Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
quote:Falathiel schreef op 04 augustus 2016 @ 12:53:

[...]

Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?Tuurlijk wel.

[...]

Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?

jawel hoor. Drinken mag niet (vloeistof)

Niet alle etenswaar mag, voor sommige landen geldt dat je bv geen vleesproducten mag invoeren. Maar eens met Amana, als (ouders van) diabetespatiënt ben je toch voorbereid op dit soort situaties?
Alle reacties Link kopieren

[...]

Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?Ja hoor, dat mag wel! Maar in sommige landen (VS bijvoorbeeld) mag je niet alle voedsel (vlees, fruit, zuivel) invoeren en moet je vóór de landing de restanten in het vliegtuig in de afvalbak gooien.
https://www.wearetravelle ... eenemen-in-het-vliegtuig/
quote:Starshine-2 schreef op 04 augustus 2016 @ 12:55:

[...]

jawel hoor. Drinken mag niet (vloeistof)

Niet alle etenswaar mag, voor sommige landen geldt dat je bv geen vleesproducten mag invoeren. Maar eens met Amana, als (ouders van) diabetespatiënt ben je toch voorbereid op dit soort situaties?Drinken mag ook, maar uitsluitend flesjes die op het vliegveld ná de controle gekocht zijn.
Vorige week gingen ik en een vriendin op babybezoek bij een andere vriendin, die verhuisd is. We moesten om 11 uur de deur uit om daar om twee uur te zijn. Treinkaartje à €20. Mand vol cadeautjes mee. We zijn daar de hele middag geweest en op koffie na bood ze ons niets te eten aan. Toen mijn vriendin na een paar uur voorstelde om ergens te gaan lunchen, omdat we nog even naar buiten zouden gaan, deed ze helemaal verbaasd: "oh, hebben jullie nog niets gegeten? Had dat gezegd, ik heb een vriezer vol met brood!"

Toen we later met haar en baby op een terras zaten moesten wij betalen, want ze had geen geld meegenomen.

Ik was om negen uur thuis en moest bijna overgeven, zo hongerig was ik. Trut.
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 04-08-2016 13:19
Reden: Edit
% gewijzigd

[...]

Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?

Jawel,

alleen geen drinken en je moet het op kunnen bij sommige landen. Maar je mag dus best een paar krentenbollen meenemen of een voorverpakt koekje. Vliegtuigeten is idd veel te duur, maar als je het echt nodig hebt dan koop je het wel.

https://www.wearetravellers.nl/reistips ... vliegtuig/
quote:amarna schreef op 04 augustus 2016 @ 12:48:

Zoals die Bob te werk gaat, is een vorm van oplichterij.

Als hij een minimale afname van twee bolletjes per smaak wenst, moet dat duidelijk aangegeven zijn vóórdat je de bestelling plaatst.

De verplichte aankoop van een servetje voor 25 cent is helemaal van de gekke. Wat maakt het hem uit of je met kleverige tengels blijft lopen?

Al met al nogal een geldwolf en allesbehalve een klantvriendelijke ijsverkoper.

Maar is dat zo? ben je verplicht om dat servetje van € 0,25 af te nemen? Is dat een verplichting?! Dus als je een ijsje koopt, dan koop je automatisch een servetje erbij? Op het filmpje zie je dat het servetje ingepakt is in een aluminiumverpakking, het is dus niet zo, dat hij het servetje om het ijsje wikkelt (dat is wel fijn ivm de hygiëne) maar hij heeft een ander soort servet, en zei in het filmpje dat het aangegeven staat dat die servet dus betaald is (Happy Hands € 0,25). Als je hem sowieso krijgt dan klopt het natuurlijk niet.

En of er wel of niet wordt gecommuniceerd dat je 2 bolletjes per smaak krijgt, dat weten we niet toch? Of is dat wel bekend? als het niet zo is, dan is het i.d.d. een enorme oplichter.

Ik zou zelf nooit bij die kerel kopen, dat even terzijde. Maar begrijp het wel van die minimale afname (mits het gecommuniceerd wordt)
voor zo'n kort vluchtje naar Londen neem ik trouwens niks mee en ik koop ook niks aan boord. MIjn kinderen hebben er wel eens een handje van om onderweg te zeuren over honger of dorst, maar meestal koop ik dan niks want we zijn zo thuis. (en eten en drinken bij de pomp zijn ook stervensduur)

Maar als je het voor je diabetes nodig hebt, dan doe je het.
quote:amarna schreef op 04 augustus 2016 @ 13:02:

[...]

Drinken mag ook, maar uitsluitend flesjes die op het vliegveld ná de controle gekocht zijn.Ja, maar je mag het dus niet van huis mee nemen. Flesjes na de controle zullen ook wel erg prijzig zijn, net als in het vliegtuig. 11 jaar geleden al 5 euro betaald voor een blikje cola en zo'n voorverpakte sandwich in het vliegtuig. Dat was nog een aanbieding ook.
quote:Gisselle schreef op 04 augustus 2016 @ 13:17:

[...]

Maar is dat zo? ben je verplicht om dat servetje van € 0,25 af te nemen? Is dat een verplichting?! Dus als je een ijsje koopt, dan koop je automatisch een servetje erbij? Op het filmpje zie je dat het servetje ingepakt is in een aluminiumverpakking, het is dus niet zo, dat hij het servetje om het ijsje wikkelt (dat is wel fijn ivm de hygiëne) maar hij heeft een ander soort servet, en zei in het filmpje dat het aangegeven staat dat die servet dus betaald is (Happy Hands € 0,25). Als je hem sowieso krijgt dan klopt het natuurlijk niet.

En of er wel of niet wordt gecommuniceerd dat je 2 bolletjes per smaak krijgt, dat weten we niet toch? Of is dat wel bekend? als het niet zo is, dan is het i.d.d. een enorme oplichter.

Ik zou zelf nooit bij die kerel kopen, dat even terzijde. Maar begrijp het wel van die minimale afname (mits het gecommuniceerd wordt)

Ik zie in dat filmpje nergens aangeplakt staan dat de minimumaankoop 2 bolletjes per smaak is.

Hij kan er niet van uitgaan dat "men dat wel weet in de buurt".

V.w.b. dat servetje is het niet geheel duidelijk inderdaad.

[...]

Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?Natuurlijk wel
Asociaal om je bezoek niets aan te bieden. Wat kost nou een boterham?
quote:syvon schreef op 04 augustus 2016 @ 13:12:

Vorige week gingen ik en een vriendin op babybezoek bij een andere vriendin, die verhuisd is. We moesten om 11 uur de deur uit om daar om twee uur te zijn. Treinkaartje à €20. Mand vol cadeautjes mee. We zijn daar de hele middag geweest en op koffie na bood ze ons niets te eten aan. Toen mijn vriendin na een paar uur voorstelde om ergens te gaan lunchen, omdat we nog even naar buiten zouden gaan, deed ze helemaal verbaasd: "oh, hebben jullie nog niets gegeten? Had dat gezegd, ik heb een vriezer vol met brood!"

Toen we later met haar en baby op een terras zaten moesten wij betalen, want ze had geen geld meegenomen.

Ik was om negen uur thuis en moest bijna overgeven, zo hongerig was ik. Trut.Ik moet zeggen dat ik wat zaken uit jouw post niet helemaal kan rijmen. Je spreekt over een vriendin en noemt haar een trut? En je hebt laat op een terras geluncht, maar moest overgeven van de honger om negen uur 'à avonds?

Ik was om negen uur thuis en moest bijna overgeven, zo hongerig was ik. Trut.

Babybezoek, als in kraambezoek? Daar blijf je toch niet de hele middag zitten? En dan ook nog vragen of ze meegaat naar een terras?

Als ik gasten krijg om 14u dan verwacht ik trouwens ook dat ze al geluncht hebben voor die tijd.
quote:MarindaH schreef op 04 augustus 2016 @ 12:53:

[...]

Dus omdat jij je opgelaten voelt moet zij ook maar een patatje en daarom vind je haar gierig Dát heb ik nergens gezegd.

Ik was om negen uur thuis en moest bijna overgeven, zo hongerig was ik. Trut.Als ik net een baby heb, vergeet ik dat misschien ook wel aan te bieden. En als ik onverwacht de deur uit ga, kan ik ook mijn portemonnee vergeten. Daar zou geen gierigheid zijn. Als mijn vriendinnen honger hebben, dan zeggen ze dat gewoon en maak of bestel ik wat.
quote:Starshine-2 schreef op 04 augustus 2016 @ 13:18:

voor zo'n kort vluchtje naar Londen neem ik trouwens niks mee en ik koop ook niks aan boord. MIjn kinderen hebben er wel eens een handje van om onderweg te zeuren over honger of dorst, maar meestal koop ik dan niks want we zijn zo thuis. (en eten en drinken bij de pomp zijn ook stervensduur)

Maar als je het voor je diabetes nodig hebt, dan doe je het.Ik koop meestal wel wat, want alles bij elkaar ben je ook voor een vluchtje van maar 40 minuten toch wel flink wat uren onderweg (naar het vliegveld reizen, daar wachten, vlucht, weer wachten bij de douane, naar de bestemming doorreizen).
quote:Marana_ schreef op 04 augustus 2016 @ 13:41:

[...]

Babybezoek, als in kraambezoek? Daar blijf je toch niet de hele middag zitten? En dan ook nog vragen of ze meegaat naar een terras?

Als ik gasten krijg om 14u dan verwacht ik trouwens ook dat ze al geluncht hebben voor die tijd.ter verdediging van die trut vriendin: toen ik voor de eerste keer moeder was geworden was ik er echt niet bij met mijn hoofd. Er kwam op een gegeven moment kraambezoek van ver weg, dus die gaan niet na een uurtje weer weg en het kwam totaal niet in me op hu iets te eten aan te bieden (naast het koekje bij de koffie).

Pas toen een van hun vroeg om een broodje viel bij mij het kwartje. (en toen heb ik natuurlijk onmiddellijk broodjes gesmeerd)

Ik was om negen uur thuis en moest bijna overgeven, zo hongerig was ik. Trut.Bij mij kwam eens een collega op kraamvisite, heb hem keurig koffie en een beschuitje met muisjes voorgezet. Ik was pas twee week daarvoor bevallen. En die kerel ging. Maar. Niet. Weg! En ik wou zooo graag slapen. Ik heb hem dan ook geen koffie of iets te eten meer aangeboden in de hoop dattie op zou krassen! Hij is uiteindelijk vier uur lang blijven plakken, waar ik een uurtje echt meeeeeer dan genoeg had gevonden.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:wilma36 schreef op 04 augustus 2016 @ 13:21:

[...]

Ja, maar je mag het dus niet van huis mee nemen. Flesjes na de controle zullen ook wel erg prijzig zijn, net als in het vliegtuig. 11 jaar geleden al 5 euro betaald voor een blikje cola en zo'n voorverpakte sandwich in het vliegtuig. Dat was nog een aanbieding ook.Je mag gewoon eten mee van huis meenemen, alleen drinken krijg je niet mee door de douane als je uitvliegt. Maar als je het drinken na de douane te duur vindt, dan kun je wel een leeg flesje van huis uit meenemen, dat je dan na de douane met water kunt vullen. Op de plaats van bestemming gelden vaak wel regels voor het invoeren van eten, dus neem nooit meer mee dan je onderweg op kunt (of bereid bent om op de plaats van bestemming weg te gooien).
quote:-NummerZoveel- schreef op 04 augustus 2016 @ 13:46:

[...]

Ik koop meestal wel wat, want alles bij elkaar ben je ook voor een vluchtje van maar 40 minuten toch wel flink wat uren onderweg (naar het vliegveld reizen, daar wachten, vlucht, weer wachten bij de douane, naar de bestemming doorreizen).

Meestal eet ik al wat tijdens het wachten op het vliegveld. Niet zelf meegebracht, maar een broodje bij een van de vele eettentjes. Is natuurlijk ook duurder dan eigen brood, maar lekkerder dan in het vliegtuig en ook wel goedkoper.

En als je dan eenmaal aan boord bent en er in Londen weer uit bent, dat is niet langer dan een uur. Ik kan best zonder eten en drinken voor een uurtje.
quote:Magneet schreef op 04 augustus 2016 @ 13:48:

[...]

Bij mij kwam eens een collega op kraamvisite, heb hem keurig koffie en een beschuitje met muisjes voorgezet. Ik was pas twee week daarvoor bevallen. En die kerel ging. Maar. Niet. Weg! En ik wou zooo graag slapen. Ik heb hem dan ook geen koffie of iets te eten meer aangeboden in de hoop dattie op zou krassen! Hij is uiteindelijk vier uur lang blijven plakken, waar ik een uurtje echt meeeeeer dan genoeg had gevonden.

O, maar het was niet zo'n soort bezoek. Baby is al drie maanden, en ze had ons echt uitgenodigd voor de hele middag. Ze wilde zelf per se nog een wandeling maken door het bos toen we daar al een paar uur waren - ik was toen eigenlijk al klaar om naar huis te gaan.

Ik heb zelf ook net een baby, zou ook nooit langer dan een uurtje op kraambezoek gaan :-)
quote:Marana_ schreef op 04 augustus 2016 @ 13:41:

[...]

Als ik gasten krijg om 14u dan verwacht ik trouwens ook dat ze al geluncht hebben voor die tijd.

Inderdaad, ik zou er als gastvrouw misschien ook niet aan denken dat mensen nog niet geluncht hebben als ze om 14.00 aankomen. Als we eerder afspreken spreken we vaak van te voren af om wel / niet samen te lunchen. Had je zelf niet kunnen aangeven dat je niet geluncht had?

Zeker als je op babybezoek gaat kan ik me helemaal voorstellen dat iemand zoveel aan haar hoofd heeft, dat dit soort dingen makkelijk vergeten worden. Een beetje eigen initiatief had dit waarschijnlijk zo verholpen.

Op jouw verhaal afgaand denk ik niet dat dit onder gierigheid valt, maar gewoon vergeetachtigheid / niet aan gedacht.

Ik vind je ook respectloos overkomen door de 'trut'-opmerking. Goede vriendinnen / kenissen / familie. Ik snap dat soort relaties niet; dan ga je toch gewoon niet meer met elkaar om, als je elkaar niet ligt? Of veel eerder weg.
quote:Nasjaa schreef op 04 augustus 2016 @ 14:04:

[...]

Inderdaad, ik zou er als gastvrouw misschien ook niet aan denken dat mensen nog niet geluncht hebben als ze om 14.00 aankomen. Als we eerder afspreken spreken we vaak van te voren af om wel / niet samen te lunchen. Had je zelf niet kunnen aangeven dat je niet geluncht had?

Zeker als je op babybezoek gaat kan ik me helemaal voorstellen dat iemand zoveel aan haar hoofd heeft, dat dit soort dingen makkelijk vergeten worden. Een beetje eigen initiatief had dit waarschijnlijk zo verholpen.

Op jouw verhaal afgaand denk ik niet dat dit onder gierigheid valt, maar gewoon vergeetachtigheid / niet aan gedacht.

Ik vind je ook respectloos overkomen door de 'trut'-opmerking. Goede vriendinnen / kenissen / familie. Ik snap dat soort relaties niet; dan ga je toch gewoon niet meer met elkaar om, als je elkaar niet ligt? Of veel eerder weg.

Als mensen om 11 uur de deur uit moeten om om 2 uur bij je te zijn hebben ze niet geluncht, toch?

En met de baby heeft dit gedrag weinig te maken, ze was altijd al heel knieperig met mensen ontvangen. Haar bruiloft is ook een mooi verhaal voor dit topic: twee weken van tevoren kregen we een mailtje met de vraag om zelf lunch mee te nemen (quiche, salade, dat soort dingen). Ze hadden nl geen catering. Ik heb best wel sympathie voor een potluck wedding, zeker als je weinig geld hebt. Maar ze vroegen ook een gevulde envelop als huwelijkscadeau, en gingen na afloop van de ceremonie met z'n tweeën dineren en slapen in een heel duur hotel.

Ja, ik ben me aan het beraden op deze vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven