Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Woldertje, misschien wil ze geen ander eten dan zelf bereid, en is dat verhaal van de auto een afleiding.

Ik bijvoorbeeld eet niet graag buitenshuis. Ik bereid liever zelf mijn eten en smul daarvan. Ja, het bespaart veel geld wat mooi is. Het levert me heel veel hoofdzorgen minder op wanneer ik weet wat ik eet en ik mijn eten vertrouwen kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 juli 2016 @ 18:33:

[...]

Ja, 30 cent, of 99.50 wisselgeld.

Makkelijker kan ik het niet maken........

Misschien mosterd,

Maar zou het dan niet briljant zijn als zo'n toiletjuffouw 99.50 in stuivers, dubbeltjes etc doodleuk gaat uittellen? Ik zie het helemaal voor me
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:00:

We gaan zondag naar GRD. Met vrienden. Ik bel even met vriendin en ze vraagt of ze eigen eten/drinken mee mogen nemen. Ik zeg dat ik dat niet weet omdat wij altijd iets halen bij zo'n kraampje.

Maar nee, dat is veeeeeel te duur. Ze heeft net een gloednieuwe auto gekocht, maar een broodje of patatje van 3 euro is te duur. Schiet mij maar lek hoor.

Een dagje uit gaat toch ook om ergens lekker eten?Lekker eten bij een kraampje? Broodje of patatje? Misschien geeft ze geld liever uit aan kwaliteit.
quote:juul29 schreef op 04 augustus 2016 @ 11:11:

[...]

Misschien mosterd,

Maar zou het dan niet briljant zijn als zo'n toiletjuffouw 99.50 in stuivers, dubbeltjes etc doodleuk gaat uittellen? Ik zie het helemaal voor me Dat heeft iemand anders inderdaad al aangegeven. Maar als ik toiletjuffrouw was ook gewoon de tijd die Eindeloos op het toilet doorbrengt nemen om het geld uit te tellen. Of haar even laten wachten totdat ik klaar was met uittellen voordat ze naar binnen mocht.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:geluksolifantje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:04:

[...]

Ik vind het zelf ook wel leuk om ter plekke iets te eten maar vind dit niet gierig.

Ze kan dit waarschijnlijk juist niet betalen ómdat ze een gloednieuwe auto heeft gekocht en kiest dus bewust voor de auto. Niets mis mee toch?Geloof me: ze heeft geld zat...
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:33:

[...]

Geloof me: ze heeft geld zat...Maar ze is kieskeurig aan wat ze dat wil uitgeven. Zouden meer mensen moeten doen.
quote:Troeteltje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:06:

Wondertje, misschien wil ze geen ander eten dan zelf bereid, en is dat verhaal van de auto een afleiding.

Ik bijvoorbeeld eet niet graag buitenshuis. Ik bereid liever zelf mijn eten en smul daarvan. Ja, het bespaart veel geld wat mooi is. Het levert me heel veel hoofdzorgen minder op wanneer ik weet wat ik eet en ik mijn eten vertrouwen kan.

Op vakantie is het blijkbaar geen enkel probleem.

Maar ik haal gewoon lekker een patatje/broodje bij een kraampje en laat hun lekker kleffe, zompige eigen broodjes eten. Ik weiger eigen eten mee te nemen, dat vind ik niet lekker.
quote:Troeteltje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:06:

Wondertje, misschien wil ze geen ander eten dan zelf bereid, en is dat verhaal van de auto een afleiding.

Ik bijvoorbeeld eet niet graag buitenshuis. Ik bereid liever zelf mijn eten en smul daarvan. Ja, het bespaart veel geld wat mooi is. Het levert me heel veel hoofdzorgen minder op wanneer ik weet wat ik eet en ik mijn eten vertrouwen kan.Vanwaar die zorgen om eten dat je niet zelf bereid hebt?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:chentolove schreef op 04 augustus 2016 @ 11:06:

Hier kan je Bob ook in actie zien

https://www.youtube.com/watch?v=HeJqp5UbFUI

Onbegrijpelijk!

Ik vind die Bob ook een beetje oplichter, en hartstikke duur (ik vind ijs in Nederland sowieso te duur en meestal erg tegenvallen) maar kan toch een klein beetje begrip voor hem opbrengen. Hij zegt het zelf in het filmpje, hij wil een minimale afname per klant, en daar heb ik begrip voor. Ik kan ook begrijpen dat mensen bijv. 2 smaken willen, en omdat hij dus een bepaald bedrag wil verdienen per klant, geeft hij 2 bolletjes per smaak, als je een Magnum of anders ijsje koopt heb je in principe ook maar 1 smaak. Maar goed…een beetje raar is het natuurlijk wel.

Die kerel die dat filmpje heeft opgenomen vind ik heel erg vervelend, is dat geen smaad?. De manier waarop hij praat en later nog eens terug gaat. Sowieso vind ik het heel vervelend, dat mensen tegenwoordig alles maar filmen. Die 2 medewerkers wilden niet gefilmd worden, en dan loopt hij naar achteren om ze toch te filmen en dat online te zetten.

En dan dat verhaal over dat servetje dat extra betaald moet worden, het is een wat luxere servet heb ik begrepen, en ik weet dat die dingen gewoon heel erg duur zijn, en kan meegaan met de uitleg van die ouwe, goede service is anders, en ik vind die ouwe Bob helemaal niet sympathiek, maar kan wel een klein beetje begrip voor hem opbrengen.
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:37:

[...]

Maar ik haal gewoon lekker een patatje/broodje bij een kraampje en laat hun lekker kleffe, zompige eigen broodjes eten. Ik weiger eigen eten mee te nemen, dat vind ik niet lekker.Dat vind jij niet lekker, maar ik heb er best begrip voor en zeker als ze net een dure auto hebben gekocht. Als ik broodjes meeneem, dan zijn dat hele hele lekkere broodjes, en helemaal niet klef. Iedereen neemt toch altijd wat lekkers mee als je op stap gaat? Als is het maar een zak lekkere zuurtjes.
Ik zou ergens gaan lunchen. Een gezonde hap. .
quote:Gisselle schreef op 04 augustus 2016 @ 11:44:

[...]

Ik vind die Bob ook een beetje oplichter, en hartstikke duur (ik vind ijs in Nederland sowieso te duur en meestal erg tegenvallen) maar kan toch een klein beetje begrip voor hem opbrengen. Hij zegt het zelf in het filmpje, hij wil een minimale afname per klant, en daar heb ik begrip voor. Ik kan ook begrijpen dat mensen bijv. 2 smaken willen, en omdat hij dus een bepaald bedrag wil verdienen per klant, geeft hij 2 bolletjes per smaak, als je een Magnum of anders ijsje koopt heb je in principe ook maar 1 smaak. Maar goed…een beetje raar is het natuurlijk wel.

Die kerel die dat filmpje heeft opgenomen vind ik heel erg vervelend, is dat geen smaad?. De manier waarop hij praat en later nog eens terug gaat. Sowieso vind ik het heel vervelend, dat mensen tegenwoordig alles maar filmen. Die 2 medewerkers wilden niet gefilmd worden, en dan loopt hij naar achteren om ze toch te filmen en dat online te zetten.

En dan dat verhaal over dat servetje dat extra betaald moet worden, het is een wat luxere servet heb ik begrepen, en ik weet dat die dingen gewoon heel erg duur zijn, en kan meegaan met de uitleg van die ouwe, goede service is anders, en ik vind die ouwe Bob helemaal niet sympathiek, maar kan wel een klein beetje begrip voor hem opbrengen.

Een minimale afname per klant?

Als er op de prijslijst staat: 1 bolletje = 1 euro dan is 1 bolletje toch de minimale afname. En als ik dan mijn kind met een euro in zijn hand naar hem toe stuur, dan lkan het toch niet zo zijn dat hij 2euro eist?

Als hij een minimale afname wil, moet hij dat op het bord kenbaar maken. Zelfs bij de benzinepomp staat dat de minimale afname 2 liter is.

En een kwartje voor een servet? Helemaal goed hoor, maar niet ongevraagd. En ook niet zonder mede te delen dat het 25 cnt kost.
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 11:37:

[...]

Maar ik haal gewoon lekker een patatje/broodje bij een kraampje en laat hun lekker kleffe, zompige eigen broodjes eten. Ik weiger eigen eten mee te nemen, dat vind ik niet lekker.

Zij zegt toch niet dat jij zelf eten moet meenemen? Ze vroeg het toch voor zichzelf?

Ik begrijp die bemerking van 'te duur' enigszins wel.

Ik moet niet erg op de centen letten, maar ik heb wel een mening over hoeveel bvb een bloemkool mag kosten

Kost hij een euro meer, dan zal ik iets anders kopen (tenzij voor een specifiek gerecht mss).

Dat soort snelle happen op dagjes uit vind ik niet lekker, niet gezond en dus ook zonde van mijn geld.
quote:Starshine-2 schreef op 04 augustus 2016 @ 11:53:

[...]

Een minimale afname per klant?

Als er op de prijslijst staat: 1 bolletje = 1 euro dan is 1 bolletje toch de minimale afname. En als ik dan mijn kind met een euro in zijn hand naar hem toe stuur, dan lkan het toch niet zo zijn dat hij 2euro eist?

Als hij een minimale afname wil, moet hij dat op het bord kenbaar maken. Zelfs bij de benzinepomp staat dat de minimale afname 2 liter is.

En een kwartje voor een servet? Helemaal goed hoor, maar niet ongevraagd. En ook niet zonder mede te delen dat het 25 cnt kost.

Is dat zo? Dat weet ik dus niet, maar ik heb net het filmpje bekeken waarin hij zegt dat hij een minimale afname wil, dat is heel begrijpelijk. Of hij dat wel of niet communiceert, dat weet ik niet. Als dat niet zo is, dan is dat natuurlijk verkeerd. Hij zegt volgens mij in het filmpje dat die servetjes € 0,25 kosten (Happy Hands € 0,25) maar dit weet ik niet helemaal zeker.

Je bent niet verplicht iets bij hem te kopen he?

Vind het wel opvallend dat hem het helemaal niet interesseert wat mensen zeggen over zijn werkwijze, heel erg dom. Is hij nu nog in business?
nee ik zal zeker niks bij hem kopen. Hij zit toch niet in mijn buurt.

Maar ik weet wel dat als ik een ijsverkoper tref die, als ik 2 BOL-LE-TJES bestel er doodleuk 4 geeft en die ook aanslaat, ik het zo weer teruggeef.

En als hij dan begint te ijlen over een minimale afname van 4, dan kan hij terugkrijgen dat hij dat dan van te voren dient te communiceren.

Wel eens over dat filmen. Dat vind ik ook een irritante, hinderlijke gewoonte van mensen.
Minimale afname is prima, mits netjes duidelijk vermeld op het prijsbord.
quote:Starshine-2 schreef op 04 augustus 2016 @ 12:03:

Maar ik weet wel dat als ik een ijsverkoper tref die, als ik 2 BOL-LE-TJES bestel er doodleuk 4 geeft en die ook aanslaat, ik het zo weer teruggeef.

En als hij dan begint te ijlen over een minimale afname van 4, dan kan hij terugkrijgen dat hij dat dan van te voren dient te communiceren.Inderdaad, hij zou op het moment dat je vraagt om twee bolletjes, moeten zeggen dat je er minimaal vier moet nemen. Dan kun je er nog van afzien.
Wij hebben een shop weekendje London gedaan.

Omdat wij nogal veel aan ons hoofd hebben zo'n all-inclusief weekend gedaan. Normaal boeken we alles los.

Heenreis begon het al. Net zoals ons was er een stel die een dochter hebben die diabetes heeft. In het vliegtuig moest zij opeens eten, echt MOEST! Want de pomp begon te piepen. De vader vraagt netjes of hij wat kan krijgen omdat zijn dochter het nodig heeft. Dat word dan €3,50 meneer. Hij verdomde het te betalen. Gelukkig waren we er bijna, dus meneer heeft pas ná de douane wat gekocht.

Ben hier echt van geschrokken. Als het ons was overkomen hadden wij er zelfs €20.- voor betaald. Als hij het echt nodig heeft vanwege zijn diabetes

dan betalen we gewoon.

Bij het hotel heeft het in-checken echt heel lang geduurd omdat we achter meneer Vrek stonden. Hij wou de hotelkamer omboeken. (Omdat hij niet met zijn vrouw in bed wou slapen.) Best nog wel grappig dat hij in het heel gebrekkig Engels stond uitteleggen dat hij al jaren niet meer met zijn vrouw in bed slaapt omdat hij zo snurkt. Voor de andere kamer moest extra betaald worden omdat het een up-grade is, logisch. Meneer wou niet betalen.

Heel verhaal in het was geen Engels te noemen over dat hij toch geen gebruik van de jacuzzi zou maken en er dus niet voor wou betalen.
quote:Hayek schreef op 04 augustus 2016 @ 12:13:

[...]

Inderdaad, hij zou op het moment dat je vraagt om twee bolletjes, moeten zeggen dat je er minimaal vier moet nemen. Dan kun je er nog van afzien.

Of zeggen dat je er automatisch al 2 krijgt als je er om 1 vraagt.

Maar dat krijgen wel betalen is....
Wauw Shannel, dat is idd gierig. (Eten weigeren voor diabetes kind dat het nodig heeft).
Ik voel me gewoon een soort van opgelaten omdat ik wel een patatje van de kraam wil en zij op mij moeten wachten (en de rijen meestal lang zijn). Of we zijn een half uur gescheiden omdat ik bij de kraam sta en zij nog op de plek zitten.
Zoals die Bob te werk gaat, is een vorm van oplichterij.

Als hij een minimale afname van twee bolletjes per smaak wenst, moet dat duidelijk aangegeven zijn vóórdat je de bestelling plaatst.

De verplichte aankoop van een servetje voor 25 cent is helemaal van de gekke. Wat maakt het hem uit of je met kleverige tengels blijft lopen?

Al met al nogal een geldwolf en allesbehalve een klantvriendelijke ijsverkoper.
quote:Troeteltje schreef op 04 augustus 2016 @ 12:39:

Wauw Shannel, dat is idd gierig. (Eten weigeren voor diabetes kind dat het nodig heeft).

En dom. Want een (ouder van een) diabetespatient weet dat zulke situaties voor kunnen komen.

Ze hadden dit kunnen voorkomen door zelf een krentenbol van huis mee te nemen.

Mijn man is diabetespatient en wij hebben voor noodgevallen altijd een paar biscuitjes of koekreepjes bij ons.
quote:amarna schreef op 04 augustus 2016 @ 12:51:

[...]

En dom. Want een (ouder van een) diabetespatient weet dat zulke situaties voor kunnen komen.

Ze hadden dit kunnen voorkomen door zelf een krentenbol van huis mee te nemen.

Mijn man is diabetespatient en wij hebben voor noodgevallen altijd een paar biscuitjes of koekreepjes bij ons.Maar je mag toch geen eigengebracht eten meenemen in het vliegtuig?
quote:Woldertje schreef op 04 augustus 2016 @ 12:44:

Ik voel me gewoon een soort van opgelaten omdat ik wel een patatje van de kraam wil en zij op mij moeten wachten (en de rijen meestal lang zijn). Of we zijn een half uur gescheiden omdat ik bij de kraam sta en zij nog op de plek zitten.Dus omdat jij je opgelaten voelt moet zij ook maar een patatje en daarom vind je haar gierig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven