Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 15:28:

[...]

Jij begeeft je midden tussen de salafisten of begrijp ik je verkeerd?Kan me niet voorstellen. Salafisten mingelen niet zo makkelijk.
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 15:35:

[...]

Lees nu eens een Duitse krant. Dan zie je exact hetzelfde.

Weet ik, het viel mij ook op.

En in frankrijk is het nog veel erger, daar onstaat reeds angst voor een tegenreactie van extreemrechts.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 15:39:

[...]

Weet ik, het viel mij ook op.

En in frankrijk is het nog veel erger, daar onstaat reeds angst voor een tegenreactie van extreemrechts.

In Duitsland ook.

Maar goed, dat gaan we hier ook allemaal krijgen.
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]

Maar dat kan je niet aanpakken met te praten. Dergelijke kinderen zijn verziekt voor hun ganse leven.

Zij gaan niet naar school. De politie durft die kinderen niet benaderen uit angst om aangevallen te worden.

De politie is dus letterlijk bang van 11 en 12- jarigen. Dit zijn geen kinderen zoals die in onze scholen opgroeien.

Zij denken maar aan één ding en dat is hoe zondig onze maatschappij is en hoe zij ons verafschuwen.

Je kan daar echt niet op in praten. Als je hen durft te bestraffen dan is de kans héél groot dat je een mes tussen je ribben geplant krijgt. Dit zijn inderdaad "maar" kinderen, maar met een heel afschuwelijke gedachtengoed.

En dat laten de politie en zodoende wij ook als maatschappij gewoon begaan.

Als dit waar is heeft Belgie flinke steken laten vallen. Dan gaat het niet alleen over salafisme.

Hoe weet jij trouwens dat het 11 jarige joch waar je het over had, een salafist is?

Of dat hij salafistische ouders heeft?

En wat betreft die kinderen, die huizen binnenvielen om vrouwen te verkrachten, waar je het in een volgende post over hebt, heb je een link naar een nieuwsartikel hierover?
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 15:37:

[...]

Kan me niet voorstellen. Salafisten mingelen niet zo makkelijk.

Ik kende er een en ken ook mensen met symphatie ervoor.

Je kan niet al het salafisme over een kam scheren, er zijn verschillende stromingen.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 12:28:

[...]

Allereerst er proberen achter te komen van wie hij die ideeën heeft. Dus doorvragen bij die jongen.Klinkt mooi en zou normalitair mijn strategie zijn. Nu komt de maar......maar niet in een soortgelijke wijk als Molenbeek. Stel, dat de info klopt, dat het kind niet naar school geweest en van kleins af aan krijgt te horen dat de westerling niet te vertrouwen etc. Het kind daagt je uit, niet dat hij doorheeft wat hij daadwerkelijk zegt maar hij zegt het en grijnst daarbij. Vervolgens ga je hem vragen stellen. Denk je dat hij naar je luistert? De kans is aanwezig dat hij z'n grote broers erbij gaat halen want je bent een westerling. Is het kind qua gedachtenwereld te redden? Ja, maar niet in de omgeving waarin hij verkeert voor zover hij daar z'n ideeën vandaan heeft. Dat maakt de hele situatie lastig. Iedereen vindt er wat van maar de oplossingen zijn niet elegant of zijn die er wel?
quote:quiaquia schreef op 27 juli 2016 @ 15:57:

[...]

Als dit waar is heeft Belgie flinke steken laten vallen. Dan gaat het niet alleen over salafisme.

Hoe weet jij trouwens dat het 11 jarige joch waar je het over had, een salafist is?

Of dat hij salafistische ouders heeft?

En wat betreft die kinderen, die huizen binnenvielen om vrouwen te verkrachten, waar je het in een volgende post over hebt, heb je een link naar een nieuwsartikel hierover?

In london en parijs is het even erg... van nederland weet ik dat er ook no-go zones zijn. Maar omdat jullie nog geen slachtoffer zijn geweest van terreur is er volgens mij gewoon veel minder aandacht voor.

Ik weet dat het salafisten zijn omdat ik naast de buurt woon. Sommigen zijn ook vriendelijk en begroeten mij en voeren normale gesprekken erover. Zolang je vriendelijk blijft is er niets aan de hand, maar na het gesprek sta je wel aan de grond genageld van verontwaardiging. Velen haten de mensen niet persoonlijk, maar wel wat we allemaal samen vertegenwoordigen. De maatschappij dus.

En neen, dat is het net. De media rept er nooit een woord over... overvallen zijn hier dagelijkse kost en in de media hoor je nooit iets van.

Deze buurt was top om in te wonen tot de gemeente besliste om enkele sociale appartementen te bouwen en deze vol te steken met allochtonen. Gevolg was dat de mensen errond massaal verhuisden en die woningen door allochtonen aan spotprijzen werden verkocht. Zo ontstaan ghetto's en worden wij verdreven. Ook ik wilde verhuizen maar kan dit financieel niet. Ik heb mijn woning gekocht voor 350.000 euro en krijg er nu nog geen 200.000 euro meer voor.
quote:gaya76 schreef op 27 juli 2016 @ 16:09:

[...]

Klinkt mooi en zou normalitair mijn strategie zijn. Nu komt de maar......maar niet in een soortgelijke wijk als Molenbeek. Stel, dat de info klopt, dat het kind niet naar school geweest en van kleins af aan krijgt te horen dat de westerling niet te vertrouwen etc. Het kind daagt je uit, niet dat hij doorheeft wat hij daadwerkelijk zegt maar hij zegt het en grijnst daarbij. Vervolgens ga je hem vragen stellen. Denk je dat hij naar je luistert? De kans is aanwezig dat hij z'n grote broers erbij gaat halen want je bent een westerling. Is het kind qua gedachtenwereld te redden? Ja, maar niet in de omgeving waarin hij verkeert voor zover hij daar z'n ideeën vandaan heeft. Dat maakt de hele situatie lastig. Iedereen vindt er wat van maar de oplossingen zijn niet elegant of zijn die er wel?Inderdaad! iets over de nagel en de kop...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 16:17:

[...]

In london en parijs is het even erg... van nederland weet ik dat er ook no-go zones zijn. Maar omdat jullie nog geen slachtoffer zijn geweest van terreur is er volgens mij gewoon veel minder aandacht voor.

Ik weet dat het salafisten zijn omdat ik naast de buurt woon. Sommigen zijn ook vriendelijk en begroeten mij en voeren normale gesprekken erover. Zolang je vriendelijk blijft is er niets aan de hand, maar na het gesprek sta je wel aan de grond genageld van verontwaardiging. Velen haten de mensen niet persoonlijk, maar wel wat we allemaal samen vertegenwoordigen. De maatschappij dus.

En neen, dat is het net. De media rept er nooit een woord over... overvallen zijn hier dagelijkse kost en in de media hoor je nooit iets van.

Deze buurt was top om in te wonen tot de gemeente besliste om enkele sociale appartementen te bouwen en deze vol te steken met allochtonen. Gevolg was dat de mensen errond massaal verhuisden en die woningen door allochtonen aan spotprijzen werden verkocht. Zo ontstaan ghetto's en worden wij verdreven. Ook ik wilde verhuizen maar kan dit financieel niet. Ik heb mijn woning gekocht voor 350.000 euro en krijg er nu nog geen 200.000 euro meer voor.Ik lees hier steeds voor het eerst over deze buurten in België. Choquerend (mijn spellingscontrole schrijft dit zo maar klopt dit?).
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 16:29:

[...]

Ik lees hier steeds voor het eerst over deze buurten in België. Choquerend (mijn spellingscontrole schrijft dit zo maar klopt dit?).

Voor het eerst? Maar dat meen je toch niet? Die heb je overal, ook in nederland...

In zowat iedere grote stad in europa heb je van die zogenaamde "ghetto's"

http://nypost.com/2016/03 ... e-are-hotbeds-for-terror/

http://www.brusselstimes. ... many-molenbeeks-in-europe
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 15:28:

[...]

Jij begeeft je midden tussen de salafisten of begrijp ik je verkeerd?

Wat is het nou? Zijn er nu tig procent van alle moslims salafist zoals wordt gezegd of is het een compleet bizar idee dat iemand die in een grote stad woont en werkt niet iedere moslim bevraagt of er wel of geen salafisme wordt beleden. Leuk onderwerp tijdens de zwemles, in de speeltuin of tijdens de teamvergadering.

Ja, ik werk en woon tussen alle culturen en ja, daar zullen salafisten tussen zitten.

Of hun kinderen of kleinkinderen die met het salafisme flirten.

Laatst nog op kraamvisite geweest bij een jongeman waarvan ik denk dat hij wat fanatiek in de leer is, ik heb zijn vrouw niet gezien en hij schudt geen vrouwenhanden.

Maar om nu heel diep in te gaan op wat zijn geloofsovertuiging verder is. Dat laten we maar liggen.

Dus vreemdelingen vind ik een rare omschrijving. Deze mensen zijn hier geboren of wonen hier al tig jaar.

Blijf het een vreemde retoriek vinden om dat 'een vreemdeling in je huis' maar te blijven gebruiken.
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 16:38:

[...]

Wat is het nou? Zijn er nu tig procent van alle moslims salafist zoals wordt gezegd of is het een compleet bizar idee dat iemand die in een grote stad woont en werkt niet iedere moslim bevraagt of er wel of geen salafisme wordt beleden. Leuk onderwerp tijdens de zwemles, in de speeltuin of tijdens de teamvergadering.

Ja, ik werk en woon tussen alle culturen en ja, daar zullen salafisten tussen zitten.

Of hun kinderen of kleinkinderen die met het salafisme flirten.

Laatst nog op kraamvisite geweest bij een jongeman waarvan ik denk dat hij wat fanatiek in de leer is, ik heb zijn vrouw niet gezien en hij schudt geen vrouwenhanden.

Maar om nu heel diep in te gaan op wat zijn geloofsovertuiging verder is. Dat laten we maar liggen.

Dus vreemdelingen vind ik een rare omschrijving. Deze mensen zijn hier geboren of wonen hier al tig jaar.

Blijf het een vreemde retoriek vinden om dat 'een vreemdeling in je huis' maar te blijven gebruiken.Ja ik ook en dus?
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 16:34:

[...]

Voor het eerst? Maar dat meen je toch niet? Die heb je overal, ook in nederland...

In zowat iedere grote stad in europa heb je van die zogenaamde "ghetto's"

http://nypost.com/2016/03 ... e-are-hotbeds-for-terror/

http://www.brusselstimes. ... many-molenbeeks-in-europe

En toch zijn de achterstandswijken in Nederland niet te vergelijken met Molenbeek,de banlieues in Frankrijk etc..

Zelfs de Schilderswijk in Den Hagistan waar de IS vlaggen ook wapperden is daarmee niet te vergelijken.
quote:YellowDiamond schreef op 27 juli 2016 @ 16:42:

[...]

Ja ik ook en dus?Weet ik veel. Jij begon verbaasd te doen.
quote:Het-groepje schreef op 27 juli 2016 @ 16:47:

[...]

Weet ik veel. Jij begon verbaasd te doen.zucht...
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 16:17:

[...]

Deze buurt was top om in te wonen tot de gemeente besliste om enkele sociale appartementen te bouwen en deze vol te steken met allochtonen. Gevolg was dat de mensen errond massaal verhuisden en die woningen door allochtonen aan spotprijzen werden verkocht. Zo ontstaan ghetto's en worden wij verdreven. Ook ik wilde verhuizen maar kan dit financieel niet. Ik heb mijn woning gekocht voor 350.000 euro en krijg er nu nog geen 200.000 euro meer voor.

Waar in Nederland zijn er no go zones volgens jou?

Dat overvallen geen nieuws zijn kan ik me iets bij voorstellen.

Maar kinderen die huizen binnendringen om vrouwen te verkrachten?

Dat lijkt me juist iets waar de media, zeker in deze tijd, direct bovenop springt.

Heb je het zelf meegemaakt of het verhaal uit eerste hand?

Je bent duidelijk niet gelukkig met je woonsituatie, jammer dat je niet verhuizen kan.

Wel vraag ik me af in hoeverre die situatie je beeldvorming beinvloedt.

Hebben jullie ook drugsoverlast in de wijk trouwens?

Dit om er een beeld van te krijgen.
Nou als het gaat om regels op te leggen aan anderen...ik woon in een dorp waar ik op zondag echt mijn auto niet kan wassen of de ramen nuet kan zemen. Er heel veel vrouwen nuet mogen werken omdat ze vrouw zijn, er meiden op 16 stoppen met school, omdat ze toch gaan trouwen..en dat zijn geeen moslims!
quote:grasspriet schreef op 27 juli 2016 @ 19:11:

Nou als het gaat om regels op te leggen aan anderen...ik woon in een dorp waar ik op zondag echt mijn auto niet kan wassen of de ramen nuet kan zemen. Er heel veel vrouwen nuet mogen werken omdat ze vrouw zijn, er meiden op 16 stoppen met school, omdat ze toch gaan trouwen..en dat zijn geeen moslims!Pfffff
quote:quiaquia schreef op 27 juli 2016 @ 16:56:

[...]

Waar in Nederland zijn er no go zones volgens jou?

Je bent duidelijk niet gelukkig met je woonsituatie, jammer dat je niet verhuizen kan.

Wel vraag ik me af in hoeverre die situatie je beeldvorming beinvloedt.

Hebben jullie ook drugsoverlast in de wijk trouwens?

Dit om er een beeld van te krijgen.

Er zijn best wel wat no go zones hoor.

En even serieus. Als je in een goede, blanke wijk woont heb je denk ik niet echt zicht op de problemen die er spelen. No offence.
Ik denk niet dat we dat hebben in Nederland. Vroeger? had je Molukse wijken, waar alle molukkers bij elkaar zaten. Maar in London werd ik gewaarschuwd dat ik in bepaalde wijken op slot moest houden.

Ik heb het idee dat sociale huur en koopwoningen in nederland veel meer in 1 buurt worden gebouwd, zodat het ook niet snel gebeurd.

Er bestaan wel wijken van vroeger uit, maar zoals met alles wordt er in NL meer gepland.
Wel eens in een woonwagenkamp geweest? Daar komt politie enkel met heul erg veul back ups.

Rotterdam, Utrecht en Amsterdam kennen ook straten waar politie niet of liever niet komt.

Zo erg als in België, Frankrijk etc is het Godzijdank nog niet, maar komt vanzelf.
Ik woon in een volkswijk in Rotterdam (aan de rand van oud-Charlois). Een van de zogenoemde ""groeiparels"

Er wonen hier veel allochtonen, maar van alle afkomsten door elkaar. Geen ghettovorming dus. Er worden geen mensen aangevallen vanwege hun afkomst of levenswijze. Van beide kanten niet. Er is jaren geleden sprake geweest van een inbraakgolf, maar dat bleek een georganiseerde bende Oosteuropeanen te zijn.
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 20:17:

Ik woon in een volkswijk in Rotterdam (aan de rand van oud-Charlois). Een van de zogenoemde ""groeiparels"

Er wonen hier veel allochtonen, maar van alle afkomsten door elkaar. Geen ghettovorming dus. Er worden geen mensen aangevallen vanwege hun afkomst of levenswijze. Van beide kanten niet. Er is jaren geleden sprake geweest van een inbraakgolf, maar dat bleek een georganiseerde bende Oosteuropeanen te zijn.Mooi stukje Rotterdam, heb er met erg veel plezier gewoond
quote:Jc2 schreef op 27 juli 2016 @ 11:58:

[...]

Wat je schrijft over het salafisme weet ik ook wel...

Gesprek met dat kind? Ik nodig je uit... maar mij zal je het nooit zien doen tenzij ik zelfmoordneigingen heb.

Je ergert je omdat jij het ook simpelweg niet begrijpt.

Moslims zijn geen Salafisten, zoals jij zelf ook zegt, dat weet ik en het kleinste kind ook wel.

Daar gaat het ook helemaal niet over. Zoals ik al tig keer vermeld heb moeten we uiteraard geen actie ondernemen tegen de moslims, enkel tegen de salafisten. Dat willen onze politiekers ook, maar er is geen publieke steun voor, omdat mensen er simpelweg geen besef over hebben.

De salafisten zitten in de ghetto's en houden zich bezig met criminele activiteiten. Dit zijn momenteel "no-go zones" dus ze kunnen daar doen wat ze willen en daar ontstaat de radicalisering... Ik heb alles al in detail uitgelegd aan diegene die het niet begrepen.

Dit is soms het vervelende aan dit forum. Mensen lezen de laatste 1 of 2 posts en hebben onmiddellijk een antwoord klaar, terwijl hun punt enkele posts voorheen al is uitgelegd...Maar dit topic gaat over 'alle moslims', dat is nu net het punt. Het gaat juist over dommeriken die het onderscheid niet kunnen maken en alle moslims zouden willen uitzwaaien. En de humoristische reactie hierop. Het gaat eens een keer niet over terrorisme, maar dat moet er weer zo nodig bijgehaald worden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 19:16:

[...]

Er zijn best wel wat no go zones hoor.

En even serieus. Als je in een goede, blanke wijk woont heb je denk ik niet echt zicht op de problemen die er spelen. No offence.

Ca 50% ''niet westers allochtoon'' hier.

Niet echt blank dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven