Mode & Beauty alle pijlers

Zomerkleding / bh

30-07-2016 19:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wellicht dat jullie goede ideeën hebben...

Ik merk dat ik veel zomerkleding eigenlijk nooit aantrek omdat ik het niet mooi/netjes vind dat de BH(-bandjes) zo duidelijk zichtbaar zijn. Heb een wat grotere maat (qua cup, niet qua omvang) en heb daarom vooral BH's die wat bredere schouderbandjes en een stevige brede rugband hebben. Jurkjes/hemdjes met dunnere schouderbandjes of tops die in de nek sluiten zien er in combinatie daarmee niet mooi uit.

Hoe doen jullie dit? Wat voor BH (merk/model) gebruiken jullie voor dit soort kleding? Aangezien de modellen in mijn maat meestal vrij prijzig zijn doe ik liever geen miskoop.

Alvast bedankt!
Een mooi bandje mag best gezien worden hoor. En anders gewoon eens hemdjes met een breder bandje nemen. Die halve centimeter op je schouder maakt toch echt niet uit.
quote:SweetFirefly schreef op 31 juli 2016 @ 09:21:

[...]

Het gaat met name om de borstomvang. Een vollere vrouw heeft vaak vetrolletjes en dan sluit de borstband van de BH niet goed aan, los van de cupmaat. Vaak verdwijnt de borstband in een huidplooi. Bij een dame met een kleinere borstomvang sluit de borstband veel beter aan, en zit daarom comfortabeler en kan de steun geven die de cups nodig hebben. Bij een vrouw met minder vet rond het gebied waar de borstband zit is de plek waar de band zit veel steviger omdat de huid daar dichter op je botten zit. Een vollere vrouw zou ik bv geen bh met baleintjes aanraden want die gaan dan prikken in de huidrollen, een vrouw zonder vetrolletjes heeft daar over het algemeen geen last van. Strapless kan dus prima bij een grotere cupmaat maar bij een grotere borstomvang valt het gewenste resultaat vaak tegen.

Dank voor je uitleg, ik begrijp nu in elk geval beter waar de steun vandaan moet komen.

Ik denk - met de andere reacties in acht genomen - dat met 85G het toch niets wordt, ook al heb ik niet eens zo heel veel vet.
quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 13:32:

Ik denk - met de andere reacties in acht genomen - dat met 85G het toch niets wordt, ook al heb ik niet eens zo heel veel vet.Beetje zeurvraag misschien, maar als je niet zo heel veel vet hebt, heb je dan wel echt omvang 85? Ik heb omvang 75/80 bij maat 40, gemeten door een ervaren lingerieverkoopster. Bij een te brede omvang mis je de steun van de band, wat zeker bij strapless belangrijk is.
quote:Erizon schreef op 31 juli 2016 @ 15:09:

[...]

Beetje zeurvraag misschien, maar als je niet zo heel veel vet hebt, heb je dan wel echt omvang 85? Ik heb omvang 75/80 bij maat 40, gemeten door een ervaren lingerieverkoopster. Bij een te brede omvang mis je de steun van de band, wat zeker bij strapless belangrijk is.

Jahoor, en het voelt wel een beetje als zeuren, maar ik weet dat veel vrouwen de verkeerde maat dragen. Dus het is je vergeven.

Maar 85 klopt bij mij wel.
Ik heb een kleine cup maat dat wel. Maar bij veel zomerhemdjes zie je wel bandjes,ik draag altijd een bh en strapless vind ik verschrikkelijk zitten.

Meestal doe ik een bh in de kleur van het topje aan of een huidkleurige.

Plastic vind ik echt niet mooi.

En of het bandje dan iets breder is dan bij een kleinere cup maat, dat boeit toch niet zo.
quote:miemiemiemie schreef op 31 juli 2016 @ 12:48:

[...]

Ik vind het ook zeker geen ramp hoor, als er een bandje onderuit komt. Maar het gaat mij ook (vooral) om bijvoorbeeld een halter-top/jurk. Hoe doe jij dat dan? Gewoon een normale BH eronder? Sorry, maar dat vind ik echt niet mooi.Ik heb nooit een haltertop aan.
quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 13:32:

[...]

Dank voor je uitleg, ik begrijp nu in elk geval beter waar de steun vandaan moet komen.

Ik denk - met de andere reacties in acht genomen - dat met 85G het toch niets wordt, ook al heb ik niet eens zo heel veel vet.

Ik heb 85 H en die 85 komt echt van de 25 kilo overgewicht. Vroeger had ik 70G. En toen kon ik ook niet zonder bandjes hoor. Heb nooit strapless prettig gevonden.

Of ben je heel breed met spieren toevallig, je bouw is heel breed?
quote:SweetFirefly schreef op 31 juli 2016 @ 09:21:

[...]

Het gaat met name om de borstomvang. Een vollere vrouw heeft vaak vetrolletjes en dan sluit de borstband van de BH niet goed aan, los van de cupmaat. Vaak verdwijnt de borstband in een huidplooi. Bij een dame met een kleinere borstomvang sluit de borstband veel beter aan, en zit daarom comfortabeler en kan de steun geven die de cups nodig hebben. Bij een vrouw met minder vet rond het gebied waar de borstband zit is de plek waar de band zit veel steviger omdat de huid daar dichter op je botten zit. Een vollere vrouw zou ik bv geen bh met baleintjes aanraden want die gaan dan prikken in de huidrollen, een vrouw zonder vetrolletjes heeft daar over het algemeen geen last van. Strapless kan dus prima bij een grotere cupmaat maar bij een grotere borstomvang valt het gewenste resultaat vaak tegen.Heeft ook met gewicht borsten te maken, ook al heb geen vet maar echt grote borsten is het echt heel moeilijk al dan niet onmogelijk om een echt goede strapless BH te vinden die genoeg steun geeft.
quote:Goede-Fee schreef op 31 juli 2016 @ 17:25:

[...]

Of ben je heel breed met spieren toevallig, je bouw is heel breed?

Welkom op het viva-forum, waar je alles tot achter de komma moet bewijzen.

DGJGMA.
quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 17:35:

[...]

DGJGMA.Ja het is gewoon zo. Ik heb ook maat 85E en die 85 komt ergens vandaan. Punt.
quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 17:35:

[...]

DGJGMA.

Huh? Jeetje ik denk dat jij even naar jezelf moet wijzen?

Heel veel vrouwen lopen met een TE brede (omvang) bh rond. En 85 is best veel omvang weet ik uit ervaring.

Dus als ze geen vet heeft of erg breed qua bouw heeft is de kans groot dat ze eigenlijk 75/80 omtrek heeft en smallere omtrek moet nemen en een cupmaatje groter.

Zoals de waard is ect.?
Courage-, waarom zo zuur? Het zijn relevante en oprechte vragen.quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 17:35:

DGJGMA.WTF?
quote:Goede-Fee schreef op 31 juli 2016 @ 17:40:

[...]

Huh? Jeetje ik denk dat jij even naar jezelf moet wijzen?

Heel veel vrouwen lopen met een TE brede (omvang) bh rond. En 85 is best veel omvang weet ik uit ervaring.

Dus als ze geen vet heeft of erg breed qua bouw heeft is de kans groot dat ze eigenlijk 75/80 omtrek heeft en smallere omtrek moet nemen en een cupmaatje groter.

Zoals de waard is ect.?

En dat schreef ik dus al in mijn eerdere post, dat ik weet dat veel vrouwen met de verkeerde maat rondlopen. Maar als ik zeg dat mijn maat klopt, en ik niet veel rugvet heb, dan moet ik verklaren hoe dat komt of hoe dat kan.

Of dat ik soms zo breed ben.

Soms kan je ook gewoon aanvaarden wat iemand heeft geschreven...
Ja, ik geef een reactie later nog aan dat ook zonder vet en met grote borsten een strapless BH niet per se fantastisch is.

Misschien eens goed lezen voor je gaat zitten bashen en rare afkortingen gaat gebruiken.

Ontopic voor TO:

Ik draag gewoon wat ik wil dragen en een bandje her en der hoort er gewoon bij. En bij een haltertop zie je ook dunne bandjes dus wat is precies dan het probleem.

Gewoon niet aan doen.
quote:Courage-- schreef op 31 juli 2016 @ 17:48:

[...]

En dat schreef ik dus al in mijn eerdere post, dat ik weet dat veel vrouwen met de verkeerde maat rondlopen. Maar als ik zeg dat mijn maat klopt, en ik niet veel rugvet heb, dan moet ik verklaren hoe dat komt of hoe dat kan.

Of dat ik soms zo breed ben.

Soms kan je ook gewoon aanvaarden wat iemand heeft geschreven...Pff.
quote:Goede-Fee schreef op 31 juli 2016 @ 17:49:

[...]

Pff.Ja, dat dacht ik dus ook, pff.
En voor de nieuwsgierigen onder jullie: ja, ik ben simpelweg breed gebouwd.

Breed in alles, polsen, ringen (wat in de winkel te koop is, past mij bijna nooit), omvang etc.

Allemaal mooi in verhouding, dus het valt niet op.
Sommige BH's hebben bandjes die aan de achterkant los kunnen. Daardoor kan je ze ook kruisen: dan worden ze minder breed op je rug, en kan je bv netter een topje met een racerback aan. Of je neemt van die clips voor hetzelfde effect als de bandjes niet los kunnen (wel checken of je de bh-bandjes lang genoeg kan verstellen omdat je voor kruislingse dracht langere bandjes nodig hebt).

En verder helpen leuke kleuren: als je een oranje topje draagt, staan witte bandjes stom. Maar rode bandjes staan leuk, en zijn veel minder erg om te zien.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 31 juli 2016 @ 20:57:

Sommige BH's hebben bandjes die aan de achterkant los kunnen. Daardoor kan je ze ook kruisen: dan worden ze minder breed op je rug, en kan je bv netter een topje met een racerback aan.Ja zo'n bh heb ik. Die bandjes kunnen ook nog aan elkaar gekoppeld worden zodat je ze achter in je nek vast kunt zetten en dus een bijna blote rug hebt. Echt de ideale bh is dat
Ik heb gewoon een scala aan gekleurde bh's. Je ziet dan wel de bandjes, maar die kleuren gewoon prima bij de top die ik draag. ook bij spaghettibandjes gaat dat prima.

Halter-bh's vind ik afschuwelijk. Het hele gewicht hangt dan aan mijn nek en dat doet gewoon pijn. Ik koop daarom nooit haltertops, want dan vind ik de combinatie van bh-bandje en halterband niet mooi.

Ik heb een paar strapless bh's, maar die vind ik geen succes. Ik draag ze altijd met de bandjes, want zonder daalt het geheel toch wat centimeters. Het geeft nog wel steun, maar het hijst niets op. en de zwaartekracht wint me dan wat teveel. Ik heb 80F.
Ik trek vaak zo'n topje wat eigenlijk bedoeld is als beha zonder beugels over mijn echte beha aan. Vaak in het wit of zwart, of in een vrolijk kleurtje wat bij de jurk of shirt past.

Het lijkt dan alsof je een hemdje eronder draagt, maar je hebt geen last van extra warmte.
quote:miemiemiemie schreef op 31 juli 2016 @ 12:50:

[...]

Is die volledig strapless of gebruik je die ook als 'normale' bh?Ja, hij is volledig strapless. Ik houd helemaal niet van strapless omdat ik dan steeds het gevoel heb dat ik geen steun heb. Maar ik had een offwhite exemplaar gekocht voor onder mijn trouwjurk en die zit echt fantastisch. Evenveel steun als mijn normale beha's (draag altijd Aubade) en een mooi decollete. Mijn maat is 75E.
Ik vind het zelf echt heel lelijk om ondergoed (en dus ook bh bandjes) te zien als je kleren aan hebt. En omdat ik strapless bh's niet lekker vind zitten draag ik dus nooit topjes of jurkjes met spaghettibandjes in de zomer. Je hebt ook topjes met iets bredere bandjes, daar vallen je bh bandjes mooi onder.
quote:RunningSuus schreef op 05 augustus 2016 @ 23:08:

[...]

Ja, hij is volledig strapless. Ik houd helemaal niet van strapless omdat ik dan steeds het gevoel heb dat ik geen steun heb. Maar ik had een offwhite exemplaar gekocht voor onder mijn trouwjurk en die zit echt fantastisch. Evenveel steun als mijn normale beha's (draag altijd Aubade) en een mooi decollete. Mijn maat is 75E.Dank je wel voor de tip! Draag je deze bh in je reguliere maat?
quote:jo438 schreef op 01 augustus 2016 @ 01:03:

Ik trek vaak zo'n topje wat eigenlijk bedoeld is als beha zonder beugels over mijn echte beha aan. Vaak in het wit of zwart, of in een vrolijk kleurtje wat bij de jurk of shirt past.

Het lijkt dan alsof je een hemdje eronder draagt, maar je hebt geen last van extra warmte.Goede tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven