Ugh babyduifjes

30-07-2016 17:00 116 berichten
Ik heb een duivennest op mijn balkon (was er al voor dat ik hier 2 weken geleden kwam wonen) en de eieren zijn zojuist uitgekomen. Ik dacht het zal wel, maar nu leert Google mij dat dat best wel kut is, qua troep en toestanden. Tot overmaat van ramp komt over 2 weken een pup bij mij wonen en daarvoor wil ik een bak met kranten op het balkon zetten waar hij 's nachts een plas in kan doen. Kan dat met een duivennest, en kunnen honden daar niet ziek van worden, of de ouders de stuipen op het lijf jagen zodat die wegblijven en ik met het grut zit? Zo ja, hoe kom ik hier vanaf (zo mogelijk op duifwaardige wijze)?

Hoezo?

Totaal aantal stemmen: 34

Groen (50%)
Ja (12%)
Nee (12%)
Zes (26%)
quote:zeefietser1 schreef op 30 juli 2016 @ 17:55:

Ik heb even een beetje lopen googelen, maar zou iemand dan een linkje kunnen geven waar staat dat een duivennest niet vernietigt mag worden. Kan hele lijsten vinden met zwaluwelen, ibissen, reigers etc. Maar nergens op die lijsten komt de vliegende stadsrat euh duif voor. Ik zal hier dan vast wel bekritiseerd worden, maar slopen die handel dus, duifje op de grond, hak boven op het kopje en klaar.

En Gooloib, welke wet staat dat nou weer dat dieren dood maken verboden is. Hele slachterijen hebben we in Nederland die aan de lopende band dieren doodmaken. En dierenartsen ook natuurlijk maar dan zijn de beestjes meestal ziek, oud of gek in hun kop.Beter googlen dan. De link wordt hier zelfs genoemd in het topic.
Murrmurr, ga met de hond lopen en laat de duifjes netjes uitvliegen! Ik schreef het al eerder. Daarna als er weer word gebouwd door moeder duif, dan haal je alles weg elk takje dan kan ze daar geen eieren leggen en moet ze een andere plek zoeken.
quote:zeefietser1 schreef op 30 juli 2016 @ 17:55:

Ik zal hier dan vast wel bekritiseerd worden, maar slopen die handel dus, duifje op de grond, hak boven op het kopje en klaar.

Doe normaal dierenbeul.
Dank je Bassgroove, ga ik doen. Volgens mij wil de gemeente ook iets met lokken gaan doen uiteindelijk.
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 17:13:

OK laten zitten dus! Maar kan ik nou 25 dagen niet op mijn balkon zitten zonder schadelijke stoffen in te ademen? Of is dat overdreven?Ja. Dat is zwaar overdreven. Denk toch eens gewoon na meisje. Waar is je gezonde verstand?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 30 juli 2016 @ 18:03:

[...]

ALLE vogels zijn beschermd. Mens ik heb er voor gestudeerd, ik word er voor betaald en ik heb het voor je opgezocht.

Hier nog maar even een citaat voor als zelf lezen moeilijk is: Alle Europese wilde vogels worden door de wet zelfs uitdrukkelijk als beschermde diersoort aangewezen. De wet is de Nederlandse uitwerking van twee Europese richtlijnen: de Vogelrichtlijn en de Habitatrichtlijn.Stadsduiven worden niet als wilde vogels gezien lees ik hier:

https://www.europadecentr ... e-duiven-vangen-en-doden/

Ik verwijder de eieren.
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 18:34:

[...]

Stadsduiven worden niet als wilde vogels gezien lees ik hier:

https://www.europadecentr ... e-duiven-vangen-en-doden/

Ik verwijder de eieren.

Dat zei ik al: bij schadebestrijding worden uitzonderingen gemaakt. Dit mag nooit door particulieren maar altijd door bv een gemeente die opdracht geeft aan een terzake kundige. Die moet beslissen of het daadwerkelijk een rotsduif betreft.

Daar mensen niet eens het verschil met een tortel weten ed.

Wat een onzin wordt hier geroepen zeg..
Alle reacties Link kopieren
En wat doen de mensen hier dan met een muis in huis?
quote:thee schreef op 30 juli 2016 @ 18:40:

Jaa en met een mugje, en een vliegje en mieren in de tuin.. Ppfff...

Huismuizen zijn niet beschermd. En nee die maak ik ook niet dood. Vangen en uitzetten. En nee die gaan de weg niet terug vinden als je ze een goed eind in het bos zet oid.

En wat doen de mensen hier dan met een muis in huis?Die heb ik naar buiten gelokt dus zorgen dat ik hem via de buitendeur naar buiten kan laten lopen. Aan gif korrels etc... doe ik niet.
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:33:

[...]

Ja. Dat is zwaar overdreven. Denk toch eens gewoon na meisje. Waar is je gezonde verstand?Ik ben bang dat ik dan een rimpel krijg.
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 18:47:

[...]

Ik ben bang dat ik dan een rimpel krijg.Goeie hoor.
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:52:

[...]

Goeie hoor.Ik moest er wel om lachen
Duivenborst met trappist

BELGISCH HOOFDGERECHT

30-60 MIN.

INGREDIENTEN 4 PERSONEN

8 borstfilets

peper van de molen

zout

Solo

1 takje rozemarijn

1 sjalot, fijngesnipperd

2 takjes tijm

2 dl donker trappistenbier

1 eetlepel vloeibare honing

500 g vastkokende aardappelen

50 g peterselie fijngehakt

Met een lekker aardappelpureetje en een sausje op basis van Trappist , een eenvoudig, maar lekker recept van duivenborst.

Bereidingswijze

-Maak eerst de aardappelpuree.

Kook de aardappelen gaar. Prak ze met een vork. Breng op smaak met peper en zout. Roer er zoveel Solo door tot de puree smeuïg is.

Meng er dan de fijngesnipperde peterselie onder. Houd warm.

-Bestrooi de borstfilets met peper en zout.

-Verhit een beetje Solo in een pan en leg er het takje rozemarijn in. Leg er de borstfilets in met de velkant naar onder.

-Bak ze 3 tot 4 minuten op de velkant en 2 tot 3 minuten op de vleeskant.

-Neem de filets uit de pan.

-Strooi de sjalotsnippers in de pan, leg er de takjes tijm bij, zet het vuur laag en bak de sjalotten glazig.

-Roer de aanbaksels los met het trappistenbier en de honing. Laat dit mengsel lichtjes indikken.

-Warm de filets heel eventjes mee.

-Verdeel de puree over de borden en leg telkens 2 filets op de puree.

- Haal de takjes tijm en rozemarijn uit de pan.

- Roer enkele koude klontjes Solo door de saus en sprenkel de saus over de duivenborsten.
slotje
quote:Gooloib schreef op 30 juli 2016 @ 18:56:

[...]

Ik moest er wel om lachenDat meen je.

En wat doen de mensen hier dan met een muis in huis?Die zet ik weer buiten, in het veld.
quote:swifty schreef op 30 juli 2016 @ 18:16:

[...]

Jij, want jij zit te overdenken om baby duifjes om te brengen, walgelijk gewoon. Alleen zodat puppie zijn plas buiten doet in de nacht? Je zet hem dan hele nacht buiten op balkon? Of ren je heen en weer in de nacht naar binnen en buiten..dan til je hem erop als hij start met plassen , hoop dat je op tijd bent, en zet je hem eraf en weer binnen. Geen duif die ernaar om kijkt hoor.

Of, zet de bak gewoon in een hoek, veel kranten op de grond, en ren snel als hij plast naar die hoek en zet hem in de bak. Verschoon de bak dan en klaar. En dan zijn de duiven uitgefloten en verhuis je de bak naar balkon. Een hond is slim hoor en leert al gauw dat die daar dan moet zijn.Nee hoor Swift, dit laakbare idee komt niet van TO. Zij zoekt juist een oplossing die voor duifjes en pup gaat werken.
Gruwelijk mosterd, zie ik...

Een veldmuisje zet ik gewoon weer buiten in het veld..

Een huismuis die ik buiten tegenkom, neem ik mee naar huis.
Leeftijd puppy Plas ophouden Minimaal aantal keer naar buiten

per 24 uur

8 weken 2 uur 12 keer

12 weken 3-4 uur 6-8 keer

16 weken 4-5 uur 5-6 keer

20 weken 5-6 uur 4-5 keer

6 maanden 6-8 uur 3-4 keer

7 maanden 12 uur 3 keer

http://www.hondenplaneet.nl/puppy/zinde ... aining.php
’s Nachts

Sta met name de eerste nachten een aantal keer op om de pup even kort naar buiten te laten. De eerste nachten bij u thuis kan uw pup zijn plas nog niet de hele nacht ophouden. En om de pup zo snel mogelijk zindelijk te maken, is het aan u de taak om ongelukjes te voorkomen. U doet er zeer verstandig aan de pup de eerste paar nachten mee naar uw slaapkamer te nemen of bij de pup in de woonkamer te gaan slapen. U kunt dan beter in de gaten houden wanneer het pupje uitgelaten moet worden.

Sta de eerste nacht bijvoorbeeld om 4 uur op en geef de pup buiten de mogelijkheid zijn behoefte te doen. Als uw puppy dan nog rustig is en geen behoefte heeft gedaan, kunt u de wekker de volgende dag een halfuurtje later zetten. Dit houdt u vol totdat het niet meer nodig is om de hond ’s nachts te laten plassen.
On-topic:ik zou me niet zo druk maken om een duivennestje. Lijkt me wel gezellig.

Hond kun je prima binnen leren plassen op een bak met kranten. De kans is natuurlijk wel groot dat hij, als je uiteindelijk naar buiten gaat om te wandelen, op zoek gaat naar een bak met kranten.

En wat doen de mensen hier dan met een muis in huis?Diervriendelijke val en dan verderop loslaten.
Gewoon 's nachts 1 of 2x met pup naar buiten gaan. Ik weet niet hoe groot pup is maar ik hield mijn kleintje gewoon vast tot we bij een grasveldje waren waar ze mocht plassen. Zo heeft ze ook geleerd dat ze altijd in het gras/bosjes moet plassen/poepen. Was trouwens snel voorbij die nachtelijke plassessies. Wel heb ik een langere tijd tussen 6 en 7 uur op moeten staan voor het eerste rondje. Veel plezier met je puppy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven