Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Homo ben je inderdaad, dat wordt je niet. Is taalkundige gewoonte, ik begrijp dat inderdaad gewoon wel.

Homo's zijn mensen die zal ik niet afwijzen. homosexualiteit is de uitvoering. Ik heb daar moeite mee. Ik kan wel anders willen, maar dat is niet zo. Waarom? Het voelt tegennatuurlijk voor me aan.

Stel dat het zo zou zijn dan zal ik daar open over zijn. Dat ik er moeite mee heb. Dat ik het wel accepteer, maar wel ff moet slikken.
Man hier heeft er ook last van hoor. Niet in heel ernstige mate, maar als zoonlief soms met mijn oude babypop rondtut moet hij echt wel even slikken. Terwijl hij zelf juist een enorm betrokken vader is, vanaf dag 1 (Toen zoon nog baby was dus).

Met koken en boodschappen doen heeft hij dat dan weer niet, zoon mag ook zeker "helpen" met het huishouden, maar dat geklungel met poppen vind vaders niets.

Het is niet zo dat hij het verbied of er opmerkingen over maakt t.o. zoon, maar idd, met vrienden en een biertje erbij wordt er flink over gemopperd.

voor wat betreft de discussie speelgoed/ homo, het waren niet de woorden van de man van TO maar van een kinderloze vriend. Ik zou het niet zo zwaar maken hoor, als de drank is in de man.....
De opmerking: Ik heb niets tegen homo's

Heb ik vaker gehoord en klinkt voor mij als een 'verborgen' vooroordeel. De opmerking: Ik heb niets tegen hetero's ,heb ik bijv. nog nooit gehoord.

Juist die subtielere vormen van discriminatie vind ik lastig. Weet even niet goed hoe ik het verder uit moet leggen, maar kan daar wel pissig om worden.

Ik vind het helemaal niet vreselijk dat mijn ene zoon homo is, net zoals ik het niet vreselijk vind dat mijn andere zoon hetero is.

Wat ik wel vreselijk vind, is dat er nog zoveel mensen op deze wereld zijn die raar/vreemd/slecht over homo's denken. Daar schrik ik van en dat doet me verdriet.
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:08:

Homo ben je inderdaad, dat wordt je niet. Is taalkundige gewoonte, ik begrijp dat inderdaad gewoon wel.

Homo's zijn mensen die zal ik niet afwijzen. homosexualiteit is de uitvoering. Ik heb daar moeite mee. Ik kan wel anders willen, maar dat is niet zo. Waarom? Het voelt tegennatuurlijk voor me aan.

Stel dat het zo zou zijn dan zal ik daar open over zijn. Dat ik er moeite mee heb. Dat ik het wel accepteer, maar wel ff moet slikken.Hahaha hij zelf ook!

Stel dat het zo zou zijn dan zal ik daar open over zijn. Dat ik er moeite mee heb. Dat ik het wel accepteer, maar wel ff moet slikken.

nouja, tis in ieder geval wel eerlijk van je.

Het blijft op mij overkomen alsof je vindt dat een eend niet mag zwemmen ofzo, raar dat seksuele beleving van andere mensen je zo tegenstaat.

Mensen die hun liefde consumeren veroordelen, dat is pas tegennatuurlijk.

ergens hoop ik voor jou wel en voor je kind niet dat het homo is.
Dat begreep ik ook niet zo goed, homo is wel ok, homosexualiteit niet. Die twee lijken mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik begrijp sowieso erg weinig van moeite hebben met homosexualiteit en homo's, wat maakt het jou nou uit of iemand op mannen of vrouwen valt? Wat iemand op romantisch gebied uitvoert lijkt me verder niet zo relevant voor de persoon an sich. Ik zou er echt geen enkele moeite mee hebben, indien een kind van mij (heb er geen) homosexueel zou zijn. Er zijn wel ouders die het erg vinden, omdat ze zo ontzettend graag kleinkinderen willen en de kans daarop zien verkleinen als hun kinderen homosexueel zijn. Ik begrijp ook weinig van de wens van vaders voor een stoer mannetje. Het cliche van sportman zijn en de stoere jongen, die nooit huilt en niet gevoelig is, dat is toch ontzettend achterhaald!? Dat soort jongens zijn eenmaal volwassen voor mij de meest oninteressante types. Geef mij maar een compleet mens met meerdere facetten dan alleen het standaard type macho man. Mijn vriend wilde vroeger wel eens de jurkjes aan van zijn zusje, nagelak op, zat op paardrijden en bakte koekjes. Maar zat daarnaast ook op judo en zeilde. Nu is hij watersporter en klimmer en is tien keer beter in koken en het huishouden dan ik. Het zegt allemaal niets, de tijd van meisjes en jongens karakteristieken moet maar eens voorbij zijn anno 2008!
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 14:09:

Heb ik vaker gehoord en klinkt voor mij als een 'verborgen' vooroordeel. De opmerking: Ik heb niets tegen hetero's ,heb ik bijv. nog nooit gehoord.

Juist die subtielere vormen van discriminatie vind ik lastig. Weet even niet goed hoe ik het verder uit moet leggen, maar kan daar wel pissig om worden.

Ik vind het helemaal niet vreselijk dat mijn ene zoon homo is, net zoals ik het niet vreselijk vind dat mijn andere zoon hetero is.

Wat ik wel vreselijk vind, is dat er nog zoveel mensen op deze wereld zijn die raar/vreemd/slecht over homo's denken. Daar schrik ik van en dat doet me verdriet.Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat een opmerking als: Ik heb niks tegen homo's eerder een lack of disapproval dan een approval aangeven. Ik weet het even niet goed in het Nederlands te zeggen.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 14:09:

Wat ik wel vreselijk vind, is dat er nog zoveel mensen op deze wereld zijn die raar/vreemd/slecht over homo's denken. Daar schrik ik van en dat doet me verdriet.net als dat mensen zeggen 'ik heb niets tegen buitenlanders hoor, MAAR..' en dan weet je dat er een discriminerende opmerking komt
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 14:10:

[...]

Hahaha hij zelf ook!

Stel dat het zo zou zijn dan zal ik daar open over zijn. Dat ik er moeite mee heb. Dat ik het wel accepteer, maar wel ff moet slikken.Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Bedoel je dat iemand wel homo mag zijn, maar geen seks mag hebben?
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 14:12:

[...]Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat een opmerking als: Ik heb niks tegen homo's eerder een lack of disapproval dan een approval aangeven. Ik weet het even niet goed in het Nederlands te zeggen.Je bedoelt dat specifiek aangeven dat je nalaat iets af te keuren vaak meer afkeuring in zich draagt dan stilzwijgen?
Ik heb trouwens net de roze wolk gezien op ned 2. Ging over een twee homo's en twee lesbiennes die samen een kindje willen. Een van de dames werkt 100 meter voor mijn deur bij de Mac. Het was heel mooi om te zien hoe het programma duidelijk maakte dat het ook mensen zijn met gevoelens die in niets verschillen van hetero's. Voegt niets toe aan het topic maar ik wilde het gewoon even zeggen.
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 14:15:

[...]

Je bedoelt dat specifiek aangeven dat je nalaat iets af te keuren vaak meer afkeuring in zich draagt dan stilzwijgen?nee meer dat nalaten iets af te keuren nog geen goedkeuring betekent.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 14:16:

[...]nee meer dat nalaten iets af te keuren nog geen goedkeuring betekent.Ja, maar specifiek goedkeuren heeft ook weer iets aanmatigends, toch?
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 14:18:

[...]

Ja, maar specifiek goedkeuren heeft ook weer iets aanmatigends, toch?*denkt na over juiste respons, vindt dit erg ingewikkeld om uit te leggen*
Nou ja, uit jullie reacties blijkt wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Die vergelijking van een eend die niet mag zwemmen, vind ik erg grappig.
Mijn oudste kreeg van mij een poppenwagen omdat hij er op de creche erg graag mee speelde.

Thuis gekomen werd zijn knuffel erin gezet en speelde meneer de raceauto's na met zijn buggie door de woonkamer.
in principe zou dit natuurlijk een onderwerp moeten zijn waar geen enkele vorm van goedkeuring voor vereist is toch?

Ik ga ook geen mededeling doen over dat ik mensen met rood haar echt heel gewone, aardige mensen vind, echt niks op tegen.

door er uberhaupt een mening over te hebben maak je een onderwerp geladen.

ras, sekse en geaardheid zouden gewoon een gegeven moeten zijn net zoals haarkleur. Toch staan de kranten vol met gezeik omtrent racisme en homofobie.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 14:21:

Nou ja, uit jullie reacties blijkt wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Die vergelijking van een eend die niet mag zwemmen, vind ik erg grappig.

ik heb niks tegen eenden, echt niet, mijn beste vriend is een eend en das een schat van een eend ook nog.

Maar het idee dat hij dan in die vijver dobbert..met allemaal andere eenden ook nog..BLEGH! Hij kan toch normaal net zoals ik op het droge lopen? ;)
Ik denk dat ik zeg wat heel veel ouders denken maar niet uit durven te spreken.

Ik denk ook dat er wel meer situaties bestaan waarbij de ouder wel even moet slikken en dat niets heeft te maken met kind niet accepteren.

Wat betreft het onderscheidt heeft niets te maken met discriminatie maar met moeite hebben met. Ik ontwijk niets, ik gooi niets weg, ik heb er alleen maar moeite mee.

En dat is wat veel mannen ook hebben. Daar kun je heel afwijzend tegenover staan, maar het is slechts een mening. Het wordt pas erg als er afwijzing tegenover zou staan.

Ander voorbeeld, niet helemaal te vergelijken, maar toch.

Je kind heeft ADHD. Je kind is nu eenmaal zo. Dan moet je toch even slikken. Of je kind heeft bij de geboorte een hazenlipje. Dan vindt je je kind nog steeds prachtig, maar je moet wel even slikken.

En verder dan dat gaat het niet. Dat is ook geen discriminatie van kinderen met een hazenlipje, het is gewoon anders dan je verwachtte.

Dat ik geen moeite heb met homo's is puur omdat het net als ik een mens is. Dat ik moeite heb met homosexualiteit, is omdat ik dat tegennatuurlijk vindt. Das slechts een mening. Discrimineren of veroordelen is afwijzen, niet over willen hebben, uit je leven willen weren enz. Ik kan slechts aangeven hoe ik er tegenover sta en het open houden voor gesprek.

En als je bedenkt dat heel veel vaders zo zouden kunnen denken, is het misschien niet zo in je straatje, maar ook niet zo heel erg kwalijk. Een ouder die van zijn of haar kind houdt zal van hem of haar helemaal houden. Alleen misschien even moeten slikken omdat er iets is waar je normaal gesproken wat meer moeite mee hebt.
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 14:24:

in principe zou dit natuurlijk een onderwerp moeten zijn waar geen enkele vorm van goedkeuring voor vereist is toch?

Ik ga ook geen mededeling doen over dat ik mensen met rood haar echt heel gewone, aardige mensen vind, echt niks op tegen.

ras, sekse en geaardheid zouden gewoon een gegeven moeten zijn net zoals haarkleur. Toch staan de kranten vol met gezeik omtrent racisme en homofobie.Het hoeft niet meteen met racisme te maken te hebben.
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 14:26:

[...]

ik heb niks tegen eenden, echt niet, mijn beste vriend is een eend en das een schat van een eend ook nog.

Maar het idee dat hij dan in die vijver dobbert..met allemaal andere eenden ook nog..BLEGH! Hij kan toch normaal net zoals ik op het droge lopen? ;) Fantastisch!
de letterlijke betekenis van discrimineren is 'onderscheid maken'

en dat doe je dus wel, je behandelt homos anders op grond van hun geaardheid=discriminatie. je gruwelt van hun seksuele leven.

op zich meen ik oprecht dat ik je eerlijkheid waardeer en ik snap je redenering wel, ook al blijf ik op het standpunt staan dat hazelip en adhd ziektes zijn en homoseksualiteit niet.

Ik kan alleen maar hopen dat homoacceptatie net zo snel voortgaat als de afgelopen eeuw zodat dit soort denkbeelden ooit tot het verleden zullen behoren.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 14:15:

[...]

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Bedoel je dat iemand wel homo mag zijn, maar geen seks mag hebben?hahaha nee joh, alleen dat ik er moeite mee heb. Dat ik er moeite mee heb hoeft een ander geen boodschap aan te hebben, kom zeg. Als mijn zoon homo is, moet ie vooral heel gelukkig worden en zijn met zijn leven. Alsjeblieft wel. Dat ik er moeite mee heb is dan mijn probleem. Ik ben er alleen liever eerlijk over.
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 14:24:

ras, sekse en geaardheid zouden gewoon een gegeven moeten zijn net zoals haarkleur. Toch staan de kranten vol met gezeik omtrent racisme en homofobie.En omdat je dat niemand toewenst, zeker niet je eigen kind, kan ik het me voorstellen dat je het misschien vreselijk vind wanneer je kind homo is. (volgens mij val ik over dat woord vreselijk, vind het nogal sterk uitgedrukt) Maar dan nog, hoe kan je het vreselijk vinden dat je kind homo is? Ik heb er nog niets vreselijks aan kunnen ontdekken.

Wat ik vreselijk vind zijn de discriminatie, het geweld en bedreigingen waar veel homo's mee te maken hebben.

Domnaiefmutsje, kan je aan mij uitleggen waarom je het vreselijk zou vinden als jou kind homo is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven