Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:59:

Dacht emotioneel hier wel wat steun te kunnen krijgen maar blijkbaar zijn hier nogal wat gefrustreerde mensen die er een kick van krijgen om iemand het nog moeilijker te makenWat ik heb geleerd in mijn jaren op het forum: nooit boos een topic openen. Je komt op de één of andere manier anders over dan normaal en mensen reageren daarop, waardoor je alleen maar bozer wordt. Laat het even bezinken, loop een rondje en kom dan terug.
het is duidelijk TO dat je zelf je moeder niet mag, en daar zal vast genoeg (goede) redenen voor zijn, maar verwacht dan ook niet van haar (ondanks de eerdere belofte) dat ze voor je dochter de eerste studie jaar betaald

als ik een slecht contact zou hebben met een ouder zou ik het totaal niet accepteren dat ze voor mijn kind(eren) hun studie kosten gaan betalen...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelf
quote:JustcallmeTuT schreef op 02 augustus 2016 @ 13:01:

Wie zegt dat oma zo respectvol is en was?Niemand, maar oma leest/schrijft hier niet, dus besteed ik daar niet zoveel aandacht aan, behalve dan het er mee eens zijn dat het inderdaad wel wat oneerlijk is, maar niks aan te doen.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:53:

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.Dus je bent er heen gegaan met het doel geld te krijgen? Want een band is er immers zo goed als niet dus het was niet gewoon de wekelijkse zondagse koffie?
quote:strandvrouw schreef op 02 augustus 2016 @ 12:13:

De door oma opgegeven reden geen bedankje na een kaart is natuurlijk KUL.

Dat doen pubers niet die denken daar echt niet aan.Wat een onzin.... Sommige pubers denken daar echt wel aan. En zo niet, dan maak je ze hierop alert als ouder.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:01:

ach laat maar jullie snappen het toch niet

We snappen de teleurstelling wel maar niet je gedrag, je gedraagt je namelijk als een stamvoetende kleuter die haar zin niet krijgt.

Nogmaals wat wil je horen van ons?
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:01:

ach laat maar jullie snappen het toch nietIk denk dat er hier genoeg mensen zijn die snappen hoe het zit, alleen staat dat jou niet aan. Je had liever meelopers gehoord. Misschien eens over je eigen gedrag nadenken?
Ik hoef haar geld ook niet!!!!!!!!!!!!
Het gaat om mijn dochter!!!!!!!!!!
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:04:

Ik hoef haar geld ook niet!!!!!!!!!!!!Nou, dan is het probleem toch opgelost.
Ik snap de boosheid van TO. Het is oneerlijk om het bij het ene wel te betalen en bij het andere kind niet. Dat oma als reden opgeeft dat ze geen bedankje heeft gekregen voor verstuurde kaarten maakt het alleen maar erger.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:03:

Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelfÉn aan je zoon, want daar heeft ze wel voor betaald

Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelf

Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelfik mag het hier niet zeggen, maar in napraat wel... Dus zie reactie daar.
Tja, misschien is oma wel een vreselijk mens. Ze is de enige niet.

Maar als ik zou aanbieden om de studie van mijn kleinkinderen te betalen en vervolgens doet men niet eens de moeite om aardig tegen me te doen, dan zou ik me ook even achter mijn oren krabben. Ik kan me goed voorstellen dat oma geen zin heeft om als pinautomaat te worden gebruikt (al blijf ik het oneerlijk vinden dat ze wel voor zoon heeft betaald).

Leermoment voor alle oma's: kijk uit met beloften, vooral als het om geld gaat, want er komt als je pech hebt een hoop narigheid van.
mary57, Ben nu 46 jaar en al sinds mijn 17de in en uit therapie!! en of ik over mijn eigen gedrag heb nagedacht!!!!!!

Dus laat je iemand die narcistisch is de studie van haar kleinkinderen betalen. Daar voelt zo iemand zich alleen nog maar fantastischer door 'kijk eens wat IK voor mijn kleinkinderen doe'.

Logisch.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:05:

Het gaat om mijn dochter!!!!!!!!!!Die leert nu op pijnlijke wijze dat oma's niet altijd lief zijn, dat het leven niet eerlijk is en dat niet iedereen zich aan zijn belofte houdt. Zuur, maar wat wil je eraan doen?
Nou vooruit: je moeder is een heks en neem een advocaat in de arm en sleep haar voor de rechter, dat zal haar leren!!

Is dat wat je in gedachten had hier te horen?
quote:-Isabella- schreef op 02 augustus 2016 @ 12:30:

Mij bekruipt het gevoel dat dit door kleindochter zelf is geschreven en er wel meer achter dit verhaal zit.Idd er zit een hoop niehiehie eeeheerluk gehalte in.
cerulli, idd Had ze maar nooit die belofte gedaan aan mijn kinderen.
quote:voel schreef op 02 augustus 2016 @ 13:05:

Ik snap de boosheid van TO. Het is oneerlijk om het bij het ene wel te betalen en bij het andere kind niet. Dat oma als reden opgeeft dat ze geen bedankje heeft gekregen voor verstuurde kaarten maakt het alleen maar erger.Dat is ook om boos van te worden. Maar ik snap forummers hier ook wel die proberen te achterhalen wat de 'echte' reden zou kunnen zijn. Want welke oma doet nou zoiets, waarom? Maar ja, nu komt de aap pas uit de mouw, met mishandeling en narcisme. Tja. Dan vraag ik me af waarom TO nog positieve dingen verwacht van zo iemand.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:06:

mary57, Ben nu 46 jaar en al sinds mijn 17de in en uit therapie!! en of ik over mijn eigen gedrag heb nagedacht!!!!!!

Dan begrijp ik werkelijk niet waarom je van zo'n vrouw, die jou zo beschadigd heeft, nog geld wilt aannemen voor de studie van je zoon.

Dan had ik het allemaal zonder haar financiële hulp gedaan.
quote:voel schreef op 02 augustus 2016 @ 13:05:

Ik snap de boosheid van TO. Het is oneerlijk om het bij het ene wel te betalen en bij het andere kind niet. Dat oma als reden opgeeft dat ze geen bedankje heeft gekregen voor verstuurde kaarten maakt het alleen maar erger.En als je ruim in de veertig bent dan weet je dat het leven nou eenmaal niet eerlijk is en ga je niet lopen stampvoeten 'het is niet eeeeeeeeeerluuuuuk'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven