Goed absorberende tampon
woensdag 3 augustus 2016 om 10:35
woensdag 3 augustus 2016 om 10:43
Ik denk ook dat er dan niks anders op zit dan, vaker vervangen. Op mijn zwaarste dag moest ik een OB tampon soms ook om het uur vervangen.
Als ik werk deed ik dan vaak als extra veiligheid tegen doorlekker een maandverband in.
Waardoor is je menstruatie nu ineens zo heftig en verandert?
Al advies aan de assistente of de huisarts gevraagd?
Bij mij hielp de pil erg goed, was niet het doel waarom ik de pil nam, maar een erg fijne bijkomstigheid. Het bloedverlies is nu veeeel minder.
Als ik werk deed ik dan vaak als extra veiligheid tegen doorlekker een maandverband in.
Waardoor is je menstruatie nu ineens zo heftig en verandert?
Al advies aan de assistente of de huisarts gevraagd?
Bij mij hielp de pil erg goed, was niet het doel waarom ik de pil nam, maar een erg fijne bijkomstigheid. Het bloedverlies is nu veeeel minder.
woensdag 3 augustus 2016 om 11:09
Tampax, altijd. Al lang geen andere meer gebruikt, dus kan niet vergelijken. Maar de super plus vangt alles op. Je moet wel op tijd vervangen uiteraard, dus als je heftiger bloedt, vaker vervangen.
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.
woensdag 3 augustus 2016 om 11:36
quote:MarindaH schreef op 03 augustus 2016 @ 11:09:
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.Wat een onzin, ooit gehoord van water en zeep?
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.Wat een onzin, ooit gehoord van water en zeep?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 3 augustus 2016 om 12:11
quote:MarindaH schreef op 03 augustus 2016 @ 11:09:
Tampax, altijd. Al lang geen andere meer gebruikt, dus kan niet vergelijken. Maar de super plus vangt alles op. Je moet wel op tijd vervangen uiteraard, dus als je heftiger bloedt, vaker vervangen.
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.OB komt ook met inbrenghuls. En als je je handen van tevoren een achteraf wast is er niks vies aan je eigen lichaam.
Ik snap sowieso niet dat mensen een ob of andere tampon zonder inbrenghuls naar binnen willen frutten. Vies man.OB komt ook met inbrenghuls. En als je je handen van tevoren een achteraf wast is er niks vies aan je eigen lichaam.
woensdag 3 augustus 2016 om 12:29
Misschien is zo'n cup dan iets voor je? Die heb jou ook in verschillende grotes.
En schijnt veel beter voor je te zijn als tampons.
http://www.menstruatiecup-info.nl/wat/w ... 6HHiU9cLqA
En schijnt veel beter voor je te zijn als tampons.
http://www.menstruatiecup-info.nl/wat/w ... 6HHiU9cLqA
woensdag 3 augustus 2016 om 12:45
quote:Blondie68 schreef op 03 augustus 2016 @ 10:58:
Ik ben al enige tijd geleden bij de HA geweest. Die gaf als oorzaak aan dat ik tegen de overgang aanzit. Schijnt vaak voor te komen. Ik voel niet echt veel voor een operatieve ingreep etc.
Ik heb een mirena-spiraal. Bijna geen menstruatie meer en volgens de gyn kan ik deze laten zitten. Ik ben nu 44 en zou hem met 46 moeten vervangen, maar gyn zegt dat ie zonder de hormonen op die leeftijd echt wel beschermt tegen zwangerschap (maar dat zal de fabrikant van de mirena uiteraard heel hard tegenspreken ). Was ik tien jaar jonger geweest zou ik die gok niet nemen trouwens. Maar voor nu vind ik het wel mooi dat mijn lijf gewoon haar gang kan gaan, zonder dat ik daar meteen veel last van heb.
Maar misschien is dat nog een optie? Dan ben je sowieso voor pakweg vijf jaar voorzien en dan kun je daarna kijken wat je doet/wat nog nodig is.
Ik ben al enige tijd geleden bij de HA geweest. Die gaf als oorzaak aan dat ik tegen de overgang aanzit. Schijnt vaak voor te komen. Ik voel niet echt veel voor een operatieve ingreep etc.
Ik heb een mirena-spiraal. Bijna geen menstruatie meer en volgens de gyn kan ik deze laten zitten. Ik ben nu 44 en zou hem met 46 moeten vervangen, maar gyn zegt dat ie zonder de hormonen op die leeftijd echt wel beschermt tegen zwangerschap (maar dat zal de fabrikant van de mirena uiteraard heel hard tegenspreken ). Was ik tien jaar jonger geweest zou ik die gok niet nemen trouwens. Maar voor nu vind ik het wel mooi dat mijn lijf gewoon haar gang kan gaan, zonder dat ik daar meteen veel last van heb.
Maar misschien is dat nog een optie? Dan ben je sowieso voor pakweg vijf jaar voorzien en dan kun je daarna kijken wat je doet/wat nog nodig is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 3 augustus 2016 om 12:59
woensdag 3 augustus 2016 om 13:00
woensdag 3 augustus 2016 om 13:03
Bij mij is het ook veel heftiger geworden sinds ik over de veertig ben. Heb er zelfs een ijzertekort van gekregen. Ik heb van de huisarts tranexaminezuur voorgeschreven gekregen, waardoor de bloedingen inderdaad wel wat afgenomen zijn. Maar ik ga binnenkort toch ook aan de mirena, denk ik.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 3 augustus 2016 om 13:39
Heel vervelend en onhandig zo'n heftige menstruatie. Heb dit ook 1,5 jaar lang gehad (na mijn 40e). Ik gebruikte 2 ob super plus tampons tegelijkertijd en daarnaast nog een always night maandverband. Elk uur verwisselen. Niet ideaal maar ja je kan ook niet iedere maand 2 dagen thuis zitten toch? Ik ben wel bij gynaecoloog geweest voor onderzoek, er was verder niets aan de hand. Haar voorstel was om het baarmoederslijmvlies met novasure methode te verwijderen maar dat heb ik niet gedaan en het is nu gelukkig weer over!
woensdag 3 augustus 2016 om 14:05
quote:nadine_j schreef op 03 augustus 2016 @ 13:00:
Misschien rare suggestie, maar is een kleinere tampon niet een optie? Soms kan een grotere maat tampon zich niet helemaal "volzuigen" en moet je juist op een kleiner formaat overstappen. Hoe dat precies werkt, weet ik niet, maar heb het ooit gehoord. Misschien eens het proberen waard.
Dit.
Een tampon moet kunnen uitzetten om goed te absorberen. Een te grote tampon in een smalle vagina kan zich niet genoeg uitzetten om maximaal te absorberen.
Misschien rare suggestie, maar is een kleinere tampon niet een optie? Soms kan een grotere maat tampon zich niet helemaal "volzuigen" en moet je juist op een kleiner formaat overstappen. Hoe dat precies werkt, weet ik niet, maar heb het ooit gehoord. Misschien eens het proberen waard.
Dit.
Een tampon moet kunnen uitzetten om goed te absorberen. Een te grote tampon in een smalle vagina kan zich niet genoeg uitzetten om maximaal te absorberen.