Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Zoveel dingen zijn tegennatuurlijk, DNM. De keuze om geen kinderen te krijgen bijvoorbeeld, terwijl het in de natuur van de mens ligt om zich voort te planten.

Heb je daar dan ook moeite mee?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 14:31:

de letterlijke betekenis van discrimineren is 'onderscheid maken'

en dat doe je dus wel, je behandelt homos anders op grond van hun geaardheid=discriminatie. je gruwelt van hun seksuele leven.

op zich meen ik oprecht dat ik je eerlijkheid waardeer en ik snap je redenering wel, ook al blijf ik op het standpunt staan dat hazelip en adhd ziektes zijn en homoseksualiteit niet.

Ik kan alleen maar hopen dat homoacceptatie net zo snel voortgaat als de afgelopen eeuw zodat dit soort denkbeelden ooit tot het verleden zullen behoren.Iedereen maakt onderscheidt. Dat doe je zelf ook. En alles wat 'anders' is daarvoor gaat die redenering op. En of het nu gaat om een ziekte, een andere geaardheid, een andere mening, alles wat anders is kan wel eens slikken zijn voor iemand. Daar hoeft de ander geen boodschap aan te nemen.
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:35:

Zoveel dingen zijn tegennatuurlijk, DNM. De keuze om geen kinderen te krijgen bijvoorbeeld, terwijl het in de natuur van de mens ligt om zich voort te planten.

Heb je daar dan ook moeite mee?O jee. Ik wíst dat de discussie zich nog tegen me zou keren...
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:35:

Heb je daar dan ook moeite mee?

Nee hoor, maar anderen weer wel

Het is niet zo dat als je ergens moeite mee hebt, hetzelfde geldt voor alles.
Rosiero, geweldige reactie van je vriend de eend.

Sorry, ik tiep niet zo snel. zie dat er alweer een post van jou tussen staat DNM.

Nog een vraag. Hoezo tegennatuurlijk? Daar heeft het toch niets mee te maken?

(Ik waardeer je eerlijkheid en wil graag echt weten hoe jou gedachtengang dan is)
Er zijn inderdaad ook tig diersoorten die met hetzelfde geslacht paren dus in die zin is het zeker niet tegennatuurlijk.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 14:32:

[...]

En omdat je dat niemand toewenst, zeker niet je eigen kind, kan ik het me voorstellen dat je het misschien vreselijk vind wanneer je kind homo is. (volgens mij val ik over dat woord vreselijk, vind het nogal sterk uitgedrukt) Maar dan nog, hoe kan je het vreselijk vinden dat je kind homo is? Ik heb er nog niets vreselijks aan kunnen ontdekken.

Wat ik vreselijk vind zijn de discriminatie, het geweld en bedreigingen waar veel homo's mee te maken hebben.

Domnaiefmutsje, kan je aan mij uitleggen waarom je het vreselijk zou vinden als jou kind homo is?

Omdat het tegennatuurlijk aanvoelt. Ik zou er een weg in moeten vinden. En die zal ik er wel in vinden, maar ik zou er moeite mee hebben.

Let wel op wat ikschrijf. Het voelt voor mij tegennatuurlijk aan. Ik beweer niet dat het tegennatuurlijk IS. Ik hoop op een vriendinnetje/vrouw en kindjes. Zo hoop ik ook dat hij gaat studeren en zal even moeten slikken als ie vuilnisman wil worden. Al zou ik net zo veel van hem houden.

Nu heb je wel het onderscheidt in wat je bent en wat je wordt, maar het gaat om verwachtingen/hoop die elke ouder heeft. Als het anders loopt dan je zou willen weet je ook wel dat het wel goed komt, maar... dat je even moet slikken. Dat is in mijn geval homoseksualiteit.
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:36:

[...]

Iedereen maakt onderscheidt. Dat doe je zelf ook. En alles wat 'anders' is daarvoor gaat die redenering op. En of het nu gaat om een ziekte, een andere geaardheid, een andere mening, alles wat anders is kan wel eens slikken zijn voor iemand. Daar hoeft de ander geen boodschap aan te nemen.ja, klopt, ik discrimineer ook op sommige dingen.maar meer op aangeleerde dingen zoals domme accenten en geloof enzo
Maar homoseksualiteit dient in 'natuurlijk' opzicht geen doel, Zwieber.
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:41:

[...]

Omdat het tegennatuurlijk aanvoelt. Ik zou er een weg in moeten vinden. En die zal ik er wel in vinden, maar ik zou er moeite mee hebben.

Let wel op wat ikschrijf. Het voelt voor mij tegennatuurlijk aan. Ik beweer niet dat het tegennatuurlijk IS. Ik hoop op een vriendinnetje/vrouw en kindjes. Zo hoop ik ook dat hij gaat studeren en zal even moeten slikken als ie vuilnisman wil worden. Al zou ik net zo veel van hem houden.

Nu heb je wel het onderscheidt in wat je bent en wat je wordt, maar het gaat om verwachtingen/hoop die elke ouder heeft. Als het anders loopt dan je zou willen weet je ook wel dat het wel goed komt, maar... dat je even moet slikken. Dat is in mijn geval homoseksualiteit.Eigen bedoel je dus niet tegennatuurlijk maar± het komt niet overeen met mijn verwachtingspatroon en dus is het even slikken.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 14:40:

Er zijn inderdaad ook tig diersoorten die met hetzelfde geslacht paren dus in die zin is het zeker niet tegennatuurlijk.
anoniem_67619 wijzigde dit bericht op 05-12-2008 14:44
Reden: Tekst verkeerd begrepen, verkeerd antwoord
% gewijzigd
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:42:

Maar homoseksualiteit dient in 'natuurlijk' opzicht geen doel, Zwieber.Het leven op zich dient geen doel en toch zijn we er....
tja, je zegt het heel duidelijk, dnm, en ik ben het, in respect voor je eerlijkheid en duidelijkheid, niet met je eens.

Maar dat kan!
reactie op verkeerde tekst van dnm verwijderd
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:43:

[...]

mensen zijn ook zo ontworpen, homos zijn zo.

onder alle dieren komt homoseksualiteit voor.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 14:42:

[...]

Eigen bedoel je dus niet tegennatuurlijk maar± het komt niet overeen met mijn verwachtingspatroon en dus is het even slikken.Yups, en dit zal voor veel van die vaders gelden die niet willen dat zoonlief met barbies speelt.
Een mens is gemaakt om zich voort te planten en te overleven. Daar zijn mannetjes en vrouwtjes nu eenmaal voor gemaakt.
Ik zal er geen minuut negatief over denken als een van mijn kinderen homoseksueel blijkt te zijn; het maakt me serieus niks uit of ze he, bi of ho worden. Echt niet! Ik vind homoseksueel zijn ook niet veel te maken hebben met jongens die met poppen spelen en/ of in een keukentje spelen. Mijn vader had het vreselijk gevonden als een van zijn kinderen homoseksueel was geweest. Een neef was homo en die zagen we dus niet meer. Zo kortzichtig (van mij vader). Bah.
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 december 2008 @ 14:45:

[...]

Yups, en dit zal voor veel van die vaders gelden die niet willen dat zoonlief met barbies speelt.Maar in dit geval geef ik je groot gelijk want wat je nu zegt is, de kans dat mijn kind homo is, is statistisch kleiner dan dat hij hetero is en dus heb ik me op basis daarvan ingesteld op heteroschap. (al dan niet onbewust)
Jullie zijn sneller geweest met quoten dan ik kon weghalen hahaha. Ik las te snel en dacht aan m/v wormpjes.

Hoe dan ook, bij dieren komt het ook voor, maar die zijn daar ook niet voor ontworpen.
DNM, ik denk dat ik het nu beter begrijp. Het heeft vooral met je verwachtingspatroon te maken.

Mijn kinderen zijn al wat groter en ik kan je vertellen dat ze vaak anders worden/doen dan je verwacht.

Ik moet nu naar een vergadering. Ik vond het een boeiende discussie en kom later nog eens kijken.
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:45:

Een mens is gemaakt om zich voort te planten en te overleven. Daar zijn mannetjes en vrouwtjes nu eenmaal voor gemaakt.Maar in the grand scheme of things maakt het natuurlijk geen ene moer uit. Stel we sterven uit, wat dan? wat is het doel achter het overleven, wat is het nu van het instandhouden van de soort?
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:45:

Een mens is gemaakt om zich voort te planten en te overleven. Daar zijn mannetjes en vrouwtjes nu eenmaal voor gemaakt.

nee, ieder organisme is er om ervoor te zorgen dat de genen van die soort zo goed en divers mogelijk verspreid worden.

Er zijn verschillende studies die aantonen dat bij het in stand houden en doorgeven van de genenpoel homoseksualiteit een evolutionaire functie heeft.
Wat voor evolutionaire functie dan RosieRo?
quote:LouiseP schreef op 05 december 2008 @ 14:46:

Ik zal er geen minuut negatief over denken als een van mijn kinderen homoseksueel blijkt te zijn; het maakt me serieus niks uit of ze he, bi of ho worden. Echt niet! Ik vind homoseksueel zijn ook niet veel te maken hebben met jongens die met poppen spelen en/ of in een keukentje spelen. Mijn vader had het vreselijk gevonden als een van zijn kinderen homoseksueel was geweest. Een neef was homo en die zagen we dus niet meer. Zo kortzichtig (van mij vader). Bah.

Ik zou wel moeten slikken. Het maakt me wel uit. Want als ik kon kiezen...

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het spelen met keukentjes leidt tot homoseksualiteit of een signalering daarvan zou zijn.

Dat je vader die neef afwees en wegdeed was fout. Dat hij er op zich moeite mee had niet. Het ene is afwijzing, het ander is gevoel zonder respect voor de ander te verliezen.

Ander voorbeeld, iets extremer.

Stel..

Je hebt een zoon. Een prachtzoon. Die zoon speelt ook met barbies enzo, doet er niet toe. Je bent trots op hem. En dan blijkt dat hij liever meisje is. A la Kelly, dus serieus. Das natuurlijk vreselijk als je zoon zich zo voelt en ondertussen ben je zo blij met je zoon.

Als goede, lieve ouder moet je toch even slikken. Het is anders dan je dacht en hoopte. Als je zoon dan zich laat opereren tot meisje, moet je even wat overwinnen voor jezelf. Maar je wijst hem/haar toch niet af en steunt hem gewoon?

Zo zit het ook bij mij met homoseksualiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven