukt dat niet moeten we meteen erheen. Gatver, wat een schrik.
Metis, ik las jouw www op hyves vandaar dat ik even polshoogte kom nemen hier. Wat een schrik zeg! Sjongejonge. Veel sterkte de komende 24 uur! Knuffel!!!

Dames, ik ben van ons laatste avondje midweekje-weg aan het genieten. Lekker achter de laptop want mannetje kijkt voetbal. Vandaar een beetje weinig laten horen afgelopen dagen, Ik kom snel bijpraten.

Jane gefeliciteerd met je goede echo, Zonnetje sterkte. Marit goed dat je je huisarts gaat bellen, Peetje en UM knufje voor jullie, zomaar...

liefs DD
He Metis, wat schrikken zeg, vertel je wel hoe 't is afgelopen? Dat vind ik zo'n schrikbeeld, zo'n val. Gelukkig hoefde ze niet over te geven ofzo.

Jane, gefeliciteerd!!! Wat super dat alles goed was op de echo. En wat leuk dat er weer een aantal zwanger zijn en opnieuw in de zomer gaan bevallen. Carlijn sliep laatst trouwens ook een nacht niet lekker door, lag steeds een beetje te babbelen in bed. We denken dat ze het net te koud had want eenmaal met de binnenhoes in de slaapzak sliep ze wel lekker door. Maar toen ik bij d'r kwam om dat te doen was ze ook klaarwakker en helemaal helder, heel vreemd.

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar alle buikjes op 1 februari. Ik had nog niet eerder gereageert maar ben wel van plan te komen. Geen idee of malar-man ook meekomt, dat zal ook afhangen van de locatie denk ik. Ik vind het overigens erg leuk om iets te doen, wat het dan wordt kan daarin heb ik niet echt voorkeur, pannekoekenhuis, speeltuin of dierentuin is mij om het even.

Met mij gaat het verder wel aardig. Het zijn wel hele drukke maanden geweest omdat heel veel zorg om mij neer kwam. Tel daarbij op dat ik moet afronden in mijn ene baan en dat dat op korte termijn moet en dat Carlijn een beetje ziek is en jullie begrijpen wel dat ik heel erg moe ben. Carlijn is niet echt ziek hoor maar moet erg hoesten en slaapt daardoor slecht en ik dus ook. We hebben d'r net maar even een paracetamolletje gegeven omdat ik vermoed dat ze ook keelpijn heeft en ik hoop dat ze er iets beter op slaapt dan ze gisteren heeft gedaan.

Morgen naar de tandarts en dan zal ze waarschijnlijk meemoeten. Mijn tandarts loopt alleen altijd zo uit dus met een beetje pech zitten we daar anderhalf uur, zie dan een kind maar eens bezig te houden. Pfffff, nou ja, morgen maar weer zien.
Hé Metis, wat zal dat schrikken geweest zijn zeg! Hoe gaat het nu met Eva? Is ze de nacht een beetje goed doorgekomen?

Malar: Femke moest de laatste weken ook erg hoesten en sliep daardoor ook slechter. Wij dus ook inderdaad...

Gelukkig lijkt het nu iets beter te gaan. Je hoort wel dat er nog van alles zit als ze ademhaalt, maar ze lijkt er niet echt last van te hebben. Tsja, wanneer zou je ermee naar de dokter moeten? Ze heeft geen koorts ofzo en haar eetlust is ook ruim voldoende.
Metis, wat schrikken !

Hoe is het met Eva nu?

Peetje, het schema is weer bijgewerkt hoor, hihi.

Malar, leuk om weer van je te lezen !

Druk, druk, druk dus.... Sterkte !

Meide, bedankt trouwens voor de felicitaties !

Hihi, het maakt me helemaal blij.

Het is trouwens nog steeds onwerkelijk, vind ik. Maar goed, dat zal wel veranderen. Morgen een schoonfamiliebijeenkomst in het zuiden des lands,dus dan gaan we het nieuws bekend maken. Ben benieuwd !
Hmmm, zei ik nou dat Carlijn niet al te ziek was? Nou gisteren werd het van kwaad tot erger, koorts liep op tot ruim boven de 90 graden en gisteravond zaten we op de spoedpost (vooral omdat Malar-man zich ongerust maakte, ik dacht nog 't valt vast wel mee ) Bleek ze dus een longontsteking te hebben. F**king hell, is wel even schrikken. Met antibiotica, paracetamol en thijmsiroop heeft ze vannacht gelukkig goed geslapen, zij het kort want ze lag pas om 22.00 uur terug in bed. Vandaag is ze al weer aardig te spreken, afwachten of dat vanmiddag zo blijft. We hebben in elk geval een DVD van Muis in huis gehaald, heeft ze iets om passief mee bezig te zijn.

Hmmm voor het bijtanken dat dit weekend op het programma stond is dus ook een beetje weinig gelegenheid. Ik ga me denk ik nu maar even bij manlief voegen, even beetje op bed liggen lezen.

Metis, laat je nog even weten hoe het met Eva is afgelopen?
Goedemorgen!

Nou met Eva gaat het weer goed. We hebben haar dus om de 2 uur gewekt en elke keer reageerde ze goed. Haar wang is wel tikkeltje blauw en dik dus blijkbaar heeft ze eerst met haar wang de grond geraakt. Verder heeft ze weer praatjes voor 10 en we hebben niet de indruk dat ze nog ergens last van heeft aangezien ze gewoon weer lekker druk aan het spelen is.

Ik was me rot geschrokken zeg, vooral dat ontzettend witte koppie en dat apatisch voor zich uit zitten staren was doodeng. Ik herkende haar amper toen ik binnenkwam op de opvang, zo wit en star, zonder enige uitdrukking zag ze eruit.

Malar: Hoe is het nu met Carlijn? Zijn jullie nog bij de tandarts geweest of is dat niet doorgegaan?

Jane: Vandaag dus het grote nieuws vertellen, leuk man. Veel plezier vandaag!

Wij gaan vanmiddag nog even de stad in om de laatste sinterklaascadeautjes te kopen. Woensdag komen sinterklaas en zwarte piet op de opvang, ben benieuwd hoe dat gaat. Eva roept elke keer heel enthousiast Piet als ze een zwarte piet op tv of in boekje zit maar weet niet of ze ook zo heldhaftig is als ze hem in het "echt" ziet. Wij vieren het vrijdagavond zelf, we gaan eerst gourmetten (dat idee heb ik gejat van iemand anders hier, weet niet meer wie )

Morgen doen we eerste bod op huis! We gaan nu toch voor dat huis wat we het eerst hebben bekeken, waar dus veel aan gedaan moet worden.
Wij gaan ook gourmetten met sinterklaas, dus dat idee heb je vast van mij gejat, haha.

Fijn dat het weer beter met Eva gaat, lijkt me ook enorm schrikken als je haar zo ziet, zo anders als normaal.

Malar, hoe gaat het met Carlijn? Lijkt me ook wel schrikken, longontsteking. Slaat de antibiotica een beetje aan?

Wij zijn naar m'n opa geweest vandaag. M'n ouders logeren een paar dagen bij m'n oom en tante, die zelf weer een paar dagen weg zijn. Zij wonen dichtbij m'n opa en we zijn daar heengegaan en daar kwam m'n opa ook naartoe. M'n broer en schoonzus kwamen ook. We hebben alle vier het nieuws verteld dat we zwanger zijn. Hij vond het wel leuk, maar ik ben benieuwd of hij het gaat onthouden...

P's moeder en broer en schoonzus gaan we het volgende week vertellen als we daar sinterklaas gaan vieren. P. wilde wachten met vertellen aan z'n moeder omdat als het weer mis zou gaan zij dan zo overdreven (dat zijn zijn woorden) gaat doen. En hij denkt ook niet dat ze het voor zich kan houden. Waarschijnlijk zou de hele familie het dan gauw weten. Nou ja, 't is zijn moeder dus hij mag dat beslissen.

Hier fondue met sinterklaas !

hihi, gezellig allemaal hoor!

Malar, hoe is het daar nu !?

niet al te ziek hoop ik ?

Metis, wat een schrik !!! Godzijdank verder niets raars meer aan haar gemerkt!

Peetje en Jane, wat leuk om het nieuws te vertellen he ? !

Hier sukkelt het kraambezoek nog lekker verder,

gisteren wat familie gehad..leuk maar lang.

Vanavond komen 2collega's van mij en volgende week nog collega's van Vin. Daarna is het wel zo'n beetje klaar geloof ik!

Sanne bijna 7wkn nu (woensdag) dus voor mijn gevoel zijn de zwaarste eerste weken voorbij!

Niet dat het nu opeens anders is, maar voelt wel als '2e fase'.

Qua drinken dwingen we nu echt min. 4uur tusen de voedingen af, anders is het aan het eind van de dag een lastig rommeltje met vaak maar weinig drinken.

De nachten zien er nu ongeveer zo uit:

22:30-23:00uur fles en dan tussen 05-06uur weer.

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik weer moet weken (4wkn) dit ietsje langer gaat zijn 'snachts. Nouja, we'll see.

Sanne hangt nu in de draagdoek (echt een aanrader om je handen vrij te houden!

Ze was erg onrustig net, nu komt er af en toe een meur de doek uit, maar is ze nog wel tevreden gelukkig.

Ik ga de spullen voor de surprise maar tevoorschijn halen !

Hahaha Peetje, gejat van jou dus. En Marit aan de fondue...da's ook lekker trouwens.

Wij hebben gisteren de laatste cadeautjes binnengehaald, wat een drukte in de stad. Gewoon niet leuk meer. We waren uit voorzorg maar met de bus gegaan ivm ernstige parkeerproblemen. Vond Eva weer helemaal geweldig.

We hebben zo'n zwarte pietenmuts/baret (hoe noem je zo'n ding met veer erop) gekocht voor Eva, kan ze die as woensdag op wanneer ze het op de opvang vieren. We hadden em ook zelf kunnen maken maar hij lag voor 2,50 bij prenatal, dus ach...net zo makkelijk.

Marit: wij hebben daar ook onze draagdoek vandaan, ideaal. Een vriendin van mij heeft hem nu, is kort geleden bevallen, en zij zweert er ook bij.

Peetje: Altijd leuk om zulke nieuwtjes te vertellen. Nu dus nog tegen je schoonouders, leuk hoor.
Hallo allemaal!

jee, wat een heftige verhalen hier van Eva en Carlijn.

Fijn dat Eva nu weer als vanouds reageert. Echt een griezelverhaal zeg, ongelovelijk!

Leuk leuk Peetje en Jane, het vertellen aan jullie omgeving! Blijft toch heel bijzonder! Jane, hoe waren de reacties bij jullie? Fijn om nu niet meer je buikje te hoeven verbergen?

Metis, en en, how about het huis, oeiii, heb je helemaal de puf om aan de klus te gaan?

Marit, fijn dat jullie een soort van ritme hebben! Heb je nog effetjes verlof? tot en met de Kerst vast wel denk ik?

Ik had hier echt een moederschapsdip. Ik schaam me om het te zeggen, maar ik vind er al een tijdje niet zoveel aan. Wat het precies is... ik kan wel wat stressgevende factoren opnoemen maar weet het ook weer niet heel precies, het is net of Fiene en ik de laatste tijd het wat minder kunnen vinden samen. Mijn lontje was niet eens kort, maar gewoon helemaal niet aanwezig helaas.

En ik ben Moe, van het hele familiegedoe. Zondag nog mega ruzie met UJ erover. Ik gaf aan even geen moeilijke gesprekken meer over en weer te willen omdat ik het echt niet meer trek. Bovendien heeft UJ een goed gesprek met zijn moeder gehad, en dan kan t maar beter effe klaar zijn. UJ durfde dit moeilijk bij zijn moeder aan te geven, want had het gevoel dat daar misschien weer slecht op gereageerd zou worden.

Pfffffff kan me voorstellen dat jullie helemaal niet meer op Utregmeissie's-soap-met-schoonfamilie zitten te wachten..

Genoeg!!! Tijd voor leuke dingen!

Ben zaterdag heerlijk wezen eten, heel hip, aziatische tapas met een vriend, echt heeerlijk. Dat doet de mens goed!

Wil a.s. donderdag nog even wat sintkadootjes voor hier inslaan.

Ben aan het overwegen weer eens een pittig setje om mezelf in te slaan, als sinterklaaskado voor utregjochie..

Sinds mijn zwangerschap is het echt om te huilen wat ik draag (oa nog steeds zwangerschaps-onderbroek-tenten omdat ze zo lekker handig zijn voor op een lage spijkerbroek..)

... en met iets nieuws krijgen we het hier misschien niet koud in de winter....

Fiene vindt vooral het uitpakken ( lees: los scheuren) van de kadootjes een feest.

Nog 1 dingetje. Lopen hier alle forumbaby's al? allemaal?

Want Fiene nog niet, het lijkt er nog niet eens op. En ik word af en toe gek van de vraag 'loopt ze al '?... NEE dus. Ik lees soms ook over ale die woordjes die andere kindjes al zeggen, nou Fiene praat echt nog niet veel. Ik merk dat ik t soms ga verdedigen, omdat ik gewoon niets meer weet te zeggen zodra ik De Vraag met nee heb beantwoord. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo leuk vind. Ik wil ook zo graag opscheppen en ik kan niks verzinnen ( schaam me terwijl ik dit opschrijf). Fiene is leuk en lief genoeg maar ik weet niks om op te scheppen!! Ja, dat ze eet als een bootwerker. Beetje twijfelachtige eer..

Is dit herkenbaar voor jullie, of loopt hier misschien ook de hele tabel al, in bezit van een woordenschat van minstens 20 woorden?!

Groetjes allemaal!
Hé UM,

Kan me de schaamtegevoelens ergens wel voorstellen hoor maar door het uit te spreken onderken je het en dat is juist een heleboel waard. Kun je er goed met UJ over praten?

Sterkte meis

Oh ja, en Eva loopt ook nog niet los hoor, alleen achter een auto aan (met zo'n beugel aan achterkant waar ze zich aan vast kan houden) of langs te tafel/bank. Herken het gek worden van het gevraag wel, word er soms moe van. Nou ja, ligt er wel aan hoe het gevraagd wordt trouwens.

Had er een tijd geleden een topic over geopend maar t is helemaal niet heel laat begreep ik, ze hoeven pas te kunnen lopen met, ik meen, 24 mnd (weet Marit misschien wel)

Dat verdedigen doe ik trouwens soms ook hoor, "ja maar ze kan al wel dit of dat" Gaat nergens over maar toch...

Nu is Eva wel snel met praten maar zodra er iemand is houdt ze stijf d'r mond dicht dus heb ik ook weinig aan Ze kletst wel bij bekenden hoor of op de opvang maar meestal zijn het de mensen die Eva weinig zien die het steeds vragen.

In dat topic wat ik had geopend had iemand trouwens nog een leuke opmerking. Als ze weer aan je vragen of ze al loopt gewoon zeggen "nee dat mag ze niet van ons" Niet dat ik het zelf snel zou (durven) zeggen maar grappig vind ik em wel.

Gisteren dus geboden op huis maar nog geen tegenbod gehad, we wachten dus nog in spanning af.

Ik heb nu helemaal zin in klussen maar waarschijnlijk zakt dat gevoel wel als we bezig zijn Ik ben totaal geen klusser of wat ook maar misschien is het toch anders omdat het ons eigen huis dan is, geen idee.
quote:Metis schreef op 02 december 2008 @ 13:13:

In dat topic wat ik had geopend had iemand trouwens nog een leuke opmerking. Als ze weer aan je vragen of ze al loopt gewoon zeggen "nee dat mag ze niet van ons" Niet dat ik het zelf snel zou (durven) zeggen maar grappig vind ik em wel.

. Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze niet mag lopen omdat jullie zo'n dure buggy hebben, zonde van het geld anders

Salomé loopt al wel, maar die zegt nog geen woord (tenminste niet iets wat wij kunnen verstaan haha)

UM dikke , enne ik vind je soap bere-interessant hoor, gewoon neer blijven tikken hier. Hopelijk helpt het jezelf als je het kwijt kunt hier.

Jane en Peetje, Gefeliciteerd met jullie goede echo's! Echt super! Op naar de 20 weken (en dan zitten jullie alweer op de helft )

Hier gaat alles zn gangetje, Olivia slaapt snachts heerlijk, meestal komt ze 1 keer, maar soms slaapt ze ook door. Daar staat dan wel tegenover dat ze overdag (tussen 9 smorgens en 7 s avonds) elke 2 uur wil drinken, maar ach, dat gaat ook wel weer over. Ik moet zeggen dat we onze draai echt goed gevonden hebben met zn viertjes. Olivia draait gewoon mee in het dagelijkse rondje. Ben wel enorm georganiseerd geworden, maar dat moet ook echt, anders loopt het allemaal voor geen meter. Zo sta ik s avonds de aardappels te schillen voor de volgende dag haha.

Salomé is gisteren voor het eerst geknipt, er is niet zoveel afgehaald, maar nu zit het weer een beetje netjes.

Oh even snel posten, Olivia begint te pruttelen in de box...hopelijk tot later!

UM, wat goed van je dat je gewoon uitspreekt hoe je je voelt!

Ik doe dat ook hier in de omgeving, en blijkbaar is dat toch wel 'raar' om niet alleen maar de happy moeder uit te hangen.

Je lontje groeit wel weer aan, hoe meer Fiene straks gaat kunnen hoe leuker ze wordt, en dus ook hoe leuker het moederschap wordt !

Dat ze straks meer gaat kunnen is zéker hoor !!!

(moest wel lachen om de twijfelachtige eer )

Qua lopen is er trouwens echt zo'n enorme spreiding qua leeftijd! niets "moet" maar na 18mnd wordt op via het cb wel even goed bekeken of er inderdaad geen probleem van bijv. heupen is. Als je zelf gaat twijfelen, bel (zonder verwijzing mogelijk) eens een kinderfysiotherapeut? Die hebben daar echt goed zicht op ! (beter dan ik op het cb heb hoor!)

Hier zit ik er in flagen nogsteeds doorheen.

Merk dat ik neiging krijg ook 'savonds med. te pakken omdat de spanning zich na een dag behoorlijk heeft opgebouwd.

Gisteravond paniek en hyperventileren, gelukkig konden we met schoonouders afspreken dat Sanne daar vanavond naar toe gaat en wij dus kunnen slapen. Het ligt nieteens aan de nachtrust denk ik trouwens, aangezien ze nu wel pas tegen 6uur wakker wordt. Maar, genoeg slapen om echt weer bij te tanken zit er niet in.

Nouja, proberen maar per dag te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven