Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal van een teruggestuurde surprise vind ik zo raar
Later is nu
Hier nog even stilte voor de storm. Gisteravond toen mijn moeder er was nog gauwgauw spullen gehaald, vanavond inpakken & dichten, morgenavond idem. Ik geloof dat mijn moeder en haar lief de kindjes echt heel ontzettend gaan verwennen, dus het zal hier ook vast heel goed gaan zondag

Gezellig met mijn moeder op de bank zitten beppen gisteravond, leuk om dat eens ongestoord (door kindjes, met name) te kunnen doen. Ben gewoon vergeten om GG terug te mailen, maar straks gaan we nog even bellen (als hij zijn hotelkamer opwankelt na weer een borrel gewichtige netwerkbijeenkomst is het hier einde middag, dus dat is precies handig). Vind een paar dagen alleen eigenlijk best lekker, maar heb nou ook wel weer zin in samen slapen. En zo Zondag is hij er weer en dan is de volgende reis geloof ik eind januari weer.

Even Zoon tot de orde roepen, de maakt zo veel herrie boven en DOt ligt te slapen
Ik vond het ook heel niet aardig van de Juf van Bloesekind. En stom ook. Maar verder is het wel een bak :-)

Elke keer als ik er aan dacht moest ik er om grinniken. Toen Lief vroeg wat er zo grappig was werd hij ook helemaal verontwaardigd. (net als ik dus, ik ben ook verontwaardigd, maar moet er ook steeds om lachen). Niet leuk dus van de juf!

De pan soep staat te pruttelen, de boodschappen zijn in huis, Vanochtend nog plotselinge koffiedate met twee schoolpleinmoeders die ei kwijt moesten, dus mijn dag maar omgegooid, Ga dus NU aan het werk. Doeg!
quote:Bloesem schreef op 05 december 2008 @ 10:59:

Kan iemand mij de Kwaliteitsnormen voor Sinterklaas-surprises even mailen????

Check je e-mail maar - ik zit in de kwaliteitsnormen, natuurlijk

Sorry, ik ben behalve de laatste pagina totaal niet bijgelezen. Na een aantal dagen brak te zijn geweest ben ik nu weer druk bezig met sinterklaas (zoooooooo'n zin in!!) en ook al met Zoons verjaardag. Drukke tijd, maar oh zo leuk. 'k Betrapte mezelf er gisteren op dat ik sinterklaasliedjes aan het zingen was - buiten op straat, dus Had ik al gezegd dat ik er zo'n zin in heb vanavond?

Wens jullie voor vanavond wel allemaal héél veel plezier toe, al dan niet voorzien van (veel) cadeautjes.

Später!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Oh Kjong, ben ook enorm blij dat dat je neukend het nieuwjaar ingaat! Wel gek, hoor; als ik er nu ook voor besluit om neukend het nieuwe jaar in te gaan, is het wel onvermijdelijk dat ik op een bepaald moment zal gaan denken 'Hmm, Kjong is nu ook aan het neuken'.

Hmmmm.

Mado, ik reageer later op jouw stukje in de AK. Ga nu eerst even verder met inpakken. Maar wel alvast een knuffel
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Heel fijn, dank u!

Nou zag ik ook de meest geweldige surprise op het schoolplein hoor. Een kind uit groep 5 had een enorme cello gekregen. Dat heeft een andere 8-jarige ook heus niet bedacht en geknutseld hoor. En een prachtige opmaakpop-kop met vilte haren en gezicht, heeeeeeeeeeeel knap hoor voor een kind van 9.

Oudste heeft een enorme haarband gekregen, dat was wel heel gaaf! Ze heeft meestal een witte haarband in met zwarte stippen en die was perfect geïmiteerd. Ze was er erg blij mee en ik hoop dat het kindje dat zij had ook zo blij is met de opgeleukte surprise van Oudste. :

Lil, vertel eens, wat bedoel je precies met "en zo"?

Net bij psych geweest. Ze zei dat ik mijn boosheid maar eens moest voelen om hem uiteindelijk te accepteren. Oef. Ik heb weer wat om over na te denken. Zit atijd vrolijk tegen iedereen met Verdriet te vertellen dat je niet om pijn heen kan maar dat je er dwars doorheen moet om un te verwerken. En eh... zelf doe ik iets anders met boosheid. *bloosem*

Ik ga even de normen bestuderen hoor! Veel plezier allemaal!
Oh ja; Kjong! Spaar je wel je orgasme op tot precíes 12 uur????
Uit de NEN 0512:

"10.7 Surprises

10.7.1 Thema en materialen

Surprises hebben bij voorkeur een thema. Het uitsluitend verpakken van het geschenk in voorhanden zijnde kartonnen dozen met krantensnippers teneinde eindelijk eens van dit afval te worden verlost zonder enig verband met de inhoud van het gedicht dient te worden vermeden. Bij het gebruik van materialen in enige surprise dient bij voorkeur geen gebruik te worden gemaakt van herkenbare materialen, zoals lokale kranten die de producent van de surprise kunnen identificeren. Surprises dienen voorts duidelijk herkenbaar te zijn als nepgeschenk, daar zij mogelijk anders niet verder worden uitgepakt.

10.7.2 Ontmantelen

Het uitpakken dient met normaal in het huishouden aanwezig gereedschap mogelijk te zijn.Het noodzakelijk gebruik van elektrisch gereedschap voor het ontmantelen van de surprise is niet toegestaan. Het bijvoorbeeld ingieten van het geschenk in gewapend beton en het daarbij noodzakelijk gebruik van een pneumatische boorhamer is niet toegestaan. Suggesties hoe te handelen bij het uitpakken door de overige aanwezigen dienen te worden beperkt tot praktische aanwijzingen en zich niet te richten op plaats en positie van eventuele geschenken, tenzij er meerdere geschenken in de surprise aanwezig zijn en de uitpakker op het punt staat de restanten van de surprise terzijde te leggen.

Eventuele schade aan kleding, meubelen, vloerbekleding, medeaanwezigen, veroorzaakt door de uitpakker van de surprise dient te worden vergoed door de ontvanger van het geschenk. Bij grove opzet en zogenoemde voorbedachte rade dient Sint-Nicolaas de ontstane schade te vergoeden."

Zeg nou zelf!
Later is nu
Zo.

Het is weer voorbij voordat je het weet

de humpjes liggen net in bed

de afwas is gedaan

en ik zit op de bank met een schaaltje regenboogpepernoten.

Maar men, wat was het leuk.

Na de soep, pannenkoeken en toetje zette ik stiekem de twee vuilniszakken met cadeautjes voor de buur en heb ik de buren gevraagd om over vijf minuten op het raam te kloppen.

Iedereen schrikken natuurlijk toen er opeens hard op het raam werd gebonst

Toen de kindjes van de schrik waren bekomen (en ik bedacht dat de buuv nu wel weer weg zou zijn ) de voordeur geopend (de kindjes durfden amper te kijken, hahahaha). Wauw, twee zakken cadeaus voor de deur. Alles naar binnen gesleept door de kinderen. Toen vroeg ik ze of ze nog wat gezien hadden buiten, wie dit alles had gebracht. Gingen Meis en BJ terug naar de voordeur om de straat in te kijken, hoor ik haar opeens roepen "Ja, ja, ik zie um!" En verdomd, aan het eind van de straat liep een heuse Zwarte Piet. Briljante timing!!!!!

De hele stapel cadeaus werden stuk voor stuk door iedereen omstebeurt uitgepakt en bewonderd. En het was heerlijk om te zien hoe blij de kinderen met alles waren. Zoooo cute. We dansten mee met de dansende Barbie en dronken we nog wat chocolademelk.

En daarna hebben we enorm gelachen toen ze met hun fototoestellen aan de gang gingen. Vooral om BJ; die had het allemaal net iets minder snel door dan Meis, en fotografeerde iedereens kruis in plaats van hoofd en keek steeds naar het beeldschermpje van de digitale camera en riep dan enthousiast terwijl hij zelf zijn toestel bewoog; "Hee, het beweegt allemaal" "rofl"

Hoop dat jullie ook een heerlijk avondje hebben? Met of zonder pepernoten/kinderen/cadeautjes of wat dan ook. Zoen!
Sint wordt oud

Persoonlijk | privebericht | 05 December 2008 | 21:40:18

Jongste zong onder het eten enthousiast alle sinterklaasliedjes die hij kende.

Halverwege Zie ginds komt de stoomboot moeten mijn moeder en ik erg ons best doen ons lachen in te houden:

"Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan,

hij brengt ons Sint Nicolaas, ik zie hem al staan.

Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer,

hoe waaien zijn rimpels al heen en al weer."

Ook hier een heerlijke avond. eerst van 7 tot 15 uur op school geholpen , was daarna dus nogal gaar. Gelukkig de kinderen ook, dus terwijl die naar de buis keken sudderde ik heerlijk even een half uurtje in slaap op mijn heerlijke hangstoel. Daarna haard aan , kaarsjes aan ouders verwelkomd en spelletjte gedaan tot papa kwam. Gauw wat gegeten en ja hoor, enorm bonzen op de deur. Gelukkig hadden we een barricade opgesteld (openstaande wc deur in de gang, dichte woonkamerdeur en schoenen op de mat ). Op het nippertje was piet dus weer op tijd bij buurmans huis binnen. GG zag hem nèt niet. Ieder jaar weer spannend! Daarna genoten van blije kindjes. vooral toen GG zijn playmobil kreeg. Het jong ging helemaal uit zijn dak en riep maar steeds dat het zo mooi was en zo`n groot kado (lang leve de korting in Duitlsand!). Zelf verwend met een prachtige dieppaarse sjaal, een boek, kaarsjes, een schaal en een speculaaspop. Leuk hoor. Ook mooie gedichten, al was het wel opvallend dat 3 van de 4 over drukte en oppassen niet te ver te gaan ging.

Kindertjes liggen nu uitgeteled te slapen. Morgenavond nog eens in het klein bij andere kant van familie (met overigens en echte sint en piet, dus retespannend). Heerlijk hoor.
quote:dreamer schreef op 05 december 2008 @ 12:59:

Iedereen nu een beetje klaar hier? Pimpel, kunnen die cadeaus dan niet in de auto van je ouder biljven, totdat iemand ze in het donker voor de deur zet? Zo deden wij dat altijd.

Als het toch zo simpel was... maar nee, niemand in mijn familie heeft auto of rijbewijs. (Maf eigenlijk he?)

Maar! het is allemaal gelukt en het was geweldig! Ik was al om half 4 thuis van mijn werk kaarsjes aan, buffet gemaakt etc. Om half 5 was iedereen hier en stonden alle kindercadeau's in de schuur ("onze" cadeautjes boven, want die waren voor later). Om 10 voor 5 heel hard gaan zingen met z'n allen en om 5 uur kwam een heuse piet binnen: je had die koppies van die kinderen moeten zien!!! Onbetaalbaar, prachtig! (En Loentje was heel stilletjes en kwam steeds naar mij met trillende handen "er is een échte Piet in ONS huis, mam, in ONS huis" Ik durf niet te vertellen hoeveel zakken cadeau's er waren (alleen voor de kinderen) maar het waren er 6 maar mijn ouders hebben echt schandalig uitgepakt (en ik wil niet ondankbaar klinken, maar het mag ook wel iet-sje minder.. ) voor alle kinderen een setje kleding (heel mooi, Loentje van Eager Beaver en de meisjes van Cakewalk en Esprit) allemaal een pyama, allemaal sloffen (die had mijn schoonmoeder er bij gedaan, ook lief!) allemaal een boek en dan nog ládingen speelgoed (mijn god, waar moet ik het laten, ik moet echt dringend gaan uitzoeken enzo.) Barbie's, barbiespullen, playmobile, lego, knuffels, knutselspullen, kralen, strijkkralen, Loentje nog een ridder voor bij zijn kasteel enz enz. Leentje kreeg nog een Lala en een Po en was verrukt! (Leentje is trouwens tot op de dag van vandaag zo vreselijk eenkennig gebleven, maar vanavond was het ineens over, ze heeft bij mijn zusje op schoot zitten giebelen, bij mijn moeder de slappe lach gekregen, kiekeboe gespeeld met mijn broertje, echt zo gaaf om te zien!) tussendoor hebben we gegeten, een visschotel, wat vlees van de gril en vooral veel stokbrood, salade enzo. Toen de kinderen naar bed (nichtje als eerst, die trok het niet meer, moest zo huilen...) en daarna dus verder gesinterklaasd met mijn ouders, zusje, broertje, Pompel en ik. We zijn pas net klaar!! Ook dit was weer super, iedereen doet altijd zo zijn best met gedichten en iedereen voor iedereen, dus het is ook wel echt een avondvullend programma en we hebben in ons broek gepiest van het lachen. Leuk leuk leuk! Ook hier ging het veel over onze drukte (joh!) en verder veel over de aankomende boopjob van zus. En natuurlijk ben ik ook erg blij met mijn eigen cadeau's: drie boeken (Weg van nederland van Nilgün Yerli, Echt sexy van Renate Dorrestein en Tiza van Arnon Grunberg) twee tassen (een hele grote rode, die is echt te gek en een kleine zwarte en die ga ik ruilen ( ) een jurkje (ga ik ook ruilen, ik krijg hem niet dicht! ) magneten, haarspulletjes, twee riemen (een rode en een zwarte)

Kortom: vandaag was te gek! Sinterklaas is leuk!

(Maar ik ben ook blij dat het nu voorbij is... want man o man, wat zijn die blaagjes hyper)
Jezus, niet alleen de kinderen zijn hyper blijkbaar...

Jullie Sint-verhalen klinken ook al zo heerlijk! Wat een gaaf feest is het toch!

Bloes, ik ben wel heel erg benieuwd wat voor surprise dat dan in godsnaam was, dat ie werd afgekeurd??
djiezzz pim, wat een heerlijk verslag weer! Van jou feestjes straalt de gezelligheid altijd af! Gaat je zus haar borsten laten doen (wat doen eigenlijk vergoten of liften?)joh?

GG in tranen want die wil spelen ipv naar scouting, heb hem lekker gemaakt dat hij de hele dag mag spelen met wat hij wil. "dus ook de hele dag met de nintendo mam??"Hij heeft namelijk een spelletje gekregen en normaal is er strikte speeltijdgrens in dit huis. Ga gauw ontbijt maken anders komen we te laar op scouting.
Hopelijk is het verdriet over zodra hij bij de scouting is. Het is ook wat zo'n berg cadeautjes. Dat wil je natuurlijk ook allemaal zo snel mogelijk uitproberen.

Wat klinkt het allemaal gezellig zeg. WIj mogen nog. Over anderhalf uur verwacht ik de hele familie hier. Zo eerst Madokus dus maar eens uit zijn bed schudden.

Mijn zoon heeft net een tent gebouwd. Niet zomaar een tent, maar een huppel-huppel-huppel-tent.
Hier gisterenavond ook een fijne sinterklaas.

Mops was verrukt van haar hinkelmat, had helemaal glimoogjes, en is al de hele ochtend op dat ding aan het springen (arme onderbuurman ) . Ik mag af en toe mee doen, maar dan stuurt ze me weer weg, want "jij snapt het nog niet zo goed hé mam, dat hinkelen...". Lekker dan...

Vanavond gaan we Sinterklaas uitzwaaien. IN lampionnenoptcht naar de haven in dorp verderop. Daar stapt de goedheiligman in een bootje en vaart WEG. Tot volgend jaar. Einde sinterklaas, einde schoenzetten (alleen jammer dat er morgen nog een paar pakjes tevoorschijn komen, maar dat komt omdat de Stoomboot zolang kwijt is geweest en de Pieten dus een beetje achterlopen, hihi..).

Alleen jammer dat als de boot-met-Sint de sluis door is gevaren...er van de andere kant een boot komt met een kerstboom en -man erop... Volgende gekte. Eens kijken of we Mops voor die tijd voldoende af kunnen leiden en weg kunnen voeren
Wat wilde ik nou toch typen?
Een huppelhuppelhuppel tent klinkt wel errug huppelig, Madootje...daar moet je toch wel blij van worden!
wat leuk dat er bij jullie een uitzwaairitueel is mims, jammer alleen van de kerstman. Gelukkig is dat hier dan weer niet aan de orde.

Misschien krijg je haar op tijd weg met het idee dat zij jou mag leren hinkelen?

Veel plezier madootje! en inderdaad de huppelhuppeltent klinkt leuk!

Stond ik dus vanmorgen vroeg bij scouting was het niet . Ze gingen vandaag schaatsen, of ik dat niet wist? Ja dat wist ik wel (GG wilde niet mee), maar ik dacht dat het en-en was, aangezien dat pas vanmiddag was. Maar goed, wij dus weer naar huis, restant snoepgoed van gisteren op tafel gezet en lekker spelen. Prompt duurt de dag lang als je gezegd hebt dat ze zelf mogen bepalen wat ze doen . MAar goed, zij blij, ik blij, want de zaterdagkrant is al helemaal uitgeplozen.

Wel een familiedilemma:

Ik werd net gebeld: we doen vanavopnd nog sint met schoonfamilie. Volwassenen hebben elkaar getrokken (althans, de lootjes) en doen een gedicht met kadootje. Voor de kinderen heeft iedereen een kadootje. Nu belde schoonmama mij bezorgd op, Stom had mij getrokken en had het verdomd een gedicht te schrijven. Schoonzus vond dat dusdanig bezwaarlijk (en voor de kinderen onbegrijpelijk)dat zij een gedicht geschreven heeft (wat hij volgens mij niet weet). Nu vroeg schoonmama zich af of dat nou wel een goed idee was , dat zij een verduidelijking geschreven heeft (in de trant van dat deze sint geen moeite wilde doen en dat die alles aan een piet had overgelaten, maar dat ze bang was dat Stom daar boos van zou worden (weer zo rot op een kinderfeest). Wat ze nou toch moest. Ik heb gezegd dat ze dat gedicht maar lekker moest laten zitten (om GG zich niet beroerd te laten voelen dat zìjn mama geen gedichtje kreeg), dat ik het niet slim vond van schoonzus en dat ik Stom apart er wel op zou aanspreken. Als hij niet mee wil doen, zeg dat dan gewoon. Het enige waar ik nu van baal is dat ik Stom had getrokken en dat ik ontzettend heb zitten broeden op een niet heel onaardig gedicht (omdat ik vind dat dat naar zijn kinderen toe niet kon) en er nota bene een heel leuk gedicht uit heb weten te worstelen. lamzak.
Die Stom is echt stom zeg. En ik zou er al helemaal geen zin meer in hebben. Stom gedoe.
Oei, wat ontzettend kinderachtig van Stom, Bent. En wat knap dat jij toch een lief gedicht hebt weten uit te broeden! Wat een suffe vent is het toch. Hoe gaat het eigenlijk tussen hem en Schoonzus?

Ik ben ook boos, trouwens.

Mijn huisbaas is een uilskuiken. Een bananenbrein. Een zak hooi!

Al geruime tijd zijn ze bezig met plannen om de flats hier een neiuwe lift te geven. Helemaal goed, want de huidige lift had een trekdeur en dat ging Mops (afgezien dat ze niet bij de klink kwam) gezien het gewicht nooit lukken. In een vroeg stadium heb ik de problematiek al met de huismeester besproken, ook gezien eht feit dat ik hier naar alle verwachting nog wel een tijd woon (want geen woonduur en geen geld voor hypotheek). Bovendien is een trekdeur ook niet rolstoel/rollatorvrienndelijk, zeg maar.

Al drie weken doet nu de lift het niet. De lift aan de overkant is al 5 weken buiten gebruik. Gisteren is de lift aan de overkant weer in gebruik genomen, en kregen we een sneakpreview van hoe 'onze' lift eruit zal zien, want deze zijn eender.

En hoera... inderdaad een schuifdeur.

En de "lift-roepknop" is iets verlaagd (nog niet op Mopsey-hoogte, maar dat is ook wel wat veel gevraagd).

Maar de liftknoppen zelf zijn zodanig hoog dat Mops tot op volwassen leeftijd niet op Begane Grond kan drukken (laat staan naar de derde etage waar wij wonen), en de gemiddelde rolstoeler niet tot op vier kan komen. Terwijl deze eerst dus zodanig waren geplaatst dat zelfs Mops, zodra ze in de lift was, overal bij kon.

Wat een stap terug. Nu kan ze helemaal niet meer omhoog of omlaag.....

Dat er ook een mededeling hangt dat onze lift hoogstwaarschijnlijk pas ná de kerst weer in gebruik zal zijn, hou ik dan nog maar even buiten beschouwing (wordt leuk, al die bejaarden hier die met kerst hun kerstboom via de trap omhoog gaan sjouwen; ik voorzie véél gebroken heupen en gekneuste ruggen)
ach wat stom zeg van die huisbaas....kan je daar met andere bewoners niet tegen in beroep gaan? Het zijn toch nog maar plannen? Of is alles al vastgesteld?

Krijg net sms-je van schoonzus dat Stom haar een gedicht in de handen geduwd heeft (kort maar zelfgemaakt), wat zij dan maar naar haar moeder moest mailen (waarom zij is mij niet duidelijk, maar goed. Confrontatie lijkt dus niet te hoeven).

Tsja, hoe gaat tussen hun?

Schoonzus maakt geen keus en dus is het nog net zo ver als pakweg een jaar geleden. Heb haar laatst daarmee geconfronteerd na een zoveelste mail met verwijten naar zijn adres . Zij begrijpt mijn mening en waardeert mijn eerlijkheid, maar geeft aan het zo moelijk te vinden om een keus te maken. Dat begrijp ik wel, maar zonder heel kort door de bocht te willen gaan is geen keus maken in mijn ogen ook een keus maken. Mijn schoonmoeder is er helemaal klaar mee proefde ik in haar telefoontje vanmorgen, oeps. Lastig hoor. Hij pakt haar keihard op haar zwakke plek (laatst heeft ze bij de mediator uitgesproken dat ze misschien wel aalleen met de kinderen verder wil, hij reageerde erop met een "dat is makkelijk, gewoon de simpelste weg kiezen". Natuurlijk laat haar dat weer twijfelen omdat ze bang is dat ze niet alles geprobeerd heeft, hij gaat er volledig aan voorbij dat ze al 2 jaar aan het proberen is hun huwelijk te redden). Ik vind het zo moeilijk, wil graag helpen, maar besef tegelijkertijd dat ik dat niet kan. Ik kan niet meer dan mijn hulp aanbieden en voor hun klaarstaan.....
Jeumig, dat lijkt me wel moeilijk om te zien. En ze was zo slagvaardig een jaar geleden, toen ze alleen op vakantie ging. Lastig hoor, dat hij haar inspanningen eigenlijk zo bagatelliseert en zo haarzelf ook nog eens kleineert. Ben het wel met je eens; geen keus is ook een keuze.

De lift is al besloten, materialen zijn al gekocht en ze zijn al drie weken bezig dat kreng te installeren. Verloren zaak dus, nu aanpassen gaan ze echt niet meer doen (en het is ook wat veeleisend om te willen dat ze een openbare lift aan te passen aan 1 bewoner, te weten Mopsey, maar ik had gehoopt dat er dankzij de schuifdeuren een verbetering zou ontstaan voor Mopsey haar zelfreddend vermogen, maar nu blijkt het een verslechtering te zijn...ook op lange termijn!).
ik begrijp jouw teleurstelling...wat vervelend zeg! Moeilijk ook om daarmee geconfronteerd te worden...zal vast niet de eerste (en laatste) keer zijn

Ik vind het inderdaad best moeilijk en denk ook niet dat het voor haar makkelijker gaat worden dan dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven