Het stamcafe XVIII

14-07-2016 20:17 3005 berichten
Okeej, het moest even snel dus we strijken neer op IJsland, daar wilde ik toch al zo graag al een keer heen. Zuigregels zijn bekend neem ik aan.

Lieve groetjes van Leo, Yas, Star en Elvee
quote:doornroosje9 schreef op 29 juli 2016 @ 10:12:

Mss moet je terug leren ontspannen zonder dat je je in een coma eet? Niets doen is voor sommigen niet makkelijk, denk ik.

Ja, dat zou ook kunnen. Vind ik wel moeilijk hoor.

Fietsen en zwemmen zijn dingen die niet gaan, mijn knieen zijn niet goed helaas. Echt, mijn hele onderstel is niet goed. Maar mijn rug kan ik wel fixen.

Ik zit gewoon te zeuren hoor, ga zo maar weer een hoofdstuk lezen.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:10:

Ik word een beetje gestoord van mezelf.

Lekker vakantie, ben nu langzaam een beetje bijgekomen, eet goed en heb dus meer energie. Maar ik word er alleen maar onrustig en ongedurig van.

Voorheen (toen ik nog zo slecht at) zat ik veel te lezen, luieren etc. en nu doe ik dat ook wel maar echt ontspannen lukt me niet goed. Dat is wel even wennen, nu ik mezelf niet meer in een halve coma vreet, wat ik dan met die energie moet doen. Afgelopen dinsdag was ik even gaan wandelen, het ging niet al te slecht met mijn rug. Dus maandag weer naar de fysio en ik hoop toch zo dat ik meer kan gaan bewegen, want volgens mij is dat de enige remedie tegen die onrust.

Vanwaar dat halve comavreten dan?

Waar hangt dat mee samen?
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 10:05:

[...]

Fijn dat het zo kan. Ik denk dat het op de meeste plekken zo kan. Ik wil dat denken en ik zal dat blijven denken.+1
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:14:

[...]

Gek genoeg is het op allerlei manieren gewoon natuurlijk alleen ziet niet iedereen het.

Ook niet degenen die er met hun snufferd bovenop zitten.

Mijn oude tante van nu 88 heeft 15 jaar verkering gehad met een Surinaamse man. In de jaren half 70 en 80.

Ze hadden samen een snackbar en zijn heel happy geweest.

Hij had heimwee, ging bij zijn kinderen wonen in Suriname en de relatie hield op.

Mijn tante is uitgesproken racistisch en de enige waar ik van hou maar ik zeg rustig dat ze niet zo lelijk moet doen over 'zwartjes' etc. terwijl ze zelf zo'n tijd van Floyd had gehouden.

En dan is ze inderdaad stil.

Ze lijkt soms vergeten te zijn dat ze kleur ooit geen enkel probleem vond.

Een op een doen mensen volgens mij niet snel lelijk tegen anders gecultuurden, religieuzen of gekleurden, pas als ze in een groep zijn gaan ze zich tegen elkaar keren.

En dat geldt voor iedereen met rassenissues. Niet perse voor een bepaald ras, dat gaat over en weer.

Dat een op een herken ik wel, heb al regelmatig gehoord "die buitenlanders bla bla bla" en als je dan zegt "ja, maar jij kent Buitenlander X en die vind je leuk" dan zeggen ze "ja, dat geldt niet voor X, maar die anderen....bla bla bla" Die anderen zijn dan altijd de buitenlanders die ze niet persoonlijk kennen.

Onbekend maakt onbemind.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:17:

[...]

Vanwaar dat halve comavreten dan?

Waar hangt dat mee samen?Oh, eetprobleempje. Not to worry. Het gaat nu goed met eten, alleen heb ik dus veel meer energie dan voorheen. En daar moet ik mee leren omgaan, denk ik.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:20:

[...]

Oh, eetprobleempje. Not to worry. Het gaat nu goed met eten, alleen heb ik dus veel meer energie dan voorheen. En daar moet ik mee leren omgaan, denk ik.Klinkt eigenlijk heel logisch Woll....
Ja, is ook logisch.

Ik wou dat ik die energie kon kanaliseren in productieve activiteiten, schrijven bijv. Dat vind ik heel fijn en ik heb ook een idee dat me al tijden niet uit de kop gaat. Maar ik ben heel goed in dralen en vermijden en vooral geen commitment aangaan aan zo'n groot project. En dus zit ik mezelf erg in de weg.

Maar goed, ik hou erover op, anders lijk ik teveel op mijn buurvrouw die wereldkampioen zeiken is.
Alle reacties Link kopieren
Zeiken op z'n tijd kan best goed doen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:27:

Ja, is ook logisch.

Ik wou dat ik die energie kon kanaliseren in productieve activiteiten, schrijven bijv. Dat vind ik heel fijn en ik heb ook een idee dat me al tijden niet uit de kop gaat. Maar ik ben heel goed in dralen en vermijden en vooral geen commitment aangaan aan zo'n groot project. En dus zit ik mezelf erg in de weg.

Maar goed, ik hou erover op, anders lijk ik teveel op mijn buurvrouw die wereldkampioen zeiken is.

Nou nee hoor, hoeft niet.

Wat zou je helpen? Heb je motivatie nodig? Inspiratie? Een goedmoedige kontschop?
Haha, ik moet het mezelf gewoon niet zo moeilijk maken.

Ik weet niet zo goed waarom ik het vermijd om te gaan schrijven. Want ik weet dat als ik gewoon mijn laptop uitdoe, op mijn krent ga zitten zonder allerlei afleiding en mijn hoofd open zet de ideeen komen. Ze staan al te dringen bij de deur. Maar ik wil er niet aan, het is te belangrijk denk ik. En ik ben echt ontzettend lui en weet dat het me op gaat slokken. Schrijven is wat altijd terugkomt, hoe vaak ik het ook loslaat, wat ik al sinds mijn kindertijd doe en willen schrijven is de grootste motivatie geweest om echt iets aan mijn eetprobleem te doen. En nu kan het, mijn hoofd is helder, energie zat. Ideeen zat. Maar ik vind het eng.

Tegelijk weet ik dat dit een van mijn valkuilen is: alles of niets denken, dingen te groot maken. En dan raak ik weer ontmoedigd.

Willen jullie dit niet quoten, ik haal het zo weer weg denk ik.
Lekker ff van je af zeiken Wolly, niks mis mee. Ook daarmee filter je je energie
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:SaveAngie schreef op 29 juli 2016 @ 10:38:

Lekker ff van je af zeiken Wolly, niks mis mee. Ook daarmee filter je je energie Oh, zo kun je het ook zien! Fijn Angie
Maar hoe is dat*** probleem ontstaan? Het klinkt niet goed, heb je de a-diagnose?

Hoe oud ben je?
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2016 @ 10:40:

Maar hoe is dat*** probleem ontstaan? Het klinkt niet goed, heb je de a-diagnose?

Hoe oud ben je?

Bedoel je mij?

Eten is heel lang een probleem geweest, dat stamt uit mijn jeugd. Geen Anorexia hoor, maar dwangmatig overeten. Maar ik heb al veel eraan gedaan, o.a. onlangs een intensieve therapie en het gaat goed met eten. Het is op dit moment geen probleem meer en ik denk dat het goed blijft gaan zolang ik er bewust mee bezig blijf.
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:40:

[...]

Oh, zo kun je het ook zien! Fijn Angie

Springtouwen met dubbel touw. 2 mensen die draaien en jij moet inspringen. Ken je dat gevoel nog? Dat je staat mee te deinen en wacht op het goede moment? Zo voelt het voor mij als ik ergens aan zit te hikken maar het moment komt wel en dan ga je ook.

Lekker vaag hè
quote:SaveAngie schreef op 29 juli 2016 @ 10:48:

[...]

Springtouwen met dubbel touw. 2 mensen die draaien en jij moet inspringen. Ken je dat gevoel nog? Dat je staat mee te deinen en wacht op het goede moment? Zo voelt het voor mij als ik ergens aan zit te hikken maar het moment komt wel en dan ga je ook.

Lekker vaag hè

Ja, dat vond ik altijd heel leuk om te doen!

Dank je, ik vind dit een hele mooie metafoor. Het voelt inderdaad als ergens tegenaan hikken. Haha, leuk, ik ga dit beeld elke keer als ik me gefrustreerd voel door mezelf oproepen. Dank je Angie
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:50:

[...]

Ja, dat vond ik altijd heel leuk om te doen!

Dank je, ik vind dit een hele mooie metafoor. Het voelt inderdaad als ergens tegenaan hikken. Haha, leuk, ik ga dit beeld elke keer als ik me gefrustreerd voel door mezelf oproepen. Dank je Angie
quote:SaveAngie schreef op 29 juli 2016 @ 10:48:

[...]

Lekker vaag hè

Ja?

En wie is die ander dan?

Wie geeft het ritme aan en wie houdt je tegen om in te springen?

Of wat?
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:57:

[...]

Ja?

En wie is die ander dan?

Of wat?

O sorry, ik dacht dat je Wol was!

quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 10:43:

[...]

Bedoel je mij?

Eten is heel lang een probleem geweest, dat stamt uit mijn jeugd. Geen Anorexia hoor, maar dwangmatig overeten. Maar ik heb al veel eraan gedaan, o.a. onlangs een intensieve therapie en het gaat goed met eten. Het is op dit moment geen probleem meer en ik denk dat het goed blijft gaan zolang ik er bewust mee bezig blijf.

Ja, ik bedoelde jou

Dwangmatig overeten, aha, maar je bent toch heel slank? Of is dat omgeslagen in te weinig?

Fijn dat je het weer onder controle hebt!
Ik heb ein-de-lijk een poetshulp geregeld!

Ze is nu aan het werk aan de overkant bij exman en partner in huis, dus ik dacht: ik stap erop af. Beetje moeilijk met de taal want Braziliaanse.

Maar het is gelukt, a.s donderdag begint ze. Ze heeft mijn huis bekeken en denkt dat ze 4 uur nodig heeft.

Vraagt, 13, 50 per uur.

Lijkt me redelijk.
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2016 @ 10:58:

[...]

Ja, ik bedoelde jou

Dwangmatig overeten, aha, maar je bent toch heel slank? Of is dat omgeslagen in te weinig?

Fijn dat je het weer onder controle hebt!Nee, ik ben niet heel slank, was ooit morbide obees zelfs en heb nu nog overgewicht. Maar om een regelmatig eetritme aan te houden en niet weer door te slaan ga ik ook niet op dieet, dat is nu niet verstandig.
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2016 @ 11:00:

Ik heb ein-de-lijk een poetshulp geregeld!

Ze is nu aan het werk aan de overkant bij exman en partner in huis, dus ik dacht: ik stap erop af. Beetje moeilijk met de taal want Braziliaanse.

Maar het is gelukt, a.s donderdag begint ze. Ze heeft mijn huis bekeken en denkt dat ze 4 uur nodig heeft.

Vraagt, 13, 50 per uur.

Lijkt me redelijk.

Lekker Yas, het lijkt me echt heel fijn om thuis te komen in een schoon huis.

Hoe is het met je oog? Voel je je al beter, niet meer zo duizelig?
quote:Woll_Stone schreef op 29 juli 2016 @ 11:02:

[...]

Lekker Yas, het lijkt me echt heel fijn om thuis te komen in een schoon huis.

Hoe is het met je oog? Voel je je al beter, niet meer zo duizelig?

Oog is nog fijn gekleurd. Gisteren veel geslapen en de hoofdpijn en duizeligheid zijn een stuk minder.

Dat ik dat kan, overdag zoveel slapen, dat lukt anders nooit.

Maar dan blijkt het wel dat je dat even nodig hebt.
quote:Eleonora-1 schreef op 29 juli 2016 @ 10:57:

[...]

Ja?

En wie is die ander dan?

Of wat?

Je moet even in de flow komen.

Uiteindelijk een eenheid vormen met de touwdraaiers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven