Zwanger! (Juli 2016)

27-07-2016 09:27 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben er in Juli achter gekomen dat ik zwanger ben. Geweldig nieuws natuurlijk maar aan de andere kant ook heel spannend! Er zijn al een aantal topic's over zwangerschap maar ik wilde er graag 1 zelf beginnen. Dus, ben jij er ook achter gekomen in Juli dat je zwanger bent en heb je zin om er over te praten met elkaar? Kom er gezellig bij dan!

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendEchoZeeuwse27&33129-03-2017 19-8Psviva26&27129-03-201711-8HappyMommy27&27223-03-201710-8Little Angel27&33107-03-2017 ...Tamara24&25116-03-2017 ...Laurenn28&29103-03-2017 12-8Ice_Lady28&28126-03-20178/8Mis_Marie24&25120-03-2017 ...Knyn24&31107-04-201731/8...............
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2016 13:20
Reden: Ledenstops zijn niet toegestaan
% gewijzigd
Zeeuwse ja lijkt me wel wel erg toevallig haha! Hoe gaat het met je? Nog pijn of bloedverlies gehad? Ik af en toe roze bloedverlies, ik probeer maar te denken dat het erbij hoort. Woensdag zal duidelijkheid even
Tamara

Ik heb geen bloedverlies gehad en die helse pijn ook niet meer. (Even afkloppen) ik heb nu af en toe een beetje gevoelige buik vanonder maar dat is niet pijnlijk gelukkig. Vandaag heb ik nog een cb test gedaan... Hij gaf 3+ aan.. vorige keer 2-3. Wilde gewoon even checken omdat ik vandaag een redelijke rustige dag heb gehad met klachten. Maar ik ben wel zenuwachtig voor de volgende echo. Hoop zo dat t goed blijft gaan.. Dit proces zal ook wel zenuwslopend blijven hoor... maar goed, hoop dat ik snel er van kan gaan genieten en dat de bange gevoelens verdwijnen. Ik besef het eigenlijk ook nog niet echt dat ik zwanger ben... maar als ik erover na denk zou ik graag willen weten waar die pijn aanval nou vandaan kwam....
Ice lady Hoe was je vrijgezellen feestje? Lekker alcohol vrije drankjes gedronken?

Hoe is het met de rest van de dames?? Nog symptomen ?? Ik heb gisteren/vannacht geen pijn aanval meer gehad. Ik hoop gewoon zo erg dat het maar een 1 malig iets was. Mijn borsten doen wel beetje pijn.. Vooral aan de zijkant en het lijkt net of ze opgepompt zijn. Hahaha...

Vanavond gaan we uit eten met vrienden. Normaal eet ik altijd biefstuk... maar helaas, zal iets anders moeten gaan kiezen. Heb namelijk geen zin in een taai stuk vlees.

En net als vis Enzo, mag je dat wel? Weet iemand dat toevallig.... ik weet wel dat rauwe vis niet goed is (haring) maar voor de rest? Ik ben namelijk dol op vis.......
Fijn dat je geen pijn meer hebt gehad Zeeuwse! Dat is inderdaad te hopen dat het eenmalig was...

Hier heel de dag door misselijk en totaal geen trek in eten. Ook heb ik af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet worden en steken in m'n borsten.. Gelukkig nog niet moeten overgeven!

Ik heb even gegoogled over wat voor vis je beter niet kan eten en ik kwam dit tegen:

- Rauwe of onvoldoende gebakken vis of visgerechten, zoals tonijn, sushi, oesters en sint-jakobsschelpen. Deze kunnen de listeriabacterie bevatten.

- Gerookte, vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm, paling en makreel, kan de listeriabacterie bevatten. Het gevaar zit in de verpakking: de listeria kan zich daarin door het lange bewaren vermenigvuldigen tot gevaarlijke hoeveelheden. Vers gerookte vis van de visboer kun je wel eten, maar het is verstandig navraag te doen wanneer de vis is gerookt en hoe hij is bewaard. Als je gerookte vis gebruikt in een warm gerecht kan het geen kwaad, omdat verhitting de bacterie onschadelijk maakt.

- Roofvissen, zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Deze vissen bevatten veel kwik en dioxines en deze stoffen zijn slecht voor de ontwikkeling van de baby. Eet maximaal één portie van 100 gram per week. Tonijn uit blik kun je twee keer per week eten: dit bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn.

- Vette vis, zoals haring en zalm, is goed om te eten vanwege gezonde vetten, maar niet meer dan twee keer per week in verband met dioxines (schadelijke stoffen die in alle vis voorkomen).

Hopelijk blijft er dan nog wat over dat je lekker vind! Veel plezier alvast
Haha Miss marie.. ik wil garnalen eten! Zoooo lekker. En qua hoofdgerecht doe ik wel een stukje vlees, beetje safe.

Ik heb ook steken in mn buik net alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat is een goed teken zei de gynaecoloog van de week tegen me. Je baarmoeder is aan het groeien en dat verklaard de pijn/zeurend gevoel. Voor de rest kan ik nog goed eten hoor en kan niet zeggen dat ik geen trek heb. ik eet er nog lekker op los!
Zeeuwse fijn dat je geen aanvallen meer hebt gehad! Ik werd vanochtend erg misselijk wakker, maar moest niet overgeven. Nu gaat het wel weer. Ben vooral moe en mijn borsten zijn gevoelig (fietsen over een hobbelige weg is niet zo lekker )

Ik had toevallig gister ook opgezocht wat voor vis ik niet mag eten. Had ineens zin in kibbeling, dat mag gelukkig nog wel
Haha, op zaterdag staat natuurlijk altijd de visboer op dorp. Tenminste, bij ons wel.
Haha dan heb je geluk Zeeuwse!

Gelukkig is dat een goed teken dan! Ik voel me nog steeds heel onzeker over alles, maar ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in dat het deze keer best is goed kan gaan! Zijn die kwaaltjes toch nog ergens goed voor
Hier alles redelijk rustig. Net klaar meet werk. Nu 2 dagen vrij.

Gister een beroerde avond gehad. Ik gok dat berenklauw pinda de boosdoenerd was had er zo zin in vooraf.. maarja. Dat bestellen we weer als kind er is dan maar

Misselijkheid beetekend hier tijd om te eten. Dan trekt het weg. Ik merk dat ik kleinere porties eet. De helft van normaal zeg maar. Meer krijg ik niet op.

Val er ook bij af zegt de weegschaal. Nu heb ik genoeg reserves dus kwaad kan het niet. Al zegt mijn kleding langzaam aan iets anders... dat gaat her en der wat strakker zitten. Al eenn grotere bh gekocht (cupmaat gegroeid) en savonds is mn knoop van mn broek echt wel los.
Hey dames! Ben er weer! Alvast sorry voor het lange verhaal dat hieronder komen gaat

@Zeeuwse: wat een heftig verhaal van je pijn aanvallen! Ik hoop dat het niks betekent. Onzekerheid is echt 'killing'!. Ik begrijp dat het nu wat beter met je gaat. Hopelijk komen die pijn aanvallen niet meer terug.. Nog even aftellen tot 8 augustus, dan komt er hopelijk goed nieuws en blijkt alles wellicht mee te vallen :-)

@Tamara: Wat goed dat je je hebt aangemeld voor MVM! Ik heb mij zelf niet aangemeld. Ik vind het een super goed initiatief, maar in praktisch opzicht is het voor mij niet haalbaar. Jouw echo komt ook al echt super dichtbij. Spannend zeg!

En leuk dat je het de familie hebt verteld! Nu kun je er makkelijker over praten.

@Miss Marie: Ik kan heel goed begrijpen dat alles nu heel anders voelt voor je en dat je er anders in staat. Dat je lichaam anders aanvoelt kan natuurlijk een heel goed teken zijn!

En collega's die je anders aankijken haha. Ik denk ook niet dat mensen het zomaar durven te vragen. Ik draag nu al iets ruimere kleding. En terwijl ik nu al grote bh's heb gekocht en draag, vroeg mijn moeder mij of ik was afgevallen. Hahaha!

@Little angle: Overdag slapen is echt niks mis mee! Alleen maar goed om toe te geven aan je vermoeidheid. Ik werk ook af en toe met avonddiensten en dan wil ik ook nog wel eens lekker liggen op de bank. Het lukt mij (nog) niet om overdag in slaap te vallen, maar dat zal een kwestie van tijd zijn denk ik!

@zeeuwse & happymommy: Ik heb ook een zwangerschapsboek gehaald van Pauline Oud! Bedankt voor het idee! Het is echt een super leuk boekje met al die verschillende vragen en feitjes per week. Ik ga er vanaf vandaag in schrijven met terugwerkende kracht

Qua symptomen had ik erg gevoelige borsten aan de zijkant. Nu ik nieuwe bh's heb gekocht (2 cupmaten groter al) merk ik dat de pijn afneemt. Dus mijn advies, kijk of je niet al nieuwe nodig hebt! Het is nu sale haha Ik heb regelmatig buikpijn/krampen. Ik ben meer vermoeid in de avond. Ook trappen lopen vind ik zwaarder.

Ik ben nog niet misselijk geweest. Ik weet niet of ik daar nou juist blij mee moet zijn of dat ik me zorgen moet maken.. Al die onderzekerheden pfff! Dus ja.. Wij vertellen het pas na de eerste echo, omdat ik ook graag meer zekerheid wil net als PSVIVA.

En verder.. Het vrijgezellenfeestje was echt super gezellig en geslaagd!

Ik had geen idee wat we gingen doen, dus vond het allemaal erg spannend.

Uiteindelijk viel het wel twee mensen op dat ik niet dronk (iedereen dronk behalve 1 iemand die nooit drinkt en ik). Dus kon ik mooi zeggen dat hier geen cocktails waren. Het was een gewone Irish Pub. En toen ze begonnen over "maar dan zoeken we toch een cocktailbar!" lukte het om samen met die vriendin die er vanaf wist het onderwerp te veranderen en toen kwam het allemaal goed, haha.

Al met al heb ik een hele leuke dag gehad en ik was echt blij dat iemand er van wist
@icelady fijn dat je zo een leuke dag hebt gehad!!

En leuk boek he!!

@zeeuwse zo blij dat het beter gaat!

Hier ook meer klachten Pfff hahaha

Vooral in de avond... dan moet men broeksknoop echt open. En laat ik nu deze week veel late diensten hebben...

En dan merk k dat men onderbuik zeurt.

Met vlagen misselijk maar goed alles voor een goed doel toch!
Dag dames!

Afgelopen vrijdag mijn 1e positieve test gehad en deze ochtend nog 2. Dus als het kan zou ik mij ook graag bij jullie willen aansluiten.

Ik (24) en mijn vriend (31) zijn nu zwanger vannons 1e kindje (super spannend). En volgens mijn berekeningen de 1e week van april uitgerekend.

Vraag: wanneer hebben jullie de verloskundige oid gebeld voor een echo?
Welkom Knyn! Gefeliciteerd!

Ik heb vorige week positief getest en heb een aantal dagen later een afspraak met de verloskundige gemaakt.

Ice lady: fijn dat je het niet drinken hebt kunnen verbloemen!

Zwangerschapsdagboek heb ik ook al even naar zitten kijken. Is dat een aanrader?

Little angel: groeien jouw borsten nu al dat je een nieuwe bh nodig hebt? Ik hou mijn hart vast! Ik heb nu al een redelijke cupmaat. Ben zo bang dat het bij mij straks helemaal enorm wordt

Toevallig al die Zeeuwse dames zeg! Zou toch grappig zijn als jullie elkaar achteraf blijken te kennen

Hier ook een lekker visje gegeten hoor! Heerlijk! En vette vis is juist gezond toch?

Ik merk wel dat ik het lastig vind om op te letten wat ik wel en niet mag eten. Gisteren bij mijn moeder maar voor veilige hagelslag op brood gekozen haha

Ik merk qua kwaaltjes vrij weinig gelukkig! Ik merk wel dat ik heel snel moe ben dus ik lig ook rustig even op de bank te slapen. Oh en als ik 's avonds mijn bh uit trek net stenen

Vandaag dus lekker zonder hahah
Mijn borsten waren met 6 weken al uit de oorspronkelijke bh. Vriend keek van voor en zei doodleuk dat het wel mee viel. Toen hij van achter over mijn schouder mee keek zag hij wat ik bedoelde.

En ondanks grotere bh of geen bh. Ze blijven gevoelig. Soms lijken ze ook warmer te voelen. Is dat bekend bij iemand?

Ocer temperatuur gesproken... soms heb ik het ijskoud en dann weer bloedheet.. net opvliegers..

MVM doe ik niet. Hoewel het een mooi project is zie ik mij dat niet doen. Werk in de zorg enn moet me bij clienten ook al enorm concentrerenn als het om zaken alsuitscheiding gaat wat ruikt. Dus ik spaar me die ellende even uit.

Welkom knyn. Verlos bellen wanneer je eer klaar voor bent. Eerste echo is meestal pas tussen 8 en 10 weken. Je mag het dus rrust even laten beziinken.

Fijn dat je eenn heerllijke dagg heb gehad ice lady.

Wat betreft dat 9 maanden dagboek merk ik dat ik hem al slechter bij houd. Moethet weer oppakken en afgelopen week is invullen. De week van de eecho en ons eendje.
Oh my! Ik ben heel benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren dan

Temperatuurverschil had ik gisteren ineens heel erg! Longsleeve + trui aan en lange broek en ik had het onwijs koud terwijl het buiten rond de 22 graden was geloof ik. En daarna weer prima, niet heel warm.
Is niks over te zeggen hoor psviva. Voor iedereen is het gelukkig anders. Mijn moeder was met 3 maaanden al aan heet waggelen of ze ala 9 maanden er op had zitten. En dat bespeur ik bij mezelf echt nog niet!
Ice-lady Jaaa, woensdag is de echo! Zo spannend en zoveel zin in. Fijn dat het vrijgezellenfeestje leuk was! Toch wel fijn dat 1 iemand ervan af wist dan haha

Welkom Knyn Ik heb paar dagen na de positieve test gebeld. Dan heb je alvast maar een afspraak staan!

Ik krijg steeds meer honger! Probeer ook zoveel mogelijk kleine porties te eten de hele dag door, ook om te voorkomen dat ik misselijk kan worden.
Welkom knyn! Ik heb je in de tabel gezet hoor

Spannend tamara; bijna je echo! Hoeveel weken ben je dan? Ik wou dat de dagen een beetje sneller gingen dan was het ook wat eerder de 8ste.

Ik heb trouwens ongeveer 3 a 4 dagen na mijn positieve test een verloskundige praktijk gebeld. Achteraf maar goed ook want ik heb ze al nodig gehad... en ze waren zo aardig!

Als het goed is bellen ze me van de week voor MVM, ik wil er opzich wel aan meedoen maar ga niet mijn plas opvangen op mijn werk. Haha.

Wij gaan zo uit eten. Hopelijk word ik niet misselijk. Ik heb juist veel honger maar als ik eenmaal ga eten zit ik alweer snel vol..
Zeeuwse Ik ben volgens eigen berekeningen nu 7 weken en 3 dagen, misschien ben ik in werkelijkheid een paar dagen langer. We zullen het zien woensdag, hopelijk een kloppend hartje

MVM vinden het niet erg als je je plas niet op het werk opvangt. Ik ga zelf ook op vakantie en dat is ook geen probleem.

Lekker uiteten! In de buurt? Kennen we het restaurant (hahaha)
Tamara Als je weet dat er nog 2 Zeeuwen hier zijn word je nieuwsgierig hè! maar we zijn vanavond naar vrienden geweest en hebben ergens in Terneuzen gegeten. De vis zwemt nog door mijn maag.... heb een gevoel van ontploffing.... Vanaf morgen ga ik weer beetje rustig aan doen met eten en beetje minder....

@allemaal ik ben volgens mijn eigen berekeningen nu 5 weken en 4 dagen. En jullie ? Leuk om te weten van elkaar!

Slaap lekker allemaal! X
Zeeuwse haha ja stiekem word ik wel nieuwsgierig!

Ik heb toch ongeveer om de dag roze bloedverlies, vanavond ineens bruin.. Ik blijf maar denken, zolang ik maar geen krampen heb is het goed.....hopelijk...pffff is het al woensdag?
Zeeuwse, ik ben volgens mijn eigen berekening vandaag precies 7 weken. Nog 5 te gaan... Ik vind die eerste weken zo ontzettend spannend! En ze gaan langzaaaammm....

Vervelend Tamara, dat je nog steeds bloedverlies hebt! Hopelijk is het inderdaad heel snel woensdag en krijg je goed nieuws!! Bruin bloed is trouwens oud bloed, dus daar zou je je geen zorgen over hoeven maken!
Volgens eigen berekeningen 8 weken en 5 dagen. Volgens echo vandaag precies 9 weken.

Nah die 2 dagen komen we ook wel overheen haha.

Over een uurtje eerste gesprek met de verloskundige. Bem benieuwd wat ze te vragen heeft allemaal. Afspraak duurt ruim 3 kwartier werd me gezegd.
L.A ik ben ook wel erg benieuwd wat voor soort vragen ze gaan stellen. Als dat 45 min duurt.. ?! Succes hè!
Spannend hoor little angel! Ben inderdaad ook benieuwd wat ze allemaal gaan vragen. Hier werd aan de telefoon al een beetje aangegeven dat er wordt gevraagd naar erfelijke ziektes, info over de combinatietest, uitleg over MvM en wij kunnen vragen stellen. Laat je ons weten hoe het gegaan is?

Volgens eigen berekening ben ik vandaag 5 weken + 5 dagen

Oh wat spannend Tamara! Kan me voorstellen dat je af en toe wat onzeker wordt van dat bloedverlies. Maar lijkt me inderdaad dat je je geen zorgen hoeft te maken zo lang het niet zo veel is en je geen krampen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven