Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
En ik vind het gewoon denigrerend, onnodig kwetsend en nogal laag bij de grond om een woord opzettelijk verkeerd te spellen. En als iemand daar dan op reageert dan kun je fijn nog even een discussie opzetten over hoe kleinzielig en kleingeestig christenen wel niet zijn, omdat ze niet ééns een grapje kunnen hebben.

Nee, dát is volwassen.
Daarbij zijn er legio woorden die standaard verkeerd uitgesproken worden en daar hoor je nooit iemand over.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 12:32:

[...]

Ik bedoelde meer dat ik niet opeens anders naar mijn kind zou gaan kijken. Wat jij zegt is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou echt het liefst met een honkbalknuppel die mensen even een lesje willen leren als ze dat bij mijn zoon flikken. Wat moet jij je machteloos hebben gevoeld! En wat erg he, dat sommige mensen nog steeds zo denken.

Precies, we begrijpen elkaar.

Daarom vind ik het ook raar dat TO hier zo lollig/luchtig over doet en ben ik het met Costello eens. Hoe kan je niet weten dat je eigen man zulke opvatingen heeft? Want al kan het je zelf niet schelen of je kind homo of hetero is, de rest van de wereld denkt er niet altijd zo makkelijk over. En lekker dan als je eigen vader/man dan ook nog zo over je denkt.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:39:

Daarbij zijn er legio woorden die standaard verkeerd uitgesproken worden en daar hoor je nooit iemand over.Ik hoor het zo vaak ik zou niet willen zeggen dat het verkeerd is. Een groot gedeelte van de bevolking gebruikt het tenslotte. Ik zocht alleen naar een oorzaak/verklaring voor het verschil in uitspraak, was niet beledigend bedoeld.
ik vind het gebruiken van een licht ironische naam minder erg dan het uitsluiten, minderwaardig achten en discrimineren van homo's, als goed christen ben je vast bekend met de uitdrukking 'hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen' dus als jij milde spot niet, en grove discriminatie wel kan verdragen denk ik dat we er niet uit komen vandaag.
De discussie gaat er nu ineens om dat een jongetje homo zou zijn als ie met meisjesspeelgoed speelt??

Mwah... dat lijkt me dus niet!!!

Dat sommige vaders zo dom en achterlijk reageren is hun probleem, toch?

Zoals ik al zei; mijn man ziet mijn zoon liever met autootjes spelen dan met een buggy,maar dat wil niet zeggen dat hij het niet mag!

Mijn man was degene die mijn zoon in een prinsessenoutfit had gestoken omdat zoon en dochter zich wilde verkleden.

Ook voor mijn man geldt.. als zoon maar gelukkig is, op wat voor manier dan ook. En hetzelfde geldt voor dochter.

Dochter speelt nl ook met treinbaantje van haar broertje of met zn autootjes..

Als ik het zo lees is het heel normaal dat jongetjes ook met meisjesdingen spelen (en andersom) en zijn de volwassenen onder ons (meestal de mannen inderdaad) die er zo bekrompen en achterlijk mee omgaan. Een kind ziet dat verband echt niet.
Ik heb geloof ik even de link gemist dat Parel het vreselijk vindt dat haar kerel er zo over praat en dat ze zelf ook vindt dat ze beter niet met hem aan kinderen had kunnen beginnen, Costello.

Wat blaas jij het vreselijk op zeg.
Gut RosieRo, en jij zegt tegen mij dat ík volwassen moet worden? Voor het gemak gooi je alles even op één hoop, beschuldigd mij en passant nog even van discriminatie. En ik mag me ook al niet aangesproken voelen.

Lekker ruimdenken en verlicht hoor
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:36:

Luna,

Dat is idd heel triest dat je zoon dat zo ervaren heeft.

Ik weet van andere mensen hoe pittig het is om een weg te vinden daarin.

Blijkbaar blijft het dus vooral voor hetero mannen een issue waar ze niet mee geconfronteerd willen worden.Los van je geloofsovertuiging of je woonplaats is dat een discriminerende en aanmatigende opmerking tegenover hetero mannen als ondergetekende. Onthoud dat jouw exemplaar duidelijk geen blauwdruk is, en jouw sociale kringen duidelijk niet representatief.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 12:40:

[...]

Precies, we begrijpen elkaar.

Daarom vind ik het ook raar dat TO hier zo lollig/luchtig over doet en ben ik het met Costello eens. Hoe kan je niet weten dat je eigen man zulke opvatingen heeft? Want al kan het je zelf niet schelen of je kind homo of hetero is, de rest van de wereld denkt er niet altijd zo makkelijk over. En lekker dan als je eigen vader/man dan ook nog zo over je denkt.Ik kan me ook niet voorstellen dat tijdens de zwangerschap (daarvoor misschien niet maar in ieder geval dan) wel eens de vraag aan de orde is gekomen, wat als je kind homo/lesbisch blijkt? Hoe regeer je dan? Of als je zoon op ballet zou willen, sta je dat toe of vind je dat niet kunnen voor een jongen etc. Dat soort discussies komen altijd toch wel op wat lichte toon aan de orde in een relatie.
quote:princessetamtam schreef op 05 december 2008 @ 11:31:

ik maak mijn zoon bang met lelli kelli schoenen. als hij heel ondeugend doet ga ik die voor hem kopen en als die het dan nog bonter maakt een barbierugzakje erbij. werkt als een trein overigens. Hier dreigen we ook met die schoenen. VRESELIJK vinden ze die LelliKelli dingen. Hahahahaha.
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 12:36:

[...]

WFT?? zelfs al weet je niet ALLES, je moet toch minstens weten hoe iemand denkt over zaken als geloof, discriminatie of homofobie voordat je een kind gaat maken samen?

Deze 3 dingen zaken die jij opnoemt zijn tijdens onze beslissing nog nooit tersprake gekomen wat betreft onze kinderwens.

Natuurlijk weet ik hoe hij over dat soort zaken in het algemeen denkt en ook al zitten we niet overal mee op 1 lijn dan nog mag je toch een eigen mening hebben?

Ik vind dat echt geen reden om niet samen te zijn hoor.

Misschien vind jij het kortzichting maar het interesseert me niet

wat jij ervan vindt.

Wat me wel interesseert is dat ik weet dat we als partners en ouders zijnde altijd de weg samen kunnen vinden naar de beste oplossing voor ieder probleem.

En dat is in 10 jaar tijd feilloos gelukt en ik durf te zeggen dat

dat ook niet snel zal veranderen.

En tja, noem me dom....ik noem het niet zo zwaar beladen.....
Misschien moet ik er wel bijzeggen dat ik Parel ken, zowel op het forum als in real life, dus meer info heb. En Parels man is type stoere kerel met een klein hartje waar Parel prima tegenop kan boksen.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:33:

[...]

Oh alsjeblieft zeg!

Weet JIJ werkelijk alles van je vent??

Nou ik dus niet, zou ik ook niet willen trouwens.

Ik weet wel dat mijn vriend ook weer zo is dat mocht ons kind een homo blijken te zijn dat hij daar best wel een weg in weet te vinden.

Nou als ik ana kids wilde beginnen dan wilde ik van te voren wél ff een paar dingen duidelijk weten van de vader to be.

Of hij bereid zou minder tew erken, zorgtaken op zich te nemen, ik zou vastleggen hoe eea geregeld als mochten we misschien uit elkaar gaan en ik zou verdomd grag willen weten hoe hij denkt over zaken als homofilie.

Dat is toch het minste????
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Maar ga nog maar even los hoor. Binnen twee zinnen komt het erop dat er legio gezinnen zijn waar incest plaatsvind, dat er buren waren die geen gedag zeiden op zondag, discriminatie van homo's, onderdrukking van vrouwen, hele oorlogen die zijn ontstaan vanwege het christendom en dat er vroeger tegen je is gezegd dat je vast naar de hel gaat als ongelovige.

Neem je kans, een loslopende christen, gooi direct alle kritiek die je hebt op een religie eruit, heb je dat ook weer gehad. En dat allemaal omdat er 1 is die aangeeft het vrij kinderachtig vindt om een woord opzettelijk verkeerd te spellen.
Djees Parel, het gaat hier toch niet om jou of om je man? Het gaat om je kind! Dat je daar zo makkelijk overheen stapt zeg.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:03:

Cherrytomaatje, wat heeft dat christelijk zijn er nou weer mee te maken, en is het nodig om dat totaal uit zijn verband op zo'n belachelijke manier te spellen? Heeft geen meerwaarde en het geeft alleen maar je eigen bekrompen denkwijze aan, ipv de in jouw ogen bekrompen denkwijze van deze meneer. )

Oeps, sorry als dit verkeerd overkomt.

De reden dat ik het zo spelde is omdat mijn ervaring is dat Christelijke mensen op heel verschillende manieren met dit soort zaken omgaan. De mensen die zichzelf 'gristen' noemen (en de ch dus uitspreken als een g) in mijn omgeving hebben allemaal vrij starre en veroordelende denkbeelden als het gaat over homoseksualiteit en andere 'zonden'. Daarentegen ken ik ook veel Christelijke mensen met een heel genuanceerd wereldbeeld, maar zij noemen zichzelf geen 'gristen'. Maar misschien ga ik hier te veel van mijn eigen omgeving uit hoor... en zijn er ook 'gristenen' die genuanceerder denken. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillen tussen Christenen en Gristenen.

Ik weet zijn houding ten aanzien van het zoontje aan zijn levensovertuiging (en hij zelf overigens ook). Hij vindt homoseksualiteit namelijk een zonde en vertelde dat hij doodsbang was dat zijn kind homo zou worden.

In dit topic zie ik dat een dergelijke houding van vaders kennelijk veel algemener voorkomt dan ik had gedacht en daar verbaas ik me over, vandaar mijn reactie. Die verbazing is inderdaad gebaseerd op een vooroordeel, daar heb je gelijk in.

Overigens gaat het mij door merg en been als de betreffende vader zijn zoontje verbiedt om meisjesdingen te doen of om 'meisjesfantasieën' te hebben. Ik kan daar met de beste wil van de wereld niets positiefs inzien, zeker als ik me het teleurgestelde gezichtje van het jongetje voor de geest haal. Wat dat betreft heb ik zelf inderdaad een starre blik, die ongetwijfeld is ingegeven door mijn eigen opvoeding, normen en waarden en waarin 'jezelf mogen zijn' heel belangrijk is.
Het mag trouwens duidelijk zijn dat zoonlief hier geen roze dingen aan mag raken, want hij zal branden in de krochten van de hel als hij ook maar overweegt om homo te worden.
Eowynn, ik heb laatst nog een begrafenis gehad waar de dominee het steeds over gristus en gristusbroeders had.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:44:

[...]

Deze 3 dingen zaken die jij opnoemt zijn tijdens onze beslissing nog nooit tersprake gekomen wat betreft onze kinderwens.

Natuurlijk weet ik hoe hij over dat soort zaken in het algemeen denkt en ook al zitten we niet overal mee op 1 lijn dan nog mag je toch een eigen mening hebben?

Ik vind dat echt geen reden om niet samen te zijn hoor.

Misschien vind jij het kortzichting maar het interesseert me niet

wat jij ervan vindt.

Wat me wel interesseert is dat ik weet dat we als partners en ouders zijnde altijd de weg samen kunnen vinden naar de beste oplossing voor ieder probleem.

En dat is in 10 jaar tijd feilloos gelukt en ik durf te zeggen dat

dat ook niet snel zal veranderen.

En tja, noem me dom....ik noem het niet zo zwaar beladen.....Geloof lijkt me toch wel een van de eerste dingen die je bespreek voor je aan een kind begint. Tenzij je dezelfde achtergrond hierin hebt maar wel of niet dopen, wel geloof, vrij opvoeden of niet etc. Lijkt me vrij essentieel. Ik ken genoeg stellen die dit op voorhand als probleem zagen, er niet uitkwamen en niet met elkaar verder zijn gegaan omdat het een te groot verschil in opvoeden was.
quote:highfive schreef op 05 december 2008 @ 12:44:

Misschien moet ik er wel bijzeggen dat ik Parel ken, zowel op het forum als in real life, dus meer info heb. En Parels man is type stoere kerel met een klein hartje waar Parel prima tegenop kan boksen.

Dat Parel's man een type stoere kerel was had ik al begrepen. Dat jij Parel in het echt kent en meer info hebt is dan wellicht in jouw voordeel, maar je kunt het de andere forummers toch niet kwalijk nemen als haar topic online dan niet helemaal uit de verf komt?

Voorts ben ik blij dat Parel tegen haar vent kan opboksen.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:46:

Het mag trouwens duidelijk zijn dat zoonlief hier geen roze dingen aan mag raken, want hij zal branden in de krochten van de hel als hij ook maar overweegt om homo te worden. Eowynn, jullie gristenen hebben het maar zwaar he?
quote:Miffy schreef op 05 december 2008 @ 11:41:

Die kerels die moeite hebben met "meisjes"-speelgoed voor hun zoons, doen die zelf ooit iets in het huishouden?De mijne wel hoor. Hij kookt en doet boodschappen. De rest van de huishoudelijke klusjes doe ik meestal, maar hij doet dan weer de tuin, de auto, de vuilnisbak en het betere kluswerk. Redelijk verdeeld toch?
..
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:42:

Gut RosieRo, en jij zegt tegen mij dat ík volwassen moet worden? Voor het gemak gooi je alles even op één hoop, beschuldigd mij en passant nog even van discriminatie. En ik mag me ook al niet aangesproken voelen.

Lekker ruimdenken en verlicht hoor

ik beschuldig jou niet van discriminatie maar ik word weleens moe van die gelovigen (van welk merk dan ook) die dan zeggen, ja, ik ben wel katholiek (bijv) maar ik ben gewoon voor homorechten en abortus hoor!

Dan denk ik, wat die mensen niet beseffen is dat ze zich wel manifesteren als vertegenwoordiger van een club die hele foute, schadelijke dingen zegt. De paus zit daar mede met JOUW steun, en hij runt geen supermakrt waar je uit de schappen kan kiezen wat je wel en niet bevalt.

Christenen en moslims ALS GROEP vertegenwoordigen homohaat, hoewel gelukkig niet ieder individu dat onderschrijft.

wbt gristen, we leven in een open maatschappij waar we spotprentjes mogen maken van mohammed en moppen mogen tappen over god. Ik heb een broertje dood aan religie maar ik zal me letterlijk doodvechten voor jouw recht om te geloven wat jij wil. Er zijn maar 2 principes die ik nog hoger heb staan en dat zijn het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van meningsuiting.

Die vrijheid wordt vaak misbruikt om keihard te rellen en te kwetsen, uit simpele fatsoensoverwegingen zou het beter zijn als mensen dat niet deden. Maar zo een vaak gebruikte, onschuldige satirische vorm als grristen, puh-lease. Rol je tenen maar weer op want we leven met zijn alles in een open maatschappij waar zoiets binnen alle geldende normen gewoon KAN en MAG.
Parel,

Voordat je kinderen krijgt, ken je elkaar meestal al een tijdje. Dan merk je in die tijd toch hoe iemand staat tegenover homoseksualiteit? Al is het maar omdat je vrienden en kennisen hebt die homo zijn en dat je dan ziet of je man daar relaxed over is, of juist vooroordelen over heeft.

Ik vind het een enorme afknapper wanneer iemand homofoob is, of vooroordelen heeft tegen homo's.

En nogmaal mijn zoon speelde altijd alleen met echt jongensspeelgoed. Niet dat hij representatief is voor alle homo's, maar het verband leggen tussen speelgoedvoorkeur en seksuele geaardheid is gewoon totale nonsens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven