Zwanger! (Juli 2016)

27-07-2016 09:27 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben er in Juli achter gekomen dat ik zwanger ben. Geweldig nieuws natuurlijk maar aan de andere kant ook heel spannend! Er zijn al een aantal topic's over zwangerschap maar ik wilde er graag 1 zelf beginnen. Dus, ben jij er ook achter gekomen in Juli dat je zwanger bent en heb je zin om er over te praten met elkaar? Kom er gezellig bij dan!

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendEchoZeeuwse27&33129-03-2017 19-8Psviva26&27129-03-201711-8HappyMommy27&27223-03-201710-8Little Angel27&33107-03-2017 ...Tamara24&25116-03-2017 ...Laurenn28&29103-03-2017 12-8Ice_Lady28&28126-03-20178/8Mis_Marie24&25120-03-2017 ...Knyn24&31107-04-201731/8...............
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2016 13:20
Reden: Ledenstops zijn niet toegestaan
% gewijzigd
Hallo allemaal!

Wat is er al veel geschreven, gezellig!

Hoe was de echo Little_angel?

Wij wachten met vertellen tot na de echo. Vind ik wel zo'n fijn idee gezien de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde bij +/- 6 weken. Ik hoop dan ook dat we de echo halen maar daar vertouw ik op (mag niet negatief denken van mezelf hoewel ik vandaag wel even een dipje heb)

Mijn vader wordt een paar dagen na de eerste echo 60 dus ik hoop dat we heb een bijzonder cadeau kunnen geven!

Voor in de tabel Zeeuwse: ik ben 26, mijn vriend 27, uitgerekende datum (volgens internet) 29 maart, eerste echo 16 augustus.

Ik heb al een paar dagen af en toe een stekend gevoel in mijn zij. Herkennen jullie dat toevallig? Ik lees op internet natuurlijk allemaal dingen die ik niet wil lezen over bijv. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik bel morgen sowieso maar even naar de verloskundigenpraktijk want ik maak mezelf een beetje dol met er over nadenken.

Verder was ik vandaag echt kapot! Schrok tijdens werk van mezelf dat ik echt even een paar keer moest knipperen om weer op te letten hahah

Hier ook gevoelige borsten (ze voelen heel raar ofzo? Ben me heel erg van 'ze' bewust hahaha) en een zeurend gevoel in mijn onderrug. Ach, het is voor een goed doel he
Ooh super LA! Wat een fijn gevoel moet dat zijn
@little angle: fijn zeg!! Ik begrijp de opluchting. Het is ook zo spannend!!

@Tamara: wat origineel van die to-do lijst! Dat idee heb ik nog niet voorbij zien komen.

@zeeuwse: bedankt voor het toevoegen in de tabel!

Wij gaan het onze ouders en broers/zussen vertellen na de 8 weken echo en aan de anderen op onze bruiloft na de termijnecho.

Hey PSVIVA!

Dat van de steken in de zij heb ik niet. De pijn in onderrug wel met vlagen. Ik ben sneller moe met trappen lopen en mijn buik zeurt veel. Vooral in de ochtend, avond en soms word ik er snachts wakker van. En ja, gevoelige borsten heb ik ook. Dus lijkt me allemaal heel normaal :-)
Hebbrn het de opa's en oma's vrijwel direct na een positieve test verteld. Rompertje met een leuke tekst er op geschreven.

Vanmiddag na de echo gelijk doorgereden naar mijn ouders. Even ons frummeltje laten zien.

De spanning is er inmiddels voor zover uit. De wereld mag het weten.

Bij de uiteendige echo was het al zichtbaar. Voor de duidelijkheid een inwendige er achter aan. Viel allemaal heel erg mee gelukkig.

Klachten: misselijkheid bij te lang niet eten en hondsmoe zijn. Oh en heell gevoelige borsten. bij langsschuren voellt het al of mn vel er af trekt. Maar het gaat goed verder

UD: zo rond 6 maart. Over 2 weken meer zekerheid. Nieuwe echo op 8/8
Ik heb die pijn in mij zij ook gehad in het begin. Nu word ik gek van de kramp onderin mijn buik. Lijkt net of ik ongesteld ben. Net ook kotsneigingen... heb paracetamol ingenomen. In overleg met de dokter vandaag kan dat geen kwaad. Dat vertelde ze me.
Wat leuk Ice Lady! Wanneer gaan jullie trouwen?

Balen Zeeuwse! En ook nog last van maagzuur of valt dat mee?
Jullie ook allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Little angel, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wat leuk dat die van jullie op een eendje lijkt, wij konden er ook nog niet zoveel van maken, was dat de verlos even uitleg gaf wat zijn hoofd en zijn billen waren

Zeeuwse, dat klinkt dan nog zolang 3 weken, en snap dat je testen blijft doen maar pas wel op want ze kunnen lichter worden (ik deed ook een keer een test met bijna 7 weken en daar kreeg ik juist stress van omdat die niet zo knalde als de vorige testen). Maar snap dat je het onwijs spannend vind als je niet zoveel kwaaltjes hebt, hoop toch dat je een beetje afleiding kan vinden en de weken voorbij vliegen!

Happymommy, leuk om het op zo een manier bekend te maken. En jou tweede zwangerschap dus al? Scheelt dat qua onzekerheid of is dat net zo erg?

Psviva, wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Hoop dat het nu goed gaat! En inderdaad contact opnemen met de verloskundige als je het niet vertrouwd.

Ik gebruik trouwens de mama app, hierin kan je ook heel veel bijhouden van jezelf en de kleine. Vnd het zelf een hele fijne en uitgebreide app.

Bij ons zijn de familieleden al op de hoogte van de zwangerschap, moesten het door omstandigheden al snel vertellen maar de reacties waren super mooi!

Voor in de tabel ik ben 28 en mijn vriend is 29.

Op 12-8 heb ik de intake en weer een echo, en op ben 3-3 uitgerekend.
Hee meiden! Is er hier nog een plekje vrij voor mij? Ik zou graag mee willen schrijven.

Ik ben 24 en mijn man 25, dit wordt ons eerste kindje. Uitgerekende datum is volgens internet 20 maart. 4/8 hebben we de eerste echo en 16/8 intakegesprek, zoooo spannend allemaal!!

We hebben het al tegen onze ouders en broers en zussen verteld, zoo leuk al die enthousiaste reacties!

En natuurlijk gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!! hopelijk hebben we allemaal over zo'n 8 maanden een gezond kindje!
@laurenn nee dat is net zo zenuwslopend! Helemaal omdat ik veel miskramen om me heen hoor... Pfff dus nee ben blij als ik de echo heb gehad!

@littleangel wat fijn je goede echo!! Super zeg!

Ik had toestraks ook even last van men onderrug. Maar indd alles voor een goed doel!
Oja, mijn leeftijd is 24 en mijn vriend 25!

Ik heb de app ''ouders van nu''. Vind ik wel een leuke app. Je krijgt dan precies te zien hoe het kindje groeit en waar jij last van kan gaan krijgen. Ook geven ze elke dag een tip!
@Psviva: de bruiloft is over een paar weken al, dus het zou heel gaaf zijn als alles voorspoedig loopt en we die dag groot nieuws kunnen brengen.

@zeeuwse: vervelend van die kotsneigingen.. Volgens mij is dat wel 1 van de vervelendste kwaaltjes. Elke keer als ik mijn buik voel of maagzuur neem ik een chocolade-granenkoekje of een (droge) volkoren soepstengel (haha). Mijn buik wordt er rustiger van.

@lauren: leuk dat jij ook al een echo hebt gehad! Volgens mij is de eerste echt de spannendste, ook al is het dan nog een klein frummeltje.

@miss Marie: hallo en welkom! Ook gefeliciteerd!!
Tamara, ik heb die app ook gelijk op mn telefoon gezet. Echt een leuke!

Ice-lady: leuk zeg dat jullie over een paar weken al gaan trouwen! Ben je er al helemaal klaar voor? En het zou zeker super leuk zijn als jullie dan het grote nieuws kunnen vertellen! Willen jullie dat dan nog op een speciale manier doen?

Fijn dat er al goede echo's zijn geweest ik ben nu al vreselijk zenuwachtig voor volgende week.. Vorige keer met 7 weken een kloppend hartje gezien alleen toen was het aan de kleine kant en moest ik een week later terug komen en die week erop was het hartje gestopt met kloppen. Nu zo ontzettend hard aan het duimen dat het deze keer gewoon goed gaat!
Ik begin ook steeds zenuwachtiger te worden.. Had gister wat (roze) bloedverlies, vanochtend ook. Ik word daar gelijk zo onzeker van!
quote:Tamara_92 schreef op 28 juli 2016 @ 09:09:

Ik begin ook steeds zenuwachtiger te worden.. Had gister wat (roze) bloedverlies, vanochtend ook. Ik word daar gelijk zo onzeker van!

Ah wat ontzettend vervelend! Ik snap heel goed dat je daar onzeker van wordt, alleen het hoeft echt niks te betekenen hee! Ik had gelijk de dag na mn positieve test ook best wat bloedverlies alleen dit zette gelukkig niet door, dus waarschijnlijk was er een bloedvaatje geknapt.

Is het een idee om de verloskundige te bellen en te vragen of je al eerder voor een echo mag? Ik ga zo hard voor je duimen dat het meevalt!!
Ik heb heel men eerste zwangerschap geregeld bloedverlies gehad. Waar dit vandaan kwam geen idee? Waarschijnlijk bloedvaatjes... steeds laten controleren. En steeds alles Goed dus heel vreemd. Maar ik heb hier nu een ondeugende dreumes rond lopen hahaha dus hoeft niks te betekenen!
Oh succrs tamara. Hopen dat het niks is en alles goed is. Idd de verloskundige bellrn.
Ik heb de verloskundige besproken en we wachten woensdag maar af. Ik heb voor de rest geen buikkrampen of helderrood bloedverlies. Waarschijnlijk had het inderdaad te maken met een bloedvaatje. Ik had op dat moment ook ontlasting gehad

Dus dat zal de oorzaak zijn..
@Tamara: jeetje, schrikken zeg! Hopen dat het een bloedvaatje is ja. Goed dat je het meteen aangeeft bij de vk!

@miss Marie: wat eng van het hartje.. Hopelijk is bij de volgende echo alles weer goed! Misschien is het hartje nog zo klein dat de vk het niet goed kon vinden?! Hadden we thuis maar een apparaatje om het te kunnen beluisteren. Dat zou zoveel twijfels weghalen..!

Wij willen het nieuws na de ceremonie aankondigen. Wanneer de getuigen hebben getekend kondigen we aan dat er nog een extra getuige is
Ice-lady: ik heb toen met 8 weken een miskraam gehad dus helaas had ze het wel goed gezien. En met de vorige keer bedoelde ik mijn vorige zwangerschap, ik heb nu nog geen echo gehad.

Het zou inderdaad fijn zijn als je al eerder thuis kon luisteren! Er is wel zo'n apparaat voor hee om zelf thuis te luisteren, dat zag ik pas op het nieuws. Alleen het schijnt dat de baby dit niet heel fijn vind... Dusja dan maar gewoon braaf wachten tot de echo bij de verloskundige!

Super leuk zeg om het op die manier te vertellen!! Krijg je vast hele leuke reacties
Hoi dames en welkom nieuwe dames!

Vandaag heb ik nogal een heftige dag gehad vandaar dat ik even 'afwezig' was. Ik zal later even wat uitgebreider reageren hoor en de nieuwe dames toevoegen.
Dikke knuffel zeeuwse! Hopelijk kan je wat slapen vannacht!!
Dankjewel! ik ga mn best doen.
Ook een knuffel van mij Zeeuwse! Ik lees wel eens mee met het andere topic, dus ik heb je berichtjes gelezen vandaag!
Hee allemaal, daar ben ik weer hoor. Heb even de tabel bijgewerkt! Hopelijk is het goed zo. Ik weet wel dat ik na 10 mensen stop, krijg stress van die tabel. Hahaha...

Psviva

Wat zou dat een bijzonder moment zijn om je zwangerschap bekend te maken als je vader 60 word! Spannend hoor, als ik er aan denk ( aan het moment dat je het kan vertellen ) word ik wel beetje zenuwachtig. Het is maar afwachten hoe de reacties gaan zijn, ook al weet ik 1000% zeker dat ze alleen maar positief zullen zijn. Ik zou het tegen mijn (schoon)ouders/broer/zussen graag willen vertellen rond de 8ste week, als we een kloppend hartje hebben mogen horen. En de rest zou ik pas na 12 weken doen.

Laurenn

Dat is wel een goede tip van jou: om niet elke keer te gaan testen. Zou idd in de stress raken als het streepje niet meer donker word, maar juist lichter. Heb mezelf nu maar voorgenomen om gewoon NIET meer te testen en maar af te wachten tot mijn volgende echo. Deze is 8/8 ( dan ben ik 6 weken ) Vroege echo word gedaan omdat ik zo'n vreselijke pijn heb gehad van de week.

Miss_Marie

Natuurlijk is er nog plek vrij! Ik heb je in de tabel gezet. Welkom...

Ice Lady

Leuk dat jullie gaan trouwen, is dat ook een beetje omdat je zwanger bent of de bruiloft stond al gepland? Ik bedoel het niet als een vreemde vraag hoor, vat hem aub niet zo op.

Tamara

Ik snap dat je onzeker word van het bloedverlies. Het is een zenuwslopend iets hoor, ik heb gister mijn dagje ook weer wel gehad. Pff.. Was 1 bonk stress. Maar het is met een zwangerschap in het begin toch afwachten of alles goed gaat. Dat vind ik weleens lastig, zou graag in de toekomst willen kijken of het allemaal goed gaat. De gynaecoloog heeft gister ook tegen mij gezegd dat het gewoon afwachten is en dan vooral in het begin omdat alles dan nog zo pril is. Ze kunnen helaas geen garantie geven, ook al zou ik dat heeeeeel graag willen. Gewoon de woorden en de bevestiging krijgen dat alles goed komt en dat het niet mis gaat.

@ De rest van de dames

Hoe gaat het met jullie? Ik merk aan mezelf dat ik echt toe aan het leven ben naar de volgende echo. Zo spannend en aangezien ik niet zoveel geduld heb.... Is het lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven