Napraattopic 63

16-07-2016 16:52 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Galileo schreef op 24 juli 2016 @ 15:30:

Dat onze licht getinte medelanders anders tegen emancipatie aankijken wist ik wel, maar dat het probleem breder is is nieuw voor mij.Ach hou nou toch op..

Dat onze licht getinte medelanders anders tegen emancipatie aankijken wist ik welAllemaal?
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2016 @ 15:47:

[...]

hufterigheid?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 24 juli 2016 @ 15:31:

[...]

Profi ben ik vaak in gezelschap van (hoog opgeleide) mannen die vinden dat ze heel geëmancipeerd zijn. Ze hebben er totaaaal geen moeite mee dat een vrouw de hoogste in rang is maar als er koffie gehaald moet worden kijken ze wel naar mij. En dan geef ik mijn bestelling netjes door.Dat dus. Goeie reactie Blond!
Ik denk dat de term verkrachting zo'n taboe is, omdat dat impliceert dat de man (in dit geval) dus een verkrachter is. En dat zijn vieze, wanhopige, slechte, zieke mannen die in bosjes loeren. Want als het ook aardige, onhandige, charmante, gevoelige mannen zijn, dan wordt de boel veel te onduidelijk.

Even niet juridisch gedacht maar sociaal/emotioneel: ik denk dat er heel goed sprake kan zijn van verkrachting als de man het niet zo bedoelt. Het gaat niet altijd om macht, soms gaat het gewoon om seks. En onervarenheid, blindheid voor signalen, ervaring waarbij het wel goed uitpakte, en de neiging van veel vrouwen om te pleasen en niet voor zichzelf op te komen en angst om iemand te kwetsen, leidt dan tot situaties die niet meer zwart-wit zijn. Waarin iemand die verder best oke kan zijn, toch zodanig over grenzen gaat dat hij zich schuldig maakt aan verkrachting.

En net als met alle andere strafbare feiten: onwetendheid is geen excuus.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:Oudblond schreef op 24 juli 2016 @ 15:44:

Ah. Ik schreef in het begin mee, maar ben er weggebleven. Ik zat me op te vreten over zoveel... eh... (dat mag ik hier denk ik niet typen).Net als op actueel, is er weinig ruimte voor nuance. En als man moet ik meer niet mee willen bemoeien.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 13:40:

[...]

Hij deed dingen waarvan ze vooraf al gezegd had ze niet te willen.

Hoe duidelijk had hij het willen hebben? Had ze het op haar voorhoofd moeten schrijven?

Ik denk dat het niet eens had geholpen, al had ze in een knipperende neon-verlichting 'NEE, WIL IK NIET' op haar keel staan. Zeker zijn opmerkingen wijzen in die richting want 'ze kon er zo aan wennen.'

50 shades heeft denk ik wel een vrij negatieve invloed gehad. Het is ook een vreemde boekenserie, nog los van het feit dat de gemiddelde uitgave van de Bouquetreeks beter is geschreven: de schrijfster hamert er tussen de regels door continu op dat BDSM heel raar is en er wel iets met je moet zijn als je dat wil. Om vervolgens misbruik en raar stalkgedrag te romantiseren.
quote:Marquise schreef op 24 juli 2016 @ 16:07:

[...]

Ik denk dat het niet eens had geholpen, al had ze in een knipperende neon-verlichting 'NEE, WIL IK NIET' op haar keel staan. Zeker zijn opmerkingen wijzen in die richting want 'ze kon er zo aan wennen.'

50 shades heeft denk ik wel een vrij negatieve invloed gehad. Het is ook een vreemde boekenserie, nog los van het feit dat de gemiddelde uitgave van de Bouquetreeks beter is geschreven: de schrijfster hamert er tussen de regels door continu op dat BDSM heel raar is en er wel iets met je moet zijn als je dat wil. Om vervolgens misbruik en raar stalkgedrag te romantiseren.Dit ben ik helemaal met je eens en was toen al mijn kritiek op dat boek. In de film hebben ze het niet beter gedaan helaas.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 13:07:

[...]

Ja?

Ik weet het niet, ik denk altijd dat mijn eigen ervaringen mijn blik op dit soort dingen vertroebeld.De wet zit eigenlijk opmerkelijk goed in elkaar
Zijn jullie die boeken doorgekomen? Zo slecht geschreven dat ik meer op het boek zat te mopperen dan te lezen. Maar helemaal eensch met Marquise en Phae.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik reageer maar niet in het desbetreffende topic want dan maak ik mezelf te druk met dit weer vrees ik. Maar 50 shades slaat dus IMHO als een kut op een koektrommel.

Aanrader op YouTube: honest trailer 50 shades.
Ik heb het bij één tint gelaten. Wat een kutboek.
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 juli 2016 @ 16:12:

[...]

De wet zit eigenlijk opmerkelijk goed in elkaar

Toch wordt er relatief weinig aangifte gedaan. Zeker als het binnen een relatie of tijdens een date gebeurt.

Ik ging er sowieso al vanuit dat ik niet geloofd zou worden trouwens, dus heb nooit aangifte gedaan.
Overigens is bdsm in mijn ogen meer dan prima maar als mijn D / echtgenoot dit zo had aangepakt had ik gillend de benen genomen. Wat een grenzeloze mafketel die kerel uit dat topic.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 juli 2016 @ 16:14:

Ik heb het bij één tint gelaten. Wat een kutboek.Ik heb ze alle drie gelezen. Elk boek is slechter dan de voorganger.

Dat onze licht getinte medelanders anders tegen emancipatie aankijken wist ik wel, maar dat het probleem breder is is nieuw voor mij.

Doe normaal.

Ik heb een relatie met zo'n lichtgetinte medelander.

Die gaat er van over zijn nek.

Ga jij hier even lekker racistische taal uit zitten slaan.
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2016 @ 14:02:

Na een 'nee' doorgaan is verkrachting. Klaar.

Zonder een "ja" beginnen of doorgaan is verkrachting.

Dat "ja" en "nee" soms verwarrend te verstaan zijn doet niets af aan het basisprincipe: je blijft met je poten af van mensen als je niet zeker genoeg weet dat ze willen dat he niet van ze af blijft
Ik heb de film deels gezien omdat ik in slaap viel, een nog saaiere versie van Twilight.

Ik snap ook niet helemaal waarom sommigen beweren dat de date van TO onwetend was en het waarschijnlijk niet zo bedoelde. Komaan, hoeveel duidelijker had het nog gemoeten? Naar topic.
Ik heb 50 Shades alleen gelezen via deze reviews. Ik vermoed dat ik daarmee de best mogelijke 50-shades ervaring heb gehad.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 24 juli 2016 @ 15:24:

[...]

Ik zie dat overal om me heen. Vaak heel subtiel. Anoniem op internet vaak niet subtiel. En nee, niet van specifieke groepen mannen.Van alle mannen? Dan ben ik toch benieuwd, want ik ervaar totaal niets dat zelfs maar in de buurt komt
Ik ben overigens met heel veel pijn en moeite tot begin boek drie gekomen. Toen was er ineens een scène waar de Domly Dom het op zijn heupen krijgt en de hoofdrolspeler straft omdat ze topless in de zon lag. Dat was de druppel voor me.

Misschien dat ik het zo lang heb getrokken omdat ik een liefhebber ben van vreselijke zoetzappige historische romans met de meest hysterische beschrijvingen over seks.
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 juli 2016 @ 16:18:

[...]

Van alle mannen? Dan ben ik toch benieuwd, want ik ervaar totaal niets dat zelfs maar in de buurt komtJa, van alle, alle, alle mannen in de hele wereld.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 16:15:

[...]

Toch wordt er relatief weinig aangifte gedaan. Zeker als het binnen een relatie of tijdens een date gebeurt.

Ik ging er sowieso al vanuit dat ik niet geloofd zou worden trouwens, dus heb nooit aangifte gedaan.dat is een reden, de misvatting dat de intentie van de dader van belang is ook.

Maar de wet zelf is glashelder
quote:Marquise schreef op 24 juli 2016 @ 16:17:

Ik heb de film deels gezien omdat ik in slaap viel, een nog saaiere versie van Twilight.

Ik snap ook niet helemaal waarom sommigen beweren dat de date van TO onwetend was en het waarschijnlijk niet zo bedoelde. Komaan, hoeveel duidelijker had het nog gemoeten? Naar topic.de intentie van de dader doet er niet toe. Bedoeld of niet bedoeld: fout=fout
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 24 juli 2016 @ 16:21:

[...]

Ja, van alle, alle, alle mannen in de hele wereld. Mijn excuses voor het stellen van een serieuze vraag. Zal het niet meer doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven