Het stamcafe XVIII

14-07-2016 20:17 3005 berichten
Okeej, het moest even snel dus we strijken neer op IJsland, daar wilde ik toch al zo graag al een keer heen. Zuigregels zijn bekend neem ik aan.

Lieve groetjes van Leo, Yas, Star en Elvee
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 09:14:

Solo gewoon, omdat het nu kan.

Ja, maak er maar misbruik van.

The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 09:14:

Ojee, blijkbaar is konijn dus gewoon niet lekker? Hmmmm, ik hoop toch dat ik daar anders over denk.

Leo, gezellig hoor, met allemaal jonge goden uit eten.

Solo gewoon, omdat het nu kan.

Wol, ik zit er in de auto net aan te denken, op weg naar de bakker, dat ik het zo geinig vind dat mijn verkering, die van 1990 is, opgegroeid is met allerlei nationaliteiten qua vrienden.

Vindt hij doodgewoon.

In mijn tijd was een bijvoorbeeld Surinaams vriendinnetje nog vrij bijzonder, Kees weet niet beter dan dat hij in een smeltkroes aan nationaliteiten leeft.

Ik ga vanavond op stap met een Irakees, een Iranees, een Surinamer, een Serv en een Nederlander.

En ik dan.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 09:39:

[...]

Wol, ik zit er in de auto net aan te denken, op weg naar de bakker, dat ik het zo geinig vind dat mijn verkering, die van 1990 is, opgegroeid is met allerlei nationaliteiten qua vrienden.

Vindt hij doodgewoon.

In mijn tijd was een bijvoorbeeld Surinaams vriendinnetje nog vrij bijzonder, Kees weet niet beter dan dat hij in een smeltkroes aan nationaliteiten leeft.

Ik ga vanavond op stap met een Irakees, een Iranees, een Surinamer, een Serv en een Nederlander.

En ik dan.Mooi gezelschap Leo
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 09:38:

[...]

quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 09:39:

[...]

Vindt hij doodgewoon.

En ik dan.

Dat is toch tof.

Toen ik op de havo zat hadden wij 1 turkse jongen in de klas, en die was totaal hetzelfde als anderen in de klas. Toch was hij bijzonder omdat hij Turk is. Nu is dat heel normaal.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 09:43:

[...]

Dat is toch tof.

Toen ik op de havo zat hadden wij 1 turkse jongen in de klas, en die was totaal hetzelfde als anderen in de klas. Toch was hij bijzonder omdat hij Turk is. Nu is dat heel normaal.

Precies.

Ik zit met twee Islamieten, een christen en verder ongelovigen aan tafel die elkaar al pakweg 15 jaar kennen en daar totaal niet mee bezig zijn.

In deze tijd vind ik het leuk om te zien dat jongeren daarin eigenlijk gewoon het goede voorbeeld geven.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 09:51:

[...]

Precies.

Ik zit met twee Islamieten, een christen en verder ongelovigen aan tafel die elkaar al pakweg 15 jaar kennen en daar totaal niet mee bezig zijn.

In deze tijd vind ik het leuk om te zien dat jongeren daarin eigenlijk gewoon het goede voorbeeld geven.En zich daar niet eens van bewust zijn. Want het zijn gewoon vrienden.
Ja, we horen zoveel over de haat en de problemen en de extremen, maar ondertussen leven heel veel mensen gewoon samen hun leven.
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 09:38:

[...]

Zeur niet, je had het nodig.

Goedemorgen!
Life is short. Eat dessert first.
Ik was gisteren in Amsterdam, waar momenteel de Europride is. Ik heb twee tentoonstellingen bekeken over homo-dingen.

Raakte ik in gesprek met een oudere homo (tegen de 70 was ie), leuk gesprek over hoe de Roze Zaterdag is ontstaan en meer over de demonstraties van destijds.

En vanuit het niets (voor mij althans) begon ie over Turken en Marokkanen, die nog in stammen leven en waar het stamhoofd bepaalt met wie je gaat trouwen.

Dan heb je dus te maken met iemand die zijn hele leven regelmatig last heeft gehad van vooroordelen en dan verwacht ik toch niet zoiets.

En ik weet ook absoluut niet hoe ik daarop moet reageren.
@ Woll

Bedoel ik.

Gewoon heel gewoon vrienden.

Eten uit elkaars cultuur zijn ze gewend, rekening houden met eventuele spijswetten, elkaars gebruiken, ze weten niet beter, zijn er letterlijk groot mee geworden.

De Iraanse jongen is vorig jaar getrouwd, ze waren met de hele, bonte, vriendengroep (er horen ook nog Bosniërs, Hindoestanen, Vietnamezen en Antillianen bij) op de bruiloft en niemand is bezig met religie, cultuur of kleur.

Mooi hoor.

Eigenlijk.
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 09:59:

Ik was gisteren in Amsterdam, waar momenteel de Europride is. Ik heb twee tentoonstellingen bekeken over homo-dingen.

Raakte ik in gesprek met een oudere homo (tegen de 70 was ie), leuk gesprek over hoe de Roze Zaterdag is ontstaan en meer over de demonstraties van destijds.

En vanuit het niets (voor mij althans) begon ie over Turken en Marokkanen, die nog in stammen leven en waar het stamhoofd bepaalt met wie je gaat trouwen.

Dan heb je dus te maken met iemand die zijn hele leven regelmatig last heeft gehad van vooroordelen en dan verwacht ik toch niet zoiets.

Die meneer had een klein blind vlekje geloof ik.

Maar ik denk ook niet dat je per se zelf tolerant en open minded wordt als je met vooroordelen te maken hebt.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:01:

[...]

Die meneer had een klein blind vlekje geloof ik.

Maar ik denk ook niet dat je per se zelf tolerant en open minded wordt als je met vooroordelen te maken hebt.Nou ja, ik denk (of hoop) dat nog altijd wel, maar ik weet natuurlijk best dat het niet zo is. Ik ken genoeg valse nichten zeg maar.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:00:

@ Woll

Bedoel ik.

Eten uit elkaars cultuur zijn ze gewend, rekening houden met eventuele spijswetten, elkaars gebruiken, ze weten niet beter, zijn er letterlijk groot mee geworden.

De Iraanse jongen is vorig jaar getrouwd, ze waren met de hele, bonte, vriendengroep (er horen ook nog Bosniërs, Hindoestanen, Vietnamezen en Antillianen bij) op de bruiloft en niemand is bezig met religie, cultuur of kleur.

Mooi hoor.

Eigenlijk.

Mooi. punt.

Jammer dat dat niet wat meer in het nationele bewustzijn doordringt, dat dat ook gewoon kan zijn.
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 09:59:

Nou, niet.

Denk ik.

Het was niet de tijd of de plaats voor een diepe discussie volgens mij.

Maar het geeft weer eens aan dat racisme, seksisme, allerlei -ismen er bij ons ingebakken zit.

Zelfs bij zij die zelf bij een minderheid horen.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:00:

@ Woll

Bedoel ik.

Mooi hoor.

Eigenlijk.Fijn dat het zo kan. Ik denk dat het op de meeste plekken zo kan. Ik wil dat denken en ik zal dat blijven denken.
Ik word een beetje gestoord van mezelf.

Lekker vakantie, ben nu langzaam een beetje bijgekomen, eet goed en heb dus meer energie. Maar ik word er alleen maar onrustig en ongedurig van.

Voorheen (toen ik nog zo slecht at) zat ik veel te lezen, luieren etc. en nu doe ik dat ook wel maar echt ontspannen lukt me niet goed. Dat is wel even wennen, nu ik mezelf niet meer in een halve coma vreet, wat ik dan met die energie moet doen. Afgelopen dinsdag was ik even gaan wandelen, het ging niet al te slecht met mijn rug. Dus maandag weer naar de fysio en ik hoop toch zo dat ik meer kan gaan bewegen, want volgens mij is dat de enige remedie tegen die onrust.
Nou ja, daar wilde ik even over zeuren
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:10:

Ik word een beetje gestoord van mezelf.

Lekker vakantie, ben nu langzaam een beetje bijgekomen, eet goed en heb dus meer energie. Maar ik word er alleen maar onrustig en ongedurig van.

Voorheen (toen ik nog zo slecht at) zat ik veel te lezen, luieren etc. en nu doe ik dat ook wel maar echt ontspannen lukt me niet goed. Dat is wel even wennen, nu ik mezelf niet meer in een halve coma vreet, wat ik dan met die energie moet doen. Afgelopen dinsdag was ik even gaan wandelen, het ging niet al te slecht met mijn rug. Dus maandag weer naar de fysio en ik hoop toch zo dat ik meer kan gaan bewegen, want volgens mij is dat de enige remedie tegen die onrust.Kun je zwemmen? Niet of je kan blijven drijven hè
Mss moet je terug leren ontspannen zonder dat je je in een coma eet? Niets doen is voor sommigen niet makkelijk, denk ik.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 29 juli 2016 @ 10:12:

Mss moet je terug leren ontspannen zonder dat je je in een coma eet? Niets doen is voor sommigen niet makkelijk, denk ik.Dit.
En fietsen Woll? Red je dat met je rug? Of zwemmen?
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:02:

[...]

Mooi. punt.

Jammer dat dat niet wat meer in het nationele bewustzijn doordringt, dat dat ook gewoon kan zijn.

Gek genoeg is het op allerlei manieren gewoon natuurlijk alleen ziet niet iedereen het.

Ook niet degenen die er met hun snufferd bovenop zitten.

Mijn oude tante van nu 88 heeft 15 jaar verkering gehad met een Surinaamse man. In de jaren half 70 en 80.

Ze hadden samen een snackbar en zijn heel happy geweest.

Hij had heimwee, ging bij zijn kinderen wonen in Suriname en de relatie hield op.

Mijn tante is uitgesproken racistisch en de enige waar ik van hou maar ik zeg rustig dat ze niet zo lelijk moet doen over 'zwartjes' etc. terwijl ze zelf zo'n tijd van Floyd had gehouden.

En dan is ze inderdaad stil.

Ze lijkt soms vergeten te zijn dat ze kleur ooit geen enkel probleem vond.

Een op een doen mensen volgens mij niet snel lelijk tegen anders gecultuurden, religieuzen of gekleurden, pas als ze in een groep zijn gaan ze zich tegen elkaar keren.

En dat geldt voor iedereen met rassenissues. Niet perse voor een bepaald ras, dat gaat over en weer.
quote:doornroosje9 schreef op 29 juli 2016 @ 10:12:

Mss moet je terug leren ontspannen zonder dat je je in een coma eet? Niets doen is voor sommigen niet makkelijk, denk ik.

Eens.

Ik kan prima niks doen, iets waar ik heel goed in ben.
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 10:05:

[...]

Fijn dat het zo kan. Ik denk dat het op de meeste plekken zo kan. Ik wil dat denken en ik zal dat blijven denken.

Ik ook.

Amen to that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven