Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??
vrijdag 5 december 2008 om 10:22
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.
Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.
Lees: vriendin's kind een keukentje
mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes
Tja het is allemaal te achterhalen hoor
Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'
Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen
waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!
ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde
(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.
Lees: vriendin's kind een keukentje
mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes
Tja het is allemaal te achterhalen hoor
Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'
Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen
waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!
ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde
(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)

vrijdag 5 december 2008 om 14:58
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:56:
[...]
Ik kan me nog wel iets bedenken als voorkomen van overbevolking.Nee het had echt met de genen te maken en dat je zoveel mogelijk verschillende soorten genen moest doorgeven omdat je dan meer kans op overleven als soort hebt. Ik ken de theorie ook.
[...]
Ik kan me nog wel iets bedenken als voorkomen van overbevolking.Nee het had echt met de genen te maken en dat je zoveel mogelijk verschillende soorten genen moest doorgeven omdat je dan meer kans op overleven als soort hebt. Ik ken de theorie ook.
vrijdag 5 december 2008 om 14:59
http://www.gaybelgium.be/content/EpAlEA ... SIAF.shtml
http://www.bio.ilstu.edu/...20Soc%20homosexuality.pdf
oja, de darwinian paradox! bovenste link is een makkelijk leesbaar artikel, de onderste is wetenschappelijk en minder toegankelijk.
http://www.bio.ilstu.edu/...20Soc%20homosexuality.pdf
oja, de darwinian paradox! bovenste link is een makkelijk leesbaar artikel, de onderste is wetenschappelijk en minder toegankelijk.
vrijdag 5 december 2008 om 15:19
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:52:
[...]
Ik zou wel moeten slikken. Het maakt me wel uit. Want als ik kon kiezen...
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het spelen met keukentjes leidt tot homoseksualiteit of een signalering daarvan zou zijn.
Dat je vader die neef afwees en wegdeed was fout. Dat hij er op zich moeite mee had niet. Het ene is afwijzing, het ander is gevoel zonder respect voor de ander te verliezen.
Ander voorbeeld, iets extremer.
Stel..
Je hebt een zoon. Een prachtzoon. Die zoon speelt ook met barbies enzo, doet er niet toe. Je bent trots op hem. En dan blijkt dat hij liever meisje is. A la Kelly, dus serieus. Das natuurlijk vreselijk als je zoon zich zo voelt en ondertussen ben je zo blij met je zoon.
Als goede, lieve ouder moet je toch even slikken. Het is anders dan je dacht en hoopte. Als je zoon dan zich laat opereren tot meisje, moet je even wat overwinnen voor jezelf. Maar je wijst hem/haar toch niet af en steunt hem gewoon?
Zo zit het ook bij mij met homoseksualiteit.
Natuurlijk steun ik hem daarin. Net zoals bij homoseksualiteit denk ik niet dat je op een dag denkt: zo, ik ga even homo/ transseksueel worden. Ik denk dat dit toch gepaard gaat met twijfel en angst voordat je het naar buiten brengt (ook al heb je begrijpende ouders). Daarnaast moet je ook flink wat operaties door voordat je een vrouw bent en ik neem aan dat je het dan wel echt zeker weet. Toch zou ik me voor de buitenwereld absoluut niet schamen voor hem. Ik heb gelezen over kinderen van 8 die zich echt verkeerd voelen en het zo zeker weten dat ze een geslachtsverandering willen ondergaan.
Mag ik nog wat toevoegen over iemand die zei dat men gruwelt van het seksleven van homo's? Ik gruwel ook van het seksleven van hetero's, en dat zeg ik lachend, maar niet als geintje... Ik probeer dus bij beide geaardheiden maar geen gedachtes te hebben over sex. Ik vind het gewoon een prive-aangelegenheid.
[...]
Ik zou wel moeten slikken. Het maakt me wel uit. Want als ik kon kiezen...
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het spelen met keukentjes leidt tot homoseksualiteit of een signalering daarvan zou zijn.
Dat je vader die neef afwees en wegdeed was fout. Dat hij er op zich moeite mee had niet. Het ene is afwijzing, het ander is gevoel zonder respect voor de ander te verliezen.
Ander voorbeeld, iets extremer.
Stel..
Je hebt een zoon. Een prachtzoon. Die zoon speelt ook met barbies enzo, doet er niet toe. Je bent trots op hem. En dan blijkt dat hij liever meisje is. A la Kelly, dus serieus. Das natuurlijk vreselijk als je zoon zich zo voelt en ondertussen ben je zo blij met je zoon.
Als goede, lieve ouder moet je toch even slikken. Het is anders dan je dacht en hoopte. Als je zoon dan zich laat opereren tot meisje, moet je even wat overwinnen voor jezelf. Maar je wijst hem/haar toch niet af en steunt hem gewoon?
Zo zit het ook bij mij met homoseksualiteit.
Natuurlijk steun ik hem daarin. Net zoals bij homoseksualiteit denk ik niet dat je op een dag denkt: zo, ik ga even homo/ transseksueel worden. Ik denk dat dit toch gepaard gaat met twijfel en angst voordat je het naar buiten brengt (ook al heb je begrijpende ouders). Daarnaast moet je ook flink wat operaties door voordat je een vrouw bent en ik neem aan dat je het dan wel echt zeker weet. Toch zou ik me voor de buitenwereld absoluut niet schamen voor hem. Ik heb gelezen over kinderen van 8 die zich echt verkeerd voelen en het zo zeker weten dat ze een geslachtsverandering willen ondergaan.
Mag ik nog wat toevoegen over iemand die zei dat men gruwelt van het seksleven van homo's? Ik gruwel ook van het seksleven van hetero's, en dat zeg ik lachend, maar niet als geintje... Ik probeer dus bij beide geaardheiden maar geen gedachtes te hebben over sex. Ik vind het gewoon een prive-aangelegenheid.

vrijdag 5 december 2008 om 15:44
Dit is gelopen zoals ik hoopte
Ik zet een vrij ongenuanceerde uitspraak neer net zoals de vele mannen dit doen.
Daarna nuanceer ik het weer en blijkt er meer wederzijds begrip, hoewel niet helemaal eens.
Zo zou het dus ook nog wel eens kunnen zijn met die mannen en hun angst voor roze dingetjes Ze roepen een hoop, maar als puntje bij paaltje komt zullen ze je kind echt niet afwijzen, hooguit moeite mee hebben .
Doorvragen helpt wederzijdse tolerantie te vergroten
Ik zet een vrij ongenuanceerde uitspraak neer net zoals de vele mannen dit doen.
Daarna nuanceer ik het weer en blijkt er meer wederzijds begrip, hoewel niet helemaal eens.
Zo zou het dus ook nog wel eens kunnen zijn met die mannen en hun angst voor roze dingetjes Ze roepen een hoop, maar als puntje bij paaltje komt zullen ze je kind echt niet afwijzen, hooguit moeite mee hebben .
Doorvragen helpt wederzijdse tolerantie te vergroten
vrijdag 5 december 2008 om 18:42
DNM, als de (aanstaande) vader van mijn kids zo spastisch zou doen, dan zou ik weinig ruimte laten voor nuance. Je hebt je kind te accepteren zoals het is, klaar.
Ik snap werkelijk niet dat je met iets dat jouw kind doet of is moeite hebt (en dan heb ik het ff niet over verkrachting of moord ofzo) Je houdt toch van je kind? Dat is toch onvoorwaardelijk? Dat hangt toch niet af van of ie aan jouw verwachtingen voldoet?
Ik snap werkelijk niet dat je met iets dat jouw kind doet of is moeite hebt (en dan heb ik het ff niet over verkrachting of moord ofzo) Je houdt toch van je kind? Dat is toch onvoorwaardelijk? Dat hangt toch niet af van of ie aan jouw verwachtingen voldoet?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 5 december 2008 om 18:44
LouiseP, eens wb dat sexleven. Ik hoef het van niemand te weten, ook niet van hetero's. Maar ik gruwel er niet van, want sex is iets moois, of het nu pure lust of echte liefde is, of het nu heterosex, homosex, sm of vanillesex is.
zaterdag 6 december 2008 om 09:42
Wat een domme mannen heb jij in je omgeving zeg!
A: je maakt geen homo van je kind, dat istie al nl.
B: wat dan nog....
C: boodschappen doen en koken zijn in mijn beleving unisex. Ik begrijp dat de mannen in jouw wereld liever achter zwijnen aanrennen? Misschien moet je hen voor volgend jaar dan maar een knuppel geven. Dat sluit beter aan bij hun ontwikkeling....
D: ik hou niet van stereotypen en geloof er zelf ook niet in.
A: je maakt geen homo van je kind, dat istie al nl.
B: wat dan nog....
C: boodschappen doen en koken zijn in mijn beleving unisex. Ik begrijp dat de mannen in jouw wereld liever achter zwijnen aanrennen? Misschien moet je hen voor volgend jaar dan maar een knuppel geven. Dat sluit beter aan bij hun ontwikkeling....
D: ik hou niet van stereotypen en geloof er zelf ook niet in.
zaterdag 6 december 2008 om 09:47
BTW, er zijn meer kleuren dan roze. Dus als je een vrolijk keukentje of boodschappenwagentje koopt zonder roze, is het toch unisex? Ik koop voor mijn dochter trouwens ook geen roze of iig zo weinig mogelijk. Ik ben vierkant uitgekeken op dat hele roze versus blauw verschil. Kan me voorstellen dat paps roze voor zijn kind niet zo mooi vindt. Vinnik nl. ook niet mooi!
zaterdag 6 december 2008 om 11:24
Mijn oudste is een meisje en mijn jongste een jongen. Oudste had met haar vriendin een prinsessenjurk aan. Zoontje van 3 wilde dat ook. Ik had degene bewaard van toen zij 3 was. Zat hem als gegoten. Vriend moest wel wennen. Maar was ook een super lief gezicht zo'n klein mannetje met prinsessenjurk en zijn zwaard want die moest ook mee. Moet ik hem dat verbieden omdat dat niet hoort. En wie zegt dat dat niet hoort. Ze hebben met z'n drieën heel veel lol gehad. Dat vind ik het belangrijkste. En vriendlief had op zijn kop kunnen staan maar als zoon het aan wil krijgt hij het aan. Ik laat hem niet buitenspel staan omdat hij geen prinses mag zijn. Dat zou ik pas zielig vinden. En wij zijn slim genoeg om te weten dat het genetisch bepaald is en niet afhankelijk van meisjesspeelgoed. En 1 op 10 is homo. Ik ben zwanger van de 3e dus 1/3 kans dat er een homosexueel is. Dat is een reeële kans. Lekker belangrijk. Ik wil gewoon gelukkige mensen homo of niet dat zien we wel. Lijt me ook wel leuk. Maar zoon wil nu alleen op voetbal en alleen auto's en dino's interesseren hem. De jurk heeft in dat opzicht geen homo van hem gemaakt.
zaterdag 6 december 2008 om 12:42
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 15:44:
Ik vind dat veel mensen in deze discussie voorbijgaan aan iets heel belangrijks: mooi natuurlijk als 'macho' (lees domme, ongenuanceerde) mannen genuanceerder gaan denken als hun eigen kind homoseksueel blijkt te zijn. Maar ondertussen hebben ze die kinderen allemaal opgevoed, en hun homofobie overgedragen. Hoe denk je dat die vaders redeneren van die kinderen die LunaBlue's zoon pesten?
Ik heb idd mijn man uitverkoren als vader voor mijn kinderen omdat ik weet dat hij op dit soort punten (en wat betreft geloof, politiek, geld, maatschappelijke rol van vrouwen, verdeling zorgtaken etc.) dicht genoeg bij mij staat om het doorgeven van die ideeen aan mijn kinderen te kunnen verantwoorden tov mezelf.
Ik vind dat veel mensen in deze discussie voorbijgaan aan iets heel belangrijks: mooi natuurlijk als 'macho' (lees domme, ongenuanceerde) mannen genuanceerder gaan denken als hun eigen kind homoseksueel blijkt te zijn. Maar ondertussen hebben ze die kinderen allemaal opgevoed, en hun homofobie overgedragen. Hoe denk je dat die vaders redeneren van die kinderen die LunaBlue's zoon pesten?
Ik heb idd mijn man uitverkoren als vader voor mijn kinderen omdat ik weet dat hij op dit soort punten (en wat betreft geloof, politiek, geld, maatschappelijke rol van vrouwen, verdeling zorgtaken etc.) dicht genoeg bij mij staat om het doorgeven van die ideeen aan mijn kinderen te kunnen verantwoorden tov mezelf.
zaterdag 6 december 2008 om 13:18
Mara, daar kies je elkaar sowieso toch op uit, los van je kinderwens? Ik zou niet kunnen leven met een homofoob, een rascist, een zwaargelovige of een vrek om maar wat te noemen.
Aantrekkingskracht en verliefdheid en geilheid is allemaal leuk, maar volgens mij heb je voor een goede relatie wel wat meer nodig. Je 'waarden en normen pakket' moet mi behoorlijk overeenkomen.
Je kunt toch niet samenleven met iemand die jouw kernwaarden totaal niet onderschrijft?
Aantrekkingskracht en verliefdheid en geilheid is allemaal leuk, maar volgens mij heb je voor een goede relatie wel wat meer nodig. Je 'waarden en normen pakket' moet mi behoorlijk overeenkomen.
Je kunt toch niet samenleven met iemand die jouw kernwaarden totaal niet onderschrijft?
zaterdag 6 december 2008 om 13:29
Grotendeels mee eens, HPL. Maar je zou nog kunnen zeggen: ach, dat hij over het belang van materiele zaken zo anders denkt dan ik, agree to disagree, we zijn volwassenen met een eigen mening, daar kijk ik overheen (geldt niet voor alles trouwens, dingen di ejij noemt, geloof, racisme etc liggen idd anders). Als het echter om mijn eigen kind gaat die dan kans loopt die ideeen over te nemen word ik nog weer een tikkie 'strenger' in de selectieprocedure. Dan voel ik me nog verantwoordelijker - niet alleen ik moet met die man leven, maar dat kind ook, zeg maar. En die heeft daar niet voor gekozen. Dat idee.
zaterdag 6 december 2008 om 13:30
Mijn neefje van 3 is gék op autootjes en garages. Maar loopt ook net zo lief rond met een oude tas van mijn zus waar hij allerlei kado-slingertjes en glittertroep in bewaart. Mijn zus en zwager noemen hem dan TinkieWinkie . Ook kon je mijn neefje als baby in zijn maxicosy een uur voor de tv zetten als er kunstschaatsen was, vond 'ie prachtig om te zien. Zus en zwager zaten te ginnegappen dat ze een homo hadden gekregen.
Vroeger speelde ik zowel met barbies als met autootjes. Maar soms kregen de autootjes wel een kusje als ze ergens te hard tegen aan waren gebotst. Ik bedenk me eigenlijk dat ik nu tegen mijn auto ook wel eens sorry zeg als ik me verschakel.
Vroeger speelde ik zowel met barbies als met autootjes. Maar soms kregen de autootjes wel een kusje als ze ergens te hard tegen aan waren gebotst. Ik bedenk me eigenlijk dat ik nu tegen mijn auto ook wel eens sorry zeg als ik me verschakel.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zaterdag 6 december 2008 om 13:30
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:09:
Toch hoor ik zelden dat meisjes garages krijgen ( mama rijdt toch ook auto ? ) of een voetbal of een werkbankje ....... gek eigenlijk .
Ik wel hoor! Ik kreeg pneumatische lego en knexx. Mijn vader had zo graag twee jongetjes gehad in plaats van twee dochters
Moest trouwens gisteravond wel even aan dit topic denken. Zoonlief kreeg van de Sint een poppekast met hele leuke moderne poppen. Valt dat ook in de bedoelde categorie? O ja en een knuffelschaapje met roze in z'n kleertjes. Gelukkig maakte vriendlief zich geen zorgen zeg!
Toch hoor ik zelden dat meisjes garages krijgen ( mama rijdt toch ook auto ? ) of een voetbal of een werkbankje ....... gek eigenlijk .
Ik wel hoor! Ik kreeg pneumatische lego en knexx. Mijn vader had zo graag twee jongetjes gehad in plaats van twee dochters
Moest trouwens gisteravond wel even aan dit topic denken. Zoonlief kreeg van de Sint een poppekast met hele leuke moderne poppen. Valt dat ook in de bedoelde categorie? O ja en een knuffelschaapje met roze in z'n kleertjes. Gelukkig maakte vriendlief zich geen zorgen zeg!
zaterdag 6 december 2008 om 13:32
Wel weer rolbevestigend dat de moeders de kadootjes hebben gekocht ( winkelen is voor vrouwen ? mannen houden niet van winkelen ? )
Hadden jullie het wel euk gevonden als de mannen zogenaamde jongensdingen voor de meiden zouden hebben gekocht ?
Hadden jullie het wel euk gevonden als de mannen zogenaamde jongensdingen voor de meiden zouden hebben gekocht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 6 december 2008 om 13:38
Ik lees niet dat de moeders kadootjes gekocht hebben, bgb? Ik ben met mijn man samen iets gaan uitzoeken voor mijn zoon voor sint. Het is een heerlijk clichematige racebaan geworden. En slimey, en klei, en boeken, en binnenkort krijgt hij een keukentje. (die slimey van 2 euro vond-ie nog het mooist! ) En mijn zoon heeft als extra dekentje een roze, van Dora. en heeft zijn eigen labello op zak, vindt-ie geweldig! En hij kokkerelt graag, lekker samen pudding en kruidkoek maken, of pannenkoekenbeslag, met een mooi kinderschort voor. Maar al die dingen zie ik niet als meidendingen. Waarom zouden jongenslipjes of jongensmaagjes anders werken dan die van meisjes?
zaterdag 6 december 2008 om 13:42
quote:MissMara schreef op 06 december 2008 @ 13:38:
Ik lees niet dat de moeders kadootjes gekocht hebben, bgb?
Lees openingspost maar .
Ik ben met mijn man samen iets gaan uitzoeken voor mijn zoon voor sint. Het is een heerlijk clichematige racebaan geworden. En slimey, en klei, en boeken, en binnenkort krijgt hij een keukentje. (die slimey van 2 euro vond-ie nog het mooist! ) En mijn zoon heeft als extra dekentje een roze, van Dora. en heeft zijn eigen labello op zak, vindt-ie geweldig! En hij kokkerelt graag, lekker samen pudding en kruidkoek maken, of pannenkoekenbeslag, met een mooi kinderschort voor. Maar al die dingen zie ik niet als meidendingen. Waarom zouden jongenslipjes of jongensmaagjes anders werken dan die van meisjes?
Ik heb het idee dat hier veel meer jongensmoeders dan meidenmoeders reageren .
Ik wil het gezicht wel eens zien als vader voor dochter een shirt van zijn favoriete voetbalteam in de zak had gestopt , of een paar voetbalschoenen , of bokshandschoenen , of ....een racebaan
Ik lees niet dat de moeders kadootjes gekocht hebben, bgb?
Lees openingspost maar .
Ik ben met mijn man samen iets gaan uitzoeken voor mijn zoon voor sint. Het is een heerlijk clichematige racebaan geworden. En slimey, en klei, en boeken, en binnenkort krijgt hij een keukentje. (die slimey van 2 euro vond-ie nog het mooist! ) En mijn zoon heeft als extra dekentje een roze, van Dora. en heeft zijn eigen labello op zak, vindt-ie geweldig! En hij kokkerelt graag, lekker samen pudding en kruidkoek maken, of pannenkoekenbeslag, met een mooi kinderschort voor. Maar al die dingen zie ik niet als meidendingen. Waarom zouden jongenslipjes of jongensmaagjes anders werken dan die van meisjes?
Ik heb het idee dat hier veel meer jongensmoeders dan meidenmoeders reageren .
Ik wil het gezicht wel eens zien als vader voor dochter een shirt van zijn favoriete voetbalteam in de zak had gestopt , of een paar voetbalschoenen , of bokshandschoenen , of ....een racebaan
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 6 december 2008 om 13:50
BGB, als die meiden er zelf om vragen dan is er toch niks mis mee? En meisje dat graag voetbalt zou dolblij zijn met een bal of een paar voetbalschoenen, net zoals de jochies uit de OP blij zijn met keukentje en en boodschappenmandje omdat ze dat graag doen.
Je loopt een beetje te zoeken naar mijn idee. Het gaat hier niet om het doorbreken van rollenpatronen maar om het geven van een kadootje dat in het verlengde ligt van wat een kind leuk vindt, meer niet.
Je loopt een beetje te zoeken naar mijn idee. Het gaat hier niet om het doorbreken van rollenpatronen maar om het geven van een kadootje dat in het verlengde ligt van wat een kind leuk vindt, meer niet.
zaterdag 6 december 2008 om 13:51
BGB, niet om het één of ander, maar hoezo ga je er vanuit dat alle vaders van sport houden? Mijn man en ik zitten redelijk op 1 lijn wat hobby's en voorkeuren betreft, sport zit daar niet bij. Muziek, auto's, kunst, film zijn dingen die we beiden leuk vinden.
En inderdaad, dochterlief heeft wel auto's en duplo en bouwdingen, wij kijken namelijk naar wat zíj leuk vindt, ipv naar wat ze leuk hóórt te vinden. En de kado's kopen doen we ook samen, ik haat winkelen net zo erg als mijn man. Ik zadel zoon niet op met roze barbies en dochter niet op met werkbankjes zolang ze dat zelf niet leuk vinden. Ik kijk eerst wat ze leuk vinden, wat ik voor ze koop sluit daarbij aan.
Waarom is jouw beeld toch dat relaties bestaan uit een stoere macho en een truttig vrouwtje? Het kan ook anders.
En inderdaad, dochterlief heeft wel auto's en duplo en bouwdingen, wij kijken namelijk naar wat zíj leuk vindt, ipv naar wat ze leuk hóórt te vinden. En de kado's kopen doen we ook samen, ik haat winkelen net zo erg als mijn man. Ik zadel zoon niet op met roze barbies en dochter niet op met werkbankjes zolang ze dat zelf niet leuk vinden. Ik kijk eerst wat ze leuk vinden, wat ik voor ze koop sluit daarbij aan.
Waarom is jouw beeld toch dat relaties bestaan uit een stoere macho en een truttig vrouwtje? Het kan ook anders.
zaterdag 6 december 2008 om 13:54
MissM, mr Nilsson en ik verschillen in heel veel opzichten van elkaar. Niet alleen qua karakter maar waar hij VVD stemt, stem ik SP of GL bijvoorbeeld.
We hoeven geen kloon van elkaar te zijn, brrrrrrr. Maar de fundamentele zaken daar moet je als stel redelijk gelijk over denken.
We hoeven geen kloon van elkaar te zijn, brrrrrrr. Maar de fundamentele zaken daar moet je als stel redelijk gelijk over denken.