Redelijk radeloos...
woensdag 3 augustus 2016 om 17:22
Even een nieuwe nick aangemaakt omdat ik qua gebruikersnaam anders wel erg makkelijk te herkennen ben...
Al een tijdje zitten we financieel in zwaar weer. Nadat het een tijdje beter leek te gaan (maandelijkse aflossingen bij schuldeisers) staat er nu 'nog maar' zo'n € 6000,00 open. Onlangs een schuld van € 4500,00 in één keer af kunnen lossen door een financiële meevaller. Nu nog wat kleinere rekeningen open staan hier en daar.
We komen van een véél groter bedrag en door keihard werken, veel afbetalen maandelijks & zuinig leven zijn we al een heel eind gekomen.
Maar nu zit ik in de knoop. Ik kom er gewoon niet uit... lig er wakker van, piekeren en stress...Ik werk vanuit huis (kleine eigen onderneming, verdien er zo'n € 400 per maand mee). Solliciteer me rot maar niet flexibel genoeg (jonge kinderen), te oud (oud? Nog geen 30), geen goede diploma's.. kom dus geen steek verder.
Man werkt lange weken en draaide eerst nog wel eens extra nachtdiensten wat het salaris goed spekte, maar nu hij op een project is wat vooral ma-vr de dagdiensten zijn, scheelt dat maandelijks best een hoop. En dus lopen we vast. Want van het geld wat we binnen krijgen moeten we prima rond kunnen komen, maar omdat we maandelijks zóveel afbetalen lukt het niet om nog een beetje ademruimte te hebben.
Ik wil zo graag bij één instantie de schuld hebben zodat we voor het overzicht en het afbetalen duidelijkheid hebben... maarja, die negatieve BKR he. Je krijgt dus (uiteraard!) nergens een lening, al is het niet eens een heel groot bedrag meer. Ja tuurlijk, nog steeds een paar duizend euro.. maar we zijn al zo'n eind en de laatste loodjes lukken maar niet.. ik wil zo graag van het restbedrag af..
Nu een aanvraag bij de Kredietbank maar dat gaat 'm waarschijnlijk ook niet lukken (moet je eigenlijk het minimumloon verdienen, man zit er wel iets boven) én het duurt 7 weken voor we daar reactie op krijgen. Ik weet nu echt niet meer wat ik verder moet doen. Zie ik dingen over het hoofd? Natuurlijk blijf ik solliciteren en werken we er allebei keihard voor, maar ik ben zo bang dat we achter de feiten aan gaan lopen terwijl het zo goed ging en we zo richting de groene cijfers gingen...
Al een tijdje zitten we financieel in zwaar weer. Nadat het een tijdje beter leek te gaan (maandelijkse aflossingen bij schuldeisers) staat er nu 'nog maar' zo'n € 6000,00 open. Onlangs een schuld van € 4500,00 in één keer af kunnen lossen door een financiële meevaller. Nu nog wat kleinere rekeningen open staan hier en daar.
We komen van een véél groter bedrag en door keihard werken, veel afbetalen maandelijks & zuinig leven zijn we al een heel eind gekomen.
Maar nu zit ik in de knoop. Ik kom er gewoon niet uit... lig er wakker van, piekeren en stress...Ik werk vanuit huis (kleine eigen onderneming, verdien er zo'n € 400 per maand mee). Solliciteer me rot maar niet flexibel genoeg (jonge kinderen), te oud (oud? Nog geen 30), geen goede diploma's.. kom dus geen steek verder.
Man werkt lange weken en draaide eerst nog wel eens extra nachtdiensten wat het salaris goed spekte, maar nu hij op een project is wat vooral ma-vr de dagdiensten zijn, scheelt dat maandelijks best een hoop. En dus lopen we vast. Want van het geld wat we binnen krijgen moeten we prima rond kunnen komen, maar omdat we maandelijks zóveel afbetalen lukt het niet om nog een beetje ademruimte te hebben.
Ik wil zo graag bij één instantie de schuld hebben zodat we voor het overzicht en het afbetalen duidelijkheid hebben... maarja, die negatieve BKR he. Je krijgt dus (uiteraard!) nergens een lening, al is het niet eens een heel groot bedrag meer. Ja tuurlijk, nog steeds een paar duizend euro.. maar we zijn al zo'n eind en de laatste loodjes lukken maar niet.. ik wil zo graag van het restbedrag af..
Nu een aanvraag bij de Kredietbank maar dat gaat 'm waarschijnlijk ook niet lukken (moet je eigenlijk het minimumloon verdienen, man zit er wel iets boven) én het duurt 7 weken voor we daar reactie op krijgen. Ik weet nu echt niet meer wat ik verder moet doen. Zie ik dingen over het hoofd? Natuurlijk blijf ik solliciteren en werken we er allebei keihard voor, maar ik ben zo bang dat we achter de feiten aan gaan lopen terwijl het zo goed ging en we zo richting de groene cijfers gingen...
woensdag 3 augustus 2016 om 17:26
Je schrijft dat je voldoende binnenkrijgt, maar in de problemen komt omdat je een heel groot bedrag aflost. Kun je dan niet net iets minder aflossen? Dan doe je er wel iets langer over om de rest van je schuld af te lossen, maar so be it. Je moet toch je boterhammen kunnen betalen.
Knap trouwens, dat jullie al heel veel afgelost hebben.
Knap trouwens, dat jullie al heel veel afgelost hebben.
woensdag 3 augustus 2016 om 17:26
Kun je niet iets erbij doen vanuit huis? Callcenterwerk via Annie: https://www.annie.nl/
Of een krantenwijk?
Of een krantenwijk?
woensdag 3 augustus 2016 om 17:34
Dank voor jullie reacties!
Ik loop nu vooral op tegen een muur van 'onwil' bij de schuldeisers. Natuurlijk moeten we afbetalen, maar als we nu i.p.v. € 300 per maand vragen om iets minder, dan is het bij allemaal gewoon een harde nee. En ik wíl ook het liefst alles vandaag aflossen, maar ik wil ook gewoon m'n boodschappen kunnen doen zonder dat er nog een openstaande rekening van de auto staat (die we écht niet kunnen missen omdat man niet altijd in de buurt werkt).
Sorry, zit er ff doorheen. Dat stomme geld... bah
Ik loop nu vooral op tegen een muur van 'onwil' bij de schuldeisers. Natuurlijk moeten we afbetalen, maar als we nu i.p.v. € 300 per maand vragen om iets minder, dan is het bij allemaal gewoon een harde nee. En ik wíl ook het liefst alles vandaag aflossen, maar ik wil ook gewoon m'n boodschappen kunnen doen zonder dat er nog een openstaande rekening van de auto staat (die we écht niet kunnen missen omdat man niet altijd in de buurt werkt).
Sorry, zit er ff doorheen. Dat stomme geld... bah
woensdag 3 augustus 2016 om 17:41
Overigens betalen we meer dan € 300,00 per maand af hoor, in totaal zo'n € 1000,00. Maar alles lijkt wel op scherp te staan en hop, hier weer rente bij en daar weer een rekening van... We moeten er zo vanaf kunnen zijn maar doordat we de kans niet krijgen iets minder per maand af te lossen lopen er dus andere dingen op.. en ik wil niet meer terug naar de tijd dat de deurwaarders elkaar afwisselen..
De schulden komen overigens vooral doordat er in de branche waar man zit weinig werk was en hij door een frauderende baas ineens bij een failliet bedrijf zat.. wel redelijk snel aan een andere baan gekomen maar daardoor begonnen toch de schulden, je probeert het ene gat met het andere te vullen maar dat houdt een keer op... Daarom baal ik er zo van. Ik wil weer een keer lekker slapen en rústig thuis op de bank kunnen zitten met visite, zonder angst voor ongewenst bezoek.. Hoewel de deurwaarders nu een stuk minder zijn (de laatste is een paar maanden geleden) zit die angst er nog goed in en de brieven gaan helaas nog onverminderd door...
De schulden komen overigens vooral doordat er in de branche waar man zit weinig werk was en hij door een frauderende baas ineens bij een failliet bedrijf zat.. wel redelijk snel aan een andere baan gekomen maar daardoor begonnen toch de schulden, je probeert het ene gat met het andere te vullen maar dat houdt een keer op... Daarom baal ik er zo van. Ik wil weer een keer lekker slapen en rústig thuis op de bank kunnen zitten met visite, zonder angst voor ongewenst bezoek.. Hoewel de deurwaarders nu een stuk minder zijn (de laatste is een paar maanden geleden) zit die angst er nog goed in en de brieven gaan helaas nog onverminderd door...
woensdag 3 augustus 2016 om 17:43
woensdag 3 augustus 2016 om 17:44
Lijkt me lastig en wat goed dat je al zo ver bent gekomen!
Valt er in je eigen bedrijf op korte termijn extra inkomsten te maken? Het ligt eraan wat je doet natuurlijk, maar ik heb goede ervaringen met grote uitverkoop. Lage prijs, maar veel omzet en veel nieuwe klanten erbij.
Of kom je dan vooral in de knoop met de zorg voor je kinderen?
Kun je oppassen op andermans kinderen thuis?
Succes!
Valt er in je eigen bedrijf op korte termijn extra inkomsten te maken? Het ligt eraan wat je doet natuurlijk, maar ik heb goede ervaringen met grote uitverkoop. Lage prijs, maar veel omzet en veel nieuwe klanten erbij.
Of kom je dan vooral in de knoop met de zorg voor je kinderen?
Kun je oppassen op andermans kinderen thuis?
Succes!
woensdag 3 augustus 2016 om 17:45
woensdag 3 augustus 2016 om 17:46
De grootste is nu nog de VvE van ons appartement. Daar moesten we jaarlijks (bovenop de maandelijkse termijnen) een enorm bedrag bijleggen voor achterstallig onderhoud van jaaaaren. Die willen sowieso niet dat we minder gaan betalen.
Verder de zorgverzekering maar daar zijn we bijna vanaf. Nog 350 euro. Kan ik nu niet missen (€200,00 per maand betalen we daar aan af) en hop, rente erbij. Maar als ik de VvE een maand niet betaal eisen ze het openstaande bedrag in één keer op.
Achter de kassa ook al voor gesolliciteerd bij talloze winkels. Maar daar ben je standaard te oud.
Een kamer over hebben we helaas ook niet... Huis staat ook nog eens onder water dus verkopen is nu geen optie, we staan namelijk ingeschreven voor een huurwoning (hypotheek + VvE bij elkaar kunnen we een behoorlijk huis voor huren zeg maar)
Werk maakt me niet uit wat het is. Ik zit alleen nog met m'n kleinste dochter thuis, die gaat in januari naar school. Ze gaat nu ook niet naar een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf ivm de kosten en de wachtlijsten zijn zo lang dat ze daar sowieso niet meer voor in aanmerking komt voor ze naar school gaat.. Nu mag ik haar gratis bij een vriendin brengen maar zelfs dan ben je nog nergens goed genoeg om aangenomen te worden...
Verder de zorgverzekering maar daar zijn we bijna vanaf. Nog 350 euro. Kan ik nu niet missen (€200,00 per maand betalen we daar aan af) en hop, rente erbij. Maar als ik de VvE een maand niet betaal eisen ze het openstaande bedrag in één keer op.
Achter de kassa ook al voor gesolliciteerd bij talloze winkels. Maar daar ben je standaard te oud.
Een kamer over hebben we helaas ook niet... Huis staat ook nog eens onder water dus verkopen is nu geen optie, we staan namelijk ingeschreven voor een huurwoning (hypotheek + VvE bij elkaar kunnen we een behoorlijk huis voor huren zeg maar)
Werk maakt me niet uit wat het is. Ik zit alleen nog met m'n kleinste dochter thuis, die gaat in januari naar school. Ze gaat nu ook niet naar een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf ivm de kosten en de wachtlijsten zijn zo lang dat ze daar sowieso niet meer voor in aanmerking komt voor ze naar school gaat.. Nu mag ik haar gratis bij een vriendin brengen maar zelfs dan ben je nog nergens goed genoeg om aangenomen te worden...
woensdag 3 augustus 2016 om 17:48
Doornroosje, dat doorbikkelen wil ik ook zo graag... maar we komen nu in de knoop met de gewone maandelijkse rekeningen, de gemeentelijke belastingen, de auto die APK gekeurd moet worden.... bij iedere boodschap die ik in m'n karretje leg denk ik 10 x of ik het wel echt nodig heb... het voelt zó klote dit!
woensdag 3 augustus 2016 om 17:49
quote:cesium24 schreef op 03 augustus 2016 @ 17:43:
Is er misschien familie die jullie het openstaande bedrag kan lenen?
Jullie zijn wel knap bezig!
Of voor een paar maanden kunnen fungeren als backup? Dus dat als je een keer 100 euro tekort komt in een maand dat jullie dat bij familie lenen?
Als jullie zo doorgaan zijn jullie er met 5 à 6 maaden vanaf (wauw!), en dan rest alleen nog een kleine schuld aan familie waar je met een maand waarschijnlijk weer vanaf bent?
Is er misschien familie die jullie het openstaande bedrag kan lenen?
Jullie zijn wel knap bezig!
Of voor een paar maanden kunnen fungeren als backup? Dus dat als je een keer 100 euro tekort komt in een maand dat jullie dat bij familie lenen?
Als jullie zo doorgaan zijn jullie er met 5 à 6 maaden vanaf (wauw!), en dan rest alleen nog een kleine schuld aan familie waar je met een maand waarschijnlijk weer vanaf bent?
woensdag 3 augustus 2016 om 17:51
Allereerst klinkt het alsof je erg goed bezig bent!
Wat bedoel je precies met dat je "niet flexibel" bent? Heel verl vrouwen werken gewoon en een deel maakt ook nog veel uren en/of werkt onregelmatig. Als je inkomen laag is, krijg je een hoop terug als je ze naar een kdv/go brengt.
Verder nog de tip om spullen te verkopen via MP en/of nog beter naar je uitgaven te kijken (wellicht kan je die hier plaatsen, dan wil ik best met je meekijken/meedenken)
Wat bedoel je precies met dat je "niet flexibel" bent? Heel verl vrouwen werken gewoon en een deel maakt ook nog veel uren en/of werkt onregelmatig. Als je inkomen laag is, krijg je een hoop terug als je ze naar een kdv/go brengt.
Verder nog de tip om spullen te verkopen via MP en/of nog beter naar je uitgaven te kijken (wellicht kan je die hier plaatsen, dan wil ik best met je meekijken/meedenken)
woensdag 3 augustus 2016 om 17:53
Familie kan (of wil, ook hun goed recht) niet lenen.
Qua werk ben ik afhankelijk van mensen die bestellingen bij mij doen. Kan daar geen grote uitverkoop oid voor houden, gaat om etenswaren
(zal het niet te herkenbaar neerzetten). Dat loopt goed maar is uiteraard voor nu nog niet voldoende.
Zelfs een krantenwijk is hier nu niet verkrijgbaar... terwijl ik het gevoel heb dat er hier 5 postbodes rondlopen per week, krijg ik een nee..
Qua werk ben ik afhankelijk van mensen die bestellingen bij mij doen. Kan daar geen grote uitverkoop oid voor houden, gaat om etenswaren
Zelfs een krantenwijk is hier nu niet verkrijgbaar... terwijl ik het gevoel heb dat er hier 5 postbodes rondlopen per week, krijg ik een nee..
woensdag 3 augustus 2016 om 17:54